Της Ξανθής Γούναρη
Με ζημιές που ξεπέρασαν τα 2 εκατ. ευρώ έκλεισε η χρήση του 2024 για την εταιρεία αθλητικών ειδών Bodytalk, η οποία ωστόσο δείχνει έτοιμη να αντεπιτεθεί. Η διοίκηση, υπό τον Γιώργο Λεουτσάκο (πρόεδρος και CEO), εμφανίζεται αποφασισμένη να αντιστρέψει την αρνητική πορεία, καταστρώνοντας έναν φιλόδοξο και πολυεπίπεδο στρατηγικό σχεδιασμό για το 2025.
Η εταιρεία εμφάνισε κύκλο εργασιών 10,17 εκατ. ευρώ, μειωμένο κατά 8% σε σύγκριση με το 2023. Το καθαρό αποτέλεσμα της χρήσης διαμορφώθηκε σε ζημίες 2.052.916 ευρώ, σχεδόν διπλάσιες από τις αντίστοιχες του προηγούμενου έτους (-1.037.025 ευρώ).
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε διάστημα μόλις δύο ετών η Bodytalk έχει απολέσει σχεδόν 1,92 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις, με τις σημαντικότερες απώλειες να καταγράφονται στη λιανική εσωτερικού.
Το μικτό κέρδος υποχώρησε στα 4,56 εκατ. ευρώ από 5,98 εκατ. ευρώ το 2023 (πτώση 23,8%), με το μικτό περιθώριο να διαμορφώνεται στο 45,7%, όταν δύο χρόνια πριν ξεπερνούσε το 55%. Τα λειτουργικά αποτελέσματα (EBIT) διαμορφώθηκαν σε ζημίες -1.882.764 ευρώ, επιδεινούμενα σημαντικά από τις -845.966 ευρώ του 2023.
Πίεση σε προσωπικό, ρευστότητα και δίκτυο
Το προσωπικό της Bodytalk, που μετρά 29 χρόνια λειτουργίας μειώθηκε μέσα στο 2024 από 158 σε 142 εργαζόμενους, ενώ η ρευστότητα παρέμεινε ασθενής, με ταμειακά διαθέσιμα μόλις 660 χιλ. ευρώ, την ώρα που οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις ξεπερνούν τα 3 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί ωστόσο ότι ο συνολικός δανεισμός μειώθηκε στα 1.250.000 ευρώ στο τέλος του 2024 , από 1.750.000 ευρώ στις 31/12/2023.
Επιπλέον, η εταιρεία περιόρισε σημαντικά το φυσικό της δίκτυο καταστημάτων, μειώνοντάς το από 25 σημεία πώλησης το 2023, σε 19 στο τέλος του 2024.
Η διοίκηση αποδίδει την αναδιάρθρωση αυτή σε ενδελεχή αξιολόγηση των οικονομικών επιδόσεων και της αποδοτικότητας κάθε σημείου πώλησης, με στόχο τη δημιουργία βιώσιμου μοντέλου ανάπτυξης.
Το στοίχημα της εξωστρέφειας
Παρά τις προκλήσεις, η Bodytalk επενδύει αποφασιστικά στο εξωτερικό. Η λειτουργία δύο νέων καταστημάτων στο Κάιρο της Αιγύπτου, σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικό κατάστημα που εξυπηρετεί την ευρύτερη περιοχή, αποτελεί τη βασική ελπίδα της διοίκησης για ανάπτυξη.
Σύμφωνα με την έκθεση διαχείρισης, η εταιρεία έχει ενεργοποιήσει επαφές και διαπραγματεύσεις για νέες συνεργασίες σε Ρουμανία και Βαλκάνια, προσβλέποντας σε σταδιακή διεύρυνση του αποτυπώματός της στις αγορές του εξωτερικού.
Οι στρατηγικοί στόχοι για το 2025
Για εφέτος, σύμφωνα με τη διοίκηση, η εταιρεία, λαμβάνοντας υπόψη τις δυσκολίες που έχουν ήδη επηρεάσει την οικονομική χρήση του 2024 και τη συνεχιζόμενη αναστάτωση στο πολιτικοοικονομικό περιβάλλον με νέες δυσοίωνες εξελίξεις, έχει θέσει ως βασικό μέλημα τη διόρθωση των οικονομικών αποτελεσμάτων με απώτερο στόχο την επαναφορά της σε τροχιά συνεχούς κερδοφορίας.
Η διοίκηση της εταιρείας επενδύει στην αναστροφή του κλίματος μέσα από έναν ξεκάθαρο και δομημένο σχεδιασμό. Οι βασικοί άξονες του σχεδίου για το 2025 είναι:
• Αύξηση πωλήσεων στην ελληνική αγορά
• Ενίσχυση πωλήσεων στις υφιστάμενες αγορές του εξωτερικού
• Διείσδυση σε νέες διεθνείς αγορές
• Προώθηση νέας κατηγορίας προϊόντων με την υπογραφή της Bodytalk
• Ανάπτυξη συνεργασιών παραγωγής ενδυμάτων για τρίτους
• Δημιουργία ειδικών σειρών ενδυμάτων για εξειδικευμένες ανάγκες
• Αξιοποίηση δημιουργικών σχεδίων και σημάτων για νέα σχεδιαστική ταυτότητα
Κεφαλαιακή ένεση και διανομή μερίσματος εν μέσω ζημιών
Σε μια προσπάθεια ενίσχυσης της καθαρής θέσης, η Γενική Συνέλευση της 1ης Ιουλίου 2025 αποφάσισε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 274.740 ευρώ, μέσω κεφαλαιοποίησης οφειλών προς μετόχους. Το μετοχικό κεφάλαιο ανέρχεται πλέον στα 5.052.740 ευρώ, με 505.274 ονομαστικές μετοχές.
Παράλληλα, στο τέλος της περσινής χρονιάς εγκρίθηκε και διανομή μερίσματος 250.000 ευρώ από κέρδη προηγούμενων ετών παρότι η χρήση ήταν ζημιογόνος.