Ζημίες άνω των 11 δισ. δολαρίων το 2024 ανακοίνωσε η Boeing

Ζημίες άνω των 11 δισ. δολαρίων το 2024 ανακοίνωσε η Boeing

Η Boeing ανακοίνωσε την Τρίτη ετήσιες ζημίες ύψους 11,83 δισ. δολαρίων, τις μεγαλύτερες από το 2020, καθώς η εταιρεία αντιμετωπίζει εδώ και καιρό σειρά ζητημάτων στην παραγωγή της, με το τελειωτικό χτύπημα να έρχεται από μια απεργία των εργαζομένων στο εργοστάσιό της στη δυτική ακτή των ΗΠΑ.

Τα στοιχεία αυτά καταδεικνύουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο διευθύνων σύμβουλος Κέλι Όρτμπεργκ για την ανάκαμψη της αεροπορικής εταιρείας, καθώς παραχωρεί όλο και περισσότερο έδαφος στην ανταγωνίστρια Airbus στην "κούρσα" των παραδόσεων και μπαίνει στο στόχαστρο των ρυθμιστικών αρχών άλλα και των πελατών της, έπειτα από μια σειρά σοβαρών παραλείψεων.

Ωστόσο, ο Όρτμπεργκ, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία της αεροπορικής εταιρείας τον Αύγουστο, δήλωσε ότι η Boeing σημειώνει πρόοδο στην αποκατάσταση των προβληματικών γραμμών παραγωγής της, μετά από ένα ατύχημα εν πτήση το 2024, που προκάλεσε ανησυχίες για την ασφάλεια των αεροσκαφών της.

Η εταιρεία σημείωσε ζημίες ύψους 3,86 δισεκατομμυρίων δολαρίων το δ' τρίμηνο, λόγω των "απογοητευτικών", όπως τις χαρακτήρισε ο Όρτμπεργκ, επιβαρύνσεων σε διάφορα αμυντικά προγράμματα. Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι η Boeing ήταν τώρα "πιο προσεκτική" και λειτουργεί "με καθαρό μυαλό όσον αφορά στα ρίσκα" των προγραμμάτων.

Τα έσοδα για δ' το τρίμηνο μειώθηκαν κατά 31% στα 15,24 δισ. δολάρια, κάτω από τις προσδοκίες των αναλυτών για έσοδα 16,21 δισ., σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η LSEG.

Οι ταμειακές ροές ανήλθαν σε 14,3 δισ. δολάρια το 2024, αυξημένες κατά σχεδόν 10 δισ. δολάρια σε σύγκριση με το 2023 (4,43 δισ.).


Ο Όρτμπεργκ αναφέρθηκε στο σχέδιο ανάκαμψης της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένης της ανάληψης ενός "πολυετούς ταξιδιού" για την αναδιάρθρωση της κουλτούρας της Boeing, "ίσως την πιο σημαντική αλλαγή που πρέπει να κάνουμε".

Αφού κατέγραψε κέρδη ρεκόρ στη δεκαετία του 2010, η Boeing έχει "αιμορραγήσει" περισσότερα από 30 δισ. δολάρια από το 2019, έπειτα από δυο θανατηφόρα δυστυχήματα αεροσκαφών Boeing 737 MAX - το best seller της εταιρείας. Τα δυστυχήματα αυτά προκάλεσαν ανησυχίες για την ποιότητα παραγωγής και την ασφάλεια, αλλά και υποψίες ότι η εταιρεία παραπλάνησε τις ρυθμιστικές αρχές κατά τη διαδικασία πιστοποίησης του αεροπλάνου.

Η πανδημία COVID-19 δυσκόλεψε περαιτέρω την εταιρεία, ενώ η εκτίναξη - εν μέσω πτήσης - ενός εξαρτήματος σε ένα σχεδόν καινούργιο 737 MAX στις αρχές του 2024 οδήγησε την Boeing σε άλλη μια κρίση.

Ο τομέας Άμυνας, Διαστήματος και Ασφάλειας της εταιρείας έχασε 5,41 δισ. δολάρια το 2024.

Ο Όρτμπεργκ πρόσθεσε ότι η Boeing έχει σημειώσει πρόοδο σε ό,τι αφορά στην εφοδιαστική της αλυσίδα και έχει επιστρέψει σε ρυθμό παραγωγής πέντε αεροσκαφών 787 ανά μήνα στο τέλος του 2024, παρά τις καθυστερήσεις σε τομείς όπως τα καθίσματα.

Περισσότερα από Forbes

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Απευθείας σύνδεση Αθήνα με Δελχί και Βομβάη με 14 πτήσεις από τη νέα χρονιά.

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.

Γιατί θα θυμόμαστε τον Giorgio Armani

Για 65 χρόνια ο δημιουργός αφιερώθηκε στην αριστεία, συγκεντρώνοντας πωλήσεις άνω των 13 δισ. δολαρίων. "Δεν είμαι ποτέ ικανοποιημένος", έλεγε.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.