Έργα 1,4 δισ. ευρώ για τη ΜΕΤΚΑ - Αυξάνεται το "αποτύπωμα" του ομίλου Metlen στην κατασκευαστική αγορά

Έργα 1,4 δισ. ευρώ για τη ΜΕΤΚΑ - Αυξάνεται το "αποτύπωμα" του ομίλου Metlen στην κατασκευαστική αγορά

Του Νίκου Ρουσάνογλου

Σημαντική αύξηση καταγράφει το ανεκτέλεστο υπόλοιπο της ΜΕΤΚΑ του ομίλου Metlen, καθώς διαμορφώνεται πλέον σε 1,4 δισ. ευρώ, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η εταιρεία, στο πλαίσιο των οικονομικών αποτελεσμάτων εννεαμήνου. Συγκεκριμένα, τα εκτελούμενα έργα υποδομής διαμορφώνονται σε 1 δισ. ευρώ, ενώ άλλα περίπου 400 εκατ. ευρώ αφορούν έργα που βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο επικείμενης συμβασιοποίησης.

Με βάση τη σχετική ανάλυση, μόλις το 31% αφορά σε δημόσια έργα και το υπόλοιπο 69% σε ιδιωτικά έργα, περιλαμβανομένων έργων ΣΔΙΤ και έργων που εκτελεί η ΜΕΤΚΑ για λογαριασμό του ομίλου Metlen. Πρόκειται για μια ξεκάθαρη επιβεβαίωση της στρατηγικής που ακολουθεί η ΜΕΤΚΑ στον κατασκευαστικό τομέα. Όπως ανέφερε εντός της εβδομάδας και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Ντίνος Μπενρουμπή, στο πλαίσιο της συμμετοχής του στο συνέδριο Southeast Europe Connectivity Forum II, "σήμερα η ΜΕΤΚΑ εστιάζει στις επενδύσεις σε έργα ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων, ώστε να είναι αξιόπιστος και έγκαιρος κατασκευαστής, αξιοποιώντας την ισχυρή θέση της Μυτιληναίος". Η στρατηγική φαίνεται πως αποδίδει ήδη τους πρώτους της καρπούς, καθώς κατά το φετινό εννεάμηνο, τα κέρδη προ φόρων, τόκων κι αποσβέσεων (EBITDA) υπερδιπλασιάστηκαν σε ετήσια βάση και ανήλθαν σε 19 εκατ. ευρώ, από 8 εκατ. ευρώ πριν από έναν χρόνο.

Πριν από μερικές ημέρες, η METKA προχώρησε στην υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών (ως μέλος κοινοπραξίας) για δύο σημαντικές νέες συμβάσεις ΣΔΙΤ. Συγκεκριμένα, σε συνεργασία με τη Μεσόγειος, η εταιρεία διεκδικεί το ΣΔΙΤ περιβαλλοντικού χαρακτήρα στην Υπέρεια της Θεσσαλίας, μια σύμβαση ύψους 131,2 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, επίσης ως μέλος κοινοπραξίας μαζί με την Intrakat και τη Μεσόγειο, ο όμιλος διεκδικεί και το ΣΔΙΤ για την κατασκευή του φράγματος Μιναγιώτικο, έργο ύψους 126 εκατ. ευρώ. Επίσης, σε κοινοπραξία με την Άκτωρ, η Metlen διεκδικεί και το έργο της επέκτασης της Γραμμής 2 του ΜΕΤΡΟ προς το Ήλιον. Πρόκειται για έργο ύψους πλησίον των 700 εκατ. ευρώ, που αφορά στην κατασκευή τριών νέων σταθμών στην Παλατιανή (επί της Θηβών), το Ίλιον (συμβολή Θηβών με Ελαιών) και τον Άγιο Νικόλαο. Η εν λόγω γραμμή θα εξυπηρετεί πάνω από 50.000 επιβάτες, συνδέοντας την Ανθούπολη στο Περιστέρι με το Ίλιον.

Ειδικά σε ό,τι αφορά τα έργα περιβαλλοντικού χαρακτήρα, η εταιρεία ΜΕΤΚΑ προχώρησε πρόσφατα στην εξαγορά της εταιρεία Μ.Τ. ΑΤΕ, αντί ποσού 14 εκατ. ευρώ. Στόχος ήταν η απόκτηση πρόσθετης εμπειρίας και τεχνογνωσίας στον συγκεκριμένο τομέα, όπου επίσης υφίσταται και στρατηγική συνεργασία με την εταιρεία Μεσόγειος. Η εταιρεία Μ.Τ. ΑΤΕ ιδρύθηκε στην Αθήνα το 1998 και αποτελεί συνέχεια της εταιρείας Ε. ΜΑΝΔΗΛΑΡΑΣ – Κ. ΤΣΙΟΥΦΗΣ Ο.Ε., που ιδρύθηκε το 1983, από τον Ευστάθιο Μανδηλαρά και τον Κωνσταντίνο Τσιούφη. Μεταξύ των έργων που έχει αναλάβει περιλαμβάνονται έργα υποδομών ύδρευσης, εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων, αλλά και δίκτυα μεταφοράς ακαθάρτων, σε διάφορες περιοχές της χώρας. Επίσης, η εταιρεία έχει υλοποιήσει και συμβάσεις, όπως π.χ. η κατασκευή Χώρου Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (Χ.Υ.Τ.Α.) του Δήμου Νάξου.

Πρόσφατα, η ΜΕΤΚΑ ανέλαβε δύο ακόμα σημαντικές συμβάσεις, συνολικού ύψους 228 εκατ. ευρώ. Η πρώτη αφορά την ανακήρυξή της σε οριστικό ανάδοχο για την κατασκευή και διαχείριση 17 σχολικών μονάδων στην Κεντρική Μακεδονία, σε κοινοπραξία με την ΑΤΕΣΕ. Το κόστος του έργου είναι 128 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), με την κατασκευή να διαρκεί δύο χρόνια και την περίοδο διαχείρισης (συντήρηση και λειτουργία) 25 χρόνια. Αφορά στη δημιουργία 16 νέων σχολείων στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης κι ενός μουσικού σχολείου στην Κατερίνη. Ειδικότερα, οι νέες σχολικές μονάδες θα κατασκευαστούν στους δήμους: Νεάπολης Συκεών, Παύλου Μελά, Λαγκαδά, Ωραιοκάστρου, Θέρμης, Αμπελοκήπων - Μενεμένης, Καλαμαριάς, Πυλαίας και Χορτιάτη.

Ένα ακόμα σημαντικό έργο αφορά στην κατασκευή του εμπορικού κέντρου Riviera Galleria στο Ελληνικό, για λογαριασμό της Lamda Development. Πρόκειται για έργο άνω των 100 εκατ. ευρώ, που θα αφορά στην ανάπτυξη του πολυτελούς κέντρου, επιφάνειας 23.000 τ.μ. που αναπτύσσει η Lamda Development στο παράκτιο μέτωπο της έκτασης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό και φέρει την υπογραφεί του Ιάπωνα αρχιτέκτονα Kengo Kuma (Kengo Kuma and Associates), σε συνεργασία με το ελληνικό μελετητικό γραφείο ΒΕΤΑPLAN. Το νέο κέντρο θα αποτελείται από τρία διώροφα κτίρια, που θα φιλοξενούν πάνω από 100 καταστήματα από επώνυμες φίρμες μόδας και υψηλής ραπτικής, όπως επίσης και εστιατόρια από σεφ υψηλού βεληνεκούς.

Περισσότερα από Forbes

Γιατί τα ρομποτικά ταξί της Tesla του Μασκ οδεύουν προς την πανωλεθρία

Ο Έλον Μασκ ποντάρει το μέλλον της Tesla στην επιτυχία τους.

Οι 10 πιο κερδισμένες μετοχές από την επιστροφή Τραμπ στον Λευκό Οίκο

Ο S&P500 είναι στο -5% από την ημέρα ορκωμοσίας του Αμερικανού προέδρου, αλλά ορισμένοι τίτλοι τα πάνε πολύ καλά.

Noval: Ολοκληρώνει επένδυση 19 εκατ. ευρώ σε κτίριο κατοικιών και γραφείων στο Μετς

Σημαντική προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο ακινήτων της ΑΕΕΑΠ του ομίλου Viohalco το Ardittos House, ένα συγκρότημα πολυτελών κατοικιών και ισόγειων γραφείων.

Angelo Trocchia (CEO Safilo Group): Τα επενδυτικά πλάνα, οι τάσεις στον κλάδο των οπτικών και το pop up κατάστημα Eyewear by David Beckham στη Μύκονο

Ο διευθύνων σύμβουλος της Safilo Group, Angelo Trocchia, βρέθηκε πρόσφατα στη χώρα μας και μίλησε στο Capital.gr για τα επενδυτικά πλάνα του ομίλου, τις νέες τάσεις που θα πρωταγωνιστήσουν στον κλάδο τα επόμενα χρόνια και για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αγορά οπτικών.

Μοτοδυναμική: Πώς Porsche και Toyota θα "πατήσουν γκάζι" στις πωλήσεις το 2025

Σε αύξηση των πωλήσεων και της κερδοφορίας προσβλέπει για τη φετινή χρονιά η διοίκηση της Μοτοδυναμικής.

Ντέρμπι Fourlis - Πολωνού retailer για ποδοσφαιρικά αθλητικά είδη

Η πολωνική R-GOL, κορυφαίος online λιανέμπορος ποδοσφαιρικού εξοπλισμού, ψάχνει "δίχτυα" στην ελληνική αγορά.

Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ: Νέα εποχή µε 4 πυλώνες ανάπτυξης

Νέα κεφάλαια στο "βιβλίο" της πολυετούς της ιστορίας είναι έτοιµη να γράψει η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, µία από τις πιο ιστορικές ελληνικές εταιρείες στον χώρο της αυτοκίνησης.

Γιατί η Apple μπορεί να αφήσει στην άκρη τα πιο "εύκολα" $20 δισ.

Με ή χωρίς τη Google, η Apple διατηρεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά.

Metlen: Η επόμενη μέρα της συμφωνίας με την Iveco και τα νέα deals που έρχονται

Η αναλογία παραγωγής των tactical trucks είναι περίπου 40% στην Ελλάδα και 60% στην Ιταλία.

Witside: Νέα διψήφια ανάπτυξη και διεθνής επέκταση για την ελληνική εταιρεία που καινοτομεί σε data και ΑΙ

Σύμφωνα με τον CEO, η εταιρεία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, για πιθανές εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες.