Ηλεκτρονική Τιμολόγηση: Ισχυρά φορο-κίνητρα για τις επιχειρήσεις που σπεύσουν να εφαρμόσουν άμεσα το νέο σύστημα

Ηλεκτρονική Τιμολόγηση: Ισχυρά φορο-κίνητρα για τις επιχειρήσεις που σπεύσουν να εφαρμόσουν άμεσα το νέο σύστημα

Της Σίσσυς Σταυροπιερράκου 

Σημαντικά φορο-μπόνους δίνει το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας σε όσες επιχειρήσεις ή επαγγελματίες σπεύσουν να εφαρμόσουν προαιρετικά την ηλεκτρονική τιμολόγηση, πριν από την υποχρεωτική εφαρμογή του νέου συστήματος. Σε διάταξη που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για τον τελωνειακό κώδικα που κατατέθηκε στη Βουλή αναφέρεται ότι όσοι επιλέξουν να εφαρμόσουν πρόωρα την αποκλειστική ηλεκτρονική τιμολόγηση, θα έχουν οφέλη όπως: 

Η δαπάνη για την αρχική προμήθεια τεχνικού εξοπλισμού και λογισμικού που απαιτείται για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, θα αποσβέννυται πλήρως στο έτος πραγματοποίησής της, προσαυξημένη κατά 100%. Σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση του νομοσχεδίου, στόχος είναι η παροχή κινήτρων για την αναβάθμιση των υποδομών των επιχειρήσεων.

Η δαπάνη για την παραγωγή, διαβίβαση και ηλεκτρονική αρχειοθέτηση ηλεκτρονικών τιμολογίων για το πρώτο ημερολογιακό έτος χρήσης, θα αναγνωρίζεται  προς έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα και θα προσαυξάνεται κατά ποσοστό 100% κατά το έτος πραγματοποίησής της. 

Οι προϋποθέσεις 

Οι επιχειρήσεις που θέλουν να αξιοποιήσουν τα φορολογικά οφέλη καλούνται να κινηθούν άμεσα, καθώς η σχετική δήλωση πρέπει να γίνει δύο μήνες πριν από την έναρξη της υποχρεωτικής εφαρμογής. Ειδικότερα, βασικές προϋποθέσεις για την παροχή των κινήτρων που παρέχονται σε επιχειρήσεις και επαγγελματίες επί των δαπανών που διενεργούνται από το φορολογικό έτος 2025 και επόμενα, είναι: 

α) να έχει υποβληθεί δήλωση για τη χρήση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσω Υπηρεσιών Παρόχου για την Ηλεκτρονική Έκδοση Στοιχείων ή της Εφαρμογής Έκδοσης και Διαβίβασης Παραστατικών της ΑΑΔΕ, σύμφωνα με την απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, το αργότερο δύο μήνες πριν από την έναρξη ισχύος της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής τιμολόγησης για πωλήσεις αγαθών και παροχές υπηρεσιών και
β) η έναρξη χρήσης της ηλεκτρονικής τιμολόγησης να  πραγματοποιείται μέσα στο ίδιο διάστημα, δηλαδή δύο μήνες πριν την έναρξη ισχύος του μέτρου.

Η  εφαρμογή της υποχρεωτικής τιμολόγησης θα οριστικοποιηθεί με υπουργικές αποφάσεις το επόμενο διάστημα που θα καθορίζουν τις ακριβείς ημερομηνίες, εξαιρέσεις και τεχνικές λεπτομέρειες.  

Το νέο σύστημα

Σύμφωνα με το νέο καθεστώς, θεσμοθετείται η υποχρεωτική έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων για όλες τις επιχειρήσεις που υπάγονται στον ν. 4308/2014, οι οποίες διενεργούν συναλλαγές με άλλες επιχειρήσεις εντός Ελλάδας, με επιχειρήσεις εκτός ΕΕ, καθώς και με φορείς της Γενικής Κυβέρνησης.

Η  υποχρέωση καλύπτει τιμολόγια που εκδίδονται:

- για πωλήσεις αγαθών ή υπηρεσιών σε άλλες επιχειρήσεις στην Ελλάδα,
- για εξαγωγές εκτός Ε.Ε.
- για συναλλαγές με το Δημόσιο και τη Γενική Κυβέρνηση.

Από την έναρξη ισχύος του νόμου και μετά, τα παραστατικά για τις παραπάνω συναλλαγές θα πρέπει να εκδίδονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά και να αποστέλλονται είτε μέσω παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης, είτε μέσα από την Εφαρμογή Έκδοσης και Διαβίβασης της ΑΑΔΕ.

Με την υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση επιδιώκεται η απλοποίηση της διαδικασίας διαβίβασης δεδομένων των επιχειρήσεων στη Φορολογική Διοίκηση, η μείωση λαθών που συνδέονται με την εκπλήρωση των φορολογικών υποχρεώσεων των οντοτήτων, η μείωση της απώλειας Φόρου Προστιθέμενης Αξίας, η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, η μείωση του διαχειριστικού κόστους των οντοτήτων και η πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο σχετικά με τα οικονομικά μεγέθη των οντοτήτων.

Επιπλέον, η εφαρμογή της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής τιμολόγησης θα διευκολύνει την εκπλήρωση των δηλωτικών υποχρεώσεων των οντοτήτων αναφορικά με τον Φ.Π.Α. μέσω της προσυμπλήρωσης των δηλώσεών τους, καθώς και των "καταστάσεων οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα - Έντυπο Ε3", οι οποίες είναι ήδη σε ισχύ.

Περισσότερα από Forbes

Κλείνει για τον ΟΤΕ το κεφάλαιο "Ρουμανία"

Η πώληση της Telekom Romania Mobile οδεύει προς ολοκλήρωση, μετά το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της χώρας.

Αυθεντικότητα, καινοτομία και νέες συνήθειες για την μπίρα το 2025

Οι ζυθοποιίες ενισχύουν τις θέσεις τους μέσω στοχευμένων επενδύσεων, ευελπιστώντας σε θετικό τελικό "ταμείο".

Louis Vuitton Ελλάς: Κέρδη ρεκόρ 17,6 εκατ. - Η ελληνική "συνταγή" επιτυχίας

Τα "χρυσά" μερίσματα, οι έξι ανέλεγκτες φορολογικές χρήσεις και οι ανακατατάξεις στη Μύκονο.

Οι βιομήχανοι τροφίμων που αγάπησαν το hoteling

Η δυναμική του ελληνικού τουρισμού δεν είναι νέο "φρούτο" για τους βιομηχάνους τροφίμων και ποτών.

Tesla: Κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση σε τριμηνιαία έσοδα εδώ και πάνω από 10 χρόνια στο β' τρίμηνο

Στο -12%, εν μέσω προβληματισμού για την πολιτική δραστηριότητα του Έλον Μασκ. Ξεκίνησε την παραγωγή ενός πιο οικονομικού ηλεκτρικού μοντέλου.

Changan Hellas: Το νέο κινεζικό άνοιγμα του ομίλου Βασιλάκη

Πραγματοποίησε και επισήμως την άφιξή της η Changan Hellas, η νεοσύστατη εταιρεία της οικογένειας Βασιλάκη. Νέοι παίχτες μπαίνουν στην αγορά της ηλεκτροκίνησης και αυξάνεται ο ανταγωνισμός.

"Λαχάνιασε" η Bodytalk - Στο κόκκινο για δεύτερη χρονιά

Σχέδιο για επιστροφή στα κέρδη μέσω νέων συνεργασιών και επένδυσης σε νέα κατηγορία προϊόντων.

Το μυστικό "όπλο" που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο Τραμπ για να "νικήσει" τη Fed

Το μοντέλο που θα μας δείξει αν η Ουάσινγκτον υπονομεύει την ακεραιότητα του δολαρίου ή διατηρεί την αξία του.

Kaedim: Η startup που αλλάζει τα δεδομένα στο 3D βάζει στόχο την Ελλάδα

Η startup δημιουργήθηκε για να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο παράγεται το 3D περιεχόμενο, ξεκινώντας από τη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.