Το φαινόμενο Jackaroo

Το φαινόμενο Jackaroo

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου

Ουρές και πελάτες από κάθε γωνιά της Αθήνας προσελκύουν σε καθημερινή βάση τα καταστήματα της αλυσίδας street food Jackaroo, που, ξεκινώντας το 2018 από τον Πειραιά, έχουν καταφέρει να αποτελέσουν σημείο αναφοράς στο χώρο της γαστρονομίας της πόλης και έχουν πλέον βάλει… πλώρη για επέκταση σε όλη την Ελλάδα.

Ο ιδρυτής τους, Μιχάλης Μαντζουράνης, αφού αποφοίτησε από τη σχολή μαγειρικής και εργάστηκε σε εστιατόρια όπως το Γκολφ Γλυφάδας και το Πεντελικόν, κατάφερε να δημιουργήσει μια σειρά επιτυχημένων επιχειρήσεων στον χώρο της εστίασης, με τα Jackaroo να μην είναι το πρώτο του επιτυχημένο εγχείρημα.

Όπως αναφέρει ο ίδιος στο Capital.gr, η εμπειρία του στον χώρο της εστίασης αποτέλεσε τη βάση για να ανοίξει το 2013 το δικό του μπεργκεράδικο, το γνωστό "Μπαρ Μπεε Κιου", στη Φρεαττύδα του Πειραιά. Το κατάστημα αυτό γνώρισε τεράστια επιτυχία και η φήμη του εκτοξεύτηκε γρήγορα, φτάνοντας μέχρι την 10η θέση στη λίστα της αμερικάνικης ιστοσελίδας List25, με τα 25 καλύτερα μπέργκερ στον κόσμο.

Το 2017, ο κ. Μαντζουράνης πούλησε το "Μπαρ Μπεε Κιου" στην L’Artigiano και στις αρχές του 2018 ξεκίνησε μια νέα εταιρεία επεξεργασίας και εμπορίας κρέατος στο Μοσχάτο. 

Επέκταση δικτύου 

Λίγο αργότερα, τον Μάιο του 2018, άνοιξε το πρώτο κατάστημα "Jackaroo" στον Πειραιά. Η πανδημία και η καραντίνα έθεσαν εμπόδια σε μια γρήγορη επέκταση της εταιρείας, με αποτέλεσμα το δεύτερο κατάστημα να ανοίξει μετά από τέσσερα χρόνια, τον Σεπτέμβριο του 2022, στη Φωκίωνος Νέγρη. Τον Οκτώβριο του 2023 άνοιξε το κατάστημα στον Νέο Κόσμο (Καλλιρρόης και Φραντζή), ενώ σήμερα λειτουργεί και ένα τέταρτο κατάστημα στον Πειραιά. Τον Σεπτέμβριο του 2024 αναμένεται να ανοίξουν δύο νέα καταστήματα: στο Περιστέρι και στην Αγία Παρασκευή.

Ο κ. Μαντζουράνης αποκαλύπτει πως τα μελλοντικά του σχέδια περιλαμβάνουν το άνοιγμα δύο ακόμη καταστημάτων στην Αττική -ενός στα νότια και ενός στα βόρεια προάστια- ενώ στη συνέχεια η αλυσίδα αναμένεται να επεκταθεί στη Θεσσαλονίκη. Μακροπρόθεσμα, εξετάζεται η παρουσία και σε άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας, αλλά και το εξωτερικό, σε χώρες όπως η Γερμανία και η Αγγλία.

Όσον αφορά σε μια ενδεχόμενη επέκταση μέσω franchise, ο κ. Μαντζουράνης αναφέρει πως προς το παρόν προτιμά όλα τα καταστήματα να παραμείνουν εταιρικά. Ωστόσο, δεν αποκλείει το ενδεχόμενο του franchise στο μέλλον, ίσως μόνο για την επαρχία.

Η αλυσίδα απασχολεί στα τέσσερα καταστήματά της πάνω από 200 εργαζομένους, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί σε πάνω από 300 με την προσθήκη των νέων καταστημάτων. 

Η έμπνευση και το μενού

Όπως εξηγεί ο κ. Μαντζουράνης, η ονομασία "Jackaroo" σημαίνει… βοηθός αγελαδάρη στην Αυστραλία. 

Όταν ο κ. Μαντζουράνης ξεκίνησε το Jackaroo, το μενού ήταν πολύ διαφορετικό από ό,τι είναι σήμερα. Αρχικά, στόχευε να δημιουργήσει ένα σαντουιτσάδικο με τα εθνικά σάντουιτς κάθε χώρας, συνδυάζοντας παραδοσιακές γεύσεις με νέες προτάσεις.

Ωστόσο, μια σημαντική καμπή ήρθε όταν πρόσθεσε το τηγανητό κοτόπουλο στο μενού. Εκεί είδε τη μεγάλη ζήτηση που υπήρχε για αυτό το προϊόν, κάτι που επιβεβαιώνουν και οι… ουρές έξω από τα καταστήματα. Σήμερα, το τηγανητό κοτόπουλο αντιπροσωπεύει το 70% των πωλήσεων της εταιρείας, ενώ από τα μπέργκερς προέρχεται το υπόλοιπο 30%. 

Ρεκόρ ημερήσιων παραγγελιών 

Σημειωτέον ότι το Jackaroo έχει καταφέρει να σπάσει δύο φορές το παγκόσμιο ρεκόρ ημερήσιων παραγγελιών μέσω της πλατφόρμας Wolt, με το κατάστημα της Κυψέλης να φτάνει τις 1.200 παραγγελίες σε μία μόνο ημέρα. 

Jackaroo

Σύμφωνα με τον κ. Μαντζουράνη, το 2023, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας έκλεισε περίπου στα 10 εκατομμύρια ευρώ. Όπως σημειώνει, το 2024 έχει ξεκινήσει πολύ καλύτερα από ό,τι προβλεπόταν, αναμένοντας ο τζίρος να φτάσει τα 18 εκατομμύρια ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και των εκτιμήσεων για τις πωλήσεις από τα δύο καταστήματα που αναμένεται να ανοίξουν το φθινόπωρο.
Ο εμπνευστής των Jackaroo αποδίδει την επιτυχία της αλυσίδας στο εξαιρετικό value for money που προσφέρει, αλλά και στην υψηλή ζήτηση για το… τηγανητό κοτόπουλο. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες τις συνταγές τις επιμελείται ο ίδιος, ενώ το 80% των προϊόντων των Jackaroo είναι χειροποίητα ή παραγωγής της εταιρείας.

Στα μελλοντικά σχέδια του κ. Μαντζουράνη περιλαμβάνεται κι ένα νέο concept εστιατορίου με εστίαση στο ελληνικό κρέας, που θα ανοίξει κοντά στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, στην πλατεία Κοραή. 

Περισσότερα από Forbes

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Πότε παραδίδεται το νέο αεροδρόμιο στο Ηράκλειο Κρήτης

Το έργο ύψους 625 εκατ. ευρώ έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό άνω του 65%.

Mind the Hack: Επεκτείνεται στη Μέση Ανατολή η startup που αυτοματοποιεί την κυβερνοασφάλεια

Η startup σήκωσε πρόσφατα 2,8 εκατ. ευρώ, με lead investor τον όμιλο Deep Capital Group.

Η έκπληξη στα ηλεκτρικά: Το φυσικό κατάστημα "νικά" το e-shop - Ποιες συσκευές βγήκαν από την πρίζα

H αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών παρουσιάζει διπλό πρόσωπο. Οι λόγοι.

Hilton: 18 νέα ξενοδοχεία στο pipeline στην Ελλάδα

Τι ανέφεραν στελέχη της αμερικανικής αλυσίδας για τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά.

Ποιες startups της άμυνας είδαν τον Κ. Μητσοτάκη και τι συζήτησαν

Στο επίκεντρο το μέλλον της αμυντικής τεχνολογίας.

Οι μεγάλες business των λιανέμπορων στο real estate – Ποιοι αγοράζουν και γιατί

Οι κορυφαίοι παίκτες της αγοράς επενδύουν εκατοντάδες εκατομμύρια σε αγορές ακινήτων, αλλάζοντας ριζικά το επιχειρηματικό τους μοντέλο. Ο ρόλος των ενοικίων και των κρίσιμων υποδομών.

Entersoftone: ΑΙ, οργανική ανάπτυξη και στοχευμένες εξαγορές σε μια αγορά αξίας 650 εκατ. ευρώ

H Entersoftone προγραμματίζει επενδύσεις 30-35 εκατ. ευρώ στην Τεχνητή Νοημοσύνη την προσεχή τριετία.

Enerwave: Στο τραπέζι η δεύτερη μονάδα ηλεκτρισμού και το FSRU στη Θεσσαλονίκη

Η φιλοσοφία και ο στόχος για διπλασιασμό ισχύος και μεριδίου αγοράς.

Τι έδειξαν τα αποτελέσματα Κύπρου και Optima

Κοινά σημεία και διαφορές μεταξύ των δύο κερδοφόρων τραπεζών που ξεπερνούν τους στόχους τους σε έτος μείωσης επιτοκίων.

Prisma Electronics: Ποια είναι η ελληνική εταιρεία που εκτοξεύει νανοδορυφόρο στο διάστημα

Η αποστολή είναι προγραμματισμένη για τα μέσα Νοεμβρίου.