Ανοίγουν οι προσφορές για το μεγάλο τμήμα του ΒΟΑΚ στις επόμενες 10 μέρες

Ανοίγουν οι προσφορές για το μεγάλο τμήμα του ΒΟΑΚ στις επόμενες 10 μέρες

Της Ελένης Μπότα

Mέσα στις επόμενες 10 ημέρες δύναται να ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές των κατασκευαστικών Ομίλων για την κατασκευή και εκμετάλλευση του μεγάλου τμήματος του ΒΟΑΚ, Χανιά-Ηράκλειο, προϋπολογισμού 1,75 δισ. ευρώ.

Μετά την έγκριση του πρωτοκόλλου των τεχνικών προσφορών την περασμένη Παρασκευή, θα ακολουθήσει μία περίοδος 10 ημερών για την υποβολή τυχόν προσφυγών. Μετά την παρέλευση του παραπάνω χρονικού διαστήματος και εφόσον δεν υπάρξουν προσφυγές, μπορούν να ανοίξουν και οι οικονομικές προσφορές που υποβλήθησαν από τα συμμετέχοντα σχήματα στο διαγωνισμό. Τα σχήματα που διεκδικούν το έργο είναι: "ΙΔΟΜΕΝΕΑΣ” (αποτελούμενο από τις ΑΒΑΞ-EGIS-MERIDIAM), ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.

Για τη Μυτιληναίος η ανάληψη του έργου θεωρείται σημαντική, καθώς ο όμιλος δεν διαθέτει προσώρας καμία παραχώρηση, έχοντας μάλιστα συστήσει θυγατρική εταιρεία για τη δραστηριοποίησή της στον κλάδο των παραχωρήσεων, τη M-Παραχωρήσεις.

Εξίσου σημαντική θεωρείται και η απόκτηση της συγκεκριμένης παραχώρησης από τον όμιλο Άβαξ, που θα διευρύνει την παρουσία του στον κλάδο των παραχωρήσεων, ενώ θα εκτοξεύσει και το ανεκτέλεστο των υπογεγραμμένων συμβάσεών του. Τέλος, η ανάληψη του έργου κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική για τον όμιλο ΓΕΚ Τέρνα, καθώς θέλει να "κουμπώσει” το τμήμα αυτό με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.

Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα που θα κατασκευαστούν στη χώρα μας, αν και πολλά είναι τα ερωτηματικά που υπάρχουν τόσο για το κόστος του έργου και την εύρεση του αναγκαίου εργατικού δυναμικού για την υλοποίησή του όσο και για τους όρους της παραχώρησης, κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με τα διόδια που προβλέπονται στη σύμβαση.

Το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος θα είναι ένας αυτοκινητόδρομος με διόδια, μήκους περίπου 163 χλμ., που θα περιλαμβάνει 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ., 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος, 20 νέους ανισόπεδους κόμβους και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.

Αναφορικά με το κόστος του έργου, η χρηματοδότησή του θα προέλθει από δημόσια και ιδιωτικά κεφάλαια. Το Δημόσιο έχει φροντίσει να καλύψει κατά 800 εκατ. ευρώ το έργο. Τα 600 εκατ. ευρώ θα είναι από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και τα υπόλοιπα 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ τα υπόλοιπα χρήματα καλείται να τα καλύψει ο παραχωρησιούχος.

Περισσότερα από Forbes

Τεχνητή Νοημοσύνη: "Φούσκα" ή επιχειρηματική επανάσταση;

Ο σκεπτικισμός είναι δικαιολογημένος ιδίως όσον αφορά την αποτίμηση των εταιρειών σε αναδυόμενους τομείς.

Τι να περιμένουμε από το αμερικανικό χρηματιστήριο το 2026

Το 2025 κλείνει ως μια σχετικά ισχυρή χρονιά για τον S&P 500, αφού ο έχει σημειώσει "άλμα" 17%.

Ξεχάστε τους δασμούς - Η κυβέρνηση Τραμπ πρέπει να τιθασεύσει αλλιώς την ΕΕ

Η Ουάσινγκτον πρέπει να ξεκαθαρίσει ότι οι αμερικανικές εταιρείες δεν λογοδοτούν στους ρυθμιστικούς φορείς της ΕΕ.

Τεχνητή νοημοσύνη: Πώς σκάει μια "φούσκα" 10 τρισ. δολαρίων;

"Αυτή τη φορά είναι διαφορετικά" είναι οι πέντε πιο επικίνδυνες λέξεις στον χρηματοοικονομικό τομέα.

Σαρώνουν τα second hand είδη: Στο +357% στην πενταετία, πάνε για νέο ρεκόρ φέτος

Από ρούχα έως ηλεκτρονικά η ελληνική αγορά των μεταχειρισμένων "τρέχει" με +36,3% στο εννεάμηνο. Το διπλό "καύσιμο" της ανάπτυξης. Ποιοι τα επιλέγουν.

Αν οι κυβερνήσεις τυπώνουν χρήμα, τότε δεν το ξοδεύουν

Οι κυβερνήσεις μπορούν να τυπώσουν χρήματα ή να δαπανήσουν, αλλά δεν μπορούν να κάνουν και τα δύο συγχρόνως.

Η επόμενη πιστωτική κρίση ίσως έρθει από τα δάνεια $τρισ. για την Τεχνητή Νοημοσύνη

Η αγορά ομολόγων μπορεί να έχει την ικανότητα να χρηματοδοτήσει την ΤΝ, αλλά ίσως δεν μπορεί να σηκώσει το ρίσκο.

Η "φούσκα" της τεχνητής νοημοσύνης δεν είναι η μόνη απειλή - Όλα τα σήματα κινδύνου

Ο οικονομολόγος John Galbraith επισημαίνει ότι οι "φούσκες" σχηματίζονται κάθε φορά με τον ίδιο τρόπο.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Πότε παραδίδεται το νέο αεροδρόμιο στο Ηράκλειο Κρήτης

Το έργο ύψους 625 εκατ. ευρώ έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό άνω του 65%.

Η Ευρώπη είναι ο μεγάλος χαμένος στον οικονομικό πόλεμο ΗΠΑ - Κίνας

Η επιδίωξη των ΗΠΑ για οικονομική επικράτηση έναντι της Κίνας υπονομεύει τη συνεργασία της με την ΕΕ.

Η Κίνα θα μπορούσε να "γκρεμίσει" τις τιμές του πετρελαίου

Η λήψη αποφάσεων από το Πεκίνο για το επιθυμητό επίπεδο αποθεμάτων πετρελαίου δεν είναι ξεκάθαρη.

Θα σώσει ή θα "γκρεμίσει" τη Νέα Υόρκη ο φόρος Μαμντάνι για τους εκατομμυριούχους;

Οι επιπτώσεις για τους εκατομμυριούχους της Νέας Υόρκης από τη φορολόγηση που έχει εξαγγείλει ο νέος δήμαρχος.