Aegean: Οι θετικοί οιωνοί για τη χρήση του 2025

Aegean: Οι θετικοί οιωνοί για τη χρήση του 2025

Του Στάθη Βασιλόπουλου

Προάγγελο ενισχυμένων επιδόσεων για τη νέα χρονιά συνιστούν τα θετικά αποτελέσματα που κατέγραψε το τελευταίο τρίμηνο του 2024 η Aegean, πετυχαίνοντας ιστορικά υψηλά λειτουργικής κερδοφορίας, σε μια περίοδο κατά κανόνα αναιμική για το σύνολο της επιβατικής κίνησης. Το δυνατό 4ο τρίμηνο του περσινού έτους, όπως σχολίασε ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχιος Βασιλάκης, στο πλαίσιο της χθεσινής ενημέρωσης των θεσμικών αναλυτών, αποδεικνύει ότι η ζήτηση για ταξίδια παραμένει ισχυρή, καθώς ενισχύεται η τάση για μείωση της εποχικότητας, ενώ παράλληλα επιμηκύνεται η τουριστική περίοδος. Ένα "μείγμα", που όπως φαίνεται, δίνει ώθηση στις αφίξεις και στις ταξιδιωτικές εισπράξεις στους μήνες εκτός αιχμής. 

"Το 2024 ήταν μια δυναμική και επιτυχημένη χρονιά για την Aegean", δήλωσε ο κ. Βασιλάκης, ενώ παράλληλα αναφέρθηκε και στις προκλήσεις, που κλήθηκε να αντιμετωπίσει πέρσι ο μεγαλύτερος εγχώριος αερομεταφορέας, επηρεάζοντας το επιχειρησιακό του έργο.  

Στις προκλήσεις αυτές καταγράφονται η ανάγκη πρόωρων ελέγχων στους κινητήρες GTF της Pratt & Whitney, η οποία καθήλωσε 8-10 νέα αεροσκάφη της οικογενείας Airbus Α320 neo και περιόρισε τη δυνατότητα ανάπτυξης, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, αλλά και η αναστολή λόγω της γεωπολιτικής κρίσης από τα τέλη Ιουλίου έως τον Δεκέμβριο της σύνδεσης με Τελ Αβίβ, Βηρυτό και Αμάν. 

Το 2027 θα εξομαλύνεται το ζήτημα με τους κινητήρες

Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη το πρόβλημα που έχει ανακύψει με τους κινητήρες GTF θα κορυφωθεί από τα τέλη του 2025 ως και τα μέσα του 2026, διάστημα κατά το οποίο υπολογίζεται ότι θα καθηλωθούν από 13 έως 15 αεροσκάφη, ωστόσο από τα τέλη του 2027 η κατάσταση θα αρχίσει να εξομαλύνεται. Εκτιμάται ότι κατά μέσο όρο γύρω στα 10 αεροσκάφη δεν θα είναι διαθέσιμα για πτήσεις μέσα στη χρονιά που διανύουμε. Η αποζημίωση που λαμβάνει η εταιρεία από τον κατασκευαστή είναι σημαντική, χωρίς όμως να καλύπτει το σύνολο των επιπτώσεων.

Η Aegean καλύπτει μέρος από τις απώλειες που έχουν προκύψει εξαιτίας του ζητήματος με τους κινητήρες, με νέες παραλαβές αεροσκαφών τύπου A321 neo, τα οποία είναι μεγαλύτερης χωρητικότητας, καθώς διαθέτουν 220 θέσεις έναντι 180 θέσεων των Airbus Α320 neo. Στο πλαίσιο της επέκτασης του στόλου της, εξάλλου, η αεροπορική εταιρεία προχώρησε, εσχάτως, στην παραγγελία 8 επιπλέον αεροσκαφών τύπου A321neo. Πρόκειται για την τρίτη ανανέωση της αρχικής συμφωνίας με τη γαλλική κατασκευάστρια αεροσκαφών Airbus, που είχε υπογραφεί το 2018 για την προμήθεια αεροσκαφών από την οικογένεια A320/321neo, ανεβάζοντας πλέον τον συνολικό αριθμό των παραγγελιών σε 58.

Σε συζητήσεις για επιπρόσθετη επένδυση στη Volotea

Αναφορικά με τη Volotea, ο κ. Βασιλάκης είπε ότι η Aegean βρίσκεται σε συζητήσεις προκειμένου να προχωρήσει σε νέα επένδυση, χωρίς ακόμα να έχει καθοριστεί το ύψος της. Η ελληνική αεροπορική εταιρεία έχει επενδύσει μέχρι στιγμής, στο πλαίσιο της συμφωνίας που ανακοινώθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο, ποσό 30 εκατ. ευρώ στην Volotea. Ο κ. Βασιλάκης δήλωσε ικανοποιημένος από την πορεία της πρώτης φάσης της επένδυσης, σημειώνοντας πως οι σχετικές συζητήσεις με την ισπανική αεροπορική εταιρεία θα έχουν ολοκληρωθεί εντός του επόμενου τριμήνου. Να σημειωθεί ότι η πρώτη φάση της επένδυσης περιελάμβανε την καταβολή από πλευράς της Aegean, 25 εκατ. ευρώ, συμμετέχοντας στην αύξηση κεφαλαίου ύψους 50 εκατ. ευρώ που πραγματοποίησε η Volotea μέσω δανείου μετατρέψιμου σε μετοχές. Η Aegean, έτσι, απέκτησε το 13% των μετοχών της Volotea, ενώ λίγους μήνες αργότερα προχώρησε στην αγορά μετοχών αξίας 5 εκατ., αποκτώντας ακόμα ένα ακόμα μερίδιο 4,9%. 

Η δεύτερη φάση περιλαμβάνει ακόμη μια αύξηση κεφαλαίου, ύψους 50 εκατ., με την Aegean να συνεισφέρει 25 εκατ. ευρώ, βάσει της αρχικής ανακοίνωσης της συμφωνίας.  Ο κ. Βασιλάκης δήλωσε ότι η πορεία που ακολούθησε η Volotea την περσινή χρονιά "ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες μας", καθώς κατάφερε να ενισχύσει την επιβατική της κίνηση και να αυξήσει το EBITDA της κατά 50%, από τα 95 εκατ. ευρώ, στα 148 εκατ. ευρώ. 

Το πλάνο για το 2025

Η Aegean προγραμματίζει να προσφέρει 21,5 εκατ. θέσεις για το σύνολο του 2025, σημειώνοντας αύξηση 10% σε σύγκριση με το 2024. Πιο συγκεκριμένα, θα προσφέρει περίπου 13 εκατ. θέσεις στο δίκτυο εξωτερικού, ξεπερνώντας τις 1,4 περισσότερες θέσεις συγκριτικά με το 2024 και 8,5 εκατ. θέσεις στο δίκτυο εσωτερικού, περίπου 6% περισσότερες σε σχέση με πέρσι. Στο δίκτυο εξωτερικού, η Aegean έχει ήδη ξεκινήσει να ενισχύει τη δραστηριότητά της στην αγορά της Τουρκίας, Ιράκ και Αζερμπαϊτζάν. Ταυτόχρονα, ενδυναμώνεται ακόμα περισσότερο η δραστηριότητα σε Ιβηρική Χερσόνησο, Βαλκάνια, Αίγυπτο αλλά και Ελβετία, ενώ συνεχίζεται και η επένδυση της εταιρείας στα δρομολόγια σε Σαουδική Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Μαρόκο.

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Περισσότερα από Forbes

Τι σημαίνει η τελευταία διαμάχη Μασκ - Τραμπ καθώς "βυθίζονται" οι πωλήσεις της Tesla

Τι σημαίνει η τελευταία διαμάχη Μασκ - Τραμπ καθώς "βυθίζονται" οι πωλήσεις της Tesla

Ρουμανία: Το νέο "Ελ Ντοράντο" για τους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους

Έργα δεκάδων δις ευρώ στο στόχαστρο των μεγάλων εταιρειών, καθώς η βαλκανική χώρα συνεχίζει να αναβαθμίζει τις υποδομές της.

ΕΛΙΜΕ: Συντονισμός, τεχνική επάρκεια και πράσινη μετάβαση για λιμάνια που αντέχουν στον χρόνο

Ο Απόστολος Καμαρινάκης ανέλαβε πρόσφατα την προεδρία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), σε μια περίοδο κατά την οποία το λιμενικό σύστημα της χώρας καλείται να ανταποκριθεί σε αυξανόμενες απαιτήσεις, επιχειρησιακές, θεσμικές και γεωπολιτικές.

Ο δρόμος της Ομόνοιας που μπαίνει στον "χάρτη" των ξενοδοχείων

Επενδύσεις από Intecontinental μέσω του ομίλου Ruby και Casual Hoteles.

Η ΚΑΥΚΑΣ "φωτίζει" το μέλλον με 50 χρόνια επιτυχημένης πορείας

Η ΚΑΥΚΑΣ γιορτάζει φέτος μισό αιώνα πορείας, σε μία χρονιά που συμπίπτει με την ολοκλήρωση ενός σημαντικού κύκλου ψηφιακού και επιχειρησιακού μετασχηματισμού.

Γεωργιάδης (Premia): Ξενοδοχεία στο εξωτερικό, 1.500 νέα φοιτητικά δωμάτια και μέτοχος-έκπληξη στο κρασί

Ο Ηλίας Γεωργιάδης αποκαλύπτει τα επόμενα βήματα της εταιρείας σε ξενοδοχεία, φοιτητικές εστίες και τον όμιλο Ελληνικά Οινοποιεία.

Cosmote Telekom: Το παγκόσμιο εκτόπισμα της Telekom φέρνει καινοτομία, επενδύσεις και υπεραξία στην ελληνική αγορά - Το παράδειγμα της T-Mobile US

Το success story της T-Mobile US και τι σημαίνει για την Ελλάδα η παρουσία της Cosmote Telekom σε έναν παγκόσμιο κολοσσό.

Bitloops: Σήκωσε 1 εκατ. ευρώ η startup που λύνει τις αδυναμίες του design-to-code με AI

Στον γύρο συμμετείχαν οι Eleven Ventures και Corallia Ventures, καθώς και αρκετοί angel investors.

Ελαιόλαδο: Στα 300-600 εκατ. ετησίως ο μαύρος τζίρος του πράσινου χρυσού

Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι.

ΦΑΓΕ: Η ολλανδική κρίση αζώτου, οι αντιδικίες στην Ελλάδα και οι "χρυσές" εξαγωγές

Τα κέρδη ρεκόρ και πώς η ΦΑΓΕ έχασε 8 χρόνια στην κούρσα για ανάπτυξη ευρωπαϊκής παραγωγικής βάσης.

Μοτοδυναμική: Ποντάρει στην ηλεκτροκίνηση και φέρνει νέα κινεζική μάρκα αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Τον Αύγουστο ξεκινά η εμπορική διάθεση των μοντέλων της NIO – Τι είπε η διοίκηση του ομίλου στη γενική συνέλευση των μετόχων.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.