ΟΛΘ: Έως τέλη Ιουνίου ξεκινούν οι εργασίες για την 6η προβλήτα

ΟΛΘ: Έως τέλη Ιουνίου ξεκινούν οι εργασίες για την 6η προβλήτα

ΟΛΘ: Έως τέλη Ιουνίου ξεκινούν οι εργασίες για την 6η προβλήτα

και την ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες    07/05/2025 16:46    ΑΠΕ-ΜΠΕ    Θεσσαλονίκη, Greece    565    Greek

Item Number: 30244455

   

Μέχρι το τέλος του Ιουνίου αναμένεται να αρχίσουν οι εργασίες για την υλοποίηση του έργου της 6ης προβλήτας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με προοπτική να ολοκληρωθούν σε περίπου τρεισήμισι χρόνια, όπως επιβεβαίωσε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος (ΟΛΘ), Ιωάννης Τσάρας, με την ευκαιρία συνέντευξης Τύπου για το 21ο συνέδριο του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), που θα πραγματοποιηθεί στην πόλη στις 8-9 Μαΐου. "Αυτό που απομένει είναι οι τελικές κατασκευαστικές άδειες από το υπουργείο, προκειμένου να ξεκινήσουμε. Ο εργολάβος είναι έτοιμος (...) και συζητούμε μήπως μπορέσουμε να μειώσουμε ελαφρώς το κόστος σε κάποια από τα υλικά, όχι βέβαια εις βάρος των τεχνικών προδιαγραφών, ούτε του μήκους και του μεγέθους του λιμένος" επισήμανε ο κ.Τσάρας και πρόσθεσε ότι το πρότζεκτ αναμένεται να ολοκληρωθεί -το μέγιστο- σε 36 μήνες από την έναρξή του. "Άρα λοιπόν, σε περίπου τρεισήμισι χρόνια πρέπει να έχουμε τον προβλήτα έτοιμο και χρειαζόμαστε τη βοήθεια όλων, προκειμένου να βελτιωθούν και οι σιδηροδρομικές συνδέσεις (...) κάτι που είναι και υποχρέωση του κράτους" πρόσθεσε.

Την ετοιμότητα του ΟΛΘ να εκκινήσει τα έργα υπογράμμισε ο εκτελεστικός πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, Αθανάσιος Λιάγκος: "είμαστε στη φάση που θα προχωρήσουμε, αφού προχωρήσουν πρώτα οι διαδικασίες αδειοδότησης, για να υλοποιηθεί το έργο. Από τη δική μας πλευρά δηλώνουμε ετοιμότητα, η οποία ξεκίνησε από την έγκριση του master plan (...). Κοιτάζουμε αυτή τη στιγμή το κόστος του προβλήτα, πόσο μπορεί να πάει. Οπωσδήποτε οι γεωπολιτικές εξελίξεις τα τελευταία χρόνια αυξήσανε σημαντικά το κόστος του έργου, λόγω του κόστους της ενέργειας και των υλικών (...) Για εμάς το ζητούμενο είναι το έργο να ξεκινήσει το συντομότερο. Έχω ακούσει διάφορα σχόλια του τύπου "το λιμάνι δεν θέλει να κάνει τον προβλήτα". Το λιμάνι λοιπόν όχι μόνο πρέπει να κάνει το έργο, αλλά (...) όσο πιο γρήγορα το κάνει, τόσο πιο γρήγορα θα αυξηθεί η ροή των προϊόντων προς αυτό και το capacity (χωρητικότητα)" τόνισε ο κ.Λιάγκος.

Ερωτηθέντες για το ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες, οι κύριοι Λιάγκος και Τσάρας απάντησαν ότι παρότι αυτή δεν εξαρτάται από το λιμάνι, ωστόσο ο ΟΛΘ ενώνει τη φωνή του με εκείνες των φορέων της πόλης, που τη ζητούν. "Σαφώς η διασύνδεση του λιμανιού με τις Σποράδες είναι κάτι αναγκαίο κι αυτό δεν στηρίζεται σε μια θεωρητική δική μου προσέγγιση, αλλά στα στοιχεία των προηγούμενων ετών, που έδειξαν ότι η κίνηση είναι πάρα πολύ μεγάλη κι αυξητική. Επομένως, προς όφελος της πόλης μας, αλλά και της Βορείου Ελλάδος ευρύτερα, θα πρέπει να υπάρχει αυτή σύνδεση" σημείωσε ο κ.Λιάγκος και πρόσθεσε ότι η ΟΛΘ ΑΕ δεν μπορεί να παρέμβει στις εταιρείες, αλλά, όπως και πέρυσι, θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να ασκήσει πιέσεις, ώστε η γραμμή να καλυφθεί το καλοκαίρι. "Είναι ένα κρίσιμο θέμα, που ήρθε η ώρα να το κοιτάξουμε, καθώς είναι ήδη Μάιος και θα πρέπει να ξεκινήσουν τα δρομολόγια στα μέσα έως τέλη Ιουνίου" υπογράμμισε κα πρόσθεσε ότι το ζήτημα περιπλέκει το θέμα των άγονων γραμμών.

"Πρέπει να είναι ξεκάθαρο σε όλους μας ότι δεν είναι θέμα του λιμένος οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Εμείς ενώνουμε τη φωνή μας με τη φωνή της πόλης, δηλαδή του δήμου, των τουριστικών πρακτόρων κτλ, ώστε να πείσουμε για τους καλοκαιρινούς μήνες να υπάρχει αυτή η σύνδεση, τουλάχιστον με τις Σποράδες" σημείωσε ο κ.Τσάρας και συμπλήρωσε ότι σε κάθε περίπτωση το λιμάνι είναι έτοιμο να διαχειριστεί οτιδήποτε αποφασιστεί: "είμαστε έτοιμοι να εξυπηρετήσουμε και μεγάλη ακτοπλοϊκή κίνηση, και μικρή" τόνισε.

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

Αττική-Πίττας: Γλύκαναν τα κέρδη οι εξαγωγές - Ποιες χώρες χρυσοπληρώνουν το ελληνικό μέλι

Καθαρά κέρδη μετά από διετία ζημιών, εξαγωγές στο +16%, νέα πνοή πριν τα 100 χρόνια ιστορίας.

ΕΨΑ: Νέα κεφαλαιακή "ένεση" από Ν. Καραμούζη - Τετραπλασιάστηκαν οι ζημιές

Με τρεις αυξήσεις κεφαλαίου ύψους 12,8 εκατ. σε δύο χρόνια και ζημιές στα 4,44 εκατ. ευρώ, η ιστορική εταιρεία αναψυκτικών δίνει μάχη για να γυρίσει σελίδα. Τα μερίδια αγοράς εφέτος.

Ο Jeff Bezos πλουσιότερος κατά 10 δισ. δολάρια μετά τη συμφωνία Amazon - OpenAI

Πέρα από την Amazon, είναι ιδιοκτήτης της Washington Post και της Blue Origin

Μοτοδυναμική: Η νέα κινεζική φίρμα και η ώθηση από τα Cayenne

Στόχος, όπως επισημάνθηκε, δεν είναι η άμεση κατάκτηση της αγοράς αυτοκινήτου για το 2026, αλλά η σταδιακή και στρατηγική ενδυνάμωση της θέσης της εταιρείας μέχρι το 2029.

Prisma Electronics: Ποια είναι η ελληνική εταιρεία που εκτοξεύει νανοδορυφόρο στο διάστημα

Η αποστολή είναι προγραμματισμένη για τα μέσα Νοεμβρίου.

Intracom Telecom: Προμηθεύει τη SkyTelecom με τεχνολογίες FWA για ασύρματο Gigabit Internet

Η υπηρεσία SkyLink του παρόχου φέρνει ταχύτητες gigabit στα ελληνικά νοικοκυριά.

Η METLEN παρέδωσε στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας τη νέα βιοκλιματική πρόσοψη του ιστορικού κτιριακού συγκροτήματος στο Στρατόπεδο "Στρατάρχη Παπάγου"

Πραγματοποιήθηκε εχθές, στον προαύλιο χώρο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ), η τελετή παράδοσης του έργου της νέας σύγχρονης βιοκλιματικής πρόσοψης του Υπουργείου, μιας εμβληματικής δωρεάς της METLEN.

Η UniCredit ανεβάζει τη συμμετοχή της στην Alpha Bank στο 29,5% με έγκριση της ΕΚΤ

Η UniCredit πιστεύει ακράδαντα στις θετικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και του τραπεζικού συστήματος της χώρας.

ΙΧ: Με αργά βήματα η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα

Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα συνεχίζει να κινείται ανοδικά, ωστόσο η πορεία της παραμένει συγκρατημένη σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.