Ι. Μάργαρης (ΑΔΜΗΕ): Κρίσιμη η εξεύρεση εξειδικευμένου προσωπικού για να προχωρήσουν τα μεγάλα ενεργειακά έργα

Ι. Μάργαρης (ΑΔΜΗΕ): Κρίσιμη η εξεύρεση εξειδικευμένου προσωπικού για να προχωρήσουν τα μεγάλα ενεργειακά έργα

Την πρόκληση εξεύρεσης εξειδικευμένου προσωπικού που είναι απαραίτητο προκειμένου να υλοποιηθούν έγκαιρα τα μεγάλα ενεργειακά έργα για την πράσινη μετάβαση της χώρας, ανέδειξε κατά την τοποθέτησή του ο Αντιπρόεδρος Δ.Σ. του ΑΔΜΗΕ, κ. Ι. Μάργαρης στο συνέδριο "Δημογραφικό 2024 - Εθνική Προτεραιότητα". "Η μεγαλύτερη πρόκληση για τον ΑΔΜΗΕ είναι να βρεθούν οι άνθρωποι για να εκτελέσουν τα πολύπλοκα έργα που εντάσσονται στο επενδυτικό μας πλάνο, μέσα στα επόμενα χρόνια", τόνισε. 

Για τον λόγο αυτό, όπως επεσήμανε ο κ. Μάργαρης, ο ΑΔΜΗΕ προσπαθεί συνεχώς να εξελίσσεται σε μία ελκυστική εταιρεία για την αγορά εργασίας. "Προσπαθούμε να αλλάξουμε διαδικασίες, κουλτούρες και κανόνες στο εσωτερικό της εταιρείας σε θέματα αξιοκρατίας και στο πως γίνεται η επιλογή των στελεχών του Διαχειριστή. Με αυτόν τον τρόπο καταφέραμε να φέρουμε πίσω πολλά από τα παιδιά της γενιάς μου που ήταν στο εξωτερικό, αλλά ήθελαν να επιστρέψουν και να εργαστούν στην Ελλάδα". 

Ενεργή συμβολή του ΑΔΜΗΕ στην ανάσχεση του "brain drain"

Ο Αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ υπογράμμισε πως ο Διαχειριστής συμβάλλει ενεργά στην αντιμετώπιση του "brain drain" της χώρας, καθώς απασχολεί στελέχη υψηλού μορφωτικού επιπέδου στα έργα που πραγματοποιεί εντός αλλά και εκτός συνόρων. Ανέφερε χαρακτηριστικά το παράδειγμα του μεγάλου έργου της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης - Αττικής που εκτελεί η θυγατρική του ΑΔΜΗΕ "Αριάδνη Interconnection", όπου απασχολούνται ταλέντα του εξωτερικού που επέστρεψαν στη χώρα μας για να εργαστούν σε έναν μεγάλο ενεργειακό όμιλο με προοπτικές.

"Στην "Αριάδνη”, ένα σημαντικό ποσοστό των εργαζομένων είναι άνθρωποι που είχαν φύγει στο εξωτερικό, αλλά επέστρεψαν για να εργαστούν πάνω σε ένα μεγάλο ενεργειακό έργο. Στον ΑΔΜΗΕ είμαστε περήφανοι που καταφέραμε να τους φέρουμε πίσω", ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η υψηλή ζήτηση για έμπειρα στελέχη αυξάνει το μισθολογικό κόστος

Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτό που άλλαξε στην πορεία των χρόνων είναι η διεθνής συγκυρία. "Στην Ευρώπη σήμερα κατασκευάζονται πολύ μεγάλα έργα ηλεκτρικών διασυνδέσεων, ανάλογα με αυτά που εκτελεί ο ΑΔΜΗΕ. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, με βάση και τους ενεργειακούς στόχους που έχουν τεθεί για το 2030, να λείπουν σήμερα 3-4 εκατομμύρια έμπειρων εξειδικευμένων εργαζομένων, που απαιτούνται για την υλοποίηση των έργων της ενεργειακής μετάβασης".

Ο κ. Μάργαρης, εξήγησε πως η υψηλή ζήτηση εξειδικευμένων στελεχών έχει σαν αποτέλεσμα να αυξάνονται οι μισθοί και αυτό είναι πρόκληση για τον ΑΔΜΗΕ που δεν του επιτρέπεται να αυξήσει τις αποδοχές του προσωπικού του, λόγω νομοθετικών περιορισμών που ισχύουν από το παρελθόν.

Για τον λόγο αυτό, όπως είπε, μηχανικοί του Διαχειριστή μετακινούνται είτε σε εταιρείες του ιδιωτικού τομέα, είτε στο εξωτερικό. "Δεν είναι μόνο το μισθολογικό στο οποίο ο ΑΔΜΗΕ δεν μπορεί να είναι το ίδιο ανταγωνιστικός αλλά και στις παροχές που δίνονται. Παρά τα προβλήματα και τους περιορισμούς, συνεχίζουμε την προσπάθεια για βελτίωση των αποδοχών και των παροχών προς τους εργαζόμενους, με στόχο να αρθούν οι στρεβλώσεις που υπάρχουν", σημείωσε.

Περισσότερα από Forbes

Κατέρρευσε η First Brands στις ΗΠΑ με χρέη άνω των $10 δισ. - Υπέβαλε αίτηση πτώχευσης

Επιβαρυμένη από το χρέος που προέκυψε από μια σειρά εξαγορών.

TotalEnergies: Deal για πώληση του 50% του χαρτοφυλακίου ηλιακής ενέργειας στη Β. Αμερική - Στα $950 εκατ. το τίμημα

Συνολικά η πώληση περιλαμβάνει 47 περιουσιακά στοιχεία ηλιακής ενέργειας.

Jackaroo: Οι ουρές της Gen Z και η εκτίναξη των κερδών – Τι εισπράττει η Vivartia

Στα 7,5 εκατ. ευρώ ο τζίρος της Red Meat Α.Ε. πίσω από τα Jackaroo. Ο μηδενικός δανεισμός, το γεμάτο ταμείο και το ασυναγώνιστο περιθώριο κέρδους.

Κινέζικα αυτοκίνητα στην Ελλάδα: Έντονος ανταγωνισμός και νέοι "παίκτες" στην αγορά

Ηλεκτρικά οχήματα "made in China" προκαλούν… μποτιλιάρισμα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου.

Τι σημαίνει η βίζα εργασίας των 100.000 δολαρίων στις ΗΠΑ για τον τεχνολογικό κλάδο

"Δεν υπάρχει ούτε μία εταιρεία που έχω επενδύσει τα τελευταία 10 χρόνια που να μπορεί να πληρώσει αυτό το ποσό".

Energean Ελλάδας: Ζημίες και προσωρινό στοπ στην παραγωγή του Πρίνου - Στροφή 1 δισ. σε αποθήκευση CO₂ και πράσινη καινοτομία

Το ενεργειακό αποτελεί θηλιά για την εταιρεία καθώς αυξάνει υπερβολικά το κόστος παραγωγής, εκτινάσσοντας στα ύψη τις ζημιές.

Volvo: Το σχέδιο για την παραγωγή αυτοκινήτων από ανακυκλώσιμα υλικά

Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία θα επικεντρωθεί στα υβριδικά plug-in αυτοκίνητα.

Hack The Box: Η startup που εκπαιδεύει "αντί-hackers" προχωρά σε εξαγορά και διευρύνει την παρουσία της

Η Hack The Box μετρά πάνω από 3,7 εκατ. μέλη παγκοσμίως και έχει λάβει συνολικά περίπου 70 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση.

Market In: Περισσότερα καταστήματα, λιγότερα κέρδη

Ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 418 εκατ. ευρώ.

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Απευθείας σύνδεση Αθήνα με Δελχί και Βομβάη με 14 πτήσεις από τη νέα χρονιά.

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.