Έτσι θα πετύχει η ΔΕΗ κέρδη 2,3 δισ. ευρώ

Έτσι θα πετύχει η ΔΕΗ κέρδη 2,3 δισ. ευρώ

Του Χάρη Φλουδόπουλου

Στα 2,3 δισ. ευρώ τοποθετείται ο πήχης της λειτουργικής κερδοφορίας EBITDA μέχρι το 2026 για τη ΔΕΗ, ενώ μέχρι το 2030 η εταιρεία αναμένεται να φτάσει στα 3 δις ευρώ εκ των οποίων το 69% θα είναι το περιθώριο της καθετοποιημένης δραστηριότητας (70% από την καθαρή ενέργεια) και το 32% θα προέλθει από τα δίκτυα. Κατά την παρουσίαση του στρατηγικού σχεδιασμού για τα επόμενα χρόνια η διοίκηση της ΔΕΗ έθεσε το περίγραμμα των στόχων ανά τομέα δραστηριότητας, που θα οδηγήσουν στην σημαντική αυτή αύξηση των οικονομικών μεγεθών για την επιχείρηση. 

Συγκεκριμένα σύμφωνα με την παρουσίαση της διοίκησης:

Η εγκατεστημένη ισχύς το 2030 θα φτάσει τα 17GW εκ των οποίων το 75% θα είναι καθαρή ενέργεια ενώ η εταιρεία θα έχει απανθρακοποιηθεί από το 2026.

Η ΔΕΗ προβλέπεται ότι θα διατηρήσει ηγετική θέση στο δίκτυο διανομής με 248 χιλ. χλμ δικτύου και ρυθμιζόμενη περιουσιακή βάση στα 3,1 δις ευρώ αλλά και την πρώτη θέση στην παραγωγή και προμήθεια ηλεκτρισμού με 10,1 GW εγκατεστημένη ισχύ 4GW εγκατεστημένα ΑΠΕ και με πωλήσεις 26,8TWh ενέργειας σε 5,6 εκατ. πελάτες. Το μερίδιο στην προμήθεια στόχος είναι να είναι 56%, στην παραγωγή 39% και στη διανομή 100%. 

Στη Ρουμανία το μερίδιο στη λιανική στόχος είναι να φτάσει το 18%, στις ΑΠΕ το 14% και στη διανομή το 35%.

Στη Βουλγαρία και την ευρύτερη περιοχή η ΔΕΗ θέλει να χτίσει μια θέση με 1,1GW εγκατεστημένη ισχύ ΑΠΕ μέχρι το 2030. 

Οι επενδύσεις στις ΑΠΕ την περίοδο 2024 – 2026 αναμένεται να φτάσουν στα 9 δις ευρώ και θα κατανεμηθούν ως εξής: 3,4 δις. το 2024, 3,1 δις. το 2025 και 2,5 δις το 2026

Στα δίκτυα διανομής οι επενδύσεις θα κατευθυνθούν στην βελτιστοποίηση και την ψηφιοποίηση για τη δημιουργία ενός αποδοτικού σταθερού και ανθεκτικού δικτύου που θα καλύπτει τις ανάγκες της ενεργειακής μετάβασης. 

Στη λιανική στόχος είναι η ενίσχυση της πελατοκεντρικής προσέγγισης με μια ολιστική στρατηγική που θα περιλαμβάνει ηλεκτρισμό και φυσικό αέριο, φωτοβολταϊκά και μπαταρίες, αντλίες θερμότητας, ηλεκτροκινητικότητα, έξυπνα σπίτια, υπηρεσίες ενεργειακού συμβούλου, συντήρηση και επισκευή, οικιακές υπηρεσίες, υπηρεσίες delivery, πληρωμές, ασφάλειες και τηλεπικοινωνίες. 

Παραγωγή

Στην παραγωγή προβλέπεται μέχρι το 2026 στην Ελλάδα αύξηση στην εγκατεστημένη ισχύ των ΑΠΕ κατά 2,6GW, στη Ρουμανία κατά 1,3GW και στη Βουλγαρία και την ευρύτερη περιοχή κατά 0,5GW.

Η συνολική εγκατεστημένη ισχύς των ΑΠΕ μέχρι το 2026 εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 8,9GW ενώ οι μονάδες λιγνίτη, αναμένεται να μηδενιστούν μέχρι τότε. 

Στην ηλεκτροκίνηση στόχος είναι να γίνει ο κορυφαίος πάροχος υπηρεσιών φόρτισης στην Ελλάδα και να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες στον αυξημένο εξηλεκτρισμό της συνολικής οικονομίας με στόχο την απανθρακοποίηση. 

Στις τηλεπικοινωνίες στόχος είναι να γίνει πάροχος χονδρικής μέσω της εθνικής πλατφόρμας υποδομής δικτύου οπτικής ίνας σε πανελλαδική κλίμακα. Επίσης να αξιοποιηθεί το μοναδικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και η ικανότητα να επιτυγχάνει χαμηλού κόστους γρήγορη ανάπτυξη δικτύου μέσω των υφιστάμενων υποδομών της ΔΕΗ. Ταυτόχρονα να παρέχει κρίσιμη πρόσβαση σε συνδέσεις οπτικών ινών σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα   

Περισσότερα από Forbes

Hack The Box: Η startup που εκπαιδεύει "αντί-hackers" προχωρά σε εξαγορά και διευρύνει την παρουσία της

Η Hack The Box μετρά πάνω από 3,7 εκατ. μέλη παγκοσμίως και έχει λάβει συνολικά περίπου 70 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση.

Market In: Περισσότερα καταστήματα, λιγότερα κέρδη

Ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 418 εκατ. ευρώ.

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Απευθείας σύνδεση Αθήνα με Δελχί και Βομβάη με 14 πτήσεις από τη νέα χρονιά.

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Witside: Νέα διψήφια ανάπτυξη και διεθνής επέκταση για την ελληνική εταιρεία που καινοτομεί σε data και ΑΙ

Σύμφωνα με τον CEO, η εταιρεία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, για πιθανές εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες.