ΔΕΗ: Εξαγοράζει την Κωτσόβολος - Στρατηγική κίνηση μετασχηματισμού

ΔΕΗ: Εξαγοράζει την Κωτσόβολος - Στρατηγική κίνηση μετασχηματισμού

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 10:14

Συμφωνία με την Currys plc για την εξαγορά της Κωτσόβολος υπέγραψε η ΔΕΗ, έναντι αντιτίμου που αντιστοιχεί σε αξία επιχείρησης 200 εκατ. ευρώ, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο δανεισμός, τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας και εξαιρουμένων των μισθώσεων κατά το IFRS 16.

Η ΔΕΗ προτίθεται να χρηματοδοτήσει την εξαγορά μέσω ιδίων κεφαλαίων. 

Σημειώνεται ότι η εξαγορά της Κωτσόβολος θα φέρει εξοικονόμηση ποσού περίπου 100 εκατ. ευρώ το οποίο, σύμφωνα με το επενδυτικό πλάνο, προοριζόταν για τη δημιουργία δικτύου logistics και υποδομών μεταφορών αλλά και συστημάτων πληροφορικής για διαχείριση αυτών.

Η ολοκλήρωση της εξαγοράς αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός του πρώτου τριμήνου του 2024 και υπόκειται στις συνήθεις για τέτοιες συναλλαγές εγκρίσεις από αρμόδιες αρχές, περιλαμβανομένης της έγκρισης των μετόχων στη Γενική Συνέλευση της Currys plc καθώς και είτε της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είτε της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (conditions precedent).

Η PricewaterhouseCoopers Business Solutions S.A. (PwC) ενεργεί ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος και η δικηγορική εταιρεία Β. Βύζας – Γ. Κατρινάκης, ως νομικός σύμβουλος της ΔΕΗ στο πλαίσιο της εξαγοράς.

Η σημασία του deal για τη ΔΕΗ

Η συμφωνία για εξαγορά της Κωτσόβολος αποτελεί για τη ΔΕΗ μία στρατηγική κίνηση μετασχηματισμού, σε μία αγορά που αλλάζει σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς η εποχή της ενεργειακής μετάβασης και του νέου εξηλεκτρισμού δημιουργεί έναν ολόκληρο νέο κόσμο λύσεων για νοικοκυριά και επιχειρήσεις. 

Με την εξαγορά της Κωτσόβολος η ΔΕΗ προχωράει ακόμη γρηγορότερα στον μετασχηματισμό της σε έναν ολοκληρωμένο πάροχο προϊόντων και υπηρεσιών.

Από την πλευρά της ΔΕΗ, με την απόκτηση του Κωτσόβολου στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα ευρύ δίκτυο καταστημάτων για να εξυπηρετήσει ταυτόχρονα και τη δική της υφιστάμενη δραστηριότητα, κάτι που είδαμε και παλαιότερα να συμβαίνει όταν ο όμιλος ΟΤΕ εξαγόρασε την αλυσίδα καταστημάτων Γερμανός.  

Σύμφωνα με τη διακηρυγμένη στρατηγική της εταιρείας αλλά και τους νέους στόχους που έχουν τεθεί για την ενίσχυση της παρουσίας της εταιρείας στο retail με νέες υπηρεσίες και προϊόντα, καθίσταται σαφές ότι η επένδυση στον Κωτσόβολο "ταιριάζει” με τα θέλω της επιχείρησης.

Σημειώνεται ήδη ότι η εταιρεία αυτήν τη στιγμή διαθέτει υπηρεσίες συμβουλευτικής, μελέτης και εγκατάστασης για προϊόντα όπως αντλίες θερμότητας και φωτοβολταϊκά, ενώ στο πλαίσιο της αλλαγής φιλοσοφίας των υφιστάμενων καταστημάτων έχουν μπει και διατίθενται συσκευές, γίνονται καταστήματα franchise και επιδιώκεται η ανάπτυξη αντίστοιχου δικτύου κατά το πρότυπο του ΟΤΕ με τα καταστήματα Γερμανός. 

Σε κάθε περίπτωση, όπως έχει κατ' επανάληψη τονίσει η διοίκηση της εταιρείας, στόχος της ΔΕΗ είναι να μετατραπεί σε ολοκληρωμένο σύμβουλο ενέργειας κάτι που τα επόμενα χρόνια θα είναι και το κεντρικό ζητούμενο συνολικά στην αγορά προμήθειας ενέργειας. 

Όπως αναφέρει η ΔΕΗ, η Κωτσόβολος είναι ένα πολύ δυνατό και αγαπημένο brand στην ελληνική αγορά. Η εταιρεία διαθέτει 95 καταστήματα, σε Ελλάδα και Κύπρο, εκ των οποίων τα 27 megastores. Επιπλέον του εκτεταμένου δικτύου φυσικών καταστημάτων, η Κωτσόβολος διαθέτει ένα ολοκληρωμένο, πανελλαδικό δίκτυο, εφοδιαστικής αλυσίδας με δικές της αποθήκες, ιδιόκτητο στόλο οχημάτων και ένα μεγάλο δίκτυο συνεργατών για εγκαταστάσεις των συσκευών. Διαθέτει ένα πολυκαναλικό (omnichannel) δίκτυο πωλήσεων που, εκτός από τα φυσικά καταστήματα, περιλαμβάνει call center και ένα επιτυχημένο e-shop (kotsovolos.gr). 

Για την οικονομική χρήση 1.5.2022 – 29.4.2023, η Κωτσόβολος είχε κύκλο εργασιών 733 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 12% σε σχέση με το 2022, το EBITDA διαμορφώθηκε σε 49 εκατ. ευρώ (στη βάση του IFRS 16) και ο τραπεζικός δανεισμός ήταν σχεδόν μηδενικός. Τα παραπάνω αποτελέσματα που παράχθηκαν στο πλαίσιο του επιτυχημένου management της Κωτσόβολος δημιουργούν θετικές προσδοκίες για τα μεγέθη της επόμενης οικονομικής χρήσης.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ, κ. Γεώργιος Στάσσης, δήλωσε: "Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας η ΔΕΗ θα είναι μία άλλη εταιρεία: Ένας ολοκληρωμένος, πελατοκεντρικός πάροχος προϊόντων και υπηρεσιών σε ψηφιακό και φυσικό επίπεδο. Η εξαγορά της Κωτσόβολος, ως μέρος του επενδυτικού μας πλάνου ύψους 9 δισ. ευρώ, επιταχύνει σημαντικά την υλοποίηση του επιχειρησιακού μας σχεδιασμού, ο οποίος βασίζεται σε τρεις πυλώνες, την πράσινη ανάπτυξη, την ψηφιοποίηση όλων των λειτουργιών και την πελατοκεντρικότητα". 

Το όφελος για την Currys

Η βρετανική εταιρεία λιανικής Currys που αποχωρεί από την Ελλάδα αφού συμφώνησε να πουλήσει την Κωτσόβολος, ανακοίνωσε ότι θα χρησιμοποιήσει τα έσοδα, που αναμένεται να είναι περίπου 156 εκατομμύρια λίρες μετά από διάφορα κόστη, για να μειώσει το χρέος και να μειώσει το λογιστικό καθαρό έλλειμμα του συνταξιοδοτικού ταμείου.

Ο όμιλος ανακοίνωσε ότι η διάθεση θα απλοποιήσει τη δομή του, επιτρέποντάς του να επικεντρωθεί στις μεγαλύτερες αγορές του στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία και τις Σκανδιναβικές χώρες.

Περισσότερα από Forbes

Hack The Box: Η startup που εκπαιδεύει "αντί-hackers" προχωρά σε εξαγορά και διευρύνει την παρουσία της

Η Hack The Box μετρά πάνω από 3,7 εκατ. μέλη παγκοσμίως και έχει λάβει συνολικά περίπου 70 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση.

Market In: Περισσότερα καταστήματα, λιγότερα κέρδη

Ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 418 εκατ. ευρώ.

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Απευθείας σύνδεση Αθήνα με Δελχί και Βομβάη με 14 πτήσεις από τη νέα χρονιά.

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Witside: Νέα διψήφια ανάπτυξη και διεθνής επέκταση για την ελληνική εταιρεία που καινοτομεί σε data και ΑΙ

Σύμφωνα με τον CEO, η εταιρεία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, για πιθανές εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες.