Κινέζικα αυτοκίνητα στην Ελλάδα: Έντονος ανταγωνισμός και νέοι "παίκτες" στην αγορά

Κινέζικα αυτοκίνητα στην Ελλάδα: Έντονος ανταγωνισμός και νέοι "παίκτες" στην αγορά

Του Στάθη Βασιλόπουλου

Ηλεκτρικά οχήματα "made in China" προκαλούν… μποτιλιάρισμα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, με νέες αφίξεις που ανεβάζουν κατακόρυφα τον ανταγωνισμό στον κλάδο. Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να διευρύνουν το αποτύπωμά τους στη χώρα μας, αποδεικνύοντας ότι η είσοδός τους δεν ήταν μια παροδική "μόδα", αλλά μια σταθερή στρατηγική διείσδυσης με στόχο τη διεκδίκηση μεριδίου από την "πίτα" της ηλεκτροκίνησης.

Σήμερα, στην Ελλάδα δραστηριοποιείται ένας σημαντικός αριθμός από κινεζικές μάρκες στον κλάδο των επιβατικών αυτοκινήτων, δημιουργώντας ένα νέο σκηνικό, όπου οι δυο κορυφαίοι "παίκτες" -MG και BYD- φαίνεται να ισχυροποιούν τη θέση τους, ενώ οι υπόλοιποι λανσάρουν τα δικά τους νέα μοντέλα, επιδιώκοντας να ανατρέψουν τις ισορροπίες.

Στο κινεζικό "μέτωπο" προστίθενται συνεχώς νέα ονόματα, όπως για παράδειγμα αυτό της Changan, που αναμένεται τον επόμενο μήνα να κάνει το "ντεμπούτο" της στην ελληνική αγορά, με δύο ηλεκτρικά μοντέλα. H είσοδος της μάρκας θα γίνει από την Autohellas του ομίλου Βασιλάκη, ο οποίος ήδη διανέμει στην Ελλάδα τα κινεζικά XPENG αλλά και τα Leapmotor (τα τελευταία, μέσω της Ιtalian Motion, η οποία ανήκει κατά 51% στον όμιλο).

Το πρώτο σημείο πώλησης των νέων αυτοκινήτων Ghangan θα είναι στο Χαλάνδρι και μέχρι το τέλος του έτους θα υπάρχουν συνολικά 6 εκθέσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο Κρήτης και Λάρισα. Το 2023, οι παγκόσμιες πωλήσεις της Changan ξεπέρασαν τα 2,3 εκατομμύρια οχήματα, μεγάλο μέρος των οποίων ήταν ηλεκτρικά ή υβριδικά μοντέλα

Στο "παιχνίδι" μπήκε πολύ πρόσφατα και η Μοτοδυναμική, η οποία ξεκίνησε αποκλειστική συνεργασία με την κινεζική NIO για τη διανομή των οχημάτων της σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία. Καίτοι σχετικά "νεότευκτη" στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας (ιδρύθηκε το Νοέμβριο του 2014), η εταιρεία από την Κίνα διαθέτει παγκόσμια παρουσία. Στην Ευρώπη δραστηριοποιείται σε Γερμανία, Σουηδία, Νορβηγία, Δανία και Ολλανδία, ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε ότι επεκτείνεται σε ακόμα 7 χώρες. Η NIO προσφέρει 9 premium μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων με την επωνυμία NIO, ένα όχημα με την επωνυμία ΟΝVO και ένα με την επωνυμία firefly.

Δυναμική είσοδο, με "όχημα" τον όμιλο Σπανό -ο οποίος έχει εντάξει στο χαρτοφυλάκιό του και άλλες φίρμες από την Κίνα όπως Seres, Dongfeng, DFSK, VOYAH- έχει πραγματοποιήσει η Chery,  με 196 ταξινομήσεις τους τέσσερις μήνες που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα. Η κινεζική φίρμα είναι από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες και διεθνώς αναγνωρισμένες εταιρείες στον χώρο της αυτοκίνησης και επιχειρεί το δικό της άνοιγμα στην ευρωπαϊκή αγορά.

Στις καινούργιες αφίξεις συγκαταλέγεται η premium μάρκα Zeekr, η οποία φέρνει στη χώρα μας τρία νέα μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων. Τα αυτοκίνητα είναι ήδη διαθέσιμα για παραγγελία, σε συνεργασία με την GEO Mobility Hellas, η οποία -σημειωτέον- έφερε πρόσφατα στην Ελλάδα τo επίσης κινεζικής προελεύσεως Geely EX5, ηλεκτρικό SUV μικρομεσαίας κατηγορίας.

Στο ίδιο "κύμα" εισόδου, δύο ακόμη κινεζικές εταιρείες- Omoda και Jaecoo- ξεκίνησαν τον περασμένο Φεβρουάριο την εμπορική τους "σταδιοδρομία" στην ελληνική αγορά. Η εισαγωγή και διανομή τους έχει ανατεθεί στην O&J Automotive Ελλάς Μονοπρόσωπη Α.Ε., μια νέα εταιρεία του ομίλου Emil Frey, ο οποίος εκπροσωπεί επίσης τις Mercedes-Benz και smart μέσω της Star Automotive Ελλάς.

Οι πωλήσεις στην Ελλάδα

O πιο μεγάλος "παίκτης" από την Κίνα είναι με διαφορά η MG, η οποία αντιπροσωπεύεται επίσημα στη χώρα μας από τον Όμιλο Συγγελίδη. Η MG, μάλιστα, με 3.330 ταξινομήσεις στην Ελλάδα το οκτάμηνο Ιανουάριος – Αύγουστος 2025 φιλοδοξεί να εισέλθει στην πρώτη δεκάδα των πιο δημοφιλών κατασκευαστών αυτοκινήτων για φέτος (έχει συνολικό μερίδιο αγοράς 3,3%). Δεύτερη στην κατάταξη των κινεζικών οχημάτων ακολουθεί η BYD, η οποία αντιπροσωπεύεται επίσημα στη χώρα μας από τον όμιλο Συγγελίδη, με συνολικά 1.383 ταξινομήσεις στο οκτάμηνο, ενισχύοντας την παρουσία της στην αγορά.

Πέραν από τις MG και BYD, σαφώς χαμηλότερες, αλλά όχι και αμελητέες είναι οι επιδόσεις υπολοίπων  εταιρειών: η Lynk&Co σημείωσε στο οκτάμηνο 197 πωλήσεις, η DFSK κατέγραψε 196 ταξινομήσεις όπως και η Chery και η Leapmotor 119.  

Οι ταξινομήσεις των κινεζικών οχημάτων  στην Ελλάδα το διάστημα Ιανουάριος – Αύγουστος, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου έχουν ως εξής:

MG 3.330

BYD 1.383

Lynk&Co 197

Chery 196

DFSK 196

Leapmotor 119

Jaecoo 94

Omoda 63

Geely 39

Xpeng 7

Dongfeng 4

Seres 4

VOYAH 4

NIO 2

Περισσότερα από Forbes

Τι σημαίνει η βίζα εργασίας των 100.000 δολαρίων στις ΗΠΑ για τον τεχνολογικό κλάδο

"Δεν υπάρχει ούτε μία εταιρεία που έχω επενδύσει τα τελευταία 10 χρόνια που να μπορεί να πληρώσει αυτό το ποσό".

Energean Ελλάδας: Ζημίες και προσωρινό στοπ στην παραγωγή του Πρίνου - Στροφή 1 δισ. σε αποθήκευση CO₂ και πράσινη καινοτομία

Το ενεργειακό αποτελεί θηλιά για την εταιρεία καθώς αυξάνει υπερβολικά το κόστος παραγωγής, εκτινάσσοντας στα ύψη τις ζημιές.

Volvo: Το σχέδιο για την παραγωγή αυτοκινήτων από ανακυκλώσιμα υλικά

Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία θα επικεντρωθεί στα υβριδικά plug-in αυτοκίνητα.

Hack The Box: Η startup που εκπαιδεύει "αντί-hackers" προχωρά σε εξαγορά και διευρύνει την παρουσία της

Η Hack The Box μετρά πάνω από 3,7 εκατ. μέλη παγκοσμίως και έχει λάβει συνολικά περίπου 70 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση.

Market In: Περισσότερα καταστήματα, λιγότερα κέρδη

Ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 418 εκατ. ευρώ.

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Απευθείας σύνδεση Αθήνα με Δελχί και Βομβάη με 14 πτήσεις από τη νέα χρονιά.

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.