Παίρνει μπρος το FSRU της Αλεξανδρούπολης, δυσκολίες για τα υπόλοιπα πρότζεκτ

Παίρνει μπρος το FSRU της Αλεξανδρούπολης, δυσκολίες για τα υπόλοιπα πρότζεκτ

Του Χάρη Φλουδόπουλου

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του νέου τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δοκιμές που συνεχίζονται βρίσκονται σε καλό δρόμο και μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί. Εκτός απροόπτου, μετά την ολοκλήρωση των δοκιμαστικών θα έρθει και η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του νέου FSRU, που σε κάθε περίπτωση αναμένεται μέχρι τα τέλη Ιουνίου.

Το έργο ύψους 380 εκατ. ευρώ ανήκει στην εταιρεία Gastrade. Το FSRU χωρητικότητας 153.500 κυβικών μέτρων LNG, συνδέεται με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου με αγωγό μήκους 28 χλμ., μέσω του οποίου το αεριοποιημένο LNG θα προωθείται στις αγορές της Ελλάδας, της Βουλγαρίας αλλά και της ευρύτερης περιφέρειας, από τη Ρουμανία, τη Σερβία και τη Β. Μακεδονία, μέχρι τη Μολδαβία και την Ουκρανία. Σημειώνεται ότι η συμβολαιοποιημένη δυναμικότητα αεριοποίησης καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της τεχνικής δυναμικότητας των 5,5 δισ. κ.μ. ανά έτος. Συγκεκριμένα, το "πελατολόγιο" της νέας πλωτής μονάδας περιλαμβάνει ήδη 13 χρήστες που έχουν δεσμεύσει το 75%-80% της διαθέσιμης δυναμικότητας του τερματικού σταθμού για τα πρώτα πέντε χρόνια, γεγονός που συνιστά ένα εξαιρετικά καλό "οιωνό" για τη θέση που παίρνει η εν λόγω υποδομή στην ευρύτερη ενεργειακή σκακιέρα της περιοχής.

Εκτός από τον πρώτο τερματικό σταθμό της Αλεξανδρούπολης, η Gastrade έχει ανακοινώσει τη δημιουργία και δεύτερου FSRU, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες βρίσκεται στη φάση της αδειοδοτικής διαδικασίας. Το δεύτερο FSRU αναμένεται να έχει ακόμη μεγαλύτερη χωρητικότητα και θα εγκατασταθεί επίσης στη θαλάσσια περιοχή ανοικτά της Αλεξανδρούπολης, με ορίζοντα λειτουργίας το 2025. Στο νέο έργο, "ΑΣΦΑ Θράκης", το FSRU θα έχει ικανότητα αποθήκευσης 170.000 κ.μ. LNG και θα μπορεί να παραδώσει έως και 22,7 εκατ. κ.μ. φυσικού αερίου ημερησίως ή 5,5 δισ. κ.μ. ετησίως. Το έργο θα περιλαμβάνει επίσης ένα σύστημα χερσαίου και υποθαλάσσιου αγωγού που θα συνδέει το FSRU με τους υφιστάμενους αγωγούς μεταφοράς φυσικού αερίου στην περιοχή.

Σύννεφα για τα άλλα πρότζεκτ

Την ίδια στιγμή που προχωρούν τα πρότζεκ της Αλεξανδρούπολης, σύννεφα παρουσιάζονται στον ορίζοντα για τα άλλα έργα FSRU που είχαν δρομολογηθεί για διάφορες περιοχές της χώρας. Συγκεκριμένα, το Thessaloniki FSRU της Elpedison βρίσκεται κολλημένο εν μέσω των διεργασιών για το μετοχικό status της εταιρείας και των διαφορετικών προσεγγίσεων των δύο μετόχων, το Διώρυγα Gas της Motor Oil αναμένει την αναγκαία κρατική χρηματοδότηση για να προχωρήσει, ενώ στάσιμο παραμένει και το ΑΡΓΩ FSRU στον Βόλο όπου έχουν εκδηλωθεί και τοπικές αντιδράσεις. 

Σε ό,τι αφορά το Thessaloniki FSRU το μη δεσμευτικό market test ολοκληρώθηκε με επιτυχία και εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από ελληνικές και ξένες εταιρείες, ενώ το δεσμευτικό τεστ αναμένεται τον Σεπτέμβριο. Τους επόμενους μήνες αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαβούλευση για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η έγκριση της οποίας τοποθετείται το φθινόπωρο. Σε κάθε περίπτωση, η επενδυτική απόφαση δεν μπορεί να ληφθεί όσο βρίσκεται σε εκκρεμότητα η διευθέτηση του μετοχικού status της Elpedison. 

Τέλος, για το Διώρυγα Gas της ΜΟΗ η εταιρεία έχει δηλώσει ότι αναμένει τις αποφάσεις της κυβέρνησης. Πρόσφατα ο ρυθμιστής έδωσε νέα παράταση για έξι μήνες στη σύμβαση δέσμευσης δυναμικότητας που έχει υπογράψει η εταιρεία με τον ΔΕΣΦΑ. Η παράταση δίνεται εν αναμονή της επενδυτικής απόφασης, η οποία συνδέεται με την έγκριση χρηματοδότησης, όπως συνέβη και με το έργο της Αλεξανδρούπολης. 

Περισσότερα από Forbes

Η νέα εποχή του πρώην Hilton Αθηνών

Απο το ιστορικο ξενοδοχειο στη δηµιουργια του "The Ilisian".

Όμιλος Σαράντη: Το αμερικάνικο όνειρο ζει το Carroten – Πού επενδύει 40 εκατ. ευρώ ο όμιλος

Πώς κινήθηκαν οι πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο – Σε εξέλιξη επενδύσεις 40 εκατ. ευρώ.

Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ: Νέα εποχή με 4 πυλώνες ανάπτυξης

Νέα κεφάλαια στο "βιβλίο" της πολυετούς της ιστορίας είναι έτοιμη να γράψει η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, µία από τις πιο ιστορικές ελληνικές εταιρείες στον χώρο της αυτοκίνησης.

Γιατί οι τράπεζες βλέπουν την αγορά της Κύπρου ως προέκταση και πύλη εισόδου προς ανατολάς

Τρεις μεγάλες ελληνικές τράπεζες επενδύουν ήδη στην Κύπρο συνολικά ποσά που ξεπερνούν τα 1,9 δισ. ευρώ.

Ο Μασκ ξεμένει από ιδέες για να σώσει την Tesla

Τα προβλήματα της Tesla δεν θα λυθούν σύντομα, ακόμη και αν ο Μασκ γίνει ο πιο δραστήριος CEO.

Τερκενλής: Από τη Θεσσαλονίκη στις διεθνείς αγορές με όχημα το ελληνικό τσουρέκι

Η ιστορία επιτυχίας της ελληνικής εταιρείας, η μετάβαση στη δεύτερη γενιά, η επέκταση του δικτύου, η οικονομική πορεία και τα επενδυτικά πλάνα.

Intel: Ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις τα έσοδα - Δυσοίωνες οι προβλέψεις για το β' τρίμηνο

Η μετοχή υποχώρησε άνω του 7% στις ηλεκτρονικές μετασυνεδριακές συναλλαγές.

Brainomix: Η startup με ελληνικές ρίζες που αλλάζει τα δεδομένα στη φροντίδα των εγκεφαλικών

Η εταιρεία με Έλληνα συν-ιδρυτή άντλησε πρόσφατα $18 εκατ. σε έναν γύρο χρηματοδότησης Series C.

Η αμερικανική Lyft αποκτά έναντι 175 εκατ. ευρώ την FreeNow, που είχε εξαγοράσει το ελληνικό TaxiBeat

Δυναμική είσοδος στην ευρωπαϊκή αγορά για την ανταγωνίστρια της Uber.

Witside: Νέα διψήφια ανάπτυξη και διεθνής επέκταση για την ελληνική εταιρεία που καινοτομεί σε data και ΑΙ

Σύμφωνα με τον CEO, η εταιρεία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, για πιθανές εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες.