30 εκατ. ευρώ πούλησε η Navios της Α. Φράγκου το 5ο φορτηγό πλοίο μέσα σε 60 μέρες

30 εκατ. ευρώ πούλησε η Navios της Α. Φράγκου το 5ο φορτηγό πλοίο μέσα σε 60 μέρες

Της Αναστασίας Βαμβακά

Το φορτηγό πλοίο, τύπου capesize "NAVIOS OBELIKS" πούλησε η Navios της Αγγελικής Φράγκου έναντι 30 εκατ. ευρώ. Το Capesize έχει τοποθετημένα και scrubber, είναι χωρητικότητας 181.415 dwt και κατασκευασμένο του 2012 στα ιαπωνικά ναυπηγεία Koyo Dock. Είναι το πέμπτο φορτηγό που πουλάει η Navios από τον Σεπτέμβρη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πουλήθηκε σε Ελληνικά εφοπλιστικά χέρια, που ακόμα παραμένουν ανώνυμα. 

Όπως έγινε γνωστό από την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του γ’ τριμήνου, η εταιρεία συμφώνησε να πουλήσει τέσσερα ακόμα πλοία drydulk έναντι 52 εκατομμύριων δολαρίων, στο πλαίσιο της ανανέωσης του στόλου τους καθώς ήταν από τα "γηραιότερα" σκάφη της. Συγκεκριμένα: 

- Στις 25 Οκτωβρίου, η Navios συμφώνησε να πουλήσει το "Navios Alegria", ένα πλοίο panamax , έτος κατασκευής το 2004 χωρητικότητας 76.466 dwt, με τιμή πώλησης 11 εκατομμυρίων δολαρίων. Η πώληση αναμένεται να ολοκληρωθεί το τέταρτο τρίμηνο του 2022.

- Στις 14 Οκτωβρίου 2022, το ultra-handymax "Navios Ulysses"  άλλαξε και επίσημα χέρια έναντι 14,3 εκατομμυρίων δολαρίων. Το φορτηγό έχει έτος κατασκευής το 2007 και χωρητικότητας 55.728 dwt.

- Στις 11 Οκτωβρίου 2022,  έκλεισε η συμφωνία για το "Navios Symmetry", panamax φορτηγό του 2006 χωρητικότητας 74.381 dwt, έναντι 11,7 εκατομμυρίων δολαρίων. Η πώληση ολοκληρώθηκε την ίδια ημέρα

- Στις 6 Σεπτεμβρίου 2022, το "Navios Camelia", panamax του 2009 χωρητικότητας 75.162 dwt  πουλήθηκε έναντι 15 εκατομμυρίων δολαρίων. Η πώληση αναμένεται να ολοκληρωθεί το τέταρτο τρίμηνο του 2022.

Την ίδια στιγμή, η Navios απέκτησε δύο νεότευκτα δεξαμενόπλοια, τύπου aframaxes, χωρητικότητας 115.000 dwt, έναντι περίπου $125 εκ δολαρίων. Τα πλοία είναι σχεδιασμένα βάσει των πιο πρόσφατων προτύπων ενεργειακής αποδοτικότητας και δύνανται να μεταφέρουν τόσο αργό πετρέλαιο όσο και παράγωγα.

Επενδύσεις όμως έκανε η Navios και στη κατηγορία των φορτηγών,  καθώς προχώρησε στην απόκτηση δύο  φορτηγών, τύπου, capesize (νεότευκτο) και ενός kamsarmax, το οποίο είχε κατασκευαστεί το 2016, έναντι $91,3 εκατ. συνολικά. Το Capesize αναμένεται να παραδοθεί  μέσα στο α’ εξαμήνου του 2023, ενώ το Kamsarmax εντός του δ’ τριμήνου του 2022.

Περισσότερα από Forbes

Ευάγγ. Μαρινάκης: "Ο "σκιώδης στόλος" θα σβήσει – το LNG και η Τεχνητή Νοημοσύνη θα δώσουν το προβάδισμα"

Κερδισμένοι θα είναι οι εφοπλιστές που διαθέτουν σύγχρονα και αποδοτικά δεξαμενόπλοια.

Ελληνικές ναυτιλιακές στη Wall Street: Ισχυρή κερδοφορία, αλλά με αβεβαιότητες στον ορίζοντα

Καθαρά κέρδη που ξεπερνούν τα 1,8 δισ. δολάρια ανακοίνωσαν οι εισηγμένες ελληνικών συμφερόντων.

ΟΝΕΧ: Νέο πενταετές επενδυτικό σχέδιο για τη Σύρο

Κεντρικός στόχος η ολιστική ανασυγκρότηση της Βιομηχανικής Μονάδας Σύρου.

Η Ελληνική Ionic Shipping επενδύει στην τεχνητή νοημοσύνη και εξοπλίζει όλο τον στόλο της με το σύστημα Orca AI

Την πλήρη εγκατάσταση του συστήματος τεχνητής νοημοσύνης Orca AI στο σύνολο των πλοίων που συνθέτουν τον στόλο της ανακοίνωσε η Ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρία Ionic Shipping,

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες παραμένουν πρωταγωνιστές με στόλους-γίγαντες άνω του 1 εκατ. dwt

Η ναυτιλία των Ελλήνων καταγράφει για άλλη μια χρονιά εντυπωσιακή παρουσία στις διεθνείς αγορές.

Συγκέντρωση στόλων στην ελληνική ναυτιλία – Λιγότερες εταιρείες με περισσότερα πλοία

Στα μέσα της χρονιάς καταγράφηκαν 63 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων με στόλους άνω των 20 πλοίων

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.

Σταθερή πορεία και στοχευμένες κινήσεις από τις ελληνικές ναυτιλιακές

Ο ελληνικός ναυτιλιακός κλάδος μπαίνει στο δεύτερο μισό του 2025 με εμφανή σημάδια αντοχής.

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας χτίζουν το μέλλον

Δεκαπέντε νέοι τεχνίτες από τη ΔΥΠΑ πιάνουν δουλειά – Μήνυμα στήριξης από Κεραμέως και Ξενοκώστα.

Η ασπίδα της ναυτιλιακής βιομηχανίας: Τι έδειξε το Συνέδριο των Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Υπεράκτιων Πλοίων

Στο φως μια σκληρή αλλά απαραίτητη αποτύπωση της πραγματικότητας για 4 κρίσιμους τομείς της ναυτιλίας.

Το 60% των πλοιοκτητών εκπρόθεσμο στην υποβολή στοιχείων ρύπων

Το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο στις μικρότερες εταιρείες, που συχνά δεν διαθέτουν την τεχνογνωσία ή τους πόρους.

Petrofin: Η μεγάλη επιστροφή της ελληνικής τραπεζικής στη ναυτιλία

Το 2024 οι ελληνικές τράπεζες πέρασαν μπροστά στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας.