Και δεύτερος Τούρκος παίκτης στο λιανεμπόριο ειδών πολυτελείας – Τα σχέδια για τη Μύκονο

Και δεύτερος Τούρκος παίκτης στο λιανεμπόριο ειδών πολυτελείας – Τα σχέδια για τη Μύκονο

Tης Ξανθής Γούναρη

Μετά τον μάλλον άγνωστο στο ελληνικό κοινό Τζεμ Χάκο, ιδιοκτήτη του ομίλου Vakko, που φιλοδοξεί να αποτελέσει την τουρκική απάντηση στα μεγάλα ευρωπαϊκά luxury brands, ένας γνώριμος στα καθ’ ημάς Τούρκος μεγιστάνας επιχειρεί επίσης να επεκταθεί στην εγχώρια λιανική.

Ο λόγος για τον Φερίτ Σαχένκ, τον άλλοτε πλουσιότερο επιχειρηματία της γείτονος, ιδιοκτήτη του ομίλου Doğuş, ο οποίος παλαιότερα διατηρούσε μεγάλη παρουσία στην ελληνική αγορά στον κατασκευαστικό και στον τουριστικό κλάδο, έχοντας συμμετοχές στο Hilton, στον Αστέρα Βουλιαγμένης και στις μαρίνες Βουλιαγμένης, Φλοίσβου, Γουβιών Κέρκυρας, Λευκάδας και Ζέας.

Σύμφωνα λοιπόν με καταχώρηση στο ΓΕΜΗ τις προηγούμενες μέρες ιδρύθηκε η Dogus Perakende Mykonos Μονοπρόσωπη Α.Ε. για λογιαριασμό της τουρκικής εταιρείας Dogus Perakende Satis Giyim Ve Aksesuar Ticarer Anonim Sirketi με έδρα την Κωνσταντινούπολη, η οποία αποτελεί τον βραχίονα στη λιανική του ομίλου Doğuş.

Με πρόεδρο τον Eryiğit Umur, ο οποίος είναι επικεφαλής της Doğuş Food & Beverage, Tourism and Retail Group, η νέα εταιρεία έχει μετοχικό κεφάλαιο 25.000 ευρώ, ενώ σκοπός της είναι η εμπορία, η εισαγωγή και λιανική ή χονδρική πώληση ειδών ιματισμού (ανδρικού και γυναικείου) και διαφόρων άλλων εμπορεύσιμων ειδών, υποδημάτων και αντικειμένων ρουχισμού, ειδών ένδυσης και υπόδησης για γυναίκες και άνδρες, καθώς και κάθε είδους αξεσουάρ και προσθέτων, υποδημάτων και καπέλων, ειδών περιποίησης δέρματος, γαντιών, ζωνών, ειδών αρωμάτων, καλλυντικών και ατομικής φροντίδας, διακοσμητικών και ειδών δώρων, ειδών οικιακής διακόσμησης και εξοπλισμού, όπως ειδών από γυαλί, κρύσταλλο και πορσελάνη και γενικά αξεσουάρ και αντικείμενα οικιακής διακόσμησης και εξοπλισμού καθώς και η αντιπροσώπευση οίκων του εσωτερικού και εξωτερικού προς τον σκοπό αυτό.

Η δραστηριότητα της Doğuş στη λιανική

Ας σημειωθεί ότι ο όμιλος Doğuş δραστηριοποιείται σε διάφορους τομείς της λιανικής αντιπροσωπεύοντας γνωστά εμπορικά σήματα στην πολυτελή μόδα, στα ρολόγια και κοσμήματα, στα αθλητικά είδη, στα καλλυντικά και στα φωτογραφικά είδη.

Μέσω monobrand και multi-brand μπουτίκ (90 καταστήματα) αντιπροσωπεύει στην Τουρκία περί τα 20 παγκοσμίου φήμης brands, όπως Loro Piana, Under Armour, Kiko Milano, Hublot, Breitling, Quadran, Arnolds & Son, Bell & Ross, Messika, Tudor, Leica, Tag Heuer, Frederique Constant, Eleventy, Damiani και Sandro & Maje.

Το ενδιαφέρον είναι ότι στη Μύκονο, όπου η Doğuş Hospitality & Retail Group αναζητά αυτή τη στιγμή εργαζόμενους για το κατάστημα 100% Capri Store που βρίσκεται επίσης στο χαρτοφυλάκιο του, όπως και τα εστιατόρια με μπριζόλες Salt Bae, ο όμιλος Fais, ο οποίος έχει την αντιπροσωπεία της Kiko Milano για Ελλάδα, Κύπρο, Ρουμανία και Βουλγαρία, πρόκειται να ανοίξει το πρώτο κατάστημα της ιταλικής μάρκας ομορφιάς στις 15 Μαΐου.

Η Vakko στο Κολωνάκι με σύμβουλο τον Λάκη Γαβαλά

Το ελληνικό "άνοιγμα" της Doğuş αποτελεί το δεύτερο εγχείρημα των Τούρκων στο high end κομμάτι της εγχώριας λιανικής, καθώς έχει προηγηθεί η είσοδος του οίκου μόδας Vakko του Τζεμ Χάκο, που μετά από σχεδόν τρία χρόνια προετοιμασίας, μιας και είχε ιδρύσει θυγατρική στη χώρα μας ήδη απ’ το 2022, άνοιξε τον προηγούμενο μήνα το πρώτο ομώνυμο κατάστημα στο Κολωνάκι, στο κτίριο όπου έζησε η αείμνηστη ηθοποιός Μαρίκα Κοτοπούλη τα τελευταία χρόνια της ζωή της.

Το πενταόροφο κατάστημα, στην οδό Ηρακλείτου 9, θεωρείται το πρώτο βήμα του τουρκικού οίκου πολυτελείας σε ένα ευρύτερο σχέδιο διεθνοποίησης, ενώ στην καθιέρωσή του στην Ελλάδα συνδράμει από τη θέση του συμβούλου ο Λάκης Γαβαλάς.

Η ιστορία της Vakko ξεκινά το 1934 όταν ο Βιτάλι Χάκο -ο πατέρας του 69χρονου σήμερα Τζεμ- ίδρυσε ένα μικρό κατάστημα πιλοποιίας με την επωνυμία Şen Şapka (χαρούμενα καπέλα) στο Sultanhamam.

Το 1937 ο Vitali άλλαξε το όνομα της εταιρείας σε Vakko και ίδρυσε το πρώτο εργαστήριο βαφής μεταξιού της Τουρκίας. Σταδιακά κατόρθωσε να επεκταθεί πέρα από τα καπέλα, τα μαντίλια/φουλάρια/κασκόλ και τα υφάσματα και να κάνει την είσοδό της στον χώρο των ready-to-wear ενδυμάτων, όπου αποτελεί leader στην τουρκική αγορά έκτοτε. Μάλιστα έχει σχεδιάσει τις στολές των αεροσυνοδών της Turkish Airlines και της ποδοσφαιρικής ομάδας της εθνικής Τουρκίας

Η εταιρία, που είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Κωνσταντινούπολης και η κεφαλαιοποίηση της σήμερα φθάνει τα 12,56 δισ. τουρκικές λίρες, λειτουργεί και πολυτελή πολυκαταστήματα σε εμπορικά κέντρα σε Κωνσταντινούπολη, Άγκυρα και Σμύρνη.

Σήμερα ο όμιλος έχει επεκτείνει τις δραστηριότητές του και στον κλάδο της φιλοξενίας με τα Vakko Hotels & Residences. To Nişantaşı Istanbul εγκαινιάστηκε στις αρχές του 2023, στην πολιτιστική και εμπορική καρδιά της Κωνσταντινούπολης, ενώ σε ένα ακίνητο-ορόσημο στην παραλιακή περιοχή στην γειτονιά Çengelköy στην ασιατική πλευρά της Κωνσταντινούπολης, άνοιξε το Vakko Hotel & Residence Sumahan Bosphorus.

Επιπλέον, ο όμιλος έχει δημιουργήσει την "Vakko Esmod Fashion School" σε συνεργασία με την Esmod, την πιο παλιά σχολή μόδας στον κόσμο, όπως και τη Vakko School of Hospitality and Service σε συνεργασία με την EHL (την Ecole hôtelière de Lausanne που ιδρύθηκε το 1893).

Ο Τζεμ Χάκο, που θεωρεί την Αθήνα δεύτερο σπίτι του, ίδρυσε τη βιβλιοθήκη Vitali Hakko Creative Industries Library στο Atatürk Cultural Center στην Κωνσταντινούπολη, με 15.000 βιβλία, ενώ συνέβαλε στη δημιουργία της πίστας και των συνοδών εγκαταστάσεων που φιλοξενούν το Γκραν Πρι της Formula 1 στην Κωνσταντινούπολη.

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

Intracom Telecom: Προμηθεύει τη SkyTelecom με τεχνολογίες FWA για ασύρματο Gigabit Internet

Η υπηρεσία SkyLink του παρόχου φέρνει ταχύτητες gigabit στα ελληνικά νοικοκυριά.

Η METLEN παρέδωσε στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας τη νέα βιοκλιματική πρόσοψη του ιστορικού κτιριακού συγκροτήματος στο Στρατόπεδο "Στρατάρχη Παπάγου"

Πραγματοποιήθηκε εχθές, στον προαύλιο χώρο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ), η τελετή παράδοσης του έργου της νέας σύγχρονης βιοκλιματικής πρόσοψης του Υπουργείου, μιας εμβληματικής δωρεάς της METLEN.

Η UniCredit ανεβάζει τη συμμετοχή της στην Alpha Bank στο 29,5% με έγκριση της ΕΚΤ

Η UniCredit πιστεύει ακράδαντα στις θετικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και του τραπεζικού συστήματος της χώρας.

ΙΧ: Με αργά βήματα η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα

Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα συνεχίζει να κινείται ανοδικά, ωστόσο η πορεία της παραμένει συγκρατημένη σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Engel & Völkers: Δυναμική ανάπτυξη στην ελληνική αγορά

Θετικές διαγράφονται οι προοπτικές μελλοντικών υπεραξιών και ζήτησης

Avramar: Στόχος ένα "αδιάτρητο" σχέδιο εξυγίανσης – Ο κρίσιμος ο Νοέμβριος

Στις 10 Νοεμβρίου κατατίθεται το σχέδιο εξυγίανσης της Avramar στο Πρωτοδικείο Αθηνών.

Προχωρούν οι εργασίες για το ξενοδοχειακό "τρίγωνο" σε Πατησίων, Μάρνης και Γ’ Σεπτεμβρίου

Σε εξέλιξη η ανέγερση των Ibis Styles, Ιbis Budget και Hively Hotel στη θέση του θεάτρου "Αθήναιον" με φορέα το γαλλικό επενδυτικό fund Boissée Finances

Αντίστροφη μέτρηση για το deal ACS-GLS: Λήγει το πρώτο deadline για την εξαγορά του 80%

Η ACS βρίσκεται σε σημείο καμπής, καθώς πλησιάζει η πρώτη από τις δύο προθεσμίες για την άσκηση του call option από τη General Logistics Systems (GLS)- θυγατρική του βρετανικού ομίλου IDS.

Γιάννης Τσιώρης: Η Ελλάδα αλλάζει – και µαζί της οι επιχειρηµατίες που τολµούν

Από µια πρώτη επιχειρηµατική απόπειρα που δεν ευδοκίµησε µέχρι την ίδρυση της InstaShop –µιας πλατφόρµας online delivery που κατέκτησε τη Μέση Ανατολή και οδήγησε σε µία από τις µεγαλύτερες εξαγορές startup µε ελληνικό DNA– ο Γιάννης Τσιώρης χτίζει ιστορίες που εµπνέουν την επόµενη γενιά επιχειρηµατιών. Σήµερα, ως ιδρυτής της Revotech, επιστρέφει µε νέο όραµα.

Οπτικά: Οι πρωταγωνιστές και μια αθόρυβη εξαγορά

H ανάπτυξη της Luxottica, το άλμα της Safilo, η θέση της LVMH και η νέα θυγατρική της Kering. Πώς "μοιράζεται" η ελληνική αγορά οπτικών ειδών.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.