Adidas: Το "διαζύγιο" με τον Kanye West θα στοιχίσει $770 εκατ. το 2023

Adidas: Το "διαζύγιο" με τον Kanye West θα στοιχίσει $770 εκατ. το 2023

Tης Kori Hale

Η Adidas, η δεύτερη μεγαλύτερη μάρκα αθλητικής ένδυσης στον κόσμο, ψάχνει μια λύση με το… βουνό των απούλητων αθλητικών παπουτσιών Yeezy στις αποθήκες της. Κόβοντας τους δεσμούς με τον ράπερ Kanye West –Ye από τον περασμένο Οκτώβριο– η εταιρεία αναμένει να καταγράψει λειτουργικές ζημίες άνω των 700 εκατ. ευρώ (772 εκατ. δολάρια) το 2023 λόγω του στοκ των απούλητων υποδημάτων Yeezy.

Ο κολοσσός των αθλητικών ειδών ανακοίνωσε μείωση εσόδων κατά 1% στο α’ τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πριν από έναν χρόνο, ωστόσο διέψευσε το χειρότερο σενάριο των αναλυτών που έβλεπαν πτώση της τάξης του 4%. Η Adidas ανακοίνωσε έσοδα ύψους 5,82 δισ. δολαρίων για το α’ τρίμηνο του 2023. Η επιβάρυνση στα οικονομικά αποτελέσματα της Adidas, λόγω διακοπής της συνεργασίας με τον Ye, φάνηκε κυρίως στα έσοδα από τις περιοχές της Βόρειας Αμερικής, της ευρύτερης Κίνας και της Ευρώπης – Μέσης Ανατολής – Αφρικής.

"Το 2023 θα είναι έτος αναταράξεων με απογοητευτικά νούμερα, όπου δεν θα έχουμε ως στόχο τη μεγιστοποίηση των βραχυπρόθεσμων οικονομικών μας επιδόσεων", δήλωσε ο CEO της Adidas κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων.

Παραδέχτηκε επίσης ότι η απώλεια της σειράς Yeezy "φυσικά και μας πληγώνει". Ωστόσο, η γερμανική εταιρεία υποστηρίζει ότι της ανήκουν όλες οι πατέντες και τα πνευματικά δικαιώματα για τα σχέδια και τα χρώματα και μπορεί να παραλείψει το branding και να συνεχίσει να πουλάει τα παπούτσια του label. Σύμφωνα με το CultureBanx, τον Φεβρουάριο του 2023 η Adidas κατέβασε "αθόρυβα" την ιστοσελίδα Yeezysupply.com.

Την περασμένη εβδομάδα, μέτοχοι της Adidas κατέθεσαν ομαδική αγωγή κατά της εταιρείας, υποστηρίζοντας ότι θα έπρεπε να "γνωρίζει καλύτερα” και να μην συνεργαστεί με τον Ye. Τον Νοέμβριο του 2022, η Adidas ξεκίνησε έρευνα για τη συμπεριφορά του Ye κατά την 7ετία συνεργασία με την εταιρεία.

Το κύριο πρόβλημα της Adidas είναι η στρατηγική της τα τελευταία χρόνια που επικεντρώθηκε σε συνεργασίες με καλλιτέχνες, όπως οι Bad Bunny, Pharell Williams και Beyoncé, οι οποίες δεν ανταποκρίθηκαν πάντα στις οικονομικές προσδοκίες της εταιρείας. Οι πωλήσεις της Ivy Park (σειρά αθλητικών ρούχων που διαχειρίζεται η Beyoncé) μειώθηκαν άνω του από 50%, στα 40 εκατ. δολάρια το 2022, πολύ κάτω από την εκτίμηση της Adidas για τζίρο 250 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με τη Wall Street Journal. Το συμβόλαιο της Αμερικανίδας τραγουδίστριας με την Adidas αποφέρει στην πρώτη το ποσό των 20 εκατ. δολαρίων ετησίως και λήγει στο τέλος του 2023.

Η Adidas δεν ενημέρωσε με σαφήνεια για το τι σκοπεύει να κάνει με τον σωρό των Yeezys και πρέπει να βρει το "next big thing” που θα δώσει ώθηση στα έσοδά της. Προς το παρόν, η εταιρεία έχει επικεντρωθεί στην προώθηση των άλλων σειρών της για να αυξήσει τις πωλήσεις και δήλωσε ότι βλέπει "εξαιρετική ζήτηση" για τα labels Samba, Gazelle, Campus, που την οδηγεί στο να αυξήσει την παραγωγή των συγκεκριμένων προϊόντων. 

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Περισσότερα από Forbes

Ρουμανία: Το νέο "Ελ Ντοράντο" για τους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους

Έργα δεκάδων δις ευρώ στο στόχαστρο των μεγάλων εταιρειών, καθώς η βαλκανική χώρα συνεχίζει να αναβαθμίζει τις υποδομές της.

ΕΛΙΜΕ: Συντονισμός, τεχνική επάρκεια και πράσινη μετάβαση για λιμάνια που αντέχουν στον χρόνο

Ο Απόστολος Καμαρινάκης ανέλαβε πρόσφατα την προεδρία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), σε μια περίοδο κατά την οποία το λιμενικό σύστημα της χώρας καλείται να ανταποκριθεί σε αυξανόμενες απαιτήσεις, επιχειρησιακές, θεσμικές και γεωπολιτικές.

Ο δρόμος της Ομόνοιας που μπαίνει στον "χάρτη" των ξενοδοχείων

Επενδύσεις από Intecontinental μέσω του ομίλου Ruby και Casual Hoteles.

Η ΚΑΥΚΑΣ "φωτίζει" το μέλλον με 50 χρόνια επιτυχημένης πορείας

Η ΚΑΥΚΑΣ γιορτάζει φέτος μισό αιώνα πορείας, σε μία χρονιά που συμπίπτει με την ολοκλήρωση ενός σημαντικού κύκλου ψηφιακού και επιχειρησιακού μετασχηματισμού.

Γεωργιάδης (Premia): Ξενοδοχεία στο εξωτερικό, 1.500 νέα φοιτητικά δωμάτια και μέτοχος-έκπληξη στο κρασί

Ο Ηλίας Γεωργιάδης αποκαλύπτει τα επόμενα βήματα της εταιρείας σε ξενοδοχεία, φοιτητικές εστίες και τον όμιλο Ελληνικά Οινοποιεία.

Cosmote Telekom: Το παγκόσμιο εκτόπισμα της Telekom φέρνει καινοτομία, επενδύσεις και υπεραξία στην ελληνική αγορά - Το παράδειγμα της T-Mobile US

Το success story της T-Mobile US και τι σημαίνει για την Ελλάδα η παρουσία της Cosmote Telekom σε έναν παγκόσμιο κολοσσό.

Bitloops: Σήκωσε 1 εκατ. ευρώ η startup που λύνει τις αδυναμίες του design-to-code με AI

Στον γύρο συμμετείχαν οι Eleven Ventures και Corallia Ventures, καθώς και αρκετοί angel investors.

Ελαιόλαδο: Στα 300-600 εκατ. ετησίως ο μαύρος τζίρος του πράσινου χρυσού

Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι.

ΦΑΓΕ: Η ολλανδική κρίση αζώτου, οι αντιδικίες στην Ελλάδα και οι "χρυσές" εξαγωγές

Τα κέρδη ρεκόρ και πώς η ΦΑΓΕ έχασε 8 χρόνια στην κούρσα για ανάπτυξη ευρωπαϊκής παραγωγικής βάσης.

Μοτοδυναμική: Ποντάρει στην ηλεκτροκίνηση και φέρνει νέα κινεζική μάρκα αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Τον Αύγουστο ξεκινά η εμπορική διάθεση των μοντέλων της NIO – Τι είπε η διοίκηση του ομίλου στη γενική συνέλευση των μετόχων.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Οικογένεια Σαράντη: Η "παγκόσμια Δωδώνη", οι επενδύσεις των 300 εκατ. και το άκυρο στη ΔΕΛΤΑ

Πώς ένα τυροκομείο στα Τρίκαλα έφτασε να γίνει σήμερα ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία των 15 θυγατρικών στον κόσμο.