Τα επόμενα βήματα Ταμβακάκη, Καραμούζη, Θεοδωρόπουλου στο εμφιαλωμένο νερό

Τα επόμενα βήματα Ταμβακάκη, Καραμούζη, Θεοδωρόπουλου στο εμφιαλωμένο νερό

Του Γιώργου Λαμπίρη

Τα επόμενά της βήματα σχεδιάζει αυτή την περίοδο η Μεντεκίδης Α.Ε. που παράγει τα εμφιαλωμένα νερά Διός και Σέλι, στην οποία απέκτησαν πλειοψηφία μετοχών η EOS Capital υπό τον Απόστολο Ταμβακάκη, το SMERemediumCap με επικεφαλής τον Νίκο Καραμούζη και ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς το προσεχές διάστημα επίκειται η διαμόρφωση των ποσοστών που θα έχει ακριβώς έκαστος εκ των μετόχων, δεδομένου ότι εκκρεμεί η απορρόφηση της εταιρείας ειδικού σκοπού Water Invest που δημιουργήθηκε για την εξαγορά της πλειοψηφίας των μετοχών της επιχείρησης από την οικογένεια Μεντεκίδη. Σημειώνεται ότι κατά σειρά το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής διατηρεί η EOS Capital, ακολουθεί το SMERemediumCap, ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος και κατόπιν ο Δημήτρης Μεντεκίδης, ο οποίος επίσης διατήρησε ποσοστό μειοψηφίας στην επιχείρηση.

Αντίστοιχο μοντέλο απορρόφησης της εταιρείας ειδικού σκοπού που είχε σχηματιστεί για την εξαγορά της, είχε εφαρμοστεί και στην περίπτωση της εταιρείας Ελληνικοί Χυμοί Α.Ε. (Viva), με έδρα τη Λάρισα, την οποία εξαγόρασαν από κοινού η EOS Capital Partners του Απόστολου Ταμβακάκη με τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο. Σε συνέχεια της εξαγοράς ακολούθησε η απορρόφηση της εταιρείας ειδικού σκοπού Juice Invest από την Ελληνικοί Χυμοί Α.Ε.

Ρεκόρ τζίρου – Για πρώτη φορά πάνω από τα 20 εκατ. ευρώ

Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά της μεγέθη, το 2023 η Μεντεκίδης έκλεισε για πρώτη φορά στην ιστορία της με κύκλο εργασιών πάνω από τα 20 εκατομμύρια ευρώ από τα 16,8 εκατ. ευρώ που ήταν το αντίστοιχο ποσό για το 2022. Η ανάπτυξη της εταιρείας προήλθε από τη δραστηριότητά της στην εγχώρια αγορά, όπου κατά κύριο λόγο διατηρεί παρουσία στο χονδρεμπόριο για την τροφοδοσία του κλάδου HoReCa. Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα φαίνεται να γίνονται ενέργειες και για την ενίσχυση της παρουσίας της στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, όπου μέχρι πρότινος η θέση της ήταν αρκετά περιορισμένη σε σχέση με τις ανταγωνιστικές επιχειρήσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2023 το Διός, η μία από τις δύο ετικέτες εμφιαλωμένου νερού που διαθέτει η Μεντεκίδης, αύξησε κατά 62,7% των όγκο πωλήσεών της στα σούπερ μάρκετ σε σχέση με το 2022, όπου από τα 7.237.155 λίτρα έφτασε στα 11.777.480 λίτρα. Περαιτέρω ανοδική ήταν η πορεία του όγκου πωλήσεων της εταιρείας και στο πρώτο δίμηνο του 2024 (έως και 25 Φεβρουαρίου), καθώς αυξήθηκε κατά 46,8% από τα 1.178.975 λίτρα της αντίστοιχης περιόδου του 2023 στα 1.731.131 λίτρα.

Σημειώνεται πάντως ότι στην περίπτωση της Μεντεκίδης έχει διατηρηθεί το υπάρχον στελεχιακό δυναμικό, ενώ ο σημερινός γενικός διευθυντής της εταιρείας, Κωνσταντίνος Κούτσας, προβλέπεται να αναβαθμιστεί διοικητικά το προσεχές διάστημα αναλαμβάνοντας νέα διευρυμένα καθήκοντα στο διοικητικό συμβούλιο της επιχείρησης.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι έως τώρα δεν έχουν γίνει συζητήσεις για το ενδεχόμενο συγχώνευσης με την ΕΨΑ όπου απέκτησε ποσοστό πλειοψηφίας του SMERemediumCap του Νίκου Καραμούζη, ούτε και για ενδεχόμενη συνένωση με τους Ελληνικούς Χυμούς, όπου σε κάποιες των περιπτώσεων να υπάρχουν κοινοί μέτοχοι με τη Μεντεκίδης.

Σε ό,τι αφορά την παραγωγική δυναμικότητα της Μεντεκίδης, υφίσταται ακόμα το περιθώριο να αξιοποιήσει τις υπάρχουσες γραμμές παραγωγής, ωστόσο η ανάπτυξη της εταιρείας είναι μεγάλη, γεγονός που ίσως οδηγήσει προσεχώς σε επενδύσεις για την προσθήκη νέων γραμμών, νωρίτερα από το αναμενόμενο. 

Τα μερίδια στην ελληνική αγορά εμφιαλωμένου νερού

Αναφορικά με το τοπίο του εμφιαλωμένου νερού στην Ελλάδα ως προς τα μερίδια σε όγκο στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, συμπεριλαμβανομένης της Lidl, θα δούμε ότι την πρώτη θέση σε όγκο πωλήσεων στο διάστημα έως και τις 25 Φεβρουαρίου του 2024 διατηρεί η ιδιωτική ετικέτα με ποσοστό 24,3% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr δείχνουν ότι στη δεύτερη θέση από πλευράς μεριδίου στο σύνολο της αγοράς αλλά και την πρωτιά στο επώνυμο προϊόν έχει το νερό Βίκος με ποσοστό 22,7% και αμέσως μετά ακολουθεί το Ζαγόρι με ποσοστό 18,7%. Έπεται το νερό Θεόνη με 6,2%, οι Πηγές Κωστηλάτας με 3,6%, το Ιόλη και το Διός με 2,5%, το Δροσιά με 2,3%, το Σαμαριά με 1,9%, το νερό Αρέθουσα που παράγεται από τη Δίρφυς Α.Ε. και αμέσως μετά τα νερά Αύρα (Coca-Cola) και Δίρφυς με μερίδιο 1,4%.

Περισσότερα από Forbes

Βασίλης Γκρίσιν: Το disaster story και το νέο σφυρί για κατοικία στη Μύκονο

Η τιμή πρώτης προσφοράς για το ακίνητο έχει οριστεί στις 480.600 ευρώ.

Ελληνικό: Οι προπωλήσεις των κατοικιών "οδηγός" για τα μελλοντικά έσοδα

Στις 8.500 ευρώ/τ.μ. η μέση τιμή πώλησης στην γειτονιά Little Athens.

LANGaware: Η startup που ανιχνεύει Αλτσχάιμερ και κατάθλιψη μέσω της φωνής

Η ελληνική εταιρεία αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να φέρει επανάσταση στην αξιολόγηση της γνωστικής και ψυχικής υγείας.

Vinted: Ποια είναι η λιθουανική εταιρεία που αλλάζει την αγορά second hand στην Ελλάδα

Με περισσότερα από 15 χρόνια παρουσίας και αποτίμηση 5 δισ. ευρώ, η Vinted αριθμεί σήμερα δεκάδες εκατομμύρια μέλη και δραστηριοποιείται σε 23 αγορές.

Γιατί τα ρομποτικά ταξί της Tesla του Μασκ οδεύουν προς την πανωλεθρία

Ο Έλον Μασκ ποντάρει το μέλλον της Tesla στην επιτυχία τους.

Οι 10 πιο κερδισμένες μετοχές από την επιστροφή Τραμπ στον Λευκό Οίκο

Ο S&P500 είναι στο -5% από την ημέρα ορκωμοσίας του Αμερικανού προέδρου, αλλά ορισμένοι τίτλοι τα πάνε πολύ καλά.

Noval: Ολοκληρώνει επένδυση 19 εκατ. ευρώ σε κτίριο κατοικιών και γραφείων στο Μετς

Σημαντική προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο ακινήτων της ΑΕΕΑΠ του ομίλου Viohalco το Ardittos House, ένα συγκρότημα πολυτελών κατοικιών και ισόγειων γραφείων.

Angelo Trocchia (CEO Safilo Group): Τα επενδυτικά πλάνα, οι τάσεις στον κλάδο των οπτικών και το pop up κατάστημα Eyewear by David Beckham στη Μύκονο

Ο διευθύνων σύμβουλος της Safilo Group, Angelo Trocchia, βρέθηκε πρόσφατα στη χώρα μας και μίλησε στο Capital.gr για τα επενδυτικά πλάνα του ομίλου, τις νέες τάσεις που θα πρωταγωνιστήσουν στον κλάδο τα επόμενα χρόνια και για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αγορά οπτικών.

Μοτοδυναμική: Πώς Porsche και Toyota θα "πατήσουν γκάζι" στις πωλήσεις το 2025

Σε αύξηση των πωλήσεων και της κερδοφορίας προσβλέπει για τη φετινή χρονιά η διοίκηση της Μοτοδυναμικής.

Ντέρμπι Fourlis - Πολωνού retailer για ποδοσφαιρικά αθλητικά είδη

Η πολωνική R-GOL, κορυφαίος online λιανέμπορος ποδοσφαιρικού εξοπλισμού, ψάχνει "δίχτυα" στην ελληνική αγορά.

Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ: Νέα εποχή µε 4 πυλώνες ανάπτυξης

Νέα κεφάλαια στο "βιβλίο" της πολυετούς της ιστορίας είναι έτοιµη να γράψει η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, µία από τις πιο ιστορικές ελληνικές εταιρείες στον χώρο της αυτοκίνησης.