Ανοίγει ο δρόμος για εκπτώσεις στις τιμές χονδρικής για οπτική ίνα μετά την έγκριση της Κομισιόν στην πρόταση του ΟΤΕ

Ανοίγει ο δρόμος για εκπτώσεις στις τιμές χονδρικής για οπτική ίνα μετά την έγκριση της Κομισιόν στην πρόταση του ΟΤΕ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 13:27

H Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε το σχέδιο μέτρων που κοινοποίησε η ΕΕΤΤ στις 14 Ιουνίου 2024 αναφορικά με τις εκπτώσεις λόγω όγκου στις αγορές χονδρικής παροχής τοπικής πρόσβασης σε σταθερή θέση και χονδρικής παροχής κεντρικής πρόσβασης σε σταθερή θέση για προϊόντα μαζικής κατανάλωσης στην Ελλάδα. 

Το 2023, η ΕΕΤΤ, στο πλαίσιο της προηγούμενης κοινοποίησής της για τον ορισμό, την ανάλυση και την επιβολή κανονιστικών υποχρεώσεων στις αγορές χονδρικής παροχής τοπικής πρόσβασης σε σταθερή θέση και χονδρικής παροχής κεντρικής πρόσβασης σε σταθερή θέση για προϊόντα μαζικής κατανάλωσης στην Ελλάδα, είχε ορίσει ότι ο ΟΤΕ μπορεί επίσης να προσφέρει εκπτώσεις λόγω όγκου σε επίπεδο χονδρικής, προκειμένου να προωθήσει τη μετάβαση σε υπηρεσίες οπτικών ινών. 

Σύμφωνα με την Απόφαση της ΕΕΤΤ, αυτές οι εκπτώσεις λόγω όγκου δεν θα πρέπει να αντιβαίνουν στην υποχρέωση κοστοστρεφούς τιμολόγησης και δεν θα πρέπει να οδηγούν σε στρέβλωση του ανταγωνισμού. Επιπροσθέτως, οι εκπτώσεις θα πρέπει να προσφέρονται με διαφάνεια και χωρίς διακρίσεις.

Στις 25 Απριλίου 2024, ο ΟΤΕ υπέβαλε στην ΕΕΤΤ, πρόταση για την εφαρμογή εκπτώσεων λόγω όγκου για τις χονδρικές υπηρεσίες Fiber to the Home (FTTH) που παρέχει. Η ΕΕΤΤ διενέργησε δημόσια διαβούλευση της πρότασης του ΟΤΕ κατά το χρονικό διάστημα 13 Μαΐου έως 12 Ιουνίου 2024 και έλαβε απαντήσεις από τέσσερις συμμετέχοντες. Η ΕΕΤΤ, λαμβάνοντας υπόψη τα σχόλια αυτά, αξιολόγησε την πρόταση του ΟΤΕ και έκρινε ότι τηρούνται οι απαιτήσεις που επιβάλλει το ρυθμιστικό πλαίσιο, απαιτώντας όμως την εφαρμογή κάποιων επιπρόσθετων όρων. 

Τι προβλέπει η πρόταση του ΟΤΕ

Θυμίζουμε ότι η πρόταση του Ομίλου ΟΤΕ προβλέπει ένα σύστημα αμοιβαίων εκπτώσεων έως και 28% μεταξύ των παρόχων στις τιμές χονδρικής, με δεσμεύσεις όγκου συνδέσεων. Συγκεκριμένα, οι πάροχοι θα μπορούν να δεσμευθούν μεταξύ τους για τους όγκους συνδέσεων που θα φέρει ο ένας στο δίκτυο του άλλου, ανάλογα με τις περιοχές που καλύπτει ο καθένας με FTTH, διασφαλίζοντας σημαντικές εκπτώσεις. Το σύστημα αυτό είναι ανοιχτό και διαθέσιμο, με τους ίδιους ακριβώς όρους, σε όλους τους παρόχους που δραστηριοποιούνται στην αγορά, ή προτίθενται να δραστηριοποιηθούν μελλοντικά.

Το επόμενο βήμα είναι να εγκριθεί και από την ΕΕΤΤ, και με την εφαρμογή της η πρόταση του ΟΤΕ θα επιτρέψει σε περισσότερους ανθρώπους να απολαμβάνουν την εμπειρία συνδεσιμότητας και τις υπερ-υψηλές ταχύτητες που προσφέρει η οπτική ίνα μέχρι το σπίτι. Συνδυάζοντας μελλοντικά τις υπηρεσίες FTTH των παρόχων, με τις δράσεις της πολιτείας σε κουπόνια συνδεσιμότητας (Smart Readiness & Gigabit voucher), η χώρα θα μπορέσει να μεταβεί ταχύτερα από το χαλκό στην οπτική ίνα, να καλύψει την υστέρησή της σε υπηρεσίες υπερ-υψηλών ταχυτήτων και να συγκλίνει με τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο, επιτυγχάνοντας τους στόχους της Ε.Ε. για την Ψηφιακή Δεκαετία 2030.

Το πόρισμα της Κομισιόν

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναγνώρισε ότι το σχέδιο μέτρων της ΕΕΤΤ μπορεί να αποτελέσει θετικό βήμα προς την ταχύτερη ανάπτυξη υπηρεσιών FTTH, στο πλαίσιο της δέσμευσης για επέκταση της υψηλής ταχύτητας πρόσβασης στο διαδίκτυο στην Ελλάδα. Σημείωσε επιπροσθέτως ότι αυτή η πρόταση αναμένεται να ενισχύσει τις ψηφιακές υποδομές και τη συνδεσιμότητα, προς όφελος τόσο των καταναλωτών όσο και των επιχειρήσεων. 

Τέλος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισήμανε την ανάγκη η ΕΕΤΤ να παρακολουθεί στενά την αγορά και τις συνεχιζόμενες εξελίξεις, ώστε να διασφαλίζεται ότι το εν λόγω εκπτωτικό σχήμα δεν θα οδηγήσει σε στρεβλώσεις του ανταγωνισμού και να χρησιμοποιεί εγκαίρως και με κατάλληλο τρόπο τα ρυθμιστικά εργαλεία που διαθέτει για αυτό τον σκοπό. Σημειώνεται ότι και το σχέδιο μέτρων της ΕΕΤΤ περιλαμβάνει τις εν λόγω προβλέψεις, αναγνωρίζοντας τις σχετικές ανάγκες.

Περισσότερα από Forbes

Vileda: Η ελληνική νοικοκυροσύνη φέρνει μερίσματα στους Γερμανούς

Σταθερή ανάπτυξη και διψήφια αύξηση κερδών για την ελληνική θυγατρική του ομίλου Freudenberg. Μερίσματα 4,1 εκατ. ευρώ στην τετραετία.

Ούζο Πλωμάρι: Το σχέδιο για να ξαναγεμίσει το "ποτήρι" των κερδών

Με ιστορία 130 ετών, που σχεδόν ταυτίζεται με την ίδια την ιστορία του ούζου, η Ποτοποιία Πλωμαρίου Ισίδωρος Αρβανίτης ποντάρει στη διαφοροποίηση.

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.

Στοά Αρσακείου: Η ιστορία, η ανάπλαση και η επόμενη μέρα

To ιστορικό κτίριο αποκτά νέα πνοή μέσα από ένα έργο ανάπλασης ύψους 20 εκατ. ευρώ της Legendary Food, η οποία έχει συνάψει μακροχρόνια μίσθωση διάρκειας 35 ετών.

Startups: Σημάδια κόπωσης στα ευρωπαϊκά exits

Η συνολική αξία των exits στην Ευρώπη για το πρώτο εξάμηνο του 2025 έφτασε τα 26,8 δισ. ευρώ, θέτοντας την ετήσια επίδοση σε τροχιά πτώσης κατά 12,3% σε σύγκριση με το 2024.

Delian Alliance Industries: Το ελληνικό αμυντικό success story που ανοίγει φτερά για την Ευρώπη

Η ελληνική startup ανακοίνωσε πρόσφατα την ολοκλήρωση χρηματοδότησης Series A ύψους 14 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η Βιωσιμότητα ως στρατηγικό πλεονέκτημα

Και ως ευκαιρία ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις.

Το διαχρονικό success stοry του καφέ - Ποιοι επενδύουν

Η αγορά του καφέ έχει μετατραπεί σε χρηματιστηριακό θρίλερ, με τις τιμές να καταρρίπτουν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Μόνο το 2024 οι τιμές του Arabica σημείωσαν αύξηση 70%.

Gradient Labs: Η startup με Ελληνίδα co-founder που αλλάζει την τραπεζική εξυπηρέτηση

Δεν διατηρεί προς το παρόν φυσική παρουσία στην Ελλάδα, αλλά εξετάζει σοβαρά τις επιλογές επέκτασης.

Κλείνει για τον ΟΤΕ το κεφάλαιο "Ρουμανία"

Η πώληση της Telekom Romania Mobile οδεύει προς ολοκλήρωση, μετά το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της χώρας.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.