Max Perry: Από το success story, στην κρίση και τη συρρίκνωση του δικτύου

Max Perry: Από το success story, στην κρίση και τη συρρίκνωση του δικτύου

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου

Αποτελεί ένα ακόμα παράδειγμα μιας ελληνικής οικογενειακής επιχείρησης που κατάφερε, μέσα σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα, να εξελιχθεί σε… success story. Ο λόγος για τη Max Perry, τις χειροποίητες σοκολάτες της οποίας, λίγο-πολύ τις έχουμε απολαύσει οι περισσότεροι από εμάς.

Πριν από χρόνια, προτού η χώρα μας βιώσει τη βαθιά οικονομική κρίση, η Αθήνα άρχισε ξαφνικά να γεμίζει από καταστήματα της γνωστής αλυσίδας ζαχαροπλαστείων, που υποσχόταν οικονομικά προσιτή, υψηλής ποιότητας και 100% χειροποίητη σοκολάτα. Αξίζει να σημειωθεί ότι σημαντικό ρόλο στην επιτυχία του concept των Max Perry έπαιξαν και οι γυάλινες προσόψεις των καταστημάτων, που επέτρεπαν στους καταναλωτές να παρακολουθούν όλη τη διαδικασία της παρασκευής των γλυκών.

Σήμερα, ωστόσο, η εικόνα είναι λίγο… διαφορετική. Ο ίδιος ο Δημήτρης Κυπαρισσάκης -ο άνθρωπος που κρύβεται πίσω από το εν λόγω success story- είχε παραδεχτεί πριν από λίγα χρόνια ότι στα χρόνια της ύφεσης στη χώρα μας και εν μέσω της τεράστιας μείωσης της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, ο τζίρος της εταιρείας είχε συρρικνωθεί κατά 50%, ενώ στο ίδιο ποσοστό είχαν ανέλθει και οι περικοπές στο προσωπικό, "με πόνο καρδιάς”, όπως είχε πει ο ίδιος.

Το Capital.gr ζήτησε από τη Max Perry να ενημερωθεί για τα σημερινά οικονομικά δεδομένα της εταιρείας, όμως το αίτημά μας δεν έγινε αποδεκτό. Η εταιρεία Chocolateries A.E., όπως μετονομάστηκε το 2016 η "Max Perry International Α.Ε. Παραγωγής και Διάθεσης Ειδών Σοκολατοποιΐας και Ζαχαροπλαστικής”, δεν έχει δημοσιεύσει αποτελέσματα από το 2013. Βάσει των τελευταίων οικονομικών καταστάσεων που δημοσιεύονται στο ΓΕΜΗ, η εταιρεία εμφάνιζε το 2013 κύκλο εργασιών 4,3 εκατ. ευρώ, έναντι 2,5 εκατ. ευρώ της χρήσης 2012, και καθαρά κέρδη 290 χιλ. ευρώ, έναντι 256 χιλ. του 2012. 

Η διακοπή συνεργασιών

Την ίδια ώρα, το δίκτυο της Max Perry εμφανίζεται αποδυναμωμένο, κάτι που, ωστόσο, μπορεί να μην οφείλεται αποκλειστικά σε οικονομικά προβλήματα αλλά σε διάφορους λόγους, συμπεριλαμβανομένων και διαφωνιών, που φαίνεται πως οδήγησαν στη διακοπή της συνεργασίας μεταξύ της εταιρείας και ανεξάρτητων επιχειρηματιών που δούλευαν κάποια από τα καταστήματα franchising.

Όπως προκύπτει από τη δημοσιογραφική έρευνα, μια τέτοια εξέλιξη φαίνεται πως υπήρξε με τα καταστήματα Max Perry σε Γαλάτσι και Χαλάνδρι, τα οποία σήμερα συνεχίζουν να λειτουργούν σαν ζαχαροπλαστεία, αλλά έχουν αλλάξει επωνυμία (σ.σ.: στο Χαλάνδρι εξακολουθεί να λειτουργεί Max Perry στη Λεωφ. Πεντέλης). Ο ίδιος επιχειρηματίας λειτουργούσε κατάστημα Max Perry και στην Αγία Παρασκευή, αλλά το συγκεκριμένο έχει πλέον κλείσει τελείως. Σημειωτέον πως στην Αγία Παρασκευή λειτουργεί σήμερα Max Perry σε διαφορετική διεύθυνση και με διαφορετικό ιδιοκτήτη. 

Με ανακοίνωσή της το 2017, η Max Perry απαντούσε σε τότε δημοσιεύματα περί "λουκέτων” σε καταστήματά της ως εξής: "Κανένα ‘λουκέτο’ δεν έχει υπάρξει σε κανένα κατάστημα της αλυσίδας μας, πολλώ μάλλον λόγω κρίσης. Ως γνωστόν, η επιχείρησή μας αναπτύσσεται και δραστηριοποιείται στην οικεία αγορά και με τη μέθοδο της δικαιόχρησης (franchising) συνεργαζόμενη με τρίτους ανεξάρτητους επιχειρηματίες. Διάφοροι λόγοι, δύνανται να τερματίσουν αυτές τις επιχειρηματικές σχέσεις, για τις οποίες, εφόσον οι σχετικοί λόγοι είναι νομικοί, επιλαμβάνονται πάντα οι αρμόδιες αρχές, ώστε να ‘λάμψει’ η αλήθεια, η οποία δικαιώνει τους κόπους και τις προσπάθειές μας τόσων ετών, για την ανάδειξή μας ως της μοναδικής στην Ελλάδα σύγχρονης αλυσίδας καταστημάτων με είδη σοκολάτας και ζαχαροπλαστικής”.

Παρόμοια είναι η περίπτωση και του καταστήματος στη Νέα Ιωνία, όπου επίσης διακόπηκε η συνεργασία του ιδιοκτήτη με τη Max Perry και πλέον λειτουργεί σαν ζαχαροπλαστείο με διαφορετική, επίσης, επωνυμία.

Από την έρευνα προκύπτει ότι τα τελευταία χρόνια έχουν κλείσει επίσης τα καταστήματα σε Χαϊδάρι, Αγία Βαρβάρα και Άλιμο, όπου πλέον λειτουργούν τελείως διαφορετικές επιχειρήσεις που ανήκουν σε διαφορετικούς ιδιοκτήτες, στον Νέο Κόσμο, όπου μεταφέρθηκε άλλο ζαχαροπλαστείο διαφορετικής ιδιοκτησίας, στο Κερατσίνι και στο Ίλιον. Επίσης, έχουν κλείσει και τα καταστήματα στην Πάτρα, στη θέση του ενός εκ των οποίων, όπως πληροφορηθήκαμε, ετοιμάζεται να ανοίξει και πάλι ζαχαροπλαστείο. 

Όπως προκύπτει από την ιστοσελίδα της εταιρείας, το δίκτυο της Max Perry αποτελείται πλέον από 16 καταστήματα. Πάντως, βάσει δημοσιευμάτων της ίδιας της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φαίνεται ότι αυτήν την περίοδο επιχειρείται μια διαδικασία ανανέωσης και ανακαίνισης καταστημάτων της, όπως του Νέου Ηρακλείου, του Αιγάλεω και της Καλλιθέας, με το τελευταίο να μεταφέρεται μάλιστα σε νέα διεύθυνση. 

Το ξεκίνημα και η… εκτόξευση 

Η εταιρεία ξεκίνησε με ένα μικρό εργαστήριο στον Πειραιά και μέσα σε λίγα χρόνια κατάφερε να επεκταθεί σε όλη την Αττική. Ο ιδρυτής της έχει πει ότι όραμά του ήταν να κάνει τη σοκολάτα προσιτή σε όλους.

Ο Δημήτρης Κυπαρρισάκης γεννήθηκε στον Πειραιά, ως το όγδοο παιδί μιας οικογένειας με εννέα παιδιά, ωστόσο η καταγωγή του είναι από την Κρήτη. Οι γονείς του έφυγαν από το νησί για βιοποριστικούς λόγους και εγκαταστάθηκαν στα Μανιάτικα του Πειραιά. Λόγω σοβαρών οικονομικών προβλημάτων, ήταν αναγκασμένος να δουλεύει από παιδί, όπως και όλα τα αδέρφια του. Μέχρι να καταφέρει να γίνει ο "βασιλιάς της σοκολάτας”, όπως τον αποκαλούν, εργάστηκε σε κουρείο, σε κρεοπωλείο και αργότερα ως μετρ και μπάρμαν. Όπως έχει πει, ήθελε να σπουδάσει Νομική, αλλά δεν τα κατάφερε. 

Τον κόσμο της σοκολάτας τον γνώρισε στις αρχές της δεκαετίας του ’90, όταν κάποιος γνωστός του τού πρότεινε να πουλά τα χειροποίητα σοκολατάκια που έφτιαχνε στη βιοτεχνία του στη Νέα Σμύρνη. Όπως έχει πει σε παλαιότερη συνέντευξή του, για δέκα χρόνια πουλούσε τα σοκολατάκια πόρτα-πόρτα σε ζαχαροπλαστεία, ταξιδεύοντας με ένα φορτηγάκι σε όλη την Ελλάδα.

Εκεί κατάλαβε ότι υπήρχε ένα κενό στον χώρο της σοκολάτας στην Ελλάδα, αφού οι περισσότερες σοκολάτες είναι εισαγόμενες και ακριβές. Έτσι, στις αρχές του 2000, όταν η βιοτεχνία στη Νέα Σμύρνη έκλεισε λόγω συνταξιοδότησης των ιδιοκτητών, αποφάσισε να κάνει το… βήμα. Ωστόσο, το πρώτο του επιχειρηματικό ρίσκο απέτυχε, καθώς, όπως έχει πει, δεν είχε την απαραίτητη εμπειρία στο κομμάτι της παραγωγής. 

Λένε, όμως, ότι ο επιμένων… νικά και ο κ. Κυπαρισσάκης το απέδειξε με το παραπάνω, αφού το 2005 αποφάσισε να δοκιμάσει και πάλι, κάνοντας ένα καινούριο βήμα με μια μικρή βιοτεχνία στον Πειραιά που πουλούσε μόνο στη χονδρική. Αυτή η βιοτεχνία έμελλε τελικά να γίνει η "αυτοκρατορία” Max Perry. Όπως έχει πει, στο κτίριο υπήρχε ένας μικρός χώρος 15-20 τ.μ. που αποφάσισε να τον μετατρέψει σε πρατήριο. Αυτό το μικρό πρατήριο δεν άργησε να κερδίσει τη γειτονιά, που άρχισε να σχηματίζει ουρές για να αγοράσει τα σοκολατάκια του κ. Κυπαρισσάκη. 

Ο ”Mr. Max Perry” ισχυρίζεται ότι εμπνεύστηκε το όνομα της αλυσίδας από έναν Γάλλο ερευνητή σοκολάτας που γνώρισε στη διάρκεια των ταξιδιών και αναζητήσεών του στον χώρο της σοκολάτας. 

Ο κ. Κυπαρισσάκης σύντομα γνώρισε μεγάλη επιτυχία, ανοίγοντας το ένα κατάστημα μετά το άλλο. Το πρώτο μεγάλο κατάστημα Max Perry άνοιξε στο Αιγάλεω, στην οδό Θηβών, ενώ το 2016 το δίκτυο έφτασε τα 27 καταστήματα, πολλά εκ των οποίων, ωστόσο, λειτουργούν με τη μέθοδο του franchise, στο οποίο και στηρίχθηκε σε μεγάλο βαθμό η ανάπτυξη της εταιρείας. Από το 2011, η εταιρεία ακολούθησε στρατηγική επέκτασης κι εκτός του λεκανοπεδίου Αττικής, ανοίγοντας ένα κατάστημα στο Ηράκλειο της Κρήτης και δύο στην Πάτρα.

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

Coinbase: Εξαγόρασε την επενδυτική πλατφόρμα κρυπτονομισμάτων Echo έναντι $375 εκατ.

"Θέλουμε να δημιουργήσουμε πιο προσιτές, αποτελεσματικές και διαφανείς κεφαλαιαγορές", ανέφερε η Coinbase.

Oscar και Astir: Με κέρδη στον "σοκολατοπόλεμο" των Χριστουγέννων – Το ερωτηματικό του κακάο

Οι δύο ιστορικές ελληνικές σοκολατοποιΐες κατέγραψαν διψήφια αύξηση κερδών το 2024, αψηφώντας το ράλι στις τιμές του κακάο.

Nestlé: Θα καταργήσει 16.000 θέσεις εργασίας παγκοσμίως τα επόμενα δύο χρόνια

Γεγονός που θα επιτρέψει "την εξοικονόμηση 1 δισεκ. φράγκων ετησίως έως το τέλος του 2027"

MAPEI Hellas: Φτιάχνει νέο εργοστάσιο στη Θεσσαλονίκη - Επένδυση 20 εκατ. κυρίως για εξαγωγές στα Βαλκάνια

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή, Σπ. Παπαγιαννάκη, θα ενισχυθεί περαιτέρω η παραγωγική δυναμικότητα.

Eurocatering (Φρεσκούλης): Το νέο εργοστάσιο στη Βουλγαρία και το deadline του 2027

Οι επενδύσεις, η αναπτυξιακή πορεία και η συμφωνία για το exit των Latsco και EOS. Στα 65,73 εκατ. ο τζίρος το 2024.

LVMH: "Απογειώνεται" η μετοχή μετά τη θετική έκπληξη από τις πωλήσεις γ' τριμήνου

Η μετοχή της LVMH γνωρίζει άλμα έως και 13%, μετά την αύξηση στις οργανικές πωλήσεις για πρώτη φορά φέτος.

Η Chloé στην luxury ελληνική αγορά: Η στρατηγική επένδυση μέσω του ομίλου Φάις

Το νέο κατάστημα, στο ιστορικό κτίριο City Link επί της οδού Σταδίου 4, άνοιξε τις πόρτες του στα τέλη του Σεπτεμβρίου.

Σπ. Τσιλιγιάννης (Fieldoo): Το 75% των εταιρειών δυσκολεύεται να βρει προσωπικό – Εμείς έχουμε τη λύση

Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα έναντι πιο παραδοσιακών μοντέλων.

Οι νέες επενδύσεις του ομίλου Καράτζη στο ξενοδοχειακό χαρτοφυλάκιο στην Κρήτη

Εντός του 2026 η ολοκλήρωση ριζικής ανακαίνισης στο Nana Royal μετά την εξαγορά του από την Aldemar.

Ideal Holdings: "Ψήνει" νέα εξαγορά για εφέτος – Το νέο εργοστάσιο της Μπάρμπα Στάθης και τα μίνι attica

Έχουν δρομολογηθεί επενδύσεις της τάξης των 70 εκατ. ευρώ. Τα σχέδια για Μπάρμπα Στάθης, Attica Πολυκαταστήματα και τον κλάδο πληροφορικής

Οι νομπελίστες Οικονομίας 2025 αναγνωρίζουν την καινοτομία σε επίπεδο επιχείρησης ως κλειδί για την οικονομική ανάπτυξη

H επιτροπή του Νόμπελ επισημαίνει και μια αναπάντητη πρόκληση: την επιβράδυνση της παραγωγικότητας σε χώρες του ΟΟΣΑ από τη δεκαετία του 2000.

Πώς το deal ΟΠΑΠ–Allwyn φέρνει αμοιβαία οφέλη και νέες προοπτικές ανάπτυξης

Μία νέα εποχή για τον ΟΠΑΠ εγκαινιάζει η συμφωνία συνένωσης με την Allwyn, που φιλοδοξεί να δημιουργήσει έναν παγκόσμιο "ηγέτη" στη λοταρία και το on line gaming.