Του Στάθη Βασιλόπουλου
Στον τομέα της ηλεκτροκίνησης ποντάρει η Μοτοδυναμική, προχωρώντας στην υπογραφή αποκλειστικής συνεργασίας με την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία NIO, για τη διανομή των μοντέλων της σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία. Η Μοτοδυναμική, μέσα από τη νέα της συνεργασία με την NIO και τις αυξανόμενες επιδόσεις της Porsche- με "αιχμή του δόρατος" το Porsche Cayenne Plug-in Hybrid και το Macan Electric- τοποθετείται στρατηγικά στον πυρήνα της μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση, επιδιώκοντας τα επόμενα χρόνια να διεκδικήσει μερίδιο από τη συγκεκριμένη αγορά, που κερδίζει συνεχώς έδαφος στην Ελλάδα.
Όπως ανέφερε στην ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων ο Πάρης Κυριακόπουλος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Μοτοδυναμικής, η εμπορική διάθεση των πρώτων μοντέλων της NIO αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα στην Ελλάδα, εντός του προσεχούς Αυγούστου, ενώ για Βουλγαρία και Κύπρο ο στόχος τοποθετείται χρονικά το επόμενο έτος.
"Σκοπός είναι η NIO να εξελιχθεί σε έναν ακόμα πυλώνα της εταιρείας, αντίστοιχης βαρύτητας με τα υπόλοιπα μας business, μέσα στα επόμενα τρία χρόνια", υπογράμμισε ο κ. Κυριακόπουλος, εξηγώντας ότι πρόκειται για ένα φιλόδοξο project, το οποίο περιλαμβάνει ‘’μετρημένα’’ ρίσκα, αλλά και μεγάλες ευκαιρίες.
"Πρόκειται για μια νεοφυή επιχείρηση, που ακόμα δεν έχει καταστεί κερδοφόρα, αλλά το πλάνο της είναι σαφές και ξεκάθαρο. Αφιερώσαμε πολύ χρόνο αξιολογώντας κινεζικές εταιρείες. Απορρίψαμε πολλές λύσεις και ιδέες πριν καταλήξουμε στη NIO. Τα προϊόντα της είναι εξαιρετικά και αυτή τη στιγμή’’ χτίζει’’ την παρουσία της στην Ευρώπη και μπορούμε να επωφεληθούμε από αυτό", ανέφερε ο κ. Κυριακόπουλος.
H κινεζική NIO είναι ένας σχετικά νέος ‘’παίχτης’’ στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας (ιδρύθηκε το Νοέμβριο του 2014) με παγκόσμια παρουσία. Στην Ευρώπη δραστηριοποιείται σε Γερμανία, Σουηδία, Νορβηγία, Δανία και Ολλανδία, ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε ότι επεκτείνεται σε ακόμα 7 χώρες: Αυστρία, Βέλγιο, Τσεχία, Ουγγαρία, Ρουμανία, Λουξεμβούργο και Πολωνία. Σε αυτές προστίθενται πλέον η Ελλάδα, η Κύπρος και η Βουλγαρία. Η NIO προσφέρει 9 premium μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων με την επωνυμία NIO, ένα όχημα με την επωνυμία ΟΝVO και ένα με την επωνυμία firefly.
Για τη φετινή χρονιά ο όμιλος θα ακολουθήσει ένα "ευέλικτο" σχήμα πωλήσεων των νέων αυτοκινήτων, ενώ το πλάνο περιλαμβάνει τη δημιουργία του πρώτου φυσικού καταστήματος πώλησης οχημάτων ΝΙΟ εντός του 2026.
Όσον αφορά την τιμολογιακή πολιτική για τα νέα οχήματα, ο κ. Κυριακόπουλος επιβεβαίωσε ότι έχουν διαμορφωθεί οι βασικοί άξονες, αλλά ακόμη δεν έχουν "κλειδώσει" πλήρως τα τελικά νούμερα. Από τον Αύγουστο και μετά αναμένεται να λανσαριστούν στην ελληνική αγορά πέντε μοντέλα, τα οποία, όπως δήλωσε, θα έχουν ανταγωνιστικές τιμές, αν και οι δασμοί στις εισαγωγές από την Κίνα παραμένουν κρίσιμος παράγοντας του τελικού κόστους.
Ερωτηθείς ο κ. Κυριακόπουλος για το πρόγραμμα "Κινούμαι Ηλεκτρικά" ανέφερε πως στην αρχή της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, έπαιζε σημαντικό ρόλο, "πλέον, όμως, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να σταθούν μόνα τους, χωρίς κρατικές επιδοτήσεις. Η τεχνολογική πρόοδος και η ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης δημιουργούν τις προϋποθέσεις ώστε η ηλεκτροκίνηση να είναι ελκυστική από μόνη της. Το μέλλον της κινητικότητας είναι ξεκάθαρα ηλεκτρικό. Τώρα απομένει να πεισθεί και ο καταναλωτής", ανέφερε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα με τη στρατηγική είσοδο στην αγορά της NIO, η Μοτοδυναμική συνεχίζει να καταγράφει σημαντικές επιδόσεις και στο κομμάτι διανομής της Porsche, όπου σημειώθηκε αύξηση 24,7% στις πωλήσεις το 2024, φτάνοντας τα 50,2 εκατ. ευρώ. Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στην άνοδο των ηλεκτρικών μοντέλων, που αντιπροσώπευσαν το 29% των συνολικών ταξινομήσεων της μάρκας. Η δυναμική αυτή συνεχίζεται και φέτος, και μάλιστα οι τάσεις είναι αυξητικές καθώς όπως ανέφερε ο κ. Κυριακόπουλος, από την αρχή του έτους, μέχρι και τα τέλη του περασμένο Απριλίου το 40% των ταξινομήσεων ήταν αμιγώς ηλεκτρικά, κάτι που πριν από 2-3 χρόνια θα φάνταζε μάλλον απίθανο.
Κερδοφόρα ανάπτυξη βλέπει η διοίκηση για το 2025
Η διοίκηση του ομίλου προσβλέπει σε κερδοφόρα ανάπτυξη το 2025, με "οδηγό" την ανοδική πορεία του τομέα μίσθωσης αυτοκινήτων, το θετικό μομέντουμ στην αγορά των πολυτελών ηλεκτρικών SUV και τη στρατηγική συνεργασία που εγκαινίασε εσχάτως με την Toyota Ελλάς.
Να σημειωθεί ότι η εταιρεία έφερε πριν από λίγο καιρό μια νέα υπηρεσία στην ελληνική αγορά ενοικίασης αυτοκινήτων με την ονομασία Flizzr, η οποία απευθύνεται τους ταξιδιώτες που επιθυμούν μικρότερα αυτοκίνητα πόλης. "Τα σημάδια για τον τουρισμό είναι θετικά, συνεχίζουμε να βλέπουμε ανταγωνισμό αλλά και μια μικρή σταθεροποίηση", δήλωσε ο κ. Κυριακόπουλος.
Αναφορικά με τη συνεργασία με την Toyota Hellas, η διοίκηση της Μοτοδυναμικής εξετάζει το ενδεχόμενο επέκτασης και σε άλλες περιοχές της επικράτειας, πέραν της Πάτρας και της Σύρου, όπου η εισηγμένη έχει αναλάβει την εμπορική δραστηριότητα του brand.