Η Γαλλία θα αυξήσει τους φόρους των αεροπορικών εταιρειών για να επενδύσει $110 εκατ. στους σιδηροδρόμους

Η Γαλλία θα αυξήσει τους φόρους των αεροπορικών εταιρειών για να επενδύσει $110 εκατ. στους σιδηροδρόμους

Της Alex Ledsom

Η γαλλική κυβέρνηση πρόκειται να χρηματοδοτήσει την επέκταση και τη βελτίωση του σιδηροδρομικού της τομέα με 100 εκατομμύρια ευρώ (110 εκατομμύρια δολάρια) και αποφάσισε να το κάνει με την αύξηση του φόρου στα αεροπορικά εισιτήρια. Μετά την πρόσφατη καθιέρωση της απαγόρευσης των πτήσεων μικρών αποστάσεων κάτω των 2,5 ωρών, αυτή είναι μια νέα κίνηση για την ενίσχυση των εγχώριων σιδηροδρομικών ταξιδιών έναντι των αεροπορικών, προκειμένου να επιτευχθούν οι περιβαλλοντικοί της στόχοι.

Ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών, Clément Beaune, δήλωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό RMC ότι οι άνθρωποι συχνά δηλώνουν έκπληκτοι από το πόσο λιγότερο κοστίζει το ταξίδι με αεροπλάνο από το ταξίδι με τρένο. Ο Beaune δήλωσε στη Le Parisien ότι οι άνθρωποι που πληρώνουν περισσότερα για τα ταξίδια είναι κατά κανόνα αυτοί που αντιδρούν με λιγότερη ευαισθησία στις αυξήσεις των τιμών - το συμπέρασμα είναι ότι η αύξηση θα μεταφερθεί στους επαγγελματίες ταξιδιώτες και σε αυτούς που αγοράζουν τα πιο ακριβά αεροπορικά εισιτήρια και σε εκείνα τα εισιτήρια όπου οι αεροπορικές εταιρείες αποκομίζουν περισσότερα κέρδη.

Υπάρχει ήδη ένας φόρος στα αεροπορικά εισιτήρια, αλλά αυτός θα αυξηθεί για να επενδυθούν περισσότερα στους σιδηροδρόμους. Ο πρόεδρος Σιράκ εισήγαγε φόρο στις αεροπορικές εταιρείες το 2005 και αυξήθηκε το 2020 σε 3 ευρώ για την τουριστική θέση και σε 18 ευρώ για εισιτήρια επαγγελματικής ή πρώτης θέσης.

Το μέτρο αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε όλους τους τομείς, όχι μόνο στα ταξίδια, και θα εισαχθεί στον προϋπολογισμό του 2024. Σε ολόκληρη την Ευρώπη, υπάρχουν συζητήσεις για την εισαγωγή φόρου στην κηροζίνη και ο Beaune επιβεβαίωσε ότι αυτό προχωράει, αλλά πρέπει να έχει τη συμφωνία όλων των κρατών μελών για να γίνει πραγματικότητα. Ο Beaune δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι δεν έχει νόημα να υπάρχει φόρος στην κηροζίνη στη Γαλλία ενώ στη Γερμανία ή την Ιταλία δεν υφίσταται, όμως το θέμα θα συμφωνηθεί σε μερικούς μήνες.

Τον Ιούλιο, μια έκθεση της Greenpeace υπογράμμισε ότι το κόστος των σιδηροδρομικών ταξιδιών σε όλη την Ευρώπη είναι δύο έως τέσσερις φορές μεγαλύτερο από το κόστος των αεροπορικών μεταφορών. Η έκθεση εξέτασε 112 ευρωπαϊκά δρομολόγια μεταξύ μεγάλων πόλεων σε 27 χώρες και το Ηνωμένο Βασίλειο και διαπίστωσε ότι οι πτήσεις ήταν φθηνότερες σε επτά στα δέκα δρομολόγια (79 από τα 112). Τα δρομολόγια από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν τα πιο ακριβά από την Ευρώπη. Στη μελέτη, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η χρήση του τρένου από τη Βαρκελώνη στο Λονδίνο κόστιζε 10 φορές περισσότερο από το αεροπλάνο και 30 φορές περισσότερο όταν η κράτηση γινόταν σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Η Ευρώπη επενδύει σε μεγάλο βαθμό στα σιδηροδρομικά της δίκτυα με πολλές νέες γραμμές που λειτουργούν διασυνοριακά - ο εθνικός σιδηρόδρομος της Ισπανίας, η Renfe, επανέφερε πρόσφατα το εισιτήριο των 19 ευρώ για μια διαδρομή μεταξύ της Μασσαλίας στη νότια Γαλλία και της ισπανικής πρωτεύουσας, της Μαδρίτης, ένα ταξίδι 8 ωρών με το τρένο. Πολλές εταιρείες έχουν λύσει ορισμένα από τα πιο δύσκολα ζητήματα σχετικά με τις σιδηροδρομικές γραμμές διαφορετικών μεγεθών από χώρα σε χώρα - το νέο σιδηροδρομικό δίκτυο μπορεί να προσαρμοστεί στην αλλαγή του εύρους, καθώς και στα διαφορετικά ύψη των αποβάθρων στους διάφορους σταθμούς και στις διαφορετικές τάσεις που συναντά κατά μήκος της διαδρομής.

Η έλλειψη αυτών των προτύπων, μερικές φορές ακόμη και στο εσωτερικό των χωρών, αποτέλεσε μεγάλο πρόβλημα για την επέκταση των σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη, όπως συνέβη με τις πρόσφατες ισπανικές επενδύσεις στον σιδηροδρομικό τομέα, οι οποίες υπολόγισαν λανθασμένα το μέγεθος των σηράγγων, το εύρος των γραμμών και τα τρένα στις προβλεπόμενες διαδρομές.

Τον Απρίλιο, η Γαλλία κατέστησε νομική απαίτηση να μην επιτρέπονται αεροπορικά ταξίδια εάν υπάρχει σιδηροδρομική διαδρομή διάρκειας κάτω των 2,5 ωρών. Αυτό ήταν μέρος της συμφωνίας κατά τη διάσωση της AirFrance κατά τη διάρκεια της πανδημίας και ενώ έχει πολλές αδυναμίες, θεωρείται ευρέως ως ένα πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τον τομέα των ταξιδιών.

Ο Beaune πρότεινε επίσης ότι μπορεί να υπάρξει αύξηση της φορολογίας των ιδιωτικών αεροσκαφών, ένα πρόσφατο σημείο διαμάχης μεταξύ της κυβέρνησης και των οικολόγων, καθώς πολλά από τα ιδιωτικά αεροσκάφη της Ευρώπης ταξιδεύουν προς τη νότια Γαλλία.

Περισσότερα από Forbes

Τι αλλάζει με το νέο τελεσίγραφο Τραμπ προς τη Ρωσία

Η προθεσμία των "10-12 ημερών" έρχεται μετά τη συμφωνία για αποστολή επιπλέον αμυντικής βοήθειας στην Ουκρανία.

Οι ρωσικές επιθέσεις στους πυρηνικούς σταθμούς της Ουκρανίας "δοκιμάζουν" τακτικές εναντίον του ΝΑΤΟ

Ο πυρηνικός σταθμός της Ζαπορίζια θα μπορούσε να μετατραπεί σε μια γιγαντιαία "βρώμικη βόμβα".

Ο Τραμπ εκμεταλλεύεται την προεδρία για να μεγαλώσει την παγκόσμια αυτοκρατορία του

Από το φθινόπωρο του 2024, ο Τραμπ συνάπτει τη μια συμφωνία μετά την άλλη: οκτώ νέα projects μέσα σε 10 μήνες.

Η στρατιωτική συμμαχία της Ρωσίας "ξηλώνεται" αργά

Ο Οργανισμός της Συνθήκης Συλλογικής Ασφάλειας "διαδέχθηκε" το Συμφώνο Βαρσοβίας, αλλά αντιμετωπίζει προβλήματα.

Steve Forbes: Κάντε την Ουκρανία Mεγάλη Ξανά - Η συνταγή για το "ουκρανικό θαύμα" και δύο συμβουλές για τον Τραμπ

Ο εγγονός του ιδρυτή του Forbes, επικεφαλής του Forbes U.S, μιλά για Ουκρανία, Τραμπ και οικονομία.

Ειρήνη στην Ουκρανία; Περιορίστε τις ρωσικές εξαγωγές LNG στην Ασία

H Ρωσία σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί τη Βόρεια Θαλάσσια Οδό για να αποφύγει τις κυρώσεις. Αυτός ο θαλάσσιος δρόμος είναι πλωτός από τα τέλη Ιουνίου έως τον Οκτώβριο/Νοέμβριο και παρέχει στη Μόσχα άμεση πρόσβαση στην Ασία. Η Ρωσία επικεντρώνεται στον τριπλασιασμό των εξαγωγών LNG έως το 2030. Εναπόκειται στις ΗΠΑ και στην ΕΕ να αυστηροποιήσουν τις κυρώσεις για να αναγκάσουν το Κρεμλίνο να μπει σε ειρηνικές διαπραγματεύσεις με την Ουκρανία.

Η "στροφή" Τραμπ απέναντι στη Ρωσία είναι σημείο καμπής – αρκεί όμως;

Ένα διστακτικό βήμα των ΗΠΑ προς τη σωστή κατεύθυνση και οι παραλείψεις μιας στρατηγικής.

Ο ρόλος της Βόρειας Κορέας στο ουκρανικό μέτωπο αποκαλύπτει τις αδυναμίες των Ρώσων

Η Πιονγκγιάνγκ σχεδιάζει να τριπλασιάσει τον αριθμό των στρατιωτών της στην Ουκρανία.

Τραμπ: Πώς μπορεί να βοηθήσει την Ουκρανία να κερδίσει τον πόλεμο και πώς να κάνει τη Ρωσία να πληρώσει

Τρία χρόνια μετά ρωσική εισβολή δεν φαίνεται το τέλος της αιματηρής σύρραξης στον ορίζοντα

Οι κινήσεις Ερντογάν για τη στρατιωτική ανάπτυξη της Τουρκίας με φόντο τον "Πόλεμο των 12 Ημερών"

Δεν θα "βάλει όλα τα αυγά του στο καλάθι των βαλλιστικών πυραύλων".

Είναι εφικτό ένα ανεξάρτητο πυρηνικό οπλοστάσιο στην Ευρώπη απέναντι στη Ρωσία;

Μια αμυντική συμμαχία από Σκανδιναβία έως Μεσόγειο θα μπορούσε να αναπτύξει πυρηνικές κεφαλές εντός 3 ετών.

Η Ρωσία αναβαθμίζει τα drones Shahed και εφαρμόζει νέες τακτικές στην Ουκρανία

Η Ρωσία αναβαθμίζει τα drones Shahed και εφαρμόζει νέες τακτικές στην Ουκρανία