Nvidia: Έχασε σχεδόν $600 δισ. σε κεφαλαιοποίηση λόγω της DeepSeek

Nvidia: Έχασε σχεδόν $600 δισ. σε κεφαλαιοποίηση λόγω της DeepSeek

Σχεδόν 600 δισεκατομμύρια δολάρια σε κεφαλαιοποίηση έχασε η Nvidia τη Δευτέρα, στη μεγαλύτερη ημερήσια απώλεια για οποιαδήποτε εταιρεία στην ιστορία των ΗΠΑ.

Η τιμή της μετοχής της κατασκευάστριας τσιπ κατρακύλησε 17% και έκλεισε στα 118,58 δολάρια. Ήταν η χειρότερη ημέρα της Nvidia στην αγορά από τις 16 Μαρτίου 2020, στις αρχές της πανδημίας της Covid, όπως σημειώνει το CNBC.

Αφού η Nvidia ξεπέρασε την Apple την περασμένη εβδομάδα για να γίνει η πολυτιμότερη εισηγμένη εταιρεία, η πτώση της μετοχής της τη Δευτέρα οδήγησε σε βουτιά 3,1% του τεχνολογικού Nasdaq.

Το τεχνολογικό sell off ακολούθησε την παρουσίαση ενός νέου βοηθού τεχνητής νοημοσύνης, χαμηλού κόστους, που θέτει υπό αμφισβήτηση τις βασικές αρχές με τις οποίες λειτουργούσε μέχρι σήμερα η Silicon Valley. Eιδικότερα, η κινεζική DeepSeek παρουσίασε στα τέλη Δεκεμβρίου ένα δωρεάν, ανοιχτού κώδικα γλωσσικό μοντέλο, υποστηρίζοντας ότι αναπτύχθηκε σε μόλις δύο μήνες με κόστος χαμηλότερο από 6 εκατ. δολάρια. 

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι το δικό της μοντέλο χρησιμοποιεί φθηνότερα τσιπ και λιγότερα δεδομένα, αμφισβητώντας την καθιερωμένη άποψη στις χρηματοοικονομικές αγορές ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη θα συνεχίσει να τροφοδοτεί τη ζήτηση σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα, από τους κατασκευαστές (ιδιαίτερα προηγμένων και ακριβών) τσιπ μέχρι τους κολοσσούς των κέντρων δεδομένων που χρειάζονται για να λειτουργήσουν αυτές οι εφαρμογές. 

Οι μονάδες επεξεργασίας γραφικών της Nvidia, ή GPUs, κυριαρχούν στην αγορά των τσιπ για κέντρα δεδομένων AI στις ΗΠΑ, με τεχνολογικούς γίγαντες όπως η Alphabet, Meta και Amazon να δαπανούν δισεκατομμύρια δολάρια για τους επεξεργαστές για την εκπαίδευση και των μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης τους.

Διαβάστε ακόμη:

* Τραμπ: Καμπανάκι αφύπνισης για τις αμερικανικές εταιρείες η κινέζικη DeepSeek

* Μαζική κυβερνοεπίθεση κατά της DeepSeek - Γιατί τάραξε τα νερά της Silicon Valley η κινεζική startup

Περισσότερα από Forbes

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.

Γιατί θα θυμόμαστε τον Giorgio Armani

Για 65 χρόνια ο δημιουργός αφιερώθηκε στην αριστεία, συγκεντρώνοντας πωλήσεις άνω των 13 δισ. δολαρίων. "Δεν είμαι ποτέ ικανοποιημένος", έλεγε.

Tesla: Πρόταση για νέο πακέτο αποδοχών στον Έλον Μασκ έως $1 τρισ. - Πρωτοφανές στην εταιρική ιστορία των ΗΠΑ

Στόχος να παρακινηθεί ο μεγιστάνας να ηγηθεί της Tesla για τα επόμενα 10 χρόνια.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.