Συμμαχία έκπληξη της nrg (Motor Oil) με τη Hochtief στην ηλεκτροκίνηση

Συμμαχία έκπληξη της nrg (Motor Oil) με τη Hochtief στην ηλεκτροκίνηση

Του Χάρη Φλουδόπουλου

Ελληνογερμανική συμμαχία με επίκεντρο τον κλάδο της ηλεκτροκίνησης και συγκεκριμένα την ανάπτυξη δικτύου ταχυφορτιστών, δημιουργούν από κοινού η θυγατρική του ομίλου της Motor Oil Hellas, nrg, και ο γερμανικός κατασκευαστικός κολοσσός Hochtief. Το κοινό σχήμα των δύο εταιρειών, είναι η εταιρεία Hellenic Fast Charging Services, στην οποία nrg και Hochtief μετέχουν με ίσα ποσοστά 50%-50%. Η εταιρεία έχει ως σκοπό την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης και της εκμετάλλευσης των σχετικών υποδομών. 

Η HFCS θα προχωρήσει στη δημιουργία 52 νέων θέσεων ταχυφόρτισης σε 13 Σταθμούς Εφοδιασμού Αυτοκινήτων (ΣΕΑ) στους αυτοκινητοδρόμους Ολυμπία Οδός και Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, στο πλαίσιο ολοκληρωμένων συμφωνιών με τα εν λόγω Έργα Παραχώρησης. 

Σε πρώτη φάση θα επενδυθούν 3,5 εκατ. ευρώ, ποσό που μέχρι του χρόνου το καλοκαίρι αναμένεται να διπλασιαστεί, με στόχο να δημιουργηθούν συνολικά 200 νέα σημεία φόρτισης ανάλογα με την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην ελληνική αγορά. 

"Καλύπτοντας μεγάλο μέρος της επικράτειας βάζουμε τη σφραγίδα μας ως ηγέτιδα δύναμη στην ελληνική αγορά της ηλεκτροκίνησης", ανέφερε σχετικά ο γενικός διευθυντής της nrg, Αναστάσιος Λωσταράκος. 

Σημειώνεται ότι η γερμανική εταιρεία εκδήλωσε το ενδιαφέρον της να τοποθετηθεί και στην ελληνική αγορά (έχει συμμετάσχει και κερδίσει διαγωνισμούς για ταχυφορτιστές στη Γερμανία) και στο πλαίσιο αυτό ήρθε σε επαφή με την nrg, η οποία σήμερα είναι η εταιρεία με το μεγαλύτερο δίκτυο ταχυφορτιστών στη χώρα με μερίδιο άνω του 50% (σε σύνολο περίπου 200 ταχυφορτιστών, περίπου οι μισοί ανήκουν στη θυγατρική της Motor Oil).

Σημειώνεται ότι οι συμφωνίες για την Ολυμπία Οδό και τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου έχουν χρονική διάρκεια μέχρι το 2038, με δυνατότητα επέκτασης έως το 2041.

Οι δύο εταιρείες σκοπεύουν να αναπτύξουν τη συνεργασία τους μελλοντικά, με τη δημιουργία επιπλέον θέσεων φόρτισης και τοποθέτησης ταχυφορτιστών σε επιλεγμένα σημεία του δικτύου των εθνικών αυτοκινητοδρόμων. Παράλληλα, υπάρχει αρχικό ενδιαφέρον και για κοινή ανάπτυξη δικτύου ταχυφορτιστών και εκτός των ελληνικών συνόρων. 

Σημειώνεται ότι η nrg παρέχει λύσεις ηλεκτροκίνησης και σε συνεργασία με τα πρατήρια του Ομίλου Motor Oil, Shell και AVIN, το δίκτυο incharge, αποτελεί σήμερα το μεγαλύτερο δίκτυο ταχυφορτιστών στην Ελλάδα. Οι ταχυφορτιστές incharge, που βρίσκονται στο εθνικό οδικό δίκτυο και στους αυτοκινητοδρόμους, είναι προηγμένης τεχνολογίας και είναι ικανοί να φορτίσουν ένα ηλεκτροκίνητο όχημα από το 20% έως και στο 80% της δυναμικής του, σε λιγότερο από μισή ώρα. 

Το incharge αποτελεί ένα πανελλαδικό δίκτυο με περισσότερες από 1.000 θέσεις φόρτισης, με φορτιστές κανονικής (AC) και ταχείας (DC) φόρτισης σε 600 σημεία. 

Μέχρι το τέλος του 2023, στόχος της εταιρείας είναι να ξεπεράσει τις 1.500 θέσεις φόρτισης. Ο αριθμός θέσεων φόρτισης στα μεγάλα αστικά κέντρα ξεπερνά τις 450. Ενώ στα νησιά, η nrg έχει σημαντική παρουσία στην Κρήτη, στις Κυκλάδες, στα Δωδεκάνησα και στα νησιά του Ιονίου.

Ο κ. Αναστάσιος Λωσταράκος, Γενικός Διευθυντής της nrg, δήλωσε σχετικά με τη νέα συνεργασία: "Είμαστε εξαιρετικά χαρούμενοι για την έναρξη του νέου μας εγχειρήματος με την HOCHTIEF, μίας κορυφαίας εταιρείας στον τομέα των υποδομών. Στόχος της εταιρείας μας για το incharge είναι η κάλυψη του μεγαλύτερου μέρους τοy Εθνικού Οδικού Δικτύου. Με στρατηγικές συνεργασίες όπως η σύσταση της HFCS, πραγματοποιούμε ένα σημαντικό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση". 

O κ. Peter Coenen, Γενικός Διευθυντής της Hochtief PPP Solutions GmbH, δήλωσε: "Είμαστε χαρούμενοι για την υποστήριξη και συνεισφορά μας στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, στην κατεύθυνση ενός βιώσιμου και περιβαλλοντικά φιλικού δικτύου αυτοκίνησης σε πανευρωπαϊκό επίπεδο".

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Περισσότερα από Forbes

Ρουμανία: Το νέο "Ελ Ντοράντο" για τους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους

Έργα δεκάδων δις ευρώ στο στόχαστρο των μεγάλων εταιρειών, καθώς η βαλκανική χώρα συνεχίζει να αναβαθμίζει τις υποδομές της.

ΕΛΙΜΕ: Συντονισμός, τεχνική επάρκεια και πράσινη μετάβαση για λιμάνια που αντέχουν στον χρόνο

Ο Απόστολος Καμαρινάκης ανέλαβε πρόσφατα την προεδρία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), σε μια περίοδο κατά την οποία το λιμενικό σύστημα της χώρας καλείται να ανταποκριθεί σε αυξανόμενες απαιτήσεις, επιχειρησιακές, θεσμικές και γεωπολιτικές.

Ο δρόμος της Ομόνοιας που μπαίνει στον "χάρτη" των ξενοδοχείων

Επενδύσεις από Intecontinental μέσω του ομίλου Ruby και Casual Hoteles.

Η ΚΑΥΚΑΣ "φωτίζει" το μέλλον με 50 χρόνια επιτυχημένης πορείας

Η ΚΑΥΚΑΣ γιορτάζει φέτος μισό αιώνα πορείας, σε μία χρονιά που συμπίπτει με την ολοκλήρωση ενός σημαντικού κύκλου ψηφιακού και επιχειρησιακού μετασχηματισμού.

Γεωργιάδης (Premia): Ξενοδοχεία στο εξωτερικό, 1.500 νέα φοιτητικά δωμάτια και μέτοχος-έκπληξη στο κρασί

Ο Ηλίας Γεωργιάδης αποκαλύπτει τα επόμενα βήματα της εταιρείας σε ξενοδοχεία, φοιτητικές εστίες και τον όμιλο Ελληνικά Οινοποιεία.

Cosmote Telekom: Το παγκόσμιο εκτόπισμα της Telekom φέρνει καινοτομία, επενδύσεις και υπεραξία στην ελληνική αγορά - Το παράδειγμα της T-Mobile US

Το success story της T-Mobile US και τι σημαίνει για την Ελλάδα η παρουσία της Cosmote Telekom σε έναν παγκόσμιο κολοσσό.

Bitloops: Σήκωσε 1 εκατ. ευρώ η startup που λύνει τις αδυναμίες του design-to-code με AI

Στον γύρο συμμετείχαν οι Eleven Ventures και Corallia Ventures, καθώς και αρκετοί angel investors.

Ελαιόλαδο: Στα 300-600 εκατ. ετησίως ο μαύρος τζίρος του πράσινου χρυσού

Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι.

ΦΑΓΕ: Η ολλανδική κρίση αζώτου, οι αντιδικίες στην Ελλάδα και οι "χρυσές" εξαγωγές

Τα κέρδη ρεκόρ και πώς η ΦΑΓΕ έχασε 8 χρόνια στην κούρσα για ανάπτυξη ευρωπαϊκής παραγωγικής βάσης.

Μοτοδυναμική: Ποντάρει στην ηλεκτροκίνηση και φέρνει νέα κινεζική μάρκα αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Τον Αύγουστο ξεκινά η εμπορική διάθεση των μοντέλων της NIO – Τι είπε η διοίκηση του ομίλου στη γενική συνέλευση των μετόχων.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Οικογένεια Σαράντη: Η "παγκόσμια Δωδώνη", οι επενδύσεις των 300 εκατ. και το άκυρο στη ΔΕΛΤΑ

Πώς ένα τυροκομείο στα Τρίκαλα έφτασε να γίνει σήμερα ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία των 15 θυγατρικών στον κόσμο.