Αύξηση 32% στις παραγγελίες τάνκερ από τις αρχές του 2024 - Πρώτοι σε αριθμό παραγγελιών οι Έλληνες εφοπλιστές

Αύξηση 32% στις παραγγελίες τάνκερ από τις αρχές του 2024 - Πρώτοι σε αριθμό παραγγελιών οι Έλληνες εφοπλιστές

Τα επίπεδα παραγγελιών δεξαμενόπλοιων έχουν αυξηθεί σημαντικά κατά τους πρώτους μήνες του 2024, με 104 τάνκερ να έχουν προστεθεί μέχρι στιγμής φέτος παγκοσμίως στα βιβλία παραγγελιών, από 79 για την ίδια περίοδο πέρυσι, σε μια αύξηση περίπου 32% σε ετήσια βάση, σημειώνει σε σημείωμά της η Veson Nautical, συμπληρώνοντας ότι οι Έλληνες εφοπλιστές διατηρούν την πρωτιά σε νέες παραγγελίες.

Οι αξίες για τα νεότευκτα Tanker έχουν επίσης αυξηθεί σε όλους τους υποτομείς. Τα LR2 των 115.000 DWT παρουσιάζουν το μεγαλύτερο άλμα, κατά 7,31% περίπου από την αρχή του έτους από 69,11 εκατ. δολάρια σε 74,16 εκατ. δολ., καθώς οι τιμές γι' αυτόν τον τομέα διατηρούν την ανοδική τους τροχιά και κυμαίνονται κοντά στα υψηλότερα επίπεδά τους από το 2008.

Από τα δεξαμενόπλοια που παραγγέλθηκαν φέτος, η πλειοψηφία αφορά τον τομέα MR, με περίπου 37%, ακολουθούμενα από τα VLCC με  περίπου 31%, τα Suezmaxes με 19% και τα LR2 με 12%, αντίστοιχα. Τα Aframaxes ήταν στην πέμπτη θέση με μόλις 1% όλων των παραγγελιών που έγιναν φέτος. Δεν αναφέρθηκαν παραγγελίες LR1. Περισσότερες από τις μισές από αυτές τις παραγγελίες έχουν γίνει σε κινεζικά ναυπηγεία με μερίδιο περίπου 57%, η Νότια Κορέα κατατάσσεται δεύτερη με μερίδιο 36%, και το Βιετνάμ στην τρίτη θέση με 6%. Η Ιαπωνία αντιπροσωπεύει μόλις το 1% των παραγγελιών Tanker που έγιναν από τις αρχές του 2024 μέχρι σήμερα.

Οι Έλληνες αγοραστές έχουν υπάρξει οι πλέον ενεργοί στην παραγγελία Tankers με 28 παραγγελίες φέτος, κυρίως στον τομέα των Suezmax. Ακολουθούν η Ινδονησία, καθώς η Pertamina παρήγγειλε 15 MR τάνκερς τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, που έχει προγραμματιστεί να κατασκευαστούν στη Hyundai Mipo και να παραδοθεί το 2026, με συμβόλαιο για 47,75 εκατομμύρια δολάρια το καθένα, συνολικά, αξία VV 48,99 εκατομμύρια δολάρια το καθένα. Οι Βερμούδες κατέθεσαν τον τρίτο υψηλότερο αριθμό παραγγελιών, με συνολικά οκτώ.

Αυτή η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι ιδιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους παλιούς στόλους και να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία να παραγγείλουν πλοία ικανά να πληρούν τους τελευταίους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Επιπλέον, οι όροι πωλήσεων μεταχειρισμένων πλοίων γίνονται διεθνώς πιο αυστηροί προκειμένου να περιοριστεί η μεταφορά φορτίων που υπόκεινται κυρώσεις.

Οι γεωπολιτικές αβεβαιότητες έχουν ενισχύσει τα κέρδη στον τομέα των τάνκερ, μαζί με μια βελτιωμένη προοπτική ζήτησης. Η αναστάτωση στη Διώρυγα του Σουέζ ως συνέπεια των επιθέσεων των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα ανάγκασε τους ιδιοκτήτες να διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις. Το γεγονός έχει σταθεροποιήσει τα κέρδη για το αργό, σε συνδυασμό με την αύξηση της ζήτησης τονομιλίων λόγω των αλλαγών στις εμπορικές ροές που έχουν προκύψει ως αποτέλεσμα των κυρώσεων στα ρωσικά φορτία πετρελαίου.

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

Ευάγγ. Μαρινάκης: "Ο "σκιώδης στόλος" θα σβήσει – το LNG και η Τεχνητή Νοημοσύνη θα δώσουν το προβάδισμα"

Κερδισμένοι θα είναι οι εφοπλιστές που διαθέτουν σύγχρονα και αποδοτικά δεξαμενόπλοια.

Ελληνικές ναυτιλιακές στη Wall Street: Ισχυρή κερδοφορία, αλλά με αβεβαιότητες στον ορίζοντα

Καθαρά κέρδη που ξεπερνούν τα 1,8 δισ. δολάρια ανακοίνωσαν οι εισηγμένες ελληνικών συμφερόντων.

Δεξαμενόπλοια: Ναύλοι υπό πίεση φέρνουν τους Έλληνες μπροστά σε μια νέα πραγματικότητα

Καθίζηση καταγράφεται στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων, η εποχή των υπερκερδών δείχνει να κλείνει.

ΟΝΕΧ: Νέο πενταετές επενδυτικό σχέδιο για τη Σύρο

Κεντρικός στόχος η ολιστική ανασυγκρότηση της Βιομηχανικής Μονάδας Σύρου.

Η Ελληνική Ionic Shipping επενδύει στην τεχνητή νοημοσύνη και εξοπλίζει όλο τον στόλο της με το σύστημα Orca AI

Την πλήρη εγκατάσταση του συστήματος τεχνητής νοημοσύνης Orca AI στο σύνολο των πλοίων που συνθέτουν τον στόλο της ανακοίνωσε η Ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρία Ionic Shipping,

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες παραμένουν πρωταγωνιστές με στόλους-γίγαντες άνω του 1 εκατ. dwt

Η ναυτιλία των Ελλήνων καταγράφει για άλλη μια χρονιά εντυπωσιακή παρουσία στις διεθνείς αγορές.

Συγκέντρωση στόλων στην ελληνική ναυτιλία – Λιγότερες εταιρείες με περισσότερα πλοία

Στα μέσα της χρονιάς καταγράφηκαν 63 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων με στόλους άνω των 20 πλοίων

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.

Σταθερή πορεία και στοχευμένες κινήσεις από τις ελληνικές ναυτιλιακές

Ο ελληνικός ναυτιλιακός κλάδος μπαίνει στο δεύτερο μισό του 2025 με εμφανή σημάδια αντοχής.

Νέες παραγγελίες πλοίων: Πού επενδύουν οι Έλληνες εφοπλιστές

Οι εφοπλιστές επενδύουν σε λιγότερα πλοία, αλλά με προηγμένη τεχνολογία, καθαρές μηχανές και στρατηγική πρόβλεψη για τις αγορές του μέλλοντος.

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας χτίζουν το μέλλον

Δεκαπέντε νέοι τεχνίτες από τη ΔΥΠΑ πιάνουν δουλειά – Μήνυμα στήριξης από Κεραμέως και Ξενοκώστα.

Η ασπίδα της ναυτιλιακής βιομηχανίας: Τι έδειξε το Συνέδριο των Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Υπεράκτιων Πλοίων

Στο φως μια σκληρή αλλά απαραίτητη αποτύπωση της πραγματικότητας για 4 κρίσιμους τομείς της ναυτιλίας.