Τι ταμείο κάνουν Ζαγόρι και Green Cola ένα χρόνο μετά το deal της συγχώνευσης

Τι ταμείο κάνουν Ζαγόρι και Green Cola ένα χρόνο μετά το deal της συγχώνευσης

Του Γιώργου Λαμπίρη

H οικονομική χρήση του 2023, ήταν η πρώτη μετά την oλοκλήρωση συγχώνευσης της Χήτος ΑΒΕΕ που παράγει το φυσικό μεταλλικό νερό Ζαγόρι με τη Green Cola, που είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία του ομίλου Green Beverages. Η επιχείρηση, από τα 78,5 εκατομμύρια ευρώ που είχε έσοδα το 2022, είδε να αυξάνονται στα 102,8 εκατομμύρια ευρώ το 2023 με θετικό EBITDA 1,9 εκατομμυρίων ευρώ από αρνητικό 7,7 εκατ. ευρώ το 2022. Θυμίζουμε ότι στις 21 Αυγούστου του 2023 πραγματοποιήθηκε συγχώνευση με απορρόφηση της Green Cola Hellas S.A. και της Green Cola Operations S.A. από την Χήτος.

Οι ζημίες του ομίλου για την περίοδο αναφοράς μετά τη φορολογία και τα δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε 5,0 εκατ. ευρώ (2022: ζημιογόνα στα 11,8 εκατ. ευρώ) και η καθαρή θέση του Ομίλου ήταν 65,2 εκατ. ευρώ (2022: 70,5 ευρώ).

Υψηλές ζημίες για τον κλάδο αναψυκτικών

Σημειώνεται ότι ο κλάδος των αναψυκτικών έφερε για το Green Beverages Group έσοδα 23,1 εκατομμυρίων ευρώ και τα υπόλοιπα 79,66 εκατ. ευρώ προήλθαν από τις πωλήσεις του φυσικού μεταλλικού νερού. Το EBITDA των αναψυκτικών ήταν αρνητικό στα 2,7 εκατ. ευρώ και αυτό του νερού θετικό στα 4,6 εκατ. ευρώ. Οι ζημίες μετά από φόρους για τα αναψυκτικά ανήλθαν σε 4,87 εκατ. ευρώ και για το νερό στις 571 χιλιάδες ευρώ.

Γιατί δεν έγινε η εισαγωγή στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου

Τον Φεβρουάριο του 2022, η Green Beverages Holdings Ltd, εταιρεία συμμετοχών του Ομίλου Green Cola και η Chitos International Ltd, εταιρεία συμμετοχών της Chitos SA, συνήψαν συμφωνία ανταλλαγής μετοχών. Μετά τη συναλλαγή, ο διευρυμένος Όμιλος επιχείρησε δημόσια εγγραφή στο πλαίσιο προετοιμασίας για εισαγωγή στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, την οποία επεξεργαζόταν μέχρι τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους, αλλά δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ μετά από σχετική προτροπή του χρηματοοικονομικού συμβούλου επί της διαδικασίας και ως αποτέλεσμα των δυσμενών συνθηκών της αγοράς, της περιορισμένης ορατότητας και της αβεβαιότητας που δημιουργήθηκε από το πληθωριστικό περιβάλλον μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Σε αυτή τη διαδικασία, ο Όμιλος πραγματοποίησε και κατέγραψε εφάπαξ έξοδα δημόσιας εγγραφής ύψους 1,9 εκατ. ευρώ που σχετίζονται με νομικές και χρηματοοικονομικές δαπάνες δέουσας επιμέλειας μαζί με άλλες δαπάνες τρίτων και συμβουλευτικές δαπάνες, που επηρέασαν τα οικονομικά και την κερδοφορία της για το 2022.

Πού βασίστηκαν τα αποτελέσματα του ομίλου

Το 2023 τα λειτουργικά αποτελέσματα του Ομίλου βασίστηκαν στην ενοποίηση των εργασιών στις ΗΠΑ και στη Μέση Ανατολή, στις επενδύσεις της μάρκας στην Ελλάδας καθώς και στην πληθωριστική αύξηση των πωλήσεων σε φυσικό μεταλλικό και ανθρακούχο νερό στην ελληνική αγορά. Κατά τη δεύτερη χρονιά πλήρους διανομής του χαρτοφυλακίου προϊόντων της Green Cola από το κανάλι διανομής της Χήτος, ο Όμιλος αξιοποίησε τις συνέργειες μεταξύ των δύο καναλιών (αναψυκτικά-νερό) στην ελληνική αγορά, την ενοποίηση των πωλήσεων και τον εξορθολογισμό του κόστους μεταφοράς. Το 2023 ο όμιλος παρουσίασε βελτιωμένο κόστος παραγωγής (αποπληθωρισμένες τιμές πρώτων υλών και ενέργειας έναντι του 2022), το οποίο αξιοποίησε για τη δημιουργία βελτιωμένων λειτουργικών αποτελεσμάτων με καλύτερα μεικτά περιθώρια κέρδους.

Σήμφωνα με τα όσα αναφέρονται στις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου, οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες και οι πλημμύρες μετά την καταιγίδα "Daniel" τον περασμένο Σεπτέμβριο, δημιούργησαν μια άνευ προηγουμένου ζήτηση για καθαρό νερό στην Ελλάδα, η οποία επηρέασε θετικά τις πωλήσεις στο τρίτο τρίμηνο, αλλά και ενίσχυσε το μερίδιο αγοράς της Χήτος πριν από το τέλος του έτους.

Οι προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς

O όμιλος μέσω της διεθνούς του δραστηριοποίησης, δείχνει να βλέπει προοπτική ανάπτυξης για τα επόμενα χρόνια στις αγορές του εξωτερικού. Γι’ αυτό και επικαλείται στοιχεία για την αγορά μη αλκοολούχων ποτών, η οποία αναμένεται να αναπτυχθεί με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) +4,2% μεταξύ 2024-2028, σε αξία παγκοσμίως. Τα αναψυκτικά είναι το μεγαλύτερο τμήμα αυτής της αγοράς, που εκτιμάται ότι θα τζιράρει κοντά στα 1,129 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2024, εκ των οποίων 407 δισεκατομμύρια δολάρια αποτελούνται από αναψυκτικά και αναμένεται να κινηθούν ανοδικά με CAGR +4% σε αξία κατ’ έτος στο διάστημα 2024-2028 (Πηγή: Globaldata). Το δεύτερο μεγαλύτερο τμήμα της αγοράς είναι το εμφιαλωμένο νερό, αξίας 205 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024, και αναμένεται να αυξηθεί με CAGR +3,8% σε αξία κατ’ έτος στο διάστημα 2024-2028 (Πηγή: Globaldata).

Επιπλέον, η παγκόσμια αγορά ανθρακούχων ποτών χωρίς ζάχαρη στην οποία ακουμπά η Green Cola με τα προϊόντα της αποτιμήθηκε σε 125,3 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020 και εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 243,5 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030, με μέση ετήσια ανάπτυξη 7,3% από το 2021 έως και το 2030 (Πηγή: Allied Market Research).

 

Περισσότερα από Forbes

Market In: Περισσότερα καταστήματα, λιγότερα κέρδη

Ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 418 εκατ. ευρώ.

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Απευθείας σύνδεση Αθήνα με Δελχί και Βομβάη με 14 πτήσεις από τη νέα χρονιά.

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.

Γιατί θα θυμόμαστε τον Giorgio Armani

Για 65 χρόνια ο δημιουργός αφιερώθηκε στην αριστεία, συγκεντρώνοντας πωλήσεις άνω των 13 δισ. δολαρίων. "Δεν είμαι ποτέ ικανοποιημένος", έλεγε.

Tesla: Πρόταση για νέο πακέτο αποδοχών στον Έλον Μασκ έως $1 τρισ. - Πρωτοφανές στην εταιρική ιστορία των ΗΠΑ

Στόχος να παρακινηθεί ο μεγιστάνας να ηγηθεί της Tesla για τα επόμενα 10 χρόνια.