Του Νίκου Ρουσάνογλου
Ετήσια αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 171% υπολογίζεται ότι κατέγραψαν οι τομείς Υποδομών και Παραχωρήσεων του ομίλου Metlen κατά τη διάρκεια των πρώτων τριών μηνών, αποτελώντας έτσι τον ταχύτερα αναπτυσσόμενο τομέα δραστηριότητας. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο κύκλος εργασιών εκτινάχθηκε φέτος σε 92 εκατ. ευρώ, έναντι 34 εκατ. ευρώ κατά την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα ο όμιλος.
Έτσι, αναμένεται να επιβεβαιωθεί η πρόβλεψη της διοίκησης για νέα σημαντική αύξηση των εσόδων και της λειτουργικής κερδοφορίας της θυγατρικής ΜΕΤΚΑ και κατά την φετινή χρήση. Υπενθυμίζεται ότι το 2024, η εταιρεία σημείωσε κύκλο εργασιών 254 εκατ. ευρώ, έναντι 125 εκατ. ευρώ το 2023. Ακόμα πιο εντυπωσιακή ήταν η επίδοση της λειτουργικής κερδοφορίας EBITDA, η οποία ανήλθε σε 50 εκατ. ευρώ, από 18 εκατ. ευρώ το 2023. Με βάση την τρέχουσα πορεία των οικονομικών μεγεθών, τότε η ΜΕΤΚΑ είναι εφικτό να πετύχει (κατά προσέγγιση) επίδοση 500 εκατ. ευρώ σε ό,τι αφορά τον κύκλο εργασιών και 100 εκατ. ευρώ αναφορικά με τη λειτουργική κερδοφορία. Μάλιστα, όπως ανέφερε χθες ο όμιλος Metlen, "όλα τα έργα προχωρούν ομαλά κι εντός χρονοδιαγράμματος", κάτι που δεν μπορεί να ειπωθεί από άλλες εταιρείες του κλάδου, καθώς υπάρχουν έργα όπου εντοπίζονται ζητήματα.
Το υφιστάμενο χαρτοφυλάκιο έργων της ΜΕΤΚΑ (μαζί με τα προς υπογραφή) διαμορφώνεται πλέον σε 1,5 δις ευρώ, καθώς συνεχίστηκε η ανάληψη νέων έργων και κατά το πρώτο τρίμηνο. Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο, η ΜΕΤΚΑ ανακηρύχθηκε ανάδοχος για το έργο "Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού (Χ.Θ. 288+600) έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα (Χ.Θ. 328+840) μετά τις θεομηνίες ‘’Daniel’’ και ‘’Elias’’". Το έργο έχει προϋπολογισμό 134,4 εκατ. ευρώ και αφορά στην εκτέλεση επειγουσών εργασιών αποκατάστασης της Σιδηροδρομικής Γραμμής. Συγκεκριμένα, αντικείμενο του έργου αποτελεί η πλήρης αποκατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής της διπλής ΣΓ από τις φθορές που υπέστη κατά τα ακραία καιρικά φαινόμενα του Σεπτεμβρίου 2023, καθώς και η θωράκιση της σιδηροδρομικής υποδομής και επιδομής της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής.
Επίσης, τον προηγούμενο μήνα, η ΜΕΤΚΑ ανακηρύχθηκε οριστικός ανάδοχος του έργου "ΣΤΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΣΤΕΓΑΣΤΡΩΝ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΣΤΑΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΙΟΥ ΤΟΥ Ο.Α.Κ.Α.", με προϋπολογισμό 61,35 εκατ. ευρώ. Αντικείμενο είναι η αναβάθμιση του Στεγάστρου του Ολυμπιακού Σταδίου καθώς και του (γειτονικού) στεγάστρου του Ποδηλατοδρομίου. Πιο συγκεκριμένα, αντικείμενο του έργου είναι η εκπόνηση μελετών και η εκτέλεση εργασιών για την επισκευή των προβληματικών σημείων και την υλοποίηση των απαραίτητων διαδικασιών αποκατάστασης του απαιτούμενου επιπέδου στατικής επάρκειας των μεταλλικών κατασκευών των δύο εμβληματικών στεγάστρων.
Η ΜΕΤΚΑ διεκδικεί και την κατασκευή του εμπορικού κέντρου Ellinikon Mall της Lamda Development στο ακίνητο του Ελληνικού. Υπενθυμίζεται ότι έχει ήδη αναλάβει το έργο και του έτερου εμπορικού κέντρου της Lamda στο Ελληνικό. Ο λόγος για το Riviera Galleria, έργο ύψους 100 εκατ. ευρώ, που αφορά στην ανάπτυξη 23.000 τ.μ. πολυτελών καταστημάτων κι εστιατορίων και φέρει την υπογραφή του Ιάπωνα αρχιτέκτονα Kengo Kuma (Kengo Kuma and Associates), σε συνεργασία με το ελληνικό μελετητικό γραφείο ΒΕΤΑPLAN. Το νέο κέντρο θα αποτελείται από τρία διώροφα κτίρια, που θα φιλοξενούν πάνω από 100 καταστήματα από επώνυμες φίρμες μόδας και υψηλής ραπτικής, όπως επίσης και εστιατόρια από σεφ υψηλού βεληνεκούς.