Η Boeing είναι από τις πιο ζημιογόνες εταιρείες του 21ου αιώνα

Η Boeing είναι από τις πιο ζημιογόνες εταιρείες του 21ου αιώνα

Του Jeremy Bogaisky

Όταν είναι να χάσει χρήματα, η Boeing... υπεραποδίδει - οι απώλειές της λαμβάνουν ιστορικές διαστάσεις. Την Τρίτη, η κατασκευάστρια εταιρεία αεροσκαφών ανακοίνωσε καθαρές ζημίες ύψους 3,9 δισ. δολαρίων για το δ' τρίμηνο του 2024. Αυτό σημαίνει μια εντυπωσιακή ζημία 11,8 δισ. δολαρίων στο έτος: τη δεύτερη χειρότερη οικονομική επίδοση στην ιστορία της.

Οι "κακές ειδήσεις" οφείλονται εν μέρει στην αναταραχή που προκάλεσε η απεργία επτά εβδομάδων των μηχανικών της. Εξέλιξη που διέκοψε την παραγωγή του αεροπλάνου που φέρνει τα περισσότερα έσοδα στην Boeing: του 737 Max. Είναι επίσης αποτέλεσμα των χρόνιων καθυστερήσεων και των υπερβάσεων κόστους σε βασικά προγράμματα του αμυντικού προγράμματος της Boeing. Και ακόμη οφείλονται στην πολύχρονη "μάχη" της εταιρείας να διορθώσει τα προβλήματα που προκύπτουν με την παραγωγή του 737 Max και του 787.

Το αρνητικό οικονομικό σερί της Boeing διευρύνεται πλέον στα έξι χρόνια: ξεκίνησε το 2019 και την "καθήλωση" του 737 Max μετά από δύο θανατηφόρα δυστυχήματα. Οι συνολικές ζημίες της έκτοτε αγγίζουν το ιλιγγιώδες ποσό των 35,7 δισ. δολαρίων.

Τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα της Boeing για το 2024 είναι βέβαιο πως θα την αναδείξουν ως τον μεγάλο χαμένο του S&P 500 από το 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της FactSet. Η Uber, η οποία βρισκόταν στη δεύτερη θέση μετά την Boeing έως το 2023, αναμένεται να παρουσιάσει κέρδη στο 2024, ενώ η τρίτη χειρότερη εταιρεία, η Carnival, ανακοίνωσε καθαρά κέρδη ύψους 1,9 δισ. δολαρίων για το 2024, "ψαλιδίζοντας" τις συνολικές ζημίες της τα τελευταία έξι χρόνια στα 21 δισ. δολάρια.

Κάνοντας μια αναδρομή στο πρώτο τέταρτο του αιώνα, η Boeing βρίσκεται στην 6η θέση των κολοσσών του S&P 500 με ζημιές. Στο Νο 1: η American International Group. Με προσαρμοσμένο τον πληθωρισμό, η ασφαλιστική εταιρεία έχασε το θηριώδες ποσό των 162 δισ. δολαρίων το 2008 και το 2009, καθώς κατέρρευσε λόγω της μεγάλης της έκθεσης στο κραχ της αγοράς ακινήτων εν μέσω της Μεγάλης Ύφεσης. Το ποσό είναι υπερτετραπλάσιο από τη συνολική προσαρμοσμένη στον πληθωρισμό ζημία της Boeing έως τώρα, ύψους 39,4 δισ. δολαρίων. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η General Motors, η οποία έχασε 130 δισ. δολάρια από το 2005 έως το 2008 (υπολογίζοντας την αξία του δολαρίου με όρους 2024). Το επόμενο έτος κατέθεσε αίτηση πτώχευσης, και έλαβε οικονομική ένεση ύψους 33 δισ. δολαρίων από τις κυβερνήσεις των ΗΠΑ και του Καναδά.

Η Boeing διαθέτει μια θλιβερή πρωτιά: έχει χάσει τα περισσότερα χρήματα από τις 27 εταιρείες του S&P 500 που σημειώσει απώλειες για τουλάχιστον έξι συνεχόμενα χρόνια από το 1999. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η πρώην μητρική του προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας στο Τέξας, TXU, η οποία έχασε 28,8 δισ. δολάρια -προσαρμοσμένα στον πληθωρισμό- από το 2010 έως το 2015, και κατόπιν πτώχευσε.

Η Boeing δεν είναι από τις μακροβιότερες ζημιογόνες εταιρείες του S&P 500. Η εταιρεία βιομηχανικών εξαρτημάτων και επισκευών DEX σημείωσε ζημίες επί 18 συνεχόμενα χρόνια για να επιστρέψει στα κέρδη το 2019. Η SBA Communications και η LiveNation βρίσκονται στη 2η θέση με 17 σερί χρονιές στο "κόκκινο", που επίσης έχουν παρέλθει.  

Παρά την κακή πορεία της Boeing, οι θεσμικοί επενδυτές ήταν πρόθυμοι να στηρίξουν οικονομικά την εταιρεία, αφού στα "κιτάπια" των παραγγελιών της έχει γράψει 5.595 αεροπλάνα, τα οποία θα φέρουν δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα, αν ο νέος CEO Kelly Ortberg καταφέρει να κάνει τη γραμμή παραγωγής να δουλέψει και πάλι ομάλα. Η εταιρεία άντλησε 24 δισ. δολάρια στα τέλη του 2024 από πωλήσεις μετοχών και μετατρέψιμων ομολογιακών δανείων.

Μην βάλετε όμως στοίχημα ότι το αρνητικό σερί της Boeing θα τελειώσει το 2025. 

Περισσότερα από Forbes

Miele Hellas: Η άλλοτε ζημιογόνος ελληνική θυγατρική επέστρεψε σε κέρδη και έγινε η ομπρέλα για 8 χώρες

Το cluster Miele Adria Aegean επεκτείνει τη δραστηριότητα σε Κροατία, Σλοβενία και Βοσνία με σκοπό να αναπτυχθεί στη νοτιοανατολική Ευρώπη.

Witside: Νέα διψήφια ανάπτυξη και διεθνής επέκταση για την ελληνική εταιρεία που καινοτομεί σε data και ΑΙ

Σύμφωνα με τον CEO, η εταιρεία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, για πιθανές εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες.

Απογοήτευσαν τα έσοδα της McDonald's στο δ' τρίμηνο

Επηρεασμένα από το θανατηφόρο ξέσπασμα E. Coli.

Αθ. Πουκαμισάς: Πώς θα γίνει η επένδυση των 29 εκατ. με ανέγερση σχολείου στην Παλλήνη

Γνωστοποίησε την υλοποίηση επένδυσης για την κατασκευή σχολικής μονάδας σε ιδιόκτητη έκταση στην Παλλήνη.

Neurohive: H startup από τη Θεσσαλονίκη που οδηγεί τις φάρμες στην ψηφιακή εποχή

Η εταιρεία, που στοχεύει στη δημιουργία ενός "Ψηφιακού Κτηνοτρόφου", πρόσφατα εξασφάλισε χρηματοδότηση 175.000 ευρώ.

Εθνική Ασφαλιστική: Αντίστροφη μέτρηση για τις κινήσεις Πειραιώς και Εθνικής στην κούρσα εξαγοράς

Η αγορά περιμένει από την Πειραιώς την υποβολή προσφοράς. "Δεν υπάρχει οριστική συμφωνία", δηλώνει η τράπεζα.

Evercurious VC: Η πρώτη επένδυση του ελληνικού fund και οι επόμενοι στόχοι

Ποια τα σχέδια που έχει για την Ελλάδα η ελβετική εταιρεία στην οποία επένδυσε το ελληνικό VC.

Apple: Κέρδη υψηλότερα των προσδοκιών παρά την πτώση των πωλήσεων στην Κίνα

Οι πωλήσεις iPhone στην Κίνα έχασαν τις προσδοκίες. Εντυπωσιακές πωλήσεις για Mac, iPad.

Ζημίες άνω των 11 δισ. δολαρίων το 2024 ανακοίνωσε η Boeing

Από το 2019 έχει χάσει περισσότερα από $30 δισ.

Boeing: Η εξαγορά της Spirit AeroSystems είναι μόνο η αρχή στην επίλυση των προβλημάτων της

Η Boeing θα χρειαστεί χρόνια για να νοικοκυρέψει τον προμηθευτή που καταγράφει ζημιές.

Γιατί η Boeing χρειάζεται ένα νέο αεροπλάνο – και σύντομα

Για να παραμείνει ανταγωνιστική έναντι της Airbus, η Boeing πρέπει να βάλει ένα νέο μεγάλο στοίχημα.