Το προφίλ του Βρετανού τουρίστα στην Ελλάδα

Το προφίλ του Βρετανού τουρίστα στην Ελλάδα

Της Βίκυς Κουρλιμπίνη

Πρόκειται για τη δεύτερη- μετά τη Γερμανία- μεγαλύτερη "δεξαμενή" αφίξεων και εσόδων για τον ελληνικό τουρισμό (τη χρονιά που πέρασε μάλιστα οι αφίξεις Βρετανών τουριστών ξεπέρασαν αυτές από τη Γερμανία). 

Ειδικότερα, το Ηνωμένο Βασίλειο βρέθηκε πέρσι στην δεύτερη θέση ως προς τα έσοδα και τις διανυκτερεύσεις μετά την Γερμανία και στην πρώτη θέση ως προς τις επισκέψεις του εισερχομένου τουρισμού της Ελλάδας. Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις από το Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν σε 3.127 εκατ. ευρώ (+22% σε σχέση με το 2019), οι διανυκτερεύσεις σε 37.459 χιλ. (+23%) και οι επισκέψεις σε 4.781 χιλ. (+26%).

Σύμφωνα δε με στοιχεία του Airdata tracker του ΙΝΣΕΤΕ, φέτος ο αριθμός των προγραμματισμένων αεροπορικών θέσεων από το Ηνωμένο Βασίλειο καταγράφει άνοδο 6,6% για τη θερινή περίοδο σε σχέση με το 2022 (5,240 εκατομμύρια θέσεις το 2023 σε σύνολο 25 εκατομμυρίων, έναντι 4,915 εκατομμυρίων θέσεων πέρσι).

Πόσα ξοδεύουν και πού πάνε

Ο κύριος όγκος επισκεπτών από το Ηνωμένο Βασίλειο επισκέπτεται την Κρήτη. Είναι χαρακτηριστικό, όπως αποτυπώνεται στην τελευταία μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ "Ποιος Πάει Που; Πόσο Μένει; Πόσα ξοδεύει; Β’ μέρος", με στοιχεία εισερχόμενου τουρισμού για τις πέντε σημαντικότερες αγορές της Ελλάδας βάσει εσόδων (Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, ΗΠΑ, Ιταλία), ότι πέρσι στην Κρήτη- σε σχέση με το 2019 –καταγράφηκε αύξηση (+114%) στις εισπράξεις, που ανέρχονται σε 901 εκατ. ευρώ. H συγκεκριμένη αύξηση αντιστοιχεί σχεδόν στο σύνολο της αύξησης των εσόδων από το Ηνωμένο Βασίλειο.

Στο τετράμηνο, σύμφωνα με την ΤτΕ, οι εισπράξεις από το Ηνωμένο Βασίλειο καταγράφουν άνοδο κατά 18% σε σχέση με το 2022, φτάνοντας στα 136,9 εκατ. ευρώ. Την ίδια περίοδο, η ταξιδιωτική κίνηση από το Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκε κατά 26,1% και διαμορφώθηκε σε 271 χιλ. ταξιδιώτες

Βάσει των εισπράξεων η βρετανική αγορά κατατάσσεται πέρσι στην πρώτη θέση των Περιφερειών Ιονίων Νήσων και Θεσσαλίας, στη δεύτερη θέση των Περιφερειών Νοτίου Αιγαίου, Κρήτης, Αττικής, Στερεάς Ελλάδας και Βορείου Αιγαίου και στην τρίτη θέση των Περιφερειών Πελοποννήσου, Ηπείρου και Δυτικής Ελλάδας.

Η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη στις 13 Περιφέρειες το 2022 διαμορφώθηκε κατά μέσο όρο σε 550 € ως προς το σύνολο των εισερχόμενων επισκεπτών στην Ελλάδα. Η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη των εισερχόμενων επισκεπτών από το Ηνωμένο Βασίλειο διαμορφώθηκε σε 654 €, ενώ η μέγιστη τιμή δαπάνης των επισκεπτών από το Ην. Βασίλειο ανήλθε σε 874 € και καταγράφηκε στην περιφέρεια Ιονίων Νήσων.

Ακολούθως, η μέση δαπάνη ανά διανυκτέρευση διαμορφώθηκε κατά μέσο όρο σε 80 € ως προς το σύνολο των εισερχόμενων επισκεπτών στην Ελλάδα. Η μέση δαπάνη ανά διανυκτέρευση των εισερχόμενων επισκεπτών από το Ηνωμένο Βασίλειο διαμορφώθηκε σε 83 €. 

Την ίδια ώρα, ο μέσος όρος παραμονής για τους επισκέπτες από το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν το 2022 7,8 διανυκτερεύσεις ανά επίσκεψη ανά Περιφέρεια παρουσιάζοντας μείωση κατά -1,7%  σε σχέση με το 2019.

Βάσει των επισκέψεων, το Ηνωμένο Βασίλειο αποτέλεσε την κύρια αγορά στις Περιφέρειες Κρήτης, Ιονίων Νήσων, Θεσσαλίας και Βορείου Αιγαίου, τη δεύτερη κύρια αγορά των Περιφερειών Νοτίου Αιγαίου, Αττικής και Ηπείρου και την τρίτη κύρια αγορά της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
 

Περισσότερα από Forbes

Peugeot 3008: Ένα premium SUV με κορυφαίο στυλ και τεχνολογία

Η Peugeot δημιούργησε ένα αυτοκίνητο που συναρπάζει με την εμφάνισή του, εκπέμπει κύρος, έχει καμπίνα υψηλής αισθητικής, δίνει πολλές επιλογές κίνησης και κορυφαία τεχνολογία.

Ποιες χώρες γεμίζουν το τουριστικό καλάθι

Το top-10 των ξένων αγορών που αφήνουν τα περισσότερα έσοδα και καταγράφουν τις υψηλότερες αφίξεις και διανυκτερεύσεις.

Γιατί θα θυμόμαστε τον Giorgio Armani

Για 65 χρόνια ο δημιουργός αφιερώθηκε στην αριστεία, συγκεντρώνοντας πωλήσεις άνω των 13 δισ. δολαρίων. "Δεν είμαι ποτέ ικανοποιημένος", έλεγε.

Το πιο δύσκολο καλοκαίρι για τον τουρισμό της Σαντορίνης

Η πτώση στα ξενοδοχεία αγγίζει το 30% και η τουριστική κίνηση παραμένει μειωμένη, παρά τις προσφορές και τη σημαντική πτώση των τιμών.

Η Ευρώπη κινδυνεύει με τουριστικό "σοκ" χάνοντας $245 δισ. και 3 εκατ. θέσεις εργασίας

Οι περιορισμοί στην τουριστική δραστηριότητα σε 11 πόλεις μπορούν να φέρουν απώλειες τα επόμενα τρία χρόνια.

Αυτοκίνητο: Οι ηγέτες της premium κατηγορίας

Από τη σχεδίαση και την άνεση ως τις επιδόσεις, τα πολυτελή μοντέλα τοποθετούνται στην κορυφή της τεχνολογίας, της αισθητικής και της οδηγικής εμπειρίας.

Κυκλάδες σε δύο "ταχύτητες": Πάνω η Πάρος και η Νάξος σε αφίξεις, κάτω Μύκονος και Σαντορίνη

Στη Σαντορίνη, σύμφωνα με επιχειρηματίες του χώρου, οι τζίροι στα ξενοδοχεία είναι μειωμένοι κατά τουλάχιστον 20%.

Ποια είναι η νέα τουριστική επένδυση στην Καβάλα που απευθύνεται στην τρίτη ηλικία

42 εκατ. ευρώ το ύψος του έργου, περιλαμβάνει boutique ξενοδοχείο και επιπλωμένες κατοικίες.

Νέα πεντάστερη επένδυση στην Ζάκυνθο

Τι προβλέπει το σχέδιο της ΙΟΝΙΚΗ ΑΤΑΞΕ του ομίλου Ξένου.

Στον τουρισμό επενδύει το λιανεμπόριο - Η περίπτωση της H&M και η παγκόσμια πρωτιά

Η Αθήνα στο επίκεντρο της μόδας για την H&M. Οι καινοτομίες και η ιστορία του κτιρίου στην Ερμού.

Μπάμπης Κωστούλας: Ο 19άρης που σπάει τα κοντέρ της ακριβότερης μεταγραφής Έλληνα ποδοσφαιριστή στο εξωτερικό

Η αξία του Έλληνα επιθετικού έχει εκτιναχθεί μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο στα 12 εκατομμύρια ευρώ.

Ποια είναι η Sichuan Airlines που θα συνδέει την Αθήνα με την Τσενγκντού της Κίνας

Γίνεται η 3η κινεζική αεροπορική εταιρεία που εισέρχεται στην ελληνική αγορά.