Ελληνικές ναυτιλιακές στη Wall Street: Ισχυρή κερδοφορία, αλλά με αβεβαιότητες στον ορίζοντα

Ελληνικές ναυτιλιακές στη Wall Street: Ισχυρή κερδοφορία, αλλά με αβεβαιότητες στον ορίζοντα

του Γιώργου Σ. Σκορδίλη 

Συγκεντρωτικά έσοδα άνω των 4,17 δισ. δολαρίων και καθαρά κέρδη που ξεπερνούν τα 1,8 δισ. δολάρια ανακοίνωσαν οι εισηγμένες ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες στη Wall Street για το πρώτο εξάμηνο του 2025. 

Μόνο στο πρώτο τρίμηνο, οι 24 εταιρείες που δημοσίευσαν οικονομικά αποτελέσματα εμφάνισαν καθαρά κέρδη ύψους 646 εκατ. δολαρίων, με τις 20 να καταγράφουν θετική πορεία και μόλις τέσσερις να κινούνται ζημιογόνα. Ένα σημαντικό μέρος των κερδών προήλθε από πωλήσεις πλοίων, ενισχύοντας την εικόνα των ισολογισμών, αλλά χωρίς να αποτελεί μόνιμη βάση για μελλοντικά έσοδα.

Η Costamare έκλεισε το εξάμηνο με έσοδα 428 εκατ. δολαρίων και καθαρά κέρδη 218 εκατ. δολαρίων, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή της θέση στα containerships. Η Star Bulk Carriers ανακοίνωσε καθαρό κέρδος 0,5 εκατ. δολαρίων στο πρώτο τρίμηνο και μοίρασε μέρισμα 0,05 δολαρίων ανά μετοχή, δείχνοντας ότι παρά την περιορισμένη κερδοφορία διατηρεί ικανή ρευστότητα. 

Η Diana Shipping παρουσίασε καθαρά κέρδη 4,5 εκατ. δολαρίων στο δεύτερο τρίμηνο, αντιστρέφοντας τις ζημίες της αντίστοιχης περιόδου του 2024. Η Danaos Corporation ολοκλήρωσε το 2024 με καθαρά κέρδη 505 εκατ. δολαρίων και έσοδα άνω του 1 δισ., ενώ η μικρότερη EuroDry σημείωσε άνοδο 28% στα έσοδα του 2024, φθάνοντας τα 61,1 εκατ. δολάρια.

Παρά τη θετική συγκυρία, οι προκλήσεις παραμένουν έντονες. Η μεταβλητότητα των ναύλων επηρεάζει άμεσα την κερδοφορία, ενώ η εξάρτηση από έκτακτες υπεραξίες μέσω πωλήσεων πλοίων δεν μπορεί να διαρκέσει επ’ αόριστον. Το αυξημένο κόστος δανεισμού, η αβεβαιότητα που δημιουργούν οι γεωπολιτικές εντάσεις σε βασικά θαλάσσια περάσματα και οι απαιτήσεις για συμμόρφωση με περιβαλλοντικούς κανονισμούς προσθέτουν βάρη στις στρατηγικές των εταιρειών.

Η πρόβλεψη για το υπόλοιπο του 2025 είναι λελογισμένα θετική, υπό την προϋπόθεση ότι οι ναύλοι θα διατηρήσουν τη σημερινή τους δυναμική. Στον χώρο των containerships, η σταθεροποίηση των γραμμών Ασίας–Ευρώπης δημιουργεί περιθώρια για συνέχιση των κερδών, ενώ στο dry bulk οι ενδείξεις αυξημένης ζήτησης πρώτων υλών από την Ινδία και την Κίνα λειτουργούν ως στήριγμα. Αντίθετα, η αγορά των δεξαμενοπλοίων εμφανίζει μεγαλύτερη αβεβαιότητα λόγω κυρώσεων και ανακατανομής των εμπορικών ροών.

Με αυτά τα δεδομένα, οι ελληνικές εισηγμένες στη Wall Street φαίνεται ότι θα κλείσουν τη χρονιά με ισχυρή παρουσία, αλλά το ύψος της κερδοφορίας θα εξαρτηθεί από τη διάρκεια της θετικής συγκυρίας. Η δυνατότητά τους να διατηρήσουν ρευστότητα, να ελέγξουν τον δανεισμό και να κινηθούν επιλεκτικά σε επενδύσεις θα κρίνει εάν τα κέρδη του πρώτου εξαμήνου θα αποτελέσουν συγκυριακή "έκρηξη” ή σταθερή βάση για το 2026.

Περισσότερα από Forbes

Ευάγγ. Μαρινάκης: "Ο "σκιώδης στόλος" θα σβήσει – το LNG και η Τεχνητή Νοημοσύνη θα δώσουν το προβάδισμα"

Κερδισμένοι θα είναι οι εφοπλιστές που διαθέτουν σύγχρονα και αποδοτικά δεξαμενόπλοια.

ΟΝΕΧ: Νέο πενταετές επενδυτικό σχέδιο για τη Σύρο

Κεντρικός στόχος η ολιστική ανασυγκρότηση της Βιομηχανικής Μονάδας Σύρου.

Η Ελληνική Ionic Shipping επενδύει στην τεχνητή νοημοσύνη και εξοπλίζει όλο τον στόλο της με το σύστημα Orca AI

Την πλήρη εγκατάσταση του συστήματος τεχνητής νοημοσύνης Orca AI στο σύνολο των πλοίων που συνθέτουν τον στόλο της ανακοίνωσε η Ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρία Ionic Shipping,

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες παραμένουν πρωταγωνιστές με στόλους-γίγαντες άνω του 1 εκατ. dwt

Η ναυτιλία των Ελλήνων καταγράφει για άλλη μια χρονιά εντυπωσιακή παρουσία στις διεθνείς αγορές.

Συγκέντρωση στόλων στην ελληνική ναυτιλία – Λιγότερες εταιρείες με περισσότερα πλοία

Στα μέσα της χρονιάς καταγράφηκαν 63 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων με στόλους άνω των 20 πλοίων

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.

Σταθερή πορεία και στοχευμένες κινήσεις από τις ελληνικές ναυτιλιακές

Ο ελληνικός ναυτιλιακός κλάδος μπαίνει στο δεύτερο μισό του 2025 με εμφανή σημάδια αντοχής.

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας χτίζουν το μέλλον

Δεκαπέντε νέοι τεχνίτες από τη ΔΥΠΑ πιάνουν δουλειά – Μήνυμα στήριξης από Κεραμέως και Ξενοκώστα.

Η ασπίδα της ναυτιλιακής βιομηχανίας: Τι έδειξε το Συνέδριο των Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Υπεράκτιων Πλοίων

Στο φως μια σκληρή αλλά απαραίτητη αποτύπωση της πραγματικότητας για 4 κρίσιμους τομείς της ναυτιλίας.

Το 60% των πλοιοκτητών εκπρόθεσμο στην υποβολή στοιχείων ρύπων

Το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο στις μικρότερες εταιρείες, που συχνά δεν διαθέτουν την τεχνογνωσία ή τους πόρους.

Petrofin: Η μεγάλη επιστροφή της ελληνικής τραπεζικής στη ναυτιλία

Το 2024 οι ελληνικές τράπεζες πέρασαν μπροστά στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας.

Οι κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές - Λίστα Forbes 2025

Από τη Χίο έως τη Wall Street και από το CO2 shipping έως τις ναυαρχίδες του LNG, οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να διαμορφώνουν το μέλλον της παγκόσμιας ναυτιλίας.