Nvidia: Έχασε σχεδόν $600 δισ. σε κεφαλαιοποίηση λόγω της DeepSeek

Nvidia: Έχασε σχεδόν $600 δισ. σε κεφαλαιοποίηση λόγω της DeepSeek

Σχεδόν 600 δισεκατομμύρια δολάρια σε κεφαλαιοποίηση έχασε η Nvidia τη Δευτέρα, στη μεγαλύτερη ημερήσια απώλεια για οποιαδήποτε εταιρεία στην ιστορία των ΗΠΑ.

Η τιμή της μετοχής της κατασκευάστριας τσιπ κατρακύλησε 17% και έκλεισε στα 118,58 δολάρια. Ήταν η χειρότερη ημέρα της Nvidia στην αγορά από τις 16 Μαρτίου 2020, στις αρχές της πανδημίας της Covid, όπως σημειώνει το CNBC.

Αφού η Nvidia ξεπέρασε την Apple την περασμένη εβδομάδα για να γίνει η πολυτιμότερη εισηγμένη εταιρεία, η πτώση της μετοχής της τη Δευτέρα οδήγησε σε βουτιά 3,1% του τεχνολογικού Nasdaq.

Το τεχνολογικό sell off ακολούθησε την παρουσίαση ενός νέου βοηθού τεχνητής νοημοσύνης, χαμηλού κόστους, που θέτει υπό αμφισβήτηση τις βασικές αρχές με τις οποίες λειτουργούσε μέχρι σήμερα η Silicon Valley. Eιδικότερα, η κινεζική DeepSeek παρουσίασε στα τέλη Δεκεμβρίου ένα δωρεάν, ανοιχτού κώδικα γλωσσικό μοντέλο, υποστηρίζοντας ότι αναπτύχθηκε σε μόλις δύο μήνες με κόστος χαμηλότερο από 6 εκατ. δολάρια. 

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι το δικό της μοντέλο χρησιμοποιεί φθηνότερα τσιπ και λιγότερα δεδομένα, αμφισβητώντας την καθιερωμένη άποψη στις χρηματοοικονομικές αγορές ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη θα συνεχίσει να τροφοδοτεί τη ζήτηση σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα, από τους κατασκευαστές (ιδιαίτερα προηγμένων και ακριβών) τσιπ μέχρι τους κολοσσούς των κέντρων δεδομένων που χρειάζονται για να λειτουργήσουν αυτές οι εφαρμογές. 

Οι μονάδες επεξεργασίας γραφικών της Nvidia, ή GPUs, κυριαρχούν στην αγορά των τσιπ για κέντρα δεδομένων AI στις ΗΠΑ, με τεχνολογικούς γίγαντες όπως η Alphabet, Meta και Amazon να δαπανούν δισεκατομμύρια δολάρια για τους επεξεργαστές για την εκπαίδευση και των μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης τους.

Διαβάστε ακόμη:

* Τραμπ: Καμπανάκι αφύπνισης για τις αμερικανικές εταιρείες η κινέζικη DeepSeek

* Μαζική κυβερνοεπίθεση κατά της DeepSeek - Γιατί τάραξε τα νερά της Silicon Valley η κινεζική startup

Περισσότερα από Forbes

Ideal Holdings: "Ψήνει" νέα εξαγορά για εφέτος – Το νέο εργοστάσιο της Μπάρμπα Στάθης και τα μίνι attica

Έχουν δρομολογηθεί επενδύσεις της τάξης των 70 εκατ. ευρώ. Τα σχέδια για Μπάρμπα Στάθης, Attica Πολυκαταστήματα και τον κλάδο πληροφορικής

Οι νομπελίστες Οικονομίας 2025 αναγνωρίζουν την καινοτομία σε επίπεδο επιχείρησης ως κλειδί για την οικονομική ανάπτυξη

H επιτροπή του Νόμπελ επισημαίνει και μια αναπάντητη πρόκληση: την επιβράδυνση της παραγωγικότητας σε χώρες του ΟΟΣΑ από τη δεκαετία του 2000.

Trade Estates: Σε τροχιά έντονης ανόδου εσόδων και κερδοφορίας

Βασικές αιτίες οι προσθήκες νέων ακινήτων και το χαμηλότερο χρηματοπιστωτικό κόστος σε σχέση με το 2024.

Ελληνικός σιδηρόδρομος σε τροχιά ζημιών: Η ανάκαμψη παραμένει μακρινός σταθμός

Μετά από δύο καίρια πλήγματα ο ελληνικός σιδηρόδρομος προσπαθεί να σταθεί ξανά στα "πόδια" του.

Leroy Merlin: Θηριώδης αύξηση μετοχικού κεφαλαίου για την κάλυψη ζημιών 123,6 εκατ.

Τι δείχνουν οι οικονομικές καταστάσεις της αλυσίδας DIY για το 2022, που δημοσιεύτηκαν με δύο χρόνια καθυστέρηση.

Reflection AI: Mega χρηματόδοτηση 2 δισ. δολ. για την startup με ελληνικό DNA

Του γύρου χρηματοδότησης ηγήθηκε η NVIDIA Corporation, με την αποτίμηση της εταιρείας να φτάνει τα 8 δισ. δολάρια.

Η νέα Intralot στο Χρηματιστήριο: Ένας διεθνής παίκτης με ελληνική σφραγίδα

Η ολοκλήρωση της ΑΜΚ και η εξαγορά της Bally’s International σηματοδοτούν μια νέα εποχή.

Στα ύψη ο δείκτης του κραγιόν: Τι κερδίζουν Hondos Center, Sephora, Galerie de Beauté, Kiko Milano και Dust+Cream

Οι πέντε κορυφαίες αλυσίδες καλλυντικών ελέγχουν πάνω από το ένα τρίτο της αγοράς των 1,39 δισ. ευρώ.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.