Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου παίρνει ώθηση – "Μάχη" για τον τίτλο του best seller

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου παίρνει ώθηση – "Μάχη" για τον τίτλο του best seller

Του Στάθη Βασιλόπουλου

Σημαντική ώθηση πήρε τον περασμένο Σεπτέμβριο η ελληνική αγορά αυτοκινήτου, η οποία δείχνει πλέον σημάδια σταθεροποίησης καθώς από τον Ιούνιο και μετά, οι ταξινομήσεις βαίνουν αυξανόμενες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου (ΣΕΑΑ), τον Σεπτέμβριο, οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 12.274 οχήματα, σημειώνοντας ισχυρή αύξηση 27% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2024, όταν είχαν καταγραφεί 9.661 ταξινομήσεις.

Συνολικά, για το 9μηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, οι ταξινομήσεις διαμορφώθηκαν στις 112.233 μονάδες, ενισχυμένες κατά 3,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους (108.035 οχήματα). Οι εκτιμήσεις, εφόσον συνεχιστεί και τους υπόλοιπους μήνες η ανοδική πορεία, είναι ότι φέτος η αγορά αυτοκινήτου θα βγει κερδισμένη, με τις πωλήσεις να κυμαίνονται στην περιοχή των 140.000 μονάδων (πέρσι η χρονιά έκλεισε με 137.100 ταξινομήσεις).

Στην κατηγορία των εξηλεκτρισμένων οχημάτων (BEV και PHEV), το Σεπτέμβριο σημειώθηκε συνολική αύξηση 25%, με 1.998 ταξινομήσεις έναντι 1.599 το 2024. Τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) παρουσίασαν ελαφρά υποχώρηση κατά 1,6% (850 μονάδες). Τα plug-in υβριδικά (PHEV) αυξήθηκαν εντυπωσιακά κατά 56,4% (1.148 μονάδες). Στο 9μηνο, οι ταξινομήσεις BEV και PHEV ανήλθαν συνολικά σε 14.100 οχήματα, αυξημένες κατά 20,9% σε σχέση με πέρυσι.

Τα υβριδικά οχήματα (HEV) κυριαρχούν πλέον στις ταξινομήσεις εξασφαλίζοντας πλέον παγιωμένη δημοφιλια. Τον Σεπτέμβριο, το μερίδιό τους διατηρήθηκε σε υψηλά επίπεδα στο 54,3%, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή ανοδική τους πορεία. Αντίθετα, η βενζίνη υποχώρησε σημαντικά, χάνοντας 7,5 ποσοστιαίες μονάδες και περιοριζόμενη στο 21,2%. Το πετρέλαιο σημείωσε μικρή αλλά αξιοσημείωτη άνοδο, ανερχόμενο στο 4,6% από 3,3% προηγουμένως.

Τα SUV ανεξαρτήτως κατηγορίας κατέκτησαν ποσοστό 62,9% στην ελληνική αγορά έναντι 58,4% πέρσι, με 70.624 μονάδες από 63.250 μονάδες το ίδιο διάστημα του 2024 (+11.7%).

Γαλλο-ιαπωνική μάχη για την πρώτη θέση

Με ανατροπή, το Toyota Yaris Cross ηγείται πλέον της ελληνικής αγοράς, με 5.637 ταξινομήσεις στο πρώτο εννεάμηνο του 2025. Πολύ κοντά ακολουθεί το Peugeot 2008 με 5.326 μονάδες. Το Peugeot 2008 ανέδειξε δυναμική και βρέθηκε στην κορυφή των πωλήσεων από τις αρχές της χρονιάς, διατηρώντας τη θέση αυτή καθ’ όλη τη διάρκεια του πρώτου οκταμήνου. Η αλλαγή στην πρωτιά που επήλθε τον Σεπτέμβριο οφείλεται στην εντυπωσιακή πορεία του Toyota Yaris Cross τους δύο τελευταίους μήνες. Το ερώτημα πλέον είναι αν το ιαπωνικό SUV θα διατηρήσει τον τίτλο του κορυφαίου μοντέλου σε πωλήσεις, έως το τέλος του έτους.

Στους κατασκευαστές, η Toyota διατηρεί την κορυφαία θέση στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου με 17.280 ταξινομήσεις και μερίδιο 15,4% στο 9μηνο. Ακολουθούν με μεγάλη διαφορά η Peugeot με 9.300 μονάδες (8,5%) και η Hyundai με 8.115 (7,2%). Η Suzuki βρίσκεται στην τέταρτη θέση με 7.368 ταξινομήσεις (6,6%), ενώ η Opel κλείνει την κορυφαία πεντάδα με 6.110 μονάδες (5,4%). Ανοδική πορεία καταγράφουν η Citroën/DS με 5.932 μονάδες (5,3%) και η BMW με 5.667 (5%). Στην όγδοη θέση βρίσκεται η Volkswagen με 4976 ταξινομήσεις (4,4%), ακολουθούμενη από την ΚΙΑ με 4.834 (4,3%) ενώ τη δεκάδα συμπληρώνει η Dacia με μερίδιο αγοράς 3,5% και 3.937 ταξινομήσεις. Η MG εμφανίζεται ως αναδυόμενη δύναμη με 3.707 ταξινομήσεις (3,3%).

Περισσότερα από Forbes

Πώς θα είναι το νέο θεματικό πάρκο της Dreamland Experience στο Village Ρέντη των Premia – Αντετοκούνμπο

Η συνολική αναβάθμιση του συγκροτήματος στο Ρέντη βρίσκεται σε εξέλιξη.

Γιατί επενδύουν Motor Oil και EOS Capital στην EFA Group - Το πλάνο για επενδύσεις 120 εκατ., χρηματιστήριο & εξαγορές

Το EFA Group θα εισαχθεί σε χρηματιστήριο, είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό, επιλογή που θα γίνει από κοινού με τους θεσμικούς επενδυτές.

Apple, Tesla και Meta παίζουν "μουσικές καρέκλες" με υπόκρουση τεχνητής νοημοσύνης

Ποια στελέχη των τριών κολοσσών αποχώρησαν το 2025 και ποιοι οι λόγοι.

Startups: Ωριμάζει το ελληνικό οικοσύστημα αλλά τα μεγάλα exits απουσιάζουν

Αν και παρατηρείται μεγαλύτερος αριθμός εξαγορών, καμία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως "μεγάλη" ή καθοριστική για την αγορά.

Dialectica: Ισχυρή ανάπτυξη, νέες θέσεις εργασίας και ανοιχτό το ενδεχόμενο εξαγορών

Απασχολεί περισσότερους από 1.600 εργαζόμενους παγκοσμίως, με σχεδόν τους μισούς στην Ελλάδα.

Prisma Electronics: Ποια είναι η ελληνική εταιρεία που εκτοξεύει νανοδορυφόρο στο διάστημα

Η αποστολή είναι προγραμματισμένη για τα μέσα Νοεμβρίου.

Volvo: Το σχέδιο για την παραγωγή αυτοκινήτων από ανακυκλώσιμα υλικά

Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία θα επικεντρωθεί στα υβριδικά plug-in αυτοκίνητα.

Η αγορά αθλητικών αλλάζει - Συγκέντρωση στα χέρια των μεγάλων

Η κατηγορία lifestyle & fashion αντιπροσωπεύει το 50% της αγοράς.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Witside: Νέα διψήφια ανάπτυξη και διεθνής επέκταση για την ελληνική εταιρεία που καινοτομεί σε data και ΑΙ

Σύμφωνα με τον CEO, η εταιρεία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, για πιθανές εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες.