Μιχάλης Τσαμάζ: Η τελευταία πράξη μιας χρυσής εποχής management στον ΟΤΕ

Μιχάλης Τσαμάζ: Η τελευταία πράξη μιας χρυσής εποχής management στον ΟΤΕ

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη 

Όταν το 2001 ο Μιχάλης Τσαμάζ περνούσε το κατώφλι του Μεγάρου του ΟΤΕ, σίγουρα ούτε ο ίδιος δεν θα μπορούσε να φανταστεί τη διαδρομή, που θα ακολουθούσε με αποκορύφωμα την παραμονή του στην ηγεσία του ομίλου για περισσότερο από μια δεκαετία. Με τον οργανισμό τότε να απέχει έτη φωτός σε σχέση με τη σημερινή του σύγχρονη εικόνα, η συμβολή του κ. Τσαμάζ στο να ολοκληρωθεί με επιτυχία το επίπονο εγχείρημα, που μεσολάβησε για τον μετασχηματισμό της επιχείρησης, κρίνεται κάτι παραπάνω από καταλυτική. 

Και μπορεί σήμερα να μιλάμε για έναν όμιλο, ο οποίος στηρίζεται σε υγιείς βάσεις και οδηγεί τις εξελίξεις στον εγχώριο κλάδο των τηλεπικοινωνιών, ωστόσο τίποτα από αυτά δεν ήταν δεδομένο όταν ο οργανισμός το 2008 κλήθηκε να αφήσει για πάντα πίσω του παθογένειες του παρελθόντος ως πρώην κρατικό μονοπώλιο, και να χαράξει μια νέα πορεία μετά την ιδιωτικοποίησή του και την απόκτηση πλειοψηφικού μεριδίου από τον γερμανικό όμιλο Deutsche Telekom. 

Το όραμα του Μ. Τσαμάζ για τον ΟΤΕ 

Ο Μιχάλης Τσαμάζ ηγήθηκε ουσιαστικά αυτής της μετάβασης, καθώς ανέλαβε τα ηνία του ΟΤΕ το 2011 διαδεχόμενος τον Παναγή Βουρλούμη. Από την πρώτη μέρα που τέθηκε επικεφαλής μέχρι σήμερα παρέμεινε προσηλωμένος αρχικά στην εξυγίανση των οικονομικών και μετέπειτα στη διατήρηση θετικών επιδόσεων, ενώ παράλληλα βρισκόταν σε πλήρη εξέλιξη το πολυετές και εκτεταμένο σχέδιο επενδύσεων σε δίκτυα οπτικών ινών, κινητής νέας γενιάς, υπηρεσιών πληροφορικής και συνδρομητικής τηλεόρασης, το οποίο εκσυγχρόνισε τις υποδομές της χώρας και συνέβαλε στη βιώσιμη ανάπτυξη της οικονομίας, της κοινωνίας και του περιβάλλοντος. 

Αλλά πάνω από όλα κατάφερε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις ενός ξένου πολυεθνικού ομίλου μετά την ένταξη του ΟΤΕ κάτω από την ομπρέλα της Deutsche Telekom, ακολουθώντας με σχεδόν γερμανική πειθαρχία τις αυστηρές προδιαγραφές και τις πιο πολύπλοκες διαδικασίες, που συνοδεύουν συνήθως έναν μεγαλύτερο οργανισμό. Το 2011, στο πρώτο του μήνυμα προς τους μετόχους της εταιρείας είχε, μεταξύ άλλων, αναφέρει: "Υπάρχουν δύο τρόποι αντιμετώπισης της κρίσης: είτε παίζεις άμυνα και ελπίζεις για το καλύτερο, είτε αντιμετωπίζεις την κρίση ως ευκαιρία, καταλήγεις σε μια συγκεκριμένη στρατηγική και βγαίνεις στην επίθεση". 

Τους έπεισε να πιστέψουν στο όραμά του να αλλάξει πλήρως την εταιρεία και να βγει στην επίθεση σε μια δύσκολη εποχή όχι μόνο για τον οργανισμό αλλά και για την ίδια τη χώρα, η οποία βρισκόταν στον προθάλαμο της οικονομικής κρίσης. 

Αυτά είναι μόνο μερικά από τα στοιχεία τον κατέστησαν έναν από τους πιο πετυχημένους manager των τελευταίων ετών στο εγχώριο επιχειρείν, ανεβάζοντας παράλληλα τον πήχη για τον διάδοχό του Κώστα Νεμπή, ο οποίος θα πάρει τη σκυτάλη μετά τη λήξη της θητείας του κ. Τσαμάζ το προσεχές καλοκαίρι.

Περισσότερα από Forbes

Κινέζικα αυτοκίνητα στην Ελλάδα: Έντονος ανταγωνισμός και νέοι "παίκτες" στην αγορά

Ηλεκτρικά οχήματα "made in China" προκαλούν… μποτιλιάρισμα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου.

Τι σημαίνει η βίζα εργασίας των 100.000 δολαρίων στις ΗΠΑ για τον τεχνολογικό κλάδο

"Δεν υπάρχει ούτε μία εταιρεία που έχω επενδύσει τα τελευταία 10 χρόνια που να μπορεί να πληρώσει αυτό το ποσό".

Energean Ελλάδας: Ζημίες και προσωρινό στοπ στην παραγωγή του Πρίνου - Στροφή 1 δισ. σε αποθήκευση CO₂ και πράσινη καινοτομία

Το ενεργειακό αποτελεί θηλιά για την εταιρεία καθώς αυξάνει υπερβολικά το κόστος παραγωγής, εκτινάσσοντας στα ύψη τις ζημιές.

Volvo: Το σχέδιο για την παραγωγή αυτοκινήτων από ανακυκλώσιμα υλικά

Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία θα επικεντρωθεί στα υβριδικά plug-in αυτοκίνητα.

Hack The Box: Η startup που εκπαιδεύει "αντί-hackers" προχωρά σε εξαγορά και διευρύνει την παρουσία της

Η Hack The Box μετρά πάνω από 3,7 εκατ. μέλη παγκοσμίως και έχει λάβει συνολικά περίπου 70 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση.

Market In: Περισσότερα καταστήματα, λιγότερα κέρδη

Ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 418 εκατ. ευρώ.

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Απευθείας σύνδεση Αθήνα με Δελχί και Βομβάη με 14 πτήσεις από τη νέα χρονιά.

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Σε θετική τροχιά οι θυγατρικές του ΟΤΕ

Το 2024, παρά τις προκλήσεις, οι εταιρείες του ομίλου πέτυχαν σε γενικές γραμμές ανάπτυξη, επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιό τους.

Κλείνει για τον ΟΤΕ το κεφάλαιο "Ρουμανία"

Η πώληση της Telekom Romania Mobile οδεύει προς ολοκλήρωση, μετά το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της χώρας.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.