Adidas: Το "διαζύγιο" με τον Kanye West θα στοιχίσει $770 εκατ. το 2023

Adidas: Το "διαζύγιο" με τον Kanye West θα στοιχίσει $770 εκατ. το 2023

Tης Kori Hale

Η Adidas, η δεύτερη μεγαλύτερη μάρκα αθλητικής ένδυσης στον κόσμο, ψάχνει μια λύση με το… βουνό των απούλητων αθλητικών παπουτσιών Yeezy στις αποθήκες της. Κόβοντας τους δεσμούς με τον ράπερ Kanye West –Ye από τον περασμένο Οκτώβριο– η εταιρεία αναμένει να καταγράψει λειτουργικές ζημίες άνω των 700 εκατ. ευρώ (772 εκατ. δολάρια) το 2023 λόγω του στοκ των απούλητων υποδημάτων Yeezy.

Ο κολοσσός των αθλητικών ειδών ανακοίνωσε μείωση εσόδων κατά 1% στο α’ τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πριν από έναν χρόνο, ωστόσο διέψευσε το χειρότερο σενάριο των αναλυτών που έβλεπαν πτώση της τάξης του 4%. Η Adidas ανακοίνωσε έσοδα ύψους 5,82 δισ. δολαρίων για το α’ τρίμηνο του 2023. Η επιβάρυνση στα οικονομικά αποτελέσματα της Adidas, λόγω διακοπής της συνεργασίας με τον Ye, φάνηκε κυρίως στα έσοδα από τις περιοχές της Βόρειας Αμερικής, της ευρύτερης Κίνας και της Ευρώπης – Μέσης Ανατολής – Αφρικής.

"Το 2023 θα είναι έτος αναταράξεων με απογοητευτικά νούμερα, όπου δεν θα έχουμε ως στόχο τη μεγιστοποίηση των βραχυπρόθεσμων οικονομικών μας επιδόσεων", δήλωσε ο CEO της Adidas κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων.

Παραδέχτηκε επίσης ότι η απώλεια της σειράς Yeezy "φυσικά και μας πληγώνει". Ωστόσο, η γερμανική εταιρεία υποστηρίζει ότι της ανήκουν όλες οι πατέντες και τα πνευματικά δικαιώματα για τα σχέδια και τα χρώματα και μπορεί να παραλείψει το branding και να συνεχίσει να πουλάει τα παπούτσια του label. Σύμφωνα με το CultureBanx, τον Φεβρουάριο του 2023 η Adidas κατέβασε "αθόρυβα" την ιστοσελίδα Yeezysupply.com.

Την περασμένη εβδομάδα, μέτοχοι της Adidas κατέθεσαν ομαδική αγωγή κατά της εταιρείας, υποστηρίζοντας ότι θα έπρεπε να "γνωρίζει καλύτερα” και να μην συνεργαστεί με τον Ye. Τον Νοέμβριο του 2022, η Adidas ξεκίνησε έρευνα για τη συμπεριφορά του Ye κατά την 7ετία συνεργασία με την εταιρεία.

Το κύριο πρόβλημα της Adidas είναι η στρατηγική της τα τελευταία χρόνια που επικεντρώθηκε σε συνεργασίες με καλλιτέχνες, όπως οι Bad Bunny, Pharell Williams και Beyoncé, οι οποίες δεν ανταποκρίθηκαν πάντα στις οικονομικές προσδοκίες της εταιρείας. Οι πωλήσεις της Ivy Park (σειρά αθλητικών ρούχων που διαχειρίζεται η Beyoncé) μειώθηκαν άνω του από 50%, στα 40 εκατ. δολάρια το 2022, πολύ κάτω από την εκτίμηση της Adidas για τζίρο 250 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με τη Wall Street Journal. Το συμβόλαιο της Αμερικανίδας τραγουδίστριας με την Adidas αποφέρει στην πρώτη το ποσό των 20 εκατ. δολαρίων ετησίως και λήγει στο τέλος του 2023.

Η Adidas δεν ενημέρωσε με σαφήνεια για το τι σκοπεύει να κάνει με τον σωρό των Yeezys και πρέπει να βρει το "next big thing” που θα δώσει ώθηση στα έσοδά της. Προς το παρόν, η εταιρεία έχει επικεντρωθεί στην προώθηση των άλλων σειρών της για να αυξήσει τις πωλήσεις και δήλωσε ότι βλέπει "εξαιρετική ζήτηση" για τα labels Samba, Gazelle, Campus, που την οδηγεί στο να αυξήσει την παραγωγή των συγκεκριμένων προϊόντων. 

Περισσότερα από Forbes

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Πότε παραδίδεται το νέο αεροδρόμιο στο Ηράκλειο Κρήτης

Το έργο ύψους 625 εκατ. ευρώ έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό άνω του 65%.

Mind the Hack: Επεκτείνεται στη Μέση Ανατολή η startup που αυτοματοποιεί την κυβερνοασφάλεια

Η startup σήκωσε πρόσφατα 2,8 εκατ. ευρώ, με lead investor τον όμιλο Deep Capital Group.

Η έκπληξη στα ηλεκτρικά: Το φυσικό κατάστημα "νικά" το e-shop - Ποιες συσκευές βγήκαν από την πρίζα

H αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών παρουσιάζει διπλό πρόσωπο. Οι λόγοι.

Hilton: 18 νέα ξενοδοχεία στο pipeline στην Ελλάδα

Τι ανέφεραν στελέχη της αμερικανικής αλυσίδας για τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά.

Ποιες startups της άμυνας είδαν τον Κ. Μητσοτάκη και τι συζήτησαν

Στο επίκεντρο το μέλλον της αμυντικής τεχνολογίας.

Οι μεγάλες business των λιανέμπορων στο real estate – Ποιοι αγοράζουν και γιατί

Οι κορυφαίοι παίκτες της αγοράς επενδύουν εκατοντάδες εκατομμύρια σε αγορές ακινήτων, αλλάζοντας ριζικά το επιχειρηματικό τους μοντέλο. Ο ρόλος των ενοικίων και των κρίσιμων υποδομών.

Entersoftone: ΑΙ, οργανική ανάπτυξη και στοχευμένες εξαγορές σε μια αγορά αξίας 650 εκατ. ευρώ

H Entersoftone προγραμματίζει επενδύσεις 30-35 εκατ. ευρώ στην Τεχνητή Νοημοσύνη την προσεχή τριετία.

Enerwave: Στο τραπέζι η δεύτερη μονάδα ηλεκτρισμού και το FSRU στη Θεσσαλονίκη

Η φιλοσοφία και ο στόχος για διπλασιασμό ισχύος και μεριδίου αγοράς.

Prisma Electronics: Ποια είναι η ελληνική εταιρεία που εκτοξεύει νανοδορυφόρο στο διάστημα

Η αποστολή είναι προγραμματισμένη για τα μέσα Νοεμβρίου.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.