Wocap: Η ελληνική startup που αλλάζει τους κανόνες στη διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης

Wocap: Η ελληνική startup που αλλάζει τους κανόνες στη διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου 

Χρηματοδότηση ύψους 450.000 ευρώ, σε έναν pre-seed γύρο με επικεφαλής την Genesis Ventures, εξασφάλισε πρόσφατα η Wocap, μια ελληνική fintech startup που επιχειρεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις διαχειρίζονται το κεφάλαιο κίνησής τους, προσφέροντας μια λύση που συνδέει άμεσα αγοραστές και προμηθευτές.

Προς το παρόν, η Wocap εστιάζει στην ελληνική αγορά, χρησιμοποιώντας την ως πεδίο δοκιμής για το προϊόν της, με σχέδια μελλοντικής επέκτασης σε αγορές του εξωτερικού. "Ο γύρος αυτός μας εξασφαλίζει σημαντικό περιθώριο λειτουργίας (runway) για να δοκιμάσουμε, επικυρώσουμε και εξελίξουμε το προϊόν μας στην ελληνική αγορά, η οποία αποτελεί την απόλυτη προτεραιότητά μας αυτή τη στιγμή”, εξηγεί στο Capital.gr ο Πέτρος Πατρώνης, founder και CEO της εταιρείας. Όπως προσθέτει, στόχος της Wocap είναι να υποστηρίξει όσο το δυνατόν περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις, προσφέροντας ένα εργαλείο που ενισχύει τη ρευστότητα και βελτιώνει τις σχέσεις με τους προμηθευτές τους. "Η επιτυχής υλοποίηση στην Ελλάδα θα αποτελέσει τη βάση για επέκταση σε αντίστοιχες αγορές του εξωτερικού, με παρόμοιες ανάγκες και δομές”, τονίζει.

Σύμφωνα με τον κ. Πατρώνη, ένας επόμενος γύρος χρηματοδότησης εξετάζεται για το δεύτερο εξάμηνο του 2026, ανάλογα με τις στρατηγικές ευκαιρίες που θα προκύψουν.

Τι κάνει η Wocap

Η Wocap Α.Ε. ιδρύθηκε το 2024 στην Αθήνα από τον Πέτρο Πατρώνη (CEO) και τον Σταύρο Τριαντάφυλλο (CTO). Αναπτύσσει μια ψηφιακή πλατφόρμα δυναμικής προεξόφλησης τιμολογίων (dynamic discounting), όπου εταιρείες-αγοραστές (Buyers) μπορούν να αξιοποιούν τα διαθέσιμα κεφάλαιά τους για την πρόωρη εξόφληση τιμολογίων των υφιστάμενων προμηθευτών τους (Suppliers), μέσω δημοπρασιών, χωρίς την εμπλοκή τραπεζών ή εξωτερικού δανεισμού (τύπου factoring).

Η λύση της Wocap είναι industry-agnostic, κατάλληλη για επιχειρήσεις όλων των κλάδων—από τη λιανική και τη βιομηχανία μέχρι την ενέργεια, την τεχνολογία και τις υπηρεσίες. "Στόχος μας είναι να προσφέρουμε ένα σύγχρονο, διαφανές και αυτοματοποιημένο εργαλείο χρηματοδότησης που ενισχύει τη ρευστότητα, βελτιώνει τις αποδόσεις των αγοραστών και στηρίζει τη βιωσιμότητα των προμηθευτών”, λέει ο κ. Πατρώνης.

Η πλατφόρμα της Wocap βρίσκεται σε φάση τελικής ανάπτυξης (MVP) και πρόκειται να λανσαριστεί στους πρώτους πιλοτικούς πελάτες μετά το καλοκαίρι του 2025. Αυτή τη στιγμή, η εταιρεία συνεργάζεται στενά με επιλεγμένες επιχειρήσεις/αγοραστές από τον κλάδο της λιανικής, της ενέργειας και της βιομηχανίας, προκειμένου να διαμορφώσει το προϊόν βάσει των πραγματικών τους αναγκών.

Το μοντέλο εσόδων της Wocap βασίζεται σε success-based χρέωση από την πλευρά του αγοραστή, η οποία συνδέεται αποκλειστικά με την απόδοση που πετυχαίνει από τη χρήση των διαθεσίμων του. "Αν δεν πραγματοποιηθεί συναλλαγή, δεν υπάρχει καμία χρέωση, καθιστώντας τη συνεργασία win-win και χωρίς ρίσκο για καμία πλευρά”, διευκρινίζει ο CEO της Wocap.

Από την πλευρά των προμηθευτών, η πλατφόρμα είναι εντελώς δωρεάν, δίνοντάς τους τον πλήρη έλεγχο να επιλέξουν πότε και με ποιο κόστος χρηματοδότησης θέλουν να λάβουν την πληρωμή τους. Το μοντέλο αυτό ενισχύει τη διαφάνεια και ενδυναμώνει τους Suppliers να διαχειριστούν τη ρευστότητά τους με ευελιξία, χωρίς δάνεια ή δεσμεύσεις.

Η έδρα της Wocap είναι στην Αθήνα, ενώ η ομάδα της απαρτίζεται από 5 άτομα. "Καθώς αναπτύσσεται η πλατφόρμα και αυξάνεται η πελατειακή μας βάση, προγραμματίζουμε την περαιτέρω ενίσχυση της ομάδας μας”, αναφέρει ο κ. Πατρώνης.

Wocup

Πώς διαφοροποιείται

Όσον αφορά στον ανταγωνισμό, ο κ. Πατρώνης εξηγεί πως στο εξωτερικό δραστηριοποιούνται ορισμένες εταιρείες, κυρίως με έδρα τις Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες προσφέρουν λύσεις προεξόφλησης τιμολογίων, με διαφορετικό όμως μοντέλο λειτουργίας. "Παρ’ όλα αυτά, το μοντέλο του dynamic discounting παραμένει σχεδόν άγνωστο όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της Νότιας Ευρώπης και των Βαλκανίων”, τονίζει. Όπως εξηγεί, η Wocap ξεχωρίζει με τρεις βασικούς τρόπους: προσφέρει μια διαφανή δημοπρασία τιμολογίων όπου αγοραστές και προμηθευτές ορίζουν οι ίδιοι τους όρους, χωρίς την επιβολή προϋποθέσεων από τρίτους. Παράλληλα, η πλατφόρμα λειτουργεί χωρίς καμία εμπλοκή τραπεζών, δανεισμού ή μακροχρόνιων δεσμεύσεων, καθώς το κεφάλαιο προέρχεται απευθείας από τον αγοραστή. Τέλος, η διαδικασία ένταξης των προμηθευτών είναι απλή και γρήγορη, χωρίς γραφειοκρατία ή πολύπλοκα δικαιολογητικά, δίνοντας τους τη δυνατότητα να συμμετάσχουν με λίγα κλικ, επιλέγοντας οι ίδιοι πότε και πώς θέλουν να χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα. 

Επόμενα βήματα

Η εταιρεία εστιάζει, προς το παρόν, στην ελληνική αγορά, η οποία, σύμφωνα με τον CEO της Wocap, παρουσιάζει έντονη ανάγκη για εναλλακτικές λύσεις ρευστότητας, ειδικά για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Παράλληλα, παρακολουθεί στενά αγορές όπως Κύπρος, Βαλκάνια και Νότια Ευρώπη, καθώς διαθέτουν παρόμοιες ανάγκες και δομές. "Η διασυνοριακή λειτουργικότητα αποτελεί μέρος του πλάνου μας, καθώς η εφοδιαστική αλυσίδα (supply chain) είναι από τη φύση της διεθνής”, σχολιάζει ο κ. Πατρώνης. 

Άμεση προτεραιότητα αποτελεί η επιτυχημένη υλοποίηση της πλατφόρμας με τους πρώτους πιλοτικούς πελάτες, παράλληλα με τη συλλογή ουσιαστικού feedback για τη συνεχή βελτίωση του προϊόντος. Στόχος είναι η δημιουργία ενός λειτουργικού και διαφανούς οικοσυστήματος μεταξύ αγοραστών και προμηθευτών, βασισμένου στην αμοιβαία αξία, που θα παρέχει αναλυτικά δεδομένα και εκθέσεις για την υποστήριξη των οικονομικών τμημάτων στην καλύτερη λήψη αποφάσεων. "Κυρίως, θέλουμε να αγκαλιαστεί η Wocap από την ελληνική επιχειρηματική κοινότητα ως το go-to ‘working capital layer’, που εκφράζει και ενσωματώνει το μέλλον και τον εκσυγχρονισμό του κεφαλαίου κίνησης”, αναφέρει ο founder και CEO. 

Μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, η εταιρεία σχεδιάζει τον εμπλουτισμό της πλατφόρμας με νέα λειτουργικά εργαλεία και αυτοματισμούς, καθώς και την ενσωμάτωση δεικτών ESG για να δώσει τη δυνατότητα στους αγοραστές να στηρίζουν μικρούς και βιώσιμους προμηθευτές. 

Ταυτόχρονα, εξετάζει προσεκτικά τις ανάγκες κεφαλαίου κίνησης σε αγορές με παρόμοια χαρακτηριστικά, όπως στη Νότια Ευρώπη και τα Βαλκάνια, με στόχο τη σταδιακή επέκταση, λαμβάνοντας υπόψη τις τοπικές ιδιαιτερότητες και τις προκλήσεις των επιχειρήσεων. "Η στρατηγική μας βασίζεται σε ρεαλισμό, σταθερά βήματα και τεχνολογική υπεροχή, ώστε να χτίσουμε κάτι που όχι μόνο λύνει πρόβλημα αλλά και επανακαθορίζει την έννοια της ρευστότητας για τις επιχειρήσεις”, καταλήγει ο κ. Πατρώνης.

Περισσότερα από Forbes

Nestlé: Θα καταργήσει 16.000 θέσεις εργασίας παγκοσμίως τα επόμενα δύο χρόνια

Γεγονός που θα επιτρέψει "την εξοικονόμηση 1 δισεκ. φράγκων ετησίως έως το τέλος του 2027"

MAPEI Hellas: Φτιάχνει νέο εργοστάσιο στη Θεσσαλονίκη - Επένδυση 20 εκατ. κυρίως για εξαγωγές στα Βαλκάνια

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή, Σπ. Παπαγιαννάκη, θα ενισχυθεί περαιτέρω η παραγωγική δυναμικότητα.

Eurocatering (Φρεσκούλης): Το νέο εργοστάσιο στη Βουλγαρία και το deadline του 2027

Οι επενδύσεις, η αναπτυξιακή πορεία και η συμφωνία για το exit των Latsco και EOS. Στα 65,73 εκατ. ο τζίρος το 2024.

LVMH: "Απογειώνεται" η μετοχή μετά τη θετική έκπληξη από τις πωλήσεις γ' τριμήνου

Η μετοχή της LVMH γνωρίζει άλμα έως και 13%, μετά την αύξηση στις οργανικές πωλήσεις για πρώτη φορά φέτος.

Η Chloé στην luxury ελληνική αγορά: Η στρατηγική επένδυση μέσω του ομίλου Φάις

Το νέο κατάστημα, στο ιστορικό κτίριο City Link επί της οδού Σταδίου 4, άνοιξε τις πόρτες του στα τέλη του Σεπτεμβρίου.

Σπ. Τσιλιγιάννης (Fieldoo): Το 75% των εταιρειών δυσκολεύεται να βρει προσωπικό – Εμείς έχουμε τη λύση

Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα έναντι πιο παραδοσιακών μοντέλων.

Οι νέες επενδύσεις του ομίλου Καράτζη στο ξενοδοχειακό χαρτοφυλάκιο στην Κρήτη

Εντός του 2026 η ολοκλήρωση ριζικής ανακαίνισης στο Nana Royal μετά την εξαγορά του από την Aldemar.

Ideal Holdings: "Ψήνει" νέα εξαγορά για εφέτος – Το νέο εργοστάσιο της Μπάρμπα Στάθης και τα μίνι attica

Έχουν δρομολογηθεί επενδύσεις της τάξης των 70 εκατ. ευρώ. Τα σχέδια για Μπάρμπα Στάθης, Attica Πολυκαταστήματα και τον κλάδο πληροφορικής

Οι νομπελίστες Οικονομίας 2025 αναγνωρίζουν την καινοτομία σε επίπεδο επιχείρησης ως κλειδί για την οικονομική ανάπτυξη

H επιτροπή του Νόμπελ επισημαίνει και μια αναπάντητη πρόκληση: την επιβράδυνση της παραγωγικότητας σε χώρες του ΟΟΣΑ από τη δεκαετία του 2000.

Πώς το deal ΟΠΑΠ–Allwyn φέρνει αμοιβαία οφέλη και νέες προοπτικές ανάπτυξης

Μία νέα εποχή για τον ΟΠΑΠ εγκαινιάζει η συμφωνία συνένωσης με την Allwyn, που φιλοδοξεί να δημιουργήσει έναν παγκόσμιο "ηγέτη" στη λοταρία και το on line gaming.

Avramar: Το σχέδιο διάσωσης με κούρεμα 238 εκατ. και νέα κεφάλαια 60 εκατ. από την Aqua Bridge

Από ζημιές 48,9 εκατ. ευρώ και κύκλο εργασιών 275,7 εκατ. το 2024, η Avramar αναμένει φέτος ανάπτυξη 8%-9%.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.