Τα νέα καταστήματα των μεγαλύτερων λιανεμπόρων στην Ελλάδα - Άφιξη Nike στη Στοά Αρσακείου

Τα νέα καταστήματα των μεγαλύτερων λιανεμπόρων στην Ελλάδα - Άφιξη Nike στη Στοά Αρσακείου

Του Γιώργου Λαμπίρης

Σειρά νέων αφίξεων στον χάρτη της λιανεμπορικής αγοράς έλαβαν χώρα στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2024, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζει η άφιξη της Nike με ένα μεγάλο κατάστημα στην υπό ανακαίνιση Στοά Αρσακείου. Η παρουσία επιχειρήσεων τόσο σε προβεβλημένες εμπορικές τοποθεσίες όσο και σε μεγάλα εμπορικά κέντρα συνεχίζουν να προσφέρουν δυναμική ανάπτυξης στον τομέα των υψηλής αξίας ακινήτων. Στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου λειτούργησαν 28 νέα καταστήματα στις βασικές εμπορικές αγορές της Αθήνας. 

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώνει η Cushman & Wakefield Proprius, άνοιξε κατάστημα Zara Home 450 τετραγωνικών μέτρων στο The Mall Athens καθώς και το 17ο κατάστημα iStorm με προϊόντα της Apple, στην Κηφισιά. Ο όμιλος Φάις σε συνεργασία με τη Michael Kors, άνοιξε ένα νέο κατάστημα 250 τετραγωνικών μέτρων στο City Link επί της οδού Σταδίου 4. Σε ό,τι αφορά τη Θεσσαλονίκη, η αλυσίδα καταστημάτων Hondos Center δημιούργησε το τέταρτο κατάστημά της στην πόλη, ενώ τη Δυτική Θεσσαλονίκη λειτούργησε το πρώτο κατάστημα της εκπτωτικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ, Mere. Στη διάρκεια του ίδιου τριμήνου άνοιξε το 25ο κατάστημα του Πλαισίου στα Ιωάννινα (το 26ο ακολούθησε τον Νοέμβριο, στο τέταρτο τρίμηνο του έτους στο εμπορικό πάρκο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών). Επίσης, η Optima Bank δημιούργησε το 29ο κατάστημά της στα Χανιά της Κρήτης. 

Έξι νέα καταστήματα στη Μύκονο το τρίτο τρίμηνο του 2024

Ως προς τον τομέα της πολυτελούς λιανικής στη Μύκονο άνοιξαν έξι νέα καταστήματα στην περίοδο αναφοράς. Συγκεκριμένα, ένα κατάστημα 150 τετραγωνικών της Tommy Hilfiger, έναν pop-up κατάστημα της Boss καθώς και σημεία πώλησης των οίκων Karl Lagerfeld και Missoni. Το δεύτερο κατάστημα λιανικής μετά την οδό Βαλαωρίτου στο Κολωνάκι, άνοιξε και η Ελληνίδα σχεδιάστρια, Θέμιδα Ζουγανέλη (Themis Z), η οποία διατηρεί επίσης συνεργασίες για τη διάθεση των προϊόντων της σε αρκετά νησιά της Ελλάδας όπως η Αντίπαρος, η Κρήτη, η Σύρος αλλά και στο εξωτερικό στη Σαρδηνία, το Βέλγιο, τη Μαδρίτη, το Λονδίνο, τη Γαλλία, τις Ηνωμένες Πολιτείες. Στη Μύκονο άνοιξε και ένα ακόμη εστιατόριο DB.One, ιδιοκτήτης του οποίου είναι ο chef, Ulas Tunc, πρώην head chef του Νusr-Et σε Μύκονο και Ντουμπάι. Ήδη το συγκεκριμένο εστιατόριο έχει παρουσία στη Γλυφάδα, με προοπτική να λειτουργήσει δύο ακόμη σημεία στο Λονδίνο και το Ντουμπάι. 

Θυμίζουμε επίσης ότι στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του έτους ο όμιλος Φουρλή απέκτησε τη δραστηριότητα της Foot Locker με δικαίωμα εξαγοράς των τριών καταστημάτων της στην Ελλάδα και τη Ρουμανία και προοπτική επέκτασης σε οκτώ χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Ήδη ο όμιλος έχει δρομολογήσει τη λειτουργία τριών καταστημάτων στη Βουλγαρία στη διάρκεια του φετινού Δεκεμβρίου στο The Mall Sofia, το Grand Mall Varna και τη Galleria Burgas. Eπίσης, η Altex, εταιρεία στην οποία ανήκει η Funky Buddha ενίσχυσε την παρουσία της στα Δωδεκάνησα το προηγούμενο τρίμηνο με νέο κατάστημα στη Ρόδο, ενώ η JD Sports, λειτούργησε το νέο της κατάστημα – ναυαρχίδα στην οδό Ερμού. Επιπλέον, η αλυσίδα ένδυσης OVS άνοιξε νέο κατάστημα στην οδό Μαιζώνος στην Πάτρα και η γαλλική Kiabi, το πρώτο της κατάστημα, επιφάνειας 1.000 στο retail park της Trade Estates στην Πάτρα. 

Το ίδιο διάστημα ο Σκλαβενίτης απέκτησε τρία από τα καταστήματα που μίσθωνε από την Prodea, στην οδό Χειμάρρας στο Μαρούσι, στην Πέτρου Ράλλη και στην Κατερίνη με τίμημα 24,5 εκατομμύρια ευρώ. 

Το νέο κατάστημα της Nike στη Στοά Αρσακείου

Στις νέες αφίξεις του τρίτου τριμήνου είναι το νέο κατάστημα της εταιρείας κοσμημάτων, Pandora στην οδό Ερμού 50, επιφάνειας 660 τετραγωνικών μέτρων, το καινούργιο κατάστημα της Attrattivo επιφάνειας 173 τετραγωνικών μέτρων στο Ηράκλειο Κρήτης, το νέο κατάστημα της Nike στη συμβολή των οδών Σταδίου και Πεσμαντζόγλου με επιφάνεια 1.445 τετραγωνικών, στο υπό ανακαίνιση κτίριο της Στοάς Αρσακείου. Καταστήματα μίσθωσαν επίσης η αλυσίδα υποδημάτων, Χαραλάς, του ομίλου Φάις στη Λάρισα (291 τ.μ.), ενώ η Pandora μίσθωσε δύο ακόμα σημεία 245 και 101 τετραγωνικών μέτρων στη Μαιζώνος στην Πάτρα και στην οδό Ταξιαρχών στον Κορυδαλλό. Επίσης, η αλυσίδα υποδημάτων Envie Shoes μίσθωσε κατάστημα 96 τετραγωνικών στην πλατεία Ελευθερίας στον Κορυδαλλό. 

Η πορεία του λιανεμπορίου στην Ελλάδα

Σύμφωνα με την Cushman & Wakefield Proprius η ιδιωτική κατανάλωση αναμένεται ότι θα συνεχίσει να κινείται ανοδικά το επόμενο διάστημα, δεδομένης και της ευνοϊκής συγκυρίας που φέρνει στο πεδίο νέων επενδύσεων το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και καθώς οι χρηματοδοτικές συνθήκες βελτιώνονται. Σε αυτό το πλαίσιο η πρόβλεψη για αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης εκτιμάται στο +9% το 2025. Mε βάση τα στοιχεία του ΙΟΒΕ, αναμένεται οριακή βελτίωση του οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα, το οποίο άγγιξε τις 110,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο, σε σχέση με 106,1 μονάδες τον προηγούμενο μήνα και 106,8 μονάδες ένα χρόνο νωρίτερα, σε συνδυασμό με μία ήπια πτώση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης. 

Ο τζίρος συνολικά στο λιανεμπόριο ανήλθε στα 18,84 δισεκατομμύρια ευρώ την περίοδο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου του 2024, σε σχέση με τα 18,68 δισεκατομμύρια ευρώ το ίδιο διάστημα του 2023, ενώ εάν συγκριθεί με το δεύτερο τρίμηνο της φετινής χρονιάς ήταν αυξημένος κατά 4%. Ωστόσο, οι πωλήσεις στον κλάδο λιανικής, εάν εξαιρεθούν οι κλάδοι αυτοκινήτων, τροφίμων (σούπερ μάρκετ) και καυσίμων, ανήλθε στα 6,8 δισεκατομμύρια ευρώ, αυξημένος κατά 1,2% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2023 και κατά 3,8% σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2024.

Περισσότερα από Forbes

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.

Γιατί θα θυμόμαστε τον Giorgio Armani

Για 65 χρόνια ο δημιουργός αφιερώθηκε στην αριστεία, συγκεντρώνοντας πωλήσεις άνω των 13 δισ. δολαρίων. "Δεν είμαι ποτέ ικανοποιημένος", έλεγε.

Tesla: Πρόταση για νέο πακέτο αποδοχών στον Έλον Μασκ έως $1 τρισ. - Πρωτοφανές στην εταιρική ιστορία των ΗΠΑ

Στόχος να παρακινηθεί ο μεγιστάνας να ηγηθεί της Tesla για τα επόμενα 10 χρόνια.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Το τέλος των μικρών καταστημάτων της γειτονιάς

Οδηγούνται σε σταθερή συρρίκνωση – Στις ενδιάμεσες κλίμακες από πλευράς τζίρου τα περισσότερα μαγαζιά