Ποια τα μερίδια αγοράς για ΟΤΕ, Vodafone και Nova

Ποια τα μερίδια αγοράς για ΟΤΕ, Vodafone και Nova

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 11:49

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη 

Τη μάχη για την κατάκτηση μεριδίων στην εγχώρια αγορά κινητής και σταθερής τηλεφωνίας καταγράφει για ακόμη μια χρονιά η έκθεση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυμεταφορών (ΕΕΤΤ) για το σύνολο του 2022. ΟΤΕ, Vodafone και Nova (πρώην Wind Ελλάς) συνέχισαν να διασταυρώνουν τα ξίφη τους στον άκρως ανταγωνιστικό κλάδο των τηλεπικοινωνιών, με στόχο τη διεκδίκηση νέων συνδρομών και την επέκταση της πελατειακής τους βάσης. 

Στην πλευρά των κερδισμένων παρέμεινε ο όμιλος ΟΤΕ, ο οποίος ηγείται της αγοράς τόσο στην κινητή όσο και στη σταθερή τηλεφωνία και το διαδίκτυο. Σταθεροποιητικές τάσεις εμφάνισε η Vodafone, η οποία έχει εδραιωθεί στη δεύτερη θέση, ενώ ακολούθησε η Nova (πρώην Wind Ελλάς) στην τρίτη θέση. 

Επισημαίνεται ότι για λόγους ανταγωνισμού τα στοιχεία που δίνει στη δημοσιότητα η ΕΕΤΤ έχουν μια χρονική καθυστέρηση, ωστόσο, αποτυπώνουν την εικόνα της αγοράς τηλεπικοινωνιών η οποία διαχρονικά δεν παρουσιάζει τεράστιες μεταβολές. 

Μερίδια κινητής τηλεφωνίας 

Σύμφωνα με την επισκόπηση της εποπτεύουσας αρχής, οι συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας στο τέλος του 2022, αυξήθηκαν οριακά κατά 0,1% ως προς τον συνολικό αριθμό των εγγεγραμμένων συνδέσεων, ωστόσο μειώθηκαν ως προς τον αριθμό των ενεργών συνδέσεων κατά 1,2%, σε σχέση με το 2021. 

Ο συνολικός αριθμός συνδέσεων διαμορφώθηκε σε 13,8 εκατ. συνδέσεις, εκ των οποίων τα 5 εκατ. αφορούσαν σε συνδέσεις συμβολαίου (+6% σε σχέση με το 2021), την ίδια στιγμή που  οι εγγεγραμμένες συνδέσεις της καρτοκινητής έφθασαν σε 8,9 εκατ., σημειώνοντας πτώση 3% σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα.

Τα μερίδια ως προς τον συνολικό αριθμό συνδέσεων, παρουσίασαν αρκετές μεταβολές στο τέλος του 2022. Ειδικότερα, το μερίδιο της Cosmote αυξήθηκε στο 47,8% έναντι 46% στο τέλος του 2021, ενώ αντίθετα το μερίδιο της Nova (πρώην Wind Ελλάς) στο 21,9% έναντι 23,8% το 2021. Το δε μερίδιο της Vodafone παρέμεινε σταθερό στο 30,2%. 

πιν1

Σε ό,τι αφορά τις ενεργές συνδέσεις, το μερίδιο της Cosmote βρίσκεται στο εύρος [45%-55%], με τη Vodafone να ακολουθεί με εύρος [25%-35%] και το μερίδιο της Nova να εντοπίζεται στο εύρος [15%-25%].

πιν3

Τα μερίδια σε σταθερή τηλεφωνία και διαδίκτυο 

Το 2022, τα συνολικά λιανικά έσοδα από την παροχή υπηρεσιών τηλεφωνίας και διαδικτύου σε σταθερή θέση ανήλθαν σε 1,41 δισ. ευρώ, καταγράφοντας πτώση 3% σε σχέση με το 2021. Ειδικότερα, τα λιανικά έσοδα τηλεφωνίας σε σταθερή θέση μειώθηκαν εκ νέου κατά 70,6 εκατ. ευρώ, υποχωρώντας κατά 7,4% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, ενώ τα έσοδα από τις υπηρεσίες διαδικτύου κατέγραψαν άνοδο 5,6% (27,5 εκατ. ευρώ) σε σχέση με το 2021 και ανήλθαν σε 520,8 εκατ. ευρώ.

Το μερίδιο του ΟΤΕ βάσει των λιανικών εσόδων τηλεφωνίας και διαδικτύου ανήλθε στο 62,2% του συνόλου της αγοράς, παρουσιάζοντας μείωση  σε σχέση με το 2021 που ήταν 63,2%. Ειδικότερα, τα λιανικά έσοδα του ΟΤΕ από υπηρεσίες διαδικτύου σημείωσαν αύξηση 3,1% σε σχέση µε το 2021, ενώ τα λιανικά του έσοδα από υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας υποχώρησαν κατά 8,7% σε σύγκριση µε το προηγούμενο έτος.

Το μερίδιο της Vodafone διαμορφώθηκε στο εύρος [15%-20%] στο τέλος Δεκεμβρίου 2022. Από την άλλη, το μερίδιο της Wind τοποθετήθηκε στο εύρος [10%-15%] και της Nova στο εύρος [5%-10%]. Θυμίζουμε ότι το 2022 οι δύο εταιρείες λειτουργούσαν ως ξεχωριστές οντότητες καθώς η συγχώνευση και η λειτουργική ενοποίηση της Nova με τη Wind ολοκληρώθηκε στις 12 Ιανουαρίου του 2023.

πιν2

 

 

Περισσότερα από Forbes

Delian Alliance Industries: Το ελληνικό αμυντικό success story που ανοίγει φτερά για την Ευρώπη

Η ελληνική startup ανακοίνωσε πρόσφατα την ολοκλήρωση χρηματοδότησης Series A ύψους 14 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η Βιωσιμότητα ως στρατηγικό πλεονέκτημα

Και ως ευκαιρία ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις.

Το διαχρονικό success stοry του καφέ - Ποιοι επενδύουν

Η αγορά του καφέ έχει μετατραπεί σε χρηματιστηριακό θρίλερ, με τις τιμές να καταρρίπτουν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Μόνο το 2024 οι τιμές του Arabica σημείωσαν αύξηση 70%.

Gradient Labs: Η startup με Ελληνίδα co-founder που αλλάζει την τραπεζική εξυπηρέτηση

Δεν διατηρεί προς το παρόν φυσική παρουσία στην Ελλάδα, αλλά εξετάζει σοβαρά τις επιλογές επέκτασης.

Κλείνει για τον ΟΤΕ το κεφάλαιο "Ρουμανία"

Η πώληση της Telekom Romania Mobile οδεύει προς ολοκλήρωση, μετά το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της χώρας.

Αυθεντικότητα, καινοτομία και νέες συνήθειες για την μπίρα το 2025

Οι ζυθοποιίες ενισχύουν τις θέσεις τους μέσω στοχευμένων επενδύσεων, ευελπιστώντας σε θετικό τελικό "ταμείο".

Louis Vuitton Ελλάς: Κέρδη ρεκόρ 17,6 εκατ. - Η ελληνική "συνταγή" επιτυχίας

Τα "χρυσά" μερίσματα, οι έξι ανέλεγκτες φορολογικές χρήσεις και οι ανακατατάξεις στη Μύκονο.

Οι βιομήχανοι τροφίμων που αγάπησαν το hoteling

Η δυναμική του ελληνικού τουρισμού δεν είναι νέο "φρούτο" για τους βιομηχάνους τροφίμων και ποτών.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Cosmote Telekom: Το παγκόσμιο εκτόπισμα της Telekom φέρνει καινοτομία, επενδύσεις και υπεραξία στην ελληνική αγορά - Το παράδειγμα της T-Mobile US

Το success story της T-Mobile US και τι σημαίνει για την Ελλάδα η παρουσία της Cosmote Telekom σε έναν παγκόσμιο κολοσσό.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.