Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου
Εκ νέου αντιμέτωπη με την περιπέτεια των πλειστηριασμών αναμένεται να βρεθεί η Ιόνιος Τεχνική, συμφερόντων του πάλαι ποτέ κραταιού εργολάβου Γιάννη Μαρούλη, που κάποτε ανήκε στους μεγάλους κατασκευαστές που μοιράζονταν τα μεγάλα έργα της χώρας.
Ο πλειστηριασμός στρέφεται ειδικότερα εις βάρος της "Ιόνιος Ανώνυμη Τεχνική Εμπορική Βιομηχανική και Τουριστική Εταιρεία” και, εφόσον δεν μεσολαβήσουν κινήσεις αναστολής, έχει προγραμματιστεί για τις 14 Μαΐου 2025. Το σφυρί αφορά βιομηχανικές εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Μάνδρα Αττικής -ένα ακίνητο που είχε βρεθεί ξανά στην πλατφόρμα των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών το 2019 και το 2020, αλλά τότε η διαδικασία ανεστάλη.
Η τιμή πρώτης προσφοράς έχει οριστεί στα 2.220.000 ευρώ, ενώ επισπεύδουσα είναι η Cepal, ως διαχειρίστρια των απαιτήσεων της εταιρείας ειδικού σκοπού Galaxy IV Funding Designated Activity Company.
Το disaster story
Ο Γιάννης Mαρούλης εισήλθε το 2007 στην πτωχευμένη AEΓEK, μέσω της εταιρείας του "Πρόμαχος”. Με "όχημα” την ΑΕΓΕΚ, αλλά και τη συγγενή Ιόνιος Τεχνική, ο Γιάννης Μαρούλης κατάφερε τις προηγούμενες δεκαετίες να πρωταγωνιστήσει στην εγχώρια αγορά των κατασκευών, αναλαμβάνοντας μια σειρά από "ηχηρά" δημόσια έργα, με τα οποία συνέδεσε το όνομά του. Ανάμεσα σε αυτά συγκαταλέγονται το Μετρό της Θεσσαλονίκης και ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία, δύο projects των οποίων η υλοποίηση πέρασε από διάφορα σκαμπανεβάσματα και περιπέτειες.
Η αδυναμία ανταπόκρισης στις υποχρεώσεις και οι δραματικές καθυστερήσεις που σημειώνονταν στις εργολαβίες οδήγησαν στο να κηρυχτούν η ΑΕΓΕΚ και η Ιόνιος έκπτωτες από την Αμβρακία, ενώ το Μετρό της Θεσσαλονίκης πέρασε το 2017 στην Άκτωρ.
Το 2016 ξεκίνησαν αιτήσεις για την κήρυξη σε πτώχευση της Ιόνιος Τεχνική, αρχικά από τις ΕΛΕΜΚΑ και ΔΟΜΥΛΚΟ, ενώ το 2017 προστέθηκαν η Delta Partners και η Κύκλος. Τον Ιανουάριο του 2018, η εταιρεία κηρύχθηκε σε πτώχευση με δικαστική απόφαση. Ωστόσο, ο Γιάννης Μαρούλης προσέφυγε στο Εφετείο, το οποίο τον Ιούνιο του 2018 ανέτρεψε την πρωτοβάθμια απόφαση, αναγνωρίζοντας ότι η εταιρεία εμφάνιζε βελτιωμένες οικονομικές επιδόσεις και είχε προοπτικές ανάκαμψης—κάτι που, ωστόσο, δεν αποτυπώθηκε στον ισολογισμό της. Το 2023 κατατέθηκε νέα αίτηση πτώχευσης, ενώ η πιο πρόσφατη δημοσιεύθηκε τον περασμένο Ιανουάριο.
Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις της "Ιόνιος”, που αφορούν τη χρήση 2022, η εταιρεία εμφάνιζε μηδενικό κύκλο εργασιών, από 1,5 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ το καθαρό της αποτέλεσμα ήταν αρνητικό, καταγράφοντας ζημίες 188 χιλ. ευρώ, έναντι κερδών 652 χιλ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης.
Τα τελευταία χρόνια μια σειρά από περιουσιακά στοιχεία εταιρειών συμφερόντων του Γιάννη Μαρούλη έχουν βρεθεί στο στόχαστρο των πλειστηριασμών, μεταξύ αυτών και ένα συγκρότημα κατοικιών στο Κεφαλάρι.
Τι βγαίνει στο σφυρί
Ο νέος πλειστηριασμός αφορά ειδικότερα την πλήρη κυριότητα, νομή και κατοχή ενός αγροτεμαχίου, μετά των επ' αυτού κτισμάτων και μετά πάντων των συστατικών, παρατημάτων και προσαυξημάτων αυτού, ήτοι επί ενός αγροτεμαχίου, άρτιου και οικοδομήσιμου, που βρίσκεται στη θέση "Βόρρος”, της Δημοτικής Ενότητας Μάνδρας, του Δήμου Μάνδρας - Ειδυλλίας, στο 25ο χλμ. της Εθνικής Οδού Αθηνών Κορίνθου.
Σύμφωνα με το τοπογραφικό, το αγροτεμάχιο έχει έκταση 19.094,56 τ.μ., ενώ κατά τη βάση του κτηματολογικού γραφείου έχει έκταση 18.649,00 τ.μ., είναι εκτός σχεδίου πόλεως, άρτιο και οικοδομήσιμο. Το αγροτεμάχιο αυτό είναι περιφραγμένο με περίφραξη από προκατασκευασμένο μπετόν. Εντός αυτού υπάρχει βιομηχανική εγκατάσταση που περιλαμβάνει τα κατωτέρω κτίρια:
Κτίριο Κ1: Ισόγειος αποθηκευτικός χώρος συνολικής επιφανείας 822,20 τ.μ.
Κτίριο Κ2: Ισόγειο κτίσμα γερανογέφυρας με μία γερανογέφυρα, αποθηκευτικός χώρος, κατασκευασμένο από σκυρόδεμα, επιφανείας 295,10 τ.μ.
Κτίριο Κ3: Ισόγειο κτίσμα γερανογέφυρας, μεταλλικής κατασκευής, προκατασκευασμένο, βιομηχανικός χώρος με δύο γερανογέφυρες και με σύστημα πεπιεσμένου αέρα, επιφανείας 1.817,29 τ.μ.
Κτίριο Κ4: Ισόγειο κτίσμα γερανογέφυρας μεταλλικής κατασκευής, προκατασκευασμένο, βιομηχανικός χώρος, με μία γερανογέφυρα και με σύστημα πεπιεσμένου αέρα, επιφανείας 710,38 τ.μ.
Κτίριο Κ5: Ισόγειο κτίσμα γερανογέφυρας μεταλλικής κατασκευής, προκατασκευασμένο, βιομηχανικός χώρος, με μία γερανογέφυρα και με σύστημα πεπιεσμένου αέρα, επιφανείας 363,75 τ.μ.
Κτίριο Κ5β - Επέκταση του κτιρίου Κ5: Ισόγειο κτίσμα μεταλλικής κατασκευής, προκατασκευασμένο, επιφανείας 101,85 τ.μ.
Αποθήκη 1η από σκυρόδεμα, επιφανείας 193,20 τ.μ.
Αποθήκη 2α ισόγεια από σκυρόδεμα, επιφανείας 36,00 τ.μ., επέκταση της αποθήκης αυτής
Αποθήκη 2β ισόγεια, επιφανείας 26,11 τ.μ.
Αποθήκη 3 ισόγεια, από σκυρόδεμα, συνολικής επιφανείας 300,00 τ.μ., εκ των οποίων 133,00 τ.μ. είναι αποθήκη και 167,00 τ.μ. έχουν μετατραπεί σε γραφεία
Λεβητοστάσιο επιφανείας 10,08 τ.μ., εφαπτόμενο της ανωτέρω αποθήκης 3
Αποθήκη και τουαλέτα, συνολικής επιφανείας 45,00 τ.μ.,, κατασκευασμένες από τούβλα με συνδετικό κονίαμα
Κτίριο Κ5α: Πρατήριο υγρών καυσίμων ιδιωτικής χρήσεως ισόγειο, μεταλλικής κατασκευής, προκατασκευασμένο, επιφανείας 42,64 τ.μ., με αντλία παροχής πετρελαίου κίνησης και με αντλία παροχής αμόλυβδης βενζίνης και δύο υπόγειες μεταλλικές δεξαμενές χωρητικότητας 20 κυβικών μέτρων της καθεμίας για αποθήκευση πετρελαίου κίνησης και άλλη μία υπόγεια μεταλλική δεξαμενή χωρητικότητας 10 κυβικών μέτρων για αποθήκευση αμόλυβδης βενζίνης
Εκκλησάκι επιφανείας 6,94 τ.μ.
Φυλάκιο επιφανείας 6,44 τ.μ.
Εντός του ανωτέρω αγροτεμαχίου υπάρχουν επίσης δεξαμενή νερού από μπετόν, υπέργεια, όγκου 103,00 κ.μ. ή επιφανείας 42,93 τ.μ., αντλιοστάσιο ύδατος επιφανείας 16,65 τ.μ., καθώς και μία γεώτρηση. Στο αγροτεμάχιο αυτό υπήρχε επίσης μία ισόγεια αποθήκη επιφανείας 114,08 τ.μ., η οποία έχει πλέον νομίμως κατεδαφισθεί.
Κατά την ημέρα της κατάσχεσης και σύμφωνα με την έκθεση εκτίμησης, διαπιστώθηκε ότι το άνω ακίνητο βρίσκεται 1.500 μ. μακριά από τα μετωπικά διόδια Ελευσίνας, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και τα διυλιστήρια Ελευσίνας και 3.000 μ. από τα κέντρα των πόλεων της Μαγούλας και της Ελευσίνας. Όλα τα κτίρια έχουν προσαρμοσμένο έτος κατασκευής το 2010, καθώς η πλειονότητα των κτιρίων έχουν ανεγερθεί και επεκταθεί με οικοδομικές άδειες μετά το 2009 και είναι σε καλή κατάσταση συντήρησης.
Το οικόπεδο είναι περιφραγμένο με περίφραξη από προκατασκευασμένο μπετόν και αγκαθωτό συρματόπλεγμα. Διαθέτει κεντρική είσοδο πεζών/οχημάτων επί της συμβολής της οδού Διοτίμα και ανώνυμης οδού.