Η μάχη Σκλαβενίτη - Lidl για το "χρυσό" ακίνητο στην Πάτρα

Η μάχη Σκλαβενίτη - Lidl για το "χρυσό" ακίνητο στην Πάτρα

Του Γιώργου Λαμπίρη

Μάχη για την απόκτηση των εγκαταστάσεων της Πατραϊκής Χαρτοποιίας, Elite στο Ρίο της Πάτρας, έδωσαν ο όμιλος Σκλαβενίτη με τη Lidl Ελλάς, όπως πληροφορείται το Capital.gr. Εν τέλει στον πλειστηριασμό που πραγματοποιήθηκε, επικράτησε ο Σκλαβενίτης με το ποσό κατακύρωσης του ακινήτου να ανέρχεται στα 11,24 εκατομμύρια ευρώ. Σημειώνεται ότι η τιμή πρώτης προσφοράς ήταν στα 3,5 εκατομμύρια ευρώ, ωστόσο το γεγονός ότι εκτός από τον Σκλαβενίτη συμμετείχε στον πλειστηριασμό και η Lidl ανέβασε σημαντικά το προσφερόμενο τίμημα. 

Τι περιλαμβάνει το ακίνητο που απέκτησε ο Σκλαβενίτης

Θυμίζουμε ότι πρόκειται για ένα ακίνητο με οικόπεδο συνολικής έκτασης 8.257 τετραγωνικών μέτρων, άρτιο και οικοδομήσιμο, το οποίο βρίσκεται στη θέση Μπαρμπερέικα του Ρίο και σε αυτό ο Σκλαβενίτης έχει ήδη δημιουργήσει κατάστημα λιανικής από το 2021, το οποίο μίσθωνε, πριν αποκτήσει το ακίνητο μέσω πλειστηριασμού. Το κατάστημα του Σκλαβενίτη (κτίριο α’) αποτελείται από ισόγειο κατάστημα 2.003 τετραγωνικών μέτρων και πρώτο όροφο επιφάνειας 1.397 τετραγωνικών μέτρων. Στο ίδιο ακίνητο περιλαμβάνονται το κτίριο β’ όπου πρόκειται για ισόγεια αποθήκη 74,17 τετραγωνικών, το κτίριο γ’, ισόγειος αποθηκευτικός χώρος 804,01 τετραγωνικά μέτρα και το κτίριο δ’ όπου πρόκειται για ισόγειο αποθηκευτικό χώρο 82 τετραγωνικών μέτρων. 

Στην περίπτωση αυτή η επικράτηση του Σκλαβενίτη  σηματοδοτεί την παραμονή του στο χώρο με προοπτικές ανάπτυξης και άλλων υποστηρικτικών υποδομών ή εμπορικών εγκαταστάσεων εντός του οικοπέδου. 

Το συγκεκριμένο ακίνητο ήταν το ένα από τα πολλά της Πατραϊκής Χαρτοποιίας, το οποίο βγήκε σε πλειστηριασμό στις 6 Μαρτίου με επισπεύδουσα τη Cepal. Συνολικά πραγματοποιήθηκαν επτά πλειστηριασμοί βιομηχανικών ακινήτων της επιχείρησης, ωστόσο μόνο ο συγκεκριμένος συγκέντρωσε το ενδιαφέρον των δύο επιχειρήσεων σούπερ μάρκετ, καθώς οι υπόλοιποι κηρύχθηκαν άγονοι. To ακίνητο βγήκε σε πλειστηριασμό λόγω υφιστάμενης οφειλής 4,2 εκατομμυρίων ευρώ προς την Alpha Bank. 

Σχετικά με το συγκεκριμένο ακίνητο που απέκτησε ο Σκλαβενίτης μέσω πλειστηριασμού, η Πατραϊκή Χαρτοποιία δεν εξυπηρετούσε τις τραπεζικές της υποχρεώσεις (κεφάλαιο και τόκοι), με συνεπεία στις 22 Ιουνίου του 2023, η Cepal Hellas να επιδώσει διαταγή πληρωμής για οφειλη 4,2 εκατομμυρίων ευρώ που αφορούσε μέρος ληξιπρόθεσμου αλληλόχρεου δανειακού λογαριασμού που τηρούσε στην Alpha Bank. Στη συνέχεια η Cepal προέβη σε κατάσχεση εις χείρας τρίτων πελατών της εταιρείας. Τον Ιούλιο του 2024 επιδόθηκε στην εταιρία έκθεση αναγκαστικής κατάσχεσης επί της ακίνητης περιουσίας. Η Πατραϊκή Χαρτοποιία άσκησε αίτηση μεταρρύθμισης της ανωτέρω απόφασης και πέτυχε την έκδοση προσωρινής διαταγής απαγόρευσης κάθε πράξης εκτέλεσης μέχρι τις 13 Νοεμβρίου του 2024. Κατόπιν έλαβε αναβολή για Ιανουάριο 2025. Εν τέλει ο πλειστηριασμός ορίστηκε για τις 6 Μαρτίου με αποτέλεσμα το ακίνητο να περιέλθει στην ιδιοκτησία του Σκλαβενίτη. 

Η προβληματική Πατραϊκή Χαρτοποιία 

Η Πατραϊκή Χαρτοποιία ιδρύθηκε το 1972 στην Πάτρα από τον Ανδρέα Τριανταφυλλόπουλο. Δραστηριοποιήθηκε στο χώρο επεξεργασίας χαρτιού tissue, ενώ από το 1979 παρήγαγε και το δικό της χαρτί. Το 2021, η πανδημία προκάλεσε προβλήματα στη λειτουργία της, οδηγώντας σε απολύσεις και την αναστολή του τμήματος χαρτοποιητικής μηχανής στις 28 Ιουνίου. Παρά τη διακοπή, η εταιρεία συνέχισε να λειτουργεί αγοράζοντας έτοιμο ρολό χάρτου από άλλους παραγωγούς.

Τον Φεβρουάριο του 2022, λόγω της αυξημένης παγκόσμιας ζήτησης για χαρτομάζα, επαναλειτούργησε τις μηχανές παραγωγής, αποκαθιστώντας 21 θέσεις εργασίας. Ωστόσο, οι οικονομικές δυσκολίες παρέμειναν, γεγονός που οδήγησε τα ακίνητα της επιχείρησης στη διαδικασία του πλειστηριασμού. Τα τελευταία δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία δείχνουν ότι το 2023 είχε πωλήσεις 11,56 εκατομμύρια ευρώ με ζημίες 2,61 εκατομμύρια ευρώ και αρνητικά ίδια κεφάλαια 4,55 εκατομμύρια ευρώ. Οι συσσωρευμένες ζημίες στο τέλος του 2023 ανέρχονταν στα 14,98 εκατομμύρια ευρώ. 

Περισσότερα από Forbes

Delian Alliance Industries: Το ελληνικό αμυντικό success story που ανοίγει φτερά για την Ευρώπη

Η ελληνική startup ανακοίνωσε πρόσφατα την ολοκλήρωση χρηματοδότησης Series A ύψους 14 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η Βιωσιμότητα ως στρατηγικό πλεονέκτημα

Και ως ευκαιρία ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις.

Το διαχρονικό success stοry του καφέ - Ποιοι επενδύουν

Η αγορά του καφέ έχει μετατραπεί σε χρηματιστηριακό θρίλερ, με τις τιμές να καταρρίπτουν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Μόνο το 2024 οι τιμές του Arabica σημείωσαν αύξηση 70%.

Gradient Labs: Η startup με Ελληνίδα co-founder που αλλάζει την τραπεζική εξυπηρέτηση

Δεν διατηρεί προς το παρόν φυσική παρουσία στην Ελλάδα, αλλά εξετάζει σοβαρά τις επιλογές επέκτασης.

Κλείνει για τον ΟΤΕ το κεφάλαιο "Ρουμανία"

Η πώληση της Telekom Romania Mobile οδεύει προς ολοκλήρωση, μετά το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της χώρας.

Αυθεντικότητα, καινοτομία και νέες συνήθειες για την μπίρα το 2025

Οι ζυθοποιίες ενισχύουν τις θέσεις τους μέσω στοχευμένων επενδύσεων, ευελπιστώντας σε θετικό τελικό "ταμείο".

Louis Vuitton Ελλάς: Κέρδη ρεκόρ 17,6 εκατ. - Η ελληνική "συνταγή" επιτυχίας

Τα "χρυσά" μερίσματα, οι έξι ανέλεγκτες φορολογικές χρήσεις και οι ανακατατάξεις στη Μύκονο.

Οι βιομήχανοι τροφίμων που αγάπησαν το hoteling

Η δυναμική του ελληνικού τουρισμού δεν είναι νέο "φρούτο" για τους βιομηχάνους τροφίμων και ποτών.

Tesla: Κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση σε τριμηνιαία έσοδα εδώ και πάνω από 10 χρόνια στο β' τρίμηνο

Στο -12%, εν μέσω προβληματισμού για την πολιτική δραστηριότητα του Έλον Μασκ. Ξεκίνησε την παραγωγή ενός πιο οικονομικού ηλεκτρικού μοντέλου.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.