Χαρτοφυλάκιο ακινήτων αξίας άνω του 1 δισ. ευρώ έως το 2031 σχεδιάζει η Trade Estates

Χαρτοφυλάκιο ακινήτων αξίας άνω του 1 δισ. ευρώ έως το 2031 σχεδιάζει η Trade Estates

Του Νίκου Ρουσάνογλου

Στην ανάπτυξη νέων εμπορικών πάρκων σε 10 έως 15 πόλεις της χώρας θα προχωρήσει η Trade Estates ΑΕΕΑΠ του ομίλου Φουρλή την περίοδο 2027-2031, όταν δηλαδή θα ολοκληρωθεί το τρέχον επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 220 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εισηγμένης, κ. Δημήτρη Παπούλη, τα εμπορικά πάρκα σε περιφερειακές πόλεις της χώρας θα βρεθούν στο επίκεντρο της στρατηγικής της εταιρείας τα επόμενα χρόνια και μέχρι το τέλος της δεκαετίας, καθώς επιδίωξη θα είναι η τοποθέτηση και σε άλλες πόλεις, όπου υπάρχει η κρίσιμη μάζα καταναλωτών.

Παράλληλα, η διοίκηση της εταιρείας θεωρεί ότι υπάρχουν επενδυτικές ευκαιρίες και στην αγορά της Βουλγαρίας. "Στην συγκεκριμένη χώρα θα εξαγοράσουμε υφιστάμενα εμπορικά πάρκα, είτε ήδη λειτουργούντα, είτε υπό ανάπτυξη, ενώ στην Κύπρο θεωρούμε επίσης ότι υπάρχει περιθώριο για την ανάπτυξη 1-2 εμπορικών πάρκων", σημείωσε ο κ. Παπούλης, στο πλαίσιο της συμμετοχής του σε σχετική συζήτηση που διοργάνωσε το Capital Link πριν από μερικές ημέρες. Τα νέα αυτά εμπορικά πάρκα που σχεδιάζονται, θα είναι μεγέθους ανάλογου εκείνων που κατασκευάζονται αυτήν την περίοδο στην Πάτρα και το Ηράκλειο της Κρήτης, δηλαδή επιφάνειας 15.000 τ.μ., ενώ φιλοδοξία της διοίκησης είναι έως το 2031, η μικτή εμπορική αξία του χαρτοφυλακίου (GAV) της Trade Estates να ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ.

Έως το 2027, η εταιρεία θα επενδύσει 220 εκατ. ευρώ, για την προσθήκη τριών νέων εμπορικών πάρκων και δύο ακινήτων logistics, που θα ενισχύσουν την αξία του χαρτοφυλακίου σε σχεδόν 750 εκατ. ευρώ, από 485 εκατ. ευρώ, που ήταν στο τέλος του 2023. Από τα τρία πάρκα, τα δύο θα έχουν ολοκληρωθεί έως τα μέσα του 2025. Το πρώτο χρονικά θα είναι αυτά της Πάτρας, που αναμένεται να λειτουργήσει έως το τέλος του 2024, φιλοξενώντας και ένα κατάστημα ΙΚΕΑ νέας γενιάς, που θα καταλαμβάνει επιφάνεια 7.500 τ.μ.

Στο κέντρο θα λειτουργούν άλλες 8-9 αλυσίδες λιανικής. Το πάρκο της Κρήτης, θα είναι έτοιμο τον Ιούνιο του επόμενου έτους. Παράλληλα, προχωρά η πολεοδομική και αδειοδοτική ωρίμανση και για το νέο πάρκο της εταιρείας στην έκταση του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό, επιφάνειας 30.000 τ.μ. Το ύψος της συγκεκριμένης επένδυσης υπολογίζεται σε 70 εκατ. ευρώ. Θα περιλαμβάνει ΙΚΕΑ επιφάνειας 12.000 τ.μ., ενώ τα υπόλοιπα 18.000 τ.μ. θα μοιραστούν μεταξύ 7-9 εμπορικών αλυσίδων, που θα διαθέτουν καταστήματα της τάξεως των 1.000 – 1.500 τ.μ. έκαστη. Το νέο πάρκο στο Ελληνικό, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως το πρώτο τρίμηνο του 2027.

Όσον αφορά τις επενδύσεις στον τομέα των logistics, πρόκειται για δύο κέντρα επιφάνειας 100.000 τ.μ. (50.000 τ.μ. έκαστο). Το ένα εξ αυτών θα στεγάσει την αλυσίδα Κωτσόβολος, με την οποία υφίσταται σχετική συμφωνία και το δεύτερο θα καλύψει τις ανάγκες αποθήκευσης και διανομής του ομίλου ΙΚΕΑ για όλη την ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου, στο πλαίσιο σχετικής συμφωνίας, που έχει συνάψει η Trade Estates.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της διοίκησης, για την χρήση του 2024, η εισηγμένη προβλέπει αύξηση των εσόδων από ενοίκια κατά 31% σε 33-35 εκατ. ευρώ, ενώ άνοδο κατά 37% σε 25 εκατ. ευρώ, αναμένεται να σημειώσουν και τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη EBITDA (χωρίς δηλαδή τα κέρδη από την αναπροσαρμογή των ακινήτων στην εύλογη αξία).

Περισσότερα από Forbes

Hack The Box: Η startup που εκπαιδεύει "αντί-hackers" προχωρά σε εξαγορά και διευρύνει την παρουσία της

Η Hack The Box μετρά πάνω από 3,7 εκατ. μέλη παγκοσμίως και έχει λάβει συνολικά περίπου 70 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση.

Market In: Περισσότερα καταστήματα, λιγότερα κέρδη

Ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 418 εκατ. ευρώ.

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Απευθείας σύνδεση Αθήνα με Δελχί και Βομβάη με 14 πτήσεις από τη νέα χρονιά.

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.

Γιατί θα θυμόμαστε τον Giorgio Armani

Για 65 χρόνια ο δημιουργός αφιερώθηκε στην αριστεία, συγκεντρώνοντας πωλήσεις άνω των 13 δισ. δολαρίων. "Δεν είμαι ποτέ ικανοποιημένος", έλεγε.