Ψηφιακά 8 στα 10 καταναλωτικά δάνεια της Εθνικής Τράπεζας

Ψηφιακά 8 στα 10 καταναλωτικά δάνεια της Εθνικής Τράπεζας

Της Βάσως Αγγελέτου

Μέσα από τα ψηφιακά της κανάλια -mobile & internet banking- χορηγεί πλέον το 81% των καταναλωτικών δανείων της η Εθνική Τράπεζα για ποσά που δεν υπερβαίνουν τα 5.000 ευρώ.

Μάλιστα, όπως αναφέρει στο Capital.gr ο Δημήτρης Πλέσσας, Βοηθός Γενικός Διευθυντής Cards & Digital Business της Εθνικής, τα online δάνεια έχουν μεγάλη απήχηση και κινούνται αυξητικά παρά τη γενικότερη τάση επιβράδυνσης της πιστωτικής επέκτασης στον κλάδο. 

Ο λόγος είναι ότι χρησιμοποιούνται από τους πελάτες για την κάλυψη συγκεκριμένων, ad hoc αναγκών, όπως ταξίδια, αγορές κ.λπ. για ποσά που κυμαίνονται από 1.000 έως 5.000 ευρώ. Επιπλέον, η άμεση εκταμίευση του δανείου, σε λίγα δευτερόλεπτα από το κινητό ή τον υπολογιστή, καθιστά το προϊόν εύχρηστο και ευέλικτο.

"Δύο στους τρεις ενεργούς πελάτες της Εθνικής Τράπεζας (68%) είναι ενεργοί και στα ψηφιακά κανάλια, καθώς πραγματοποιούν τουλάχιστον μία συναλλαγή μηνιαίως", αναφέρει ο κ. Πλέσσας και εξηγεί ότι ο μέσος όρος των επισκέψεων στο mobile app για τους ενεργούς χρήστες ξεπερνά τις 18 σε μηνιαίο επίπεδο.

"Κατάστημα κατά τη γνώμη μου σημαίνει μισθοδοσία, στεγαστικά δάνειά και επενδυτικά και ασφαλιστικά προϊόντα. Τα υπόλοιπα προϊόντα και υπηρεσίες διατίθενται πλέον μέσα από τα εναλλακτικά μας κανάλια, όπου έχουμε 3,9 εκατ. εγγεγραμμένους χρήστες, εκ των οποίων τα 2,9 εκατ. είναι ενεργοί σε διάστημα 12μήνου", επισημαίνει ο ίδιος.

Σε ό,τι αφορά τη διείσδυση των ψηφιακών προϊόντων, ένας στους τρεις λογαριασμούς -τρεχούμενος, ταμιευτηρίου ή προθεσμιακός- ανοίγουν διαδικτυακά, είτε αυτό αφορά υφιστάμενους είτε νέους πελάτες. Μέσω της δυνατότητας onboarding, από το κινητό εγγράφεται πλέον το 15% των νέων πελατών της τράπεζας - χωρίς, δηλαδή, να χρειαστεί να επισκεφθεί καν κάποιο κατάστημα.

Πιστωτική και χρεωστική κάρτα "δύο σε ένα"

Ένα νέο προϊόν με την ονομασία "Dual" λανσάρει ήδη η Εθνική συνδυάζοντας στο ίδιο πλαστικό σώμα χρεωστική και πιστωτική κάρτα. Σταδιακά, όλες οι χρεωστικές κάρτες της τράπεζας θα αντικατασταθούν από την Dual, η οποία θα λειτουργεί εξ ορισμού ως χρεωστική αλλά θα παρέχει τη δυνατότητα μικρού πιστωτικού ορίου εφόσον το ενεργοποιήσει ο πελάτης.

"Στόχος μας είναι να επανεισάγουμε τους πελάτες μας στη χρήση της πιστωτικής κάρτας με τρόπο ήπιο και ασφαλή, καθώς τα πιστωτικά όρια της Dual έχουν περισσότερο χαρακτήρα overdraft. Θέλουμε να αντιστρέψουμε το αρνητικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί ως αποτέλεσμα των πρακτικών κατάχρησης του παρελθόντος", εξηγεί ο κ. Πλέσσας. Σήμερα, η Εθνική διαθέτει συνολικά 2.000 χρεωστικές κάρτες την ημέρα. Όσον αφορά στις πιστωτικές, εκδίδονται καθημερινά 500 κάρτες στα καταστήματα και 200 online.

Ενίσχυση της άμυνας στην απάτη

Η αυξημένη διείσδυση των ψηφιακών τραπεζικών προϊόντων ενισχύει και τις πιθανότητες απάτης, εξηγεί ο κ. Πλέσσας, σημειώνοντας, πάντως, ότι οι πελάτες είναι πλέον πολύ πιο ευαισθητοποιημένοι από ό,τι στο παρελθόν. 

"Στην Εθνική έχουμε αυξήσει το αρμόδιο τμήμα των agents που παρακολουθούν τις online συναλλαγές των πελατών μας από 20 σε 60 άτομα, ώστε να εντοπίζουν σε 24ωρη βάση τυχόν ύποπτες συναλλαγές και να ειδοποιούν τους πελάτες μας", αναφέρει.

Επιπλέον, εν όψει της νέας νομοθεσίας που τέθηκε σε εφαρμογή στις αρχές Σεπτεμβρίου αποδίδοντας ευθύνη στις τράπεζες για online απάτες άνω των 1.000 ευρώ -σε περίπτωση που δεν εφαρμόζονται τρία στάδια ασφάλειας-, οι τράπεζες έχουν εισαγάγει και τρίτο βήμα ταυτοποίησης των χρηστών, γεγονός που έχει συμβάλλει στη μείωση των περιστατικών απάτης, επιβεβαιώνει ο κ. Πλέσσας.

Περισσότερα από Forbes

Το διαχρονικό success stοry του καφέ - Ποιοι επενδύουν

Η αγορά του καφέ έχει μετατραπεί σε χρηματιστηριακό θρίλερ, με τις τιμές να καταρρίπτουν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Μόνο το 2024 οι τιμές του Arabica σημείωσαν αύξηση 70%.

Gradient Labs: Η startup με Ελληνίδα co-founder που αλλάζει την τραπεζική εξυπηρέτηση

Δεν διατηρεί προς το παρόν φυσική παρουσία στην Ελλάδα, αλλά εξετάζει σοβαρά τις επιλογές επέκτασης.

Κλείνει για τον ΟΤΕ το κεφάλαιο "Ρουμανία"

Η πώληση της Telekom Romania Mobile οδεύει προς ολοκλήρωση, μετά το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της χώρας.

Αυθεντικότητα, καινοτομία και νέες συνήθειες για την μπίρα το 2025

Οι ζυθοποιίες ενισχύουν τις θέσεις τους μέσω στοχευμένων επενδύσεων, ευελπιστώντας σε θετικό τελικό "ταμείο".

Louis Vuitton Ελλάς: Κέρδη ρεκόρ 17,6 εκατ. - Η ελληνική "συνταγή" επιτυχίας

Τα "χρυσά" μερίσματα, οι έξι ανέλεγκτες φορολογικές χρήσεις και οι ανακατατάξεις στη Μύκονο.

Οι βιομήχανοι τροφίμων που αγάπησαν το hoteling

Η δυναμική του ελληνικού τουρισμού δεν είναι νέο "φρούτο" για τους βιομηχάνους τροφίμων και ποτών.

Tesla: Κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση σε τριμηνιαία έσοδα εδώ και πάνω από 10 χρόνια στο β' τρίμηνο

Στο -12%, εν μέσω προβληματισμού για την πολιτική δραστηριότητα του Έλον Μασκ. Ξεκίνησε την παραγωγή ενός πιο οικονομικού ηλεκτρικού μοντέλου.

Changan Hellas: Το νέο κινεζικό άνοιγμα του ομίλου Βασιλάκη

Πραγματοποίησε και επισήμως την άφιξή της η Changan Hellas, η νεοσύστατη εταιρεία της οικογένειας Βασιλάκη. Νέοι παίχτες μπαίνουν στην αγορά της ηλεκτροκίνησης και αυξάνεται ο ανταγωνισμός.

"Λαχάνιασε" η Bodytalk - Στο κόκκινο για δεύτερη χρονιά

Σχέδιο για επιστροφή στα κέρδη μέσω νέων συνεργασιών και επένδυσης σε νέα κατηγορία προϊόντων.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.