Πώς θα είναι το νέο στρατηγείο της ΔΕΗ στο πρώην στρατόπεδο Πλέσσα

Πώς θα είναι το νέο στρατηγείο της ΔΕΗ στο πρώην στρατόπεδο Πλέσσα

Της Ελένης Μπότα

Σε ένα νέο κτίριο 30,5 χιλ τετραγωνικών μέτρων στην Μεσογείων θα στεγαστεί το νέο στρατηγείο της ΔΕΗ.

Σύμφωνα με την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου το οποίο βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση (θα διαρκέσει μέχρι 17 Απριλίου) το συνολικό κόστος της επένδυσης θα φτάσει τα 100 εκατ. ευρώ.

Το νέο κτίριο Διοίκησης της ΔΕΗ ΑΕ θα ανεγερθεί οικοδομικό τετράγωνο που περικλείεται από τις οδούς Ξενοπούλου – Ερνέστου Εμπάρ – Κ. Ουράνη και Λεωφ. Μεσογείων. Η έκταση επί της οποίας θα οικοδομηθεί το νέο κτίριο, ανήκει στο Στρατιωτικό Ακίνητο "Στρατόπεδο Πλέσσα Μιχαήλ" περιοχής Ελληνορώσων Αθηνών και παραχωρήθηκε πρόσφατα στο Υπουργείο Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης (ΥΠΕΣΔΔΑ) για την κατασκευή του υπό μελέτη κτιρίου.

Τον Ιούλιο του 2020 υπογράφηκε Σύμβαση ανάμεσα στο Ταμείο Εθνικής Άμυνας και στη ΔΕΗ ΑΕ για την εκμίσθωση του πρώην Στρατοπέδου Η κατεδάφιση των κτιρίων του πρώην στρατοπέδου είναι απαραίτητη προκειμένου να ελευθερωθεί το οικόπεδο επί του οποίου θα ανεγερθεί το νέο κτίριο. Τον Ιούλιο του 2022 εγκρίθηκε από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας η έκδοση άδειας κατεδάφισης των υφιστάμενων κτιρίων εντός του πρώην

Στρατοπέδου Πλέσσα Μιχαήλ. Στις 31 Ιανουαρίου 2023 εγκρίθηκε η κατεδάφιση των κτιρίων από το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής.

Το νέο συγκρότημα κτιρίων στο οποίο θα στεγαστεί η Διοίκηση και οι Κεντρικές Υπηρεσίες της ΔΕΗ αναμένεται να καλύψει πλήθος χρήσεων και λειτουργιών με εμβαδό κάλυψης περί τα 10.637 τετραγωνικά μέτρα.

Οι χώροι θα περιλαμβάνουν διευθυντικά γραφεία, γραφεία open space, αμφιθέατρο / αίθουσα ΜΜΕ, αίθουσες συσκέψεων, χώρο αρχείου, ιατρείο, κυλικεία, ταχυδρομείο, χώροι στάθμευσης και λοιπούς βοηθητικούς χώρους.

Το κτίριο θα αποτελείται από 3 υπόγεια, ισόγειο και 4 ορόφους, ενώ στο πλαίσιο του βιοκλιματικού σχεδιασμού του, θα εφαρμοστούν εξειδικευμένες τεχνικές εξοικονόμησης ενέργειας. Ανεξάρτητο κτίριο θα αποτελεί το κατάστημα προβολής της Εμπορίας, το οποίο θα χωροθετηθεί στο νοτιοδυτικό άκρο του οικοπέδου, στη γωνία Γρηγορίου Ξενόπουλου και Λεωφόρου Μεσογείων.

Σύμφωνα με την Αρχιτεκτονική εκτίμηση η δυναμικότητα του κτιρίου ανέρχεται στα 1.800 άτομα.

Για την εξυπηρέτηση των αναγκών του κτιρίου προβλέπεται η κατασκευή 608 θέσεων στάθμευσης.

Ειδικότερα ο σχεδιασμός του project προβλέπει:

Κεντρικό Κτίριο

Το κεντρικό κτίριο θα αποτελείται από ένα κτίριο σχήματος "Π", 5 ορόφων. Ένας δεύτερος γραμμικός όγκος θα αναπτυχθεί σε όλους τους πέντε ορόφους, που θα ενώνει τις δύο απέναντι πλευρές του προηγούμενου όγκου. Ως εκ τούτου θα δημιουργηθεί ένα εσωτερικό αίθριο. Τα επίπεδα του συγκεκριμένου όγκου θα φιλοξενούν στο ισόγειο τις κεντρικές εισόδους (προσωπικού, κοινού και Διοίκησης), ενώ στους υπόλοιπους ορόφους αίθουσες συναντήσεων, προσωπικού και Διοικητικού Συμβουλίου.

Στο κτίριο διοίκησης θα χωροθετηθούν μεταξύ άλλων: Κυλικεία σε όλους τους ορόφους, αμφιθέατρο, εστιατόριο και γυμναστήριο στο δεύτερο υποσταθμισμένο "ισόγειο" όροφο, εγκαταστάσεις Wellness και χώρος Mindfullness.

Κτίριο Εμπορίας

Ανεξάρτητο κτίριο θα αποτελεί το κατάστημα προβολής της Εμπορίας, μικτού εμβαδού περίπου 300 τετραγωνικών μέτρων, το οποίο θα χωροθετηθεί στο νοτιοδυτικό άκρο του οικοπέδου, στη γωνία Γρηγορίου Ξενόπουλου και Λεωφόρου Μεσογείων.

Περιβάλλων Χώρος

Ο σχεδιασμός του περιβάλλοντος χώρου θα δημιουργεί ένα τεχνικό ανάγλυφο, το οποίο θα προσαρμόζεται στις τεχνικές και αισθητικές απαιτήσεις ενός κτιρίου αυτών των προδιαγραφών. Θα προβλεφθεί φύτευση με ελαχιστοποιημένες απαιτήσεις ποτίσματος στοχεύοντας περισσότερο στην Μεσογειακή χλωρίδα. Εντός του περιβάλλοντος χώρου θα τοποθετηθούν και οι δεξαμενές συλλογής ομβρίων σύμφωνα με τις προδιαγραφές
του LEED.

Σύμφωνα με την ΜΠΕ, το νέο έργο καλείται να λύσει ένα πάγιο και χρονίζον πρόβλημα της Διοίκησης της ΔΕΗ που αφορά στον κατακερματισμό των διοικητικών της υπηρεσιών καθώς στεγάζονται σε διάφορες περιοχές της Αθήνας, κάτι που δυσχεραίνει σημαντικά την επικοινωνία μεταξύ των αρμόδιων Διευθύνσεων και γενικά δημιουργεί προσκόµµατα στην καθημερινή λειτουργία τους. Επιπλέον, µε την κατασκευή του νέου κτιρίου θα περιοριστούν σημαντικά οι δαπάνες στέγασης των διαφόρων υπηρεσιών (µε τη διακοπή μισθώσεων) και το λειτουργικό τους κόστος καθώς το νέο κτίριο θα είναι βιοκλιματικό, φιλικό προς το περιβάλλον και θα εφαρμόζει πρακτικές εξοικονόμησης ενέργειας.

Περισσότερα από Forbes

Hack The Box: Η startup που εκπαιδεύει "αντί-hackers" προχωρά σε εξαγορά και διευρύνει την παρουσία της

Η Hack The Box μετρά πάνω από 3,7 εκατ. μέλη παγκοσμίως και έχει λάβει συνολικά περίπου 70 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση.

Market In: Περισσότερα καταστήματα, λιγότερα κέρδη

Ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 418 εκατ. ευρώ.

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Απευθείας σύνδεση Αθήνα με Δελχί και Βομβάη με 14 πτήσεις από τη νέα χρονιά.

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Witside: Νέα διψήφια ανάπτυξη και διεθνής επέκταση για την ελληνική εταιρεία που καινοτομεί σε data και ΑΙ

Σύμφωνα με τον CEO, η εταιρεία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, για πιθανές εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες.