AVE: Οι κινήσεις Βαρδινογιάννη στα ποτά του Αντετοκούμπο - Τρόφιμα και το στοίχημα εξυγίανσης

AVE: Οι κινήσεις Βαρδινογιάννη στα ποτά του Αντετοκούμπο - Τρόφιμα και το στοίχημα εξυγίανσης

Tου Γιώργου Λαμπίρη

Στροφή σε νέες δραστηριότητες με επίκεντρο τον κλάδο των τροφίμων έχει πραγματοποιήσει το τελευταίο διάστημα η AVE, συμφερόντων του Νίκου Βαρδινογιάννη. Το ενδιαφέρον του ομίλου στρέφεται εντονότερα στα τρόφιμα και τα ποτά, ενώ εκτός από τις ήδη υλοποιηθείσες κινήσεις, αναζητά και άλλες συνεργασίες ή εξαγορές. 

Η AVE έχει κάνει διαδοχικές κινήσεις το τελευταίο διάστημα, μεταξύ των οποίων είναι η αποκλειστική εισαγωγή των προϊόντων της Ready Nutrition. Η Ready Nutrition αποτελεί ένα από τα επιχειρηματικά εγχειρήματα του Γιάννη Αντετοκούνμπο. Ο Έλληνας μπασκετμπολίστας είναι μεταξύ των μετόχων της Ready Nutrition, στην οποία επένδυσε το 2020. Στην Ελλάδα διατίθενται προϊόντα που ανήκουν στην κατηγορία των αθλητικών ποτών (sports drinks). 

Eπιπλέον η AVE έχει αναπτύξει συνεργασία με την εταιρεία παραγωγής Ferro, που παράγει κριτσίνια, παξιμάδια και συναφή προϊόντα, η οποία διατηρεί εργοστάσιο στη Λαμία για λογαριασμό της οποίας κάνει την αποκλειστική διανομή. 

Συν τοις άλλοις ο εισηγμένος όμιλος έχει αναλάβει και την αποκλειστική διανομή των τυροκομικών προϊόντων "Ρούμελη", η οποία εδρεύει στη Μακρακώμη Φθιώτιδας. 

Ο αντιπρόεδρος της AVE, Θωμάς Ρούμπας, αναφέρει σχετικά ότι "ο όμιλος έχει επικεντρώσει το ενδιαφέρον του στον κλάδο των τροφίμων. Εφόσον υπάρξουν ευκαιρίες εξαγοράς μικρών εταιρειών παραγωγής τροφίμων και ποτών, μας ενδιαφέρει να επεκταθούμε σε αυτόν τον τομέα και μέσω εξαγορών". 

Επιπλέον, ο όμιλος μέσω της Retail & More διαχειρίζεται το εμπορικό σήμα της Carrefour στην Ελλάδα, δραστηριότητα από την οποία προσβλέπει σε ανάπτυξη κυρίως λόγω τουρισμού και αναγνωρισιμότητας του εμπορικού σήματος της πολυεθνικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ. 

Η ίδρυση της AVE Dairy

Θυμίζουμε ότι μεταξύ των νέων κινήσεων στις οποίες έχει προβεί είναι η σύσταση εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων και μέσω αυτής διερευνά το ενδεχόμενο εξαγοράς τυροκομικής μονάδας. Η AVE Dairy όπως είναι το όνομα της συγκεκριμένης επιχείρησης εξετάζει αυτή την περίοδο το άνοιγμα σε τυροκομικά και γαλακτοκομικά προϊόντα με εξαγορά παραγωγικής εγκατάστασης, χωρίς προς το παρόν να έχει ευοδώσει κάτι συγκεκριμένο προς αυτή την κατεύθυνση. 

Aναδιάρθρωση και εξυγίανση

Ευρύτερα πάντως όμιλος AVE έχει κάνει δραστικές κινήσεις αναδιάρθρωσης των δραστηριοτήτων του τα τελευταία χρόνια. Πιο πρόσφατη από αυτές τις κινήσεις είναι η αποεπένδυση από την εταιρεία διανομής συσκευών και αξεσουάρ κινητής τηλεφωνίας Kristelcom Ltd. Mάλιστα εκτός από την πώληση της Kristelcom από τον όμιλο και οι θυγατρικές της εταιρείες Teleunicom Ltd με έδρα την Κύπρο, Globalsat Α.Ε, Anadisis Α.Ε. και Teleunicom Α.Ε. δεν ανήκουν πλέον στον όμιλο. Οι εν λόγω εταιρείες συνεργάζονται, σε αρκετές περιπτώσεις κατ' αποκλειστικότητα, με τους μεγαλύτερους κατασκευαστές προϊόντων τεχνολογίας, των οποίων τα προϊόντα διαθέτουν στην ελληνική και κυπριακή αγορά και τους τελικούς καταναλωτές τους, μέσω δικτύου συνεργατών τους. Ενδεικτικά brands που ο όμιλος Kristelcom αντιπροσωπεύει είναι: Samsung, Huawei, Sony, Lenovo, Celly, Sencor, Lamart, Yenkee, Fieldman, Sage κ.α.

Να σημειωθεί ότι το 50% και 2 μετοχές που κατείχε η AVE στην Kristelcom (50,1%) πουλήθηκαν σε εταιρείες συμφερόντων των, Βασίλη Παπαδόπουλου, Αθανάσιου Μπακόπουλου και Νίκου Βαρδινογιάννη, ήτοι κατ’ αντιστοιχία στις Vapad Ltd, Sidis Enterprises Ltd και Tethys Ltd με αξία πώλησης στα 6 εκατ. ευρώ και ζημία συναλλαγής ύψους 2,2 εκατ. ευρώ, δεδομένου ότι η αξία για το 50% και τις 2 μετοχές ήταν 8,2 εκατ. ευρώ. 

Σημειώνεται ότι η δραστηριότητα διανομής συσκευών και αξεσουάρ κινητής τηλεφωνίας από την οποία αποχωρεί ο όμιλος μέσω της πώλησης της Kristelcom, είχε τζίρο 129,9 εκατ. ευρώ, ήτοι περίπου το 90% των ενοποιημένων πωλήσεων και αποτελούσε την κύρια δραστηριότητα σε επίπεδο ομίλου. 

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών για την AVE στη χρήση 2022 ανήλθε σε 143,21 εκ. ευρώ έναντι 142,88 εκ. ευρώ (+0,2%) το 2021. Το μεικτό κέρδος στη χρήση του 2022 ανήλθε σε 16,99 εκ. ευρώ για τον όμιλο έναντι 16,18 εκ. ευρώ. Τα αποτελέσματα προ φόρων από συνεχιζόμενες δραστηριότητες διαμορφώθηκαν σε ζημιές 5,49 εκ. ευρώ έναντι ζημιών ποσού 6,36 εκ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης. 

"Στόχος να σταματήσει ο βασικός μέτοχος να βάζει λεφτά"

Στόχος του ομίλου σύμφωνα με τον Θωμά Ρούμπα, είναι να καταστεί ο όμιλος υγιής οικονομικά, καθαρίζοντας τον ισολογισμό του. Σημειώνεται ότι η AVE επιβαρύνεται με μακροπρόθεσμο δανεισμό 30,98 εκατ. ευρώ και βραχυπρόθεσμο δανεισμό 12,43 εκατ. ευρώ. Σε ερώτημα για το εάν ο βασικός μέτοχος, Νίκος Βαρδινογιάννης, θα συνεχίζει να στηρίζει την εταιρεία ο κύριος Ρούμπας απάντησε ότι: "μέχρι στιγμής έχει διαθέσει πάνω από 200 εκατ. ευρώ τα τελευταία 15 χρόνια. Δεν γνωρίζω τις προθέσεις του και το εάν θα πει αύριο ή μεθαύριο ότι σταματάει να το κάνει. Η ιστορία πάντως έχει δείξει ότι στηρίζει. Στόχος της διοίκησης είναι να σταματήσει κάποια στιγμή ο βασικός μέτοχος να βάζει λεφτά. Πρέπει να δημιουργηθεί ένας αξιοπρεπής ισολογισμός χωρίς τα βάρη του παρελθόντος. Νομίζω ότι έχουμε κάνει αρκετά πράγματα έως αυτή τη στιγμή. Του χρόνου τέτοια εποχή, θέλω να πιστεύω ότι ο ισολογισμός δεν θα έχει καμία σχέση με αυτό που βλέπουμε σήμερα. Επίσης, επιδιώκουμε όλες οι δραστηριότητες που αναλαμβάνουμε να έχουν στο εξής κερδοφορία και προοπτική. Έως τώρα οι δουλειές της AVE όπως ο τομέας των ταινιών, του Allou Fun Park, οι κινηματογραφικές αίθουσες ήταν ζημιογόνες". 

Διαδοχικές αυξήσεις κεφαλαίου

Σημειώνεται ότι για τη στήριξη της εταιρείας είναι προγραμματισμένη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 8 εκατ. ευρώ τον Σεπτέμβριο και πιθανότατα ακόμα μία αύξηση κεφαλαίου έως το τέλος του έτους.

Η ΑVE Α.Ε. ιδρύθηκε το 1982, ως εταιρεία διανομής ταινιών στην Ελλάδα και την Κύπρο. Έκτοτε, διείσδυσε ευρέως στον κλάδο της ψυχαγωγίας και της τεχνολογίας αποτελούμενη από ένα σύνολο εταιρeιών που κάλυπτε ευρύ φάσμα στρατηγικών δραστηριοτήτων (κινηματογράφος, video, τηλεόραση, πάρκα ψυχαγωγίας, τεχνολογία, κλπ.). Θυμίζουμε ότι το 2003 εξαγόρασε την Power Music, σημερινή Power Media Productions αλλά και τη Ster Cinemas. Το 2004 ακολούθησε η εξαγορά του 42% του Allou Fun Park και το 2005 η εξαγορά της Προοπτική Α.Ε. εταιρεία διανομής κινηματογραφικών ταινιών, ενώ ξεκίνησε η διαπραγμάτευση των μετοχών της στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Το 2006 αύξησε το ποσοστό της στο Allou Fun Park με επιπλέον ποσοστό 9%, αποκτώντας το 100% το 2017. Η εξαγορά του ομίλου Kristelcom πραγματοποιήθηκε το 2019, ενώ την ίδια χρονιά ξεκίνησε η διαδικασία αναδιάρθρωσης του ομίλου μέσω συγχωνεύσεων εταιρειών συμφερόντων του. Το 2020 πούλησε τόσο την Ster Cinemas όσο και την Odeon Entertainment που είχε ιδρύσει το 2016 με αντικείμενο τη διαχείριση κινηματογράφων. Το 2021 ο όμιλος προχώρησε στην απόσχιση και μεταβίβαση του κλάδου εκμετάλλευσης των ψυχαγωγικών πάρκων Allou Fun Park και Kidom που λειτουργούν στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη Αττικής σε συνέχεια της αναδιοργάνωσης των δραστηριοτήτων του.

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

Oscar και Astir: Με κέρδη στον "σοκολατοπόλεμο" των Χριστουγέννων – Το ερωτηματικό του κακάο

Οι δύο ιστορικές ελληνικές σοκολατοποιΐες κατέγραψαν διψήφια αύξηση κερδών το 2024, αψηφώντας το ράλι στις τιμές του κακάο.

Nestlé: Θα καταργήσει 16.000 θέσεις εργασίας παγκοσμίως τα επόμενα δύο χρόνια

Γεγονός που θα επιτρέψει "την εξοικονόμηση 1 δισεκ. φράγκων ετησίως έως το τέλος του 2027"

MAPEI Hellas: Φτιάχνει νέο εργοστάσιο στη Θεσσαλονίκη - Επένδυση 20 εκατ. κυρίως για εξαγωγές στα Βαλκάνια

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή, Σπ. Παπαγιαννάκη, θα ενισχυθεί περαιτέρω η παραγωγική δυναμικότητα.

Eurocatering (Φρεσκούλης): Το νέο εργοστάσιο στη Βουλγαρία και το deadline του 2027

Οι επενδύσεις, η αναπτυξιακή πορεία και η συμφωνία για το exit των Latsco και EOS. Στα 65,73 εκατ. ο τζίρος το 2024.

LVMH: "Απογειώνεται" η μετοχή μετά τη θετική έκπληξη από τις πωλήσεις γ' τριμήνου

Η μετοχή της LVMH γνωρίζει άλμα έως και 13%, μετά την αύξηση στις οργανικές πωλήσεις για πρώτη φορά φέτος.

Η Chloé στην luxury ελληνική αγορά: Η στρατηγική επένδυση μέσω του ομίλου Φάις

Το νέο κατάστημα, στο ιστορικό κτίριο City Link επί της οδού Σταδίου 4, άνοιξε τις πόρτες του στα τέλη του Σεπτεμβρίου.

Σπ. Τσιλιγιάννης (Fieldoo): Το 75% των εταιρειών δυσκολεύεται να βρει προσωπικό – Εμείς έχουμε τη λύση

Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα έναντι πιο παραδοσιακών μοντέλων.

Οι νέες επενδύσεις του ομίλου Καράτζη στο ξενοδοχειακό χαρτοφυλάκιο στην Κρήτη

Εντός του 2026 η ολοκλήρωση ριζικής ανακαίνισης στο Nana Royal μετά την εξαγορά του από την Aldemar.

Ideal Holdings: "Ψήνει" νέα εξαγορά για εφέτος – Το νέο εργοστάσιο της Μπάρμπα Στάθης και τα μίνι attica

Έχουν δρομολογηθεί επενδύσεις της τάξης των 70 εκατ. ευρώ. Τα σχέδια για Μπάρμπα Στάθης, Attica Πολυκαταστήματα και τον κλάδο πληροφορικής

Οι νομπελίστες Οικονομίας 2025 αναγνωρίζουν την καινοτομία σε επίπεδο επιχείρησης ως κλειδί για την οικονομική ανάπτυξη

H επιτροπή του Νόμπελ επισημαίνει και μια αναπάντητη πρόκληση: την επιβράδυνση της παραγωγικότητας σε χώρες του ΟΟΣΑ από τη δεκαετία του 2000.

Πώς το deal ΟΠΑΠ–Allwyn φέρνει αμοιβαία οφέλη και νέες προοπτικές ανάπτυξης

Μία νέα εποχή για τον ΟΠΑΠ εγκαινιάζει η συμφωνία συνένωσης με την Allwyn, που φιλοδοξεί να δημιουργήσει έναν παγκόσμιο "ηγέτη" στη λοταρία και το on line gaming.

Avramar: Το σχέδιο διάσωσης με κούρεμα 238 εκατ. και νέα κεφάλαια 60 εκατ. από την Aqua Bridge

Από ζημιές 48,9 εκατ. ευρώ και κύκλο εργασιών 275,7 εκατ. το 2024, η Avramar αναμένει φέτος ανάπτυξη 8%-9%.