Το νέο πλάνο της ΔΕΗ αναμένει η αγορά στις 23 Ιανουαρίου

Το νέο πλάνο της ΔΕΗ αναμένει η αγορά στις 23 Ιανουαρίου

Του Χάρη Φλουδόπουλου

Στο Λονδίνο στρέφεται το ενδιαφέρον για τη ΔΕΗ καθώς στις 23 Ιανουαρίου η διοίκηση της εταιρείας θα παρουσιάσει στους αναλυτές το νέο επικαιροποιημένο επιχειρηματικό πλάνο για την τετραετία 2024 – 2027. Το πλάνο αναμένεται να περιλαμβάνει τους νέους στόχους της επιχείρησης για τη διεθνή της παρουσία στα Βαλκάνια, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την αξιοποίηση των πρόσφατων εξαγορών όπως της αλυσίδας Κωτσόβολος αλλά και την επέκταση σε νέους κλάδους όπως οι οπτικές ίνες.

Με την κεφαλαιοποίηση του ομίλου να ξεπερνά πλέον τα 4,6 δις. ευρώ η μετοχή της εταιρείας διαπραγματεύεται στα επίπεδα πάνω από τα 12 ευρώ και η αγορά έχει ήδη προεξοφλήσει μια σειρά από θετικές ειδήσεις όπως: η είσοδος στις οπτικές ίνες, νέα πιθανά σχέδια εξαγορών στα Βαλκάνια, την δραστηριοποίηση στα θαλάσσια αιολικά πάρκα, την ανάπτυξη του ενεργειακού retail μετά την απόκτηση της Κωτσόβολος, αλλά και τις καινούργιες businesses όπως τα απορρίμματα και το real estate.

Ποιες είναι όμως οι προσδοκίες της αγοράς ενόψει του περίφημου Capital Markets Day; 

Η διοίκηση αναμένεται να ξεδιαλύνει το τοπίο σε σχέση με τις επόμενες κινήσεις που θα ακολουθήσουν μετά τη διεθνοποίηση του ομίλου και την απόκτηση της Enel Romania που προσέθεσε εκατομμύρια νέους πελάτες, χιλιάδες χιλιόμετρα δικτύου αλλά και σημαντικό χαρτοφυλάκιο ΑΠΕ. 

Θα υπάρξουν νέες κινήσεις στα Βαλκάνια, πως θα κινηθεί η εταιρεία μετά την απόκτηση της Κωτσόβολος στο χώρο του retail, ποια είναι τα σχέδια για τους πολλά υποσχόμενους νέους τομείς των οπτικών ινών, των απορριμμάτων και της αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας της εταιρείας; Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα στα οποία αναμένεται να δοθούν απαντήσεις από το Γ. Στάσση και τους συνεργάτες του. 

Υπενθυμίζεται ότι η ΔΕΗ προχώρησε πρόσφατα σε τροποποίηση του καταστατικού της με αποτέλεσμα να έχει μετατραπεί πλέον σε μια εταιρεία η οποία δραστηριοποιείται όχι μόνο στο χώρο της ενέργειας αλλά και στην παροχή χρηματοπιστωτικών ή επενδυτικών υπηρεσιών, στον τομέα τηλεπικοινωνιών και υπηρεσιών πληροφορικής αλλά και στα ΣΔΙΤ.

Σημειώνεται ότι στα telecoms η ΔΕΗ έχει ήδη συστήσει θυγατρική για τις οπτικές ίνες, σε έναν κλάδο όπου σύμφωνα με παλαιότερους υπολογισμούς θα απαιτηθούν επενδύσεις ύψους 800 εκατ. ευρώ. Αυτές οι επενδύσεις υλοποιούνται σταδιακά με τη ΔΕΗ να ενοικιάζει αρχικά μέρος της χωρητικότητας της οπτικής ίνας σε παρόχους των telecoms. Και βέβαια στον κλάδο υπάρχει έντονη φημολογία ότι η ΔΕΗ ετοιμάζει σημαντική κίνηση, χωρίς επί του παρόντος να υπάρχει κάποια επιβεβαίωση.

Επίσης, η εταιρεία πρόσφατα ανακοίνωσε και μια σειρά από νέα deals στις ΑΠΕ με την Ιντρακάτ και τον όμιλο Κοπελούζου (offshore αιολικό πάρκο Αλεξανδρούπολης) που αναμένεται να ισχυροποιήσουν ακόμη περισσότερο τη θέση της στην αγορά της πράσινης ενέργειας. 

Τέλος, με ενδιαφέρον αναμένονται τα σχέδια της ΔΕΗ για τον κλάδο του retail και των συνδυασμένων πωλήσεων προϊόντων και υπηρεσιών μέσω του δικτύου της Κωτσόβολος, κατά το πρότυπο των μεγάλων διεθνών utilities.

Περισσότερα από Forbes

Hack The Box: Η startup που εκπαιδεύει "αντί-hackers" προχωρά σε εξαγορά και διευρύνει την παρουσία της

Η Hack The Box μετρά πάνω από 3,7 εκατ. μέλη παγκοσμίως και έχει λάβει συνολικά περίπου 70 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση.

Market In: Περισσότερα καταστήματα, λιγότερα κέρδη

Ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 418 εκατ. ευρώ.

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Απευθείας σύνδεση Αθήνα με Δελχί και Βομβάη με 14 πτήσεις από τη νέα χρονιά.

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Witside: Νέα διψήφια ανάπτυξη και διεθνής επέκταση για την ελληνική εταιρεία που καινοτομεί σε data και ΑΙ

Σύμφωνα με τον CEO, η εταιρεία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, για πιθανές εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες.