Το DS 4 υπήρξε το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της φίρμας από το 2021, οπότε και παρουσιάστηκε. Δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς εκτός του ότι ανήκει στο segment C, ένα από τα πιο δημοφιλή της αγοράς, ήταν με διαφορά το πιο όμορφο μοντέλο της DS και αυτό που ανέλαβε το έργο να δώσει νέα πνοή στην γαλλική premium μάρκα.
Η ανανέωση που έρχεται ως φυσικό επακόλουθο με την πάροδο 3-4 ετών στη ζωή κάθε μοντέλου, στη συγκεκριμένη περίπτωση έχει επηρεάσει ακόμη και το όνομα. Το DS No8 που παρουσιάστηκε μερικούς μήνες νωρίτερα, εκτός από τη νέα προσέγγιση στην ονοματοδοσία, εισήγαγε και νέα αισθητικά πρότυπα, τα οποία ακολουθεί πλέον και το DS No 4.

Κάθε μοντέλο που τοποθετείται στην premium αγορά των μικρομεσαίων hatchback, έχει απέναντί του ένα συγκεκριμένο καστ να ανταγωνιστεί, που ορίζεται από τρία γερμανικά μοντέλα, την BMW Σειρά 1, το Audi A3 και την Mercedes A-Class.
Δεν είναι το πιο εύκολο εγχείρημα, αλλά κάθε αυτοκίνητο έχει δικαίωμα να αισιοδοξεί και το νέο DS έχει μερικά αρκετά πειστικά επιχειρήματα.
Σχεδίαση που ξεχωρίζει
Όπως και ο προκάτοχός του, το No4 ξεχωρίζει με την εντυπωσιακή εξωτερική του σχεδίαση. Στο μπροστινό μέρος δεσπόζει μια μεγαλύτερη και πιο έντονη γρίλια, η οποία συνδυάζεται με τη νέα φωτεινή υπογραφή LED σε σχήμα V, εμπνευσμένη από το εξίσου εντυπωσιακό No8.
Μάλιστα σε μια ασυνήθιστη επιλογή, η DS έχει επεκτείνει το καπό κατά 12 χιλιοστά. Πρόκειται για κίνηση που εξυπηρετεί αποκλειστικά την αισθητική και όχι την πρακτικότητα, δεδομένου ότι το καπό χρειάζεται μόνο να καλύπτει έναν εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα και τους μπροστινούς τροχούς.

Με μήκος 4,4 μέτρα, πλάτος 1,83 μέτρα και ύψος 1,49 μέτρα, το DS No4 είναι μεγαλύτερο και πιο πλατύ από τα γερμανικά μοντέλα που προαναφέραμε και διαθέτει μια σχεδόν crossover αισθητική, χάρη στο χαμηλό καπό και τη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος.
Premium εσωτερικό
Στο εσωτερικό του DS No4, σε υποδέχονται πολυτελή δερμάτινα καθίσματα απαλής υφής και στιβαρή ποιότητα κατασκευής και πολύ προσεγμένη συναρμολόγηση. Το αυτοκίνητο δοκιμής είχε το επίπεδο εξοπλισμού Etoile, όπως προδίδει και το σχετικό logo στο καπό.
Τα καθίσματα, η κεντρική κονσόλα και οι επενδύσεις στις πόρτες, προσδίδουν την επιθυμητή premium αίσθηση, φέρνοντας το No4 σε επίπεδα ποιότητας που συναγωνίζονται BMW και Audi.

Υπάρχουν βέβαια κάποια σημεία που έχει γίνει μια εξοικονόμηση κόστους στα υλικά, όπως το πλαστικό ντουλαπάκι μπροστά από τον συνοδηγό, αλλά συνολικά το εσωτερικό προσφέρει μια ευχάριστη εμπειρία, με την suede επένδυση μεγάλου τμήματος του ταμπλό, να αποτελεί μια σαφώς προτιμότερη επιλογή από το piano black.
Ψηφιακό περιβάλλον και χώροι
Η DS αύξησε τη διάσταση του ψηφιακού πίνακα οργάνων από 7 σε 10,25 ίντσες, ενώ η κεντρική οθόνη παραμένει πάντοτε στις 10 ίντσες. Με την τάση για όλο και μεγαλύτερες οθόνες στο εσωτερικό των αυτοκινήτων δείχνει κάπως ξεπερασμένη επιλογή, όμως η απεικόνιση είναι ευκρινής, και το λογισμικό infotainment εύκολο στη χρήση.
Υπάρχει μια σειρά φυσικών κουμπιών κάτω από την οθόνη, επιλογή που πάντοτε θα με βρίσκει σύμφωνο, αλλά η εφαρμογή τους στο No4 δεν είναι η ιδανική από λειτουργικής πλευράς. Κι αυτό γιατί ακόμη και έτσι, για τις ρυθμίσεις του κλιματισμού εξακολουθείς να χρησιμοποιείς την κεντρική οθόνη.

Ο χώρος για τους μπροστά είναι άνετος, όμως η χαμηλή γραμμή οροφής περιορίζει κάπως το χώρο για το κεφάλι όσων κάθονται πίσω. Από την άλλη, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 430 λίτρα, τιμή άκρως ικανοποιητική για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Υβριδικό σύνολο
Κάτω από το αμάξωμα, χρησιμοποιείται η ίδια πλατφόρμα Stellantis EMP2 που βρίσκουμε στα Peugeot 308 και Opel Astra, δίνοντας τη δυνατότητα στην DS να προσφέρει το No4 με υβριδικό, plug-in υβριδικό ή αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Και αυτό είναι ένα σημαντικό credit για το γαλλικό μοντέλο.
Η γκάμα κινητήρων ξεκινά με το υβριδικό σύνολο, που συνδυάζει έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 λίτρων με έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Δεν ξέρω αν σου θυμίζει κάτι, αλλά θα έπρεπε. Ο κινητήρας 1.2 της υβριδικής έκδοσης, είναι η βάση πάνω στην οποία στηρίζονται πολλά μοντέλα του ομίλου Stellantis.

Σε συνθήκες χαμηλού φορτίου όπως αυτές που κατά βάση ισχύουν στην κίνηση εντός πόλης, η ύπαρξη υβριδικού συστήματος σου επιτρέπει να κινείσαι ηλεκτρικά, με τα ανάλογα οφέλη σε κατανάλωση. Στην πιο εξελιγμένη του εκδοχή, ο κινητήρας αποδίδει 145 ίππους και διαχειρίζεται άνετα τον περίπου 1,5 τόνο που ζυγίζει το No4.
Ξέρεις, μπορεί η είσοδος δεκάδων ηλεκτρικών μοντέλων στην αγορά να έχει κάνει ζημιά στον τρόπο με τον οποίο πολλοί αντιλαμβάνονται την ισχύ ενός αυτοκινήτου, αλλά μια απόδοση σαν του DS σε συνδυασμό με ένα καλό κιβώτιο ταχυτήτων, μπορεί να κινήσει αξιοπρεπώς ένα αυτοκίνητο, δεδομένου πως αυτό ζυγίζει περίπου μισό τόνο λιγότερο από ένα ηλεκτρικό.
Οδική συμπεριφορά
Σε κάθε περίπτωση, η άνεση είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό του No4, που παραμένοντας ευέλικτο και σταθερό τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Το τιμόνι προσφέρει βελτιωμένη αίσθηση, χωρίς όμως να εντυπωσιάζει σε επίπεδο αμεσότητας.

Η ανάρτηση παραμένει προσανατολισμένη στην άνεση ανεξαρτήτως ταχύτητας, αν και παρουσιάζει κάποιες "ξερές" αντιδράσεις σε εγκάρσιες ανωμαλίες και λακκούβες. Το επίπεδο πρόσφυσης πάντως παραμένει υψηλό, παρά τις αυξημένες κλίσεις στις στροφές.
Φυσικά, αν πιέσεις υπερβολικά το No4, γίνεται σαφές πως δεν πρόκειται για αυτοκίνητο που θα συναρπάσει όσους αναζητούν σπορ εμπειρία οδήγησης, κι ας υπάρχουν ακόμη και paddles αλλαγής ταχυτήτων και σπορ προγράμμα οδήγησης.
Ταμείο
Αλλά μεταξύ μας, για να υπάρξει συνδυασμός σπορ αυτοκινήτου και πολυτέλειας, η τιμή θα πρέπει να προσεγγίζει εξαψήφιο νούμερο.

Επί της ουσίας, το DS No4 έρχεται να προσφέρει πολυτέλεια σε ένα πολύ ελκυστικό εμφανισιακά πακέτο, που με την προσθήκη και του νέου υβριδικού συνόλου, συνιστά μια πολύ αξιόλογη πρόταση στη μικρομεσαία κατηγορία.
Εκτός από ποιοτικό, είναι καλά εξοπλισμένο και για κάποιον που βλέπει την επιλογή ενός premium μοντέλου σαν ένα είδος statement, το No4 προτάσσει την γαλλική κομψότητα απέναντι στην γερμανική αυστηρότητα. Οι τιμές ξεκινούν από 33.900 ευρώ για την βασική έκδοση Hybrid Pallas, ενώ η Etoile της δοκιμής κοστίζει 37.900 ευρώ.
DS No4 Hybrid
Κινητήρας: 3κύλινδρος turbo, 1.199cc
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 6
Κίνηση: Μπροστά
Ισχύς: 145 ίπποι
Ροπή: 230 Nm
0-100 km/h: 9,4 sec
Τελική ταχύτητα: 203 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 5,2 lt/100 km
μέση δοκιμής: 5,9 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.400 mm x 1.830 mm x 1.470 mm
Βάρος: 1.529 kg
Χώρος αποσκευών: 430 lt
Εκπομπές CO2: 117 g/km
Τιμή: από 33.900 ευρώ