Vileda: Η ελληνική νοικοκυροσύνη φέρνει μερίσματα στους Γερμανούς

Vileda: Η ελληνική νοικοκυροσύνη φέρνει μερίσματα στους Γερμανούς

Της Ξανθής Γούναρη

Καλές επιδόσεις παρουσίασε για μια ακόμη χρονιά η Freudenberg Ελλάς A.E., η θυγατρική του γερμανικού ομίλου Freudenberg Home and Cleaning Solutions GmbH, παρά τις πιέσεις που δέχθηκαν τα επώνυμα προϊόντα φροντίδας σπιτιού από την άνοδο της ιδιωτικής ετικέτας.

Η εταιρεία, γνωστή με το σήμα Vileda, έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα 34 χρόνια δραστηριοποίησής της στην εγχώρια αγορά, συνδέοντας το όνομά της με την καθαριότητα των ελληνικών σπιτιών. Παράλληλα, διευρύνει το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο, προσφέροντας λύσεις όχι μόνο για οικιακή χρήση αλλά και για τον επαγγελματικό καθαρισμό.

Αύξηση πωλήσεων και κερδοφορίας

Το 2024, η Freudenberg Ελλάς παρουσίασε αύξηση σε όλα τα βασικά οικονομικά της μεγέθη. Ο καθαρός κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 22,2 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 5% σε σχέση με το 2023 (21,15 εκατ. ευρώ), ενώ το μικτό κέρδος ενισχύθηκε κατά 5,9%, φτάνοντας τα 10,73 εκατ. ευρώ, με το περιθώριο μικτού κέρδους να παραμένει ιδιαίτερα υψηλό, κοντά στο 48% του κύκλου εργασιών.

Σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας, τα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε 1,8 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο 17,3% σε σχέση με το 2023 (1,53 εκατ. ευρώ).

Ακόμη πιο εντυπωσιακή ήταν η αύξηση της καθαρής κερδοφορίας, που έφτασε το 21%, με τα καθαρά κέρδη να διαμορφώνονται σε 1,38 εκατ. ευρώ, έναντι 1,13 εκατ. ευρώ το 2023, με την εταιρεία να κεφαλαιοποιεί τη σταθερή καταναλωτική ζήτηση, παρά τις πληθωριστικές πιέσεις.

Η καθαρή θέση της εταιρείας στο τέλος του 2024 διαμορφώθηκε σε 5,7 εκατ. ευρώ, ενισχυμένη κατά 7,5% έναντι της προηγούμενης χρονιάς. Ταυτόχρονα, η ρευστότητα ενισχύθηκε σημαντικά, καθώς τα ταμειακά διαθέσιμα σχεδόν διπλασιάστηκαν, από 1,48 εκατ. ευρώ το 2023 σε 3,1 εκατ. ευρώ το 2024.

Η χαμηλή δανειακή έκθεση αποτελεί διαχρονικό χαρακτηριστικό της θυγατρικής γερμανικού ομίλου που αναπτύσσει λύσεις καθαρισμού τα τελευταία 75 χρόνια. Οι εμπορικές υποχρεώσεις διαμορφώθηκαν σε 2,5 εκατ. ευρώ, ενώ τον Ιούλιο του 2024 η εταιρεία προχώρησε σε σύναψη διετούς δανείου ύψους 1 εκατ. ευρώ με τη γερμανική Externa Handels - und Beteiligungsgesellschaft mit beschrankter Haftung, με σταθερό επιτόκιο 4,4%. Παρά την κίνηση αυτή, η σχέση ιδίων προς ξένα κεφάλαια χαρακτηρίζεται καλή.

Η εταιρεία απασχολεί 27 εργαζομένους στα γραφεία της στην Κηφισιά και δεν διαθέτει παραγωγικές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα.

Γενναιόδωρες αποδόσεις προς τη μητρική

Η ισχυρή κερδοφορία μεταφράστηκε και σε σημαντικές αποδόσεις προς τη μητρική. Τον Μάιο του 2025, η γενική συνέλευση της Freudenberg Ελλάς αποφάσισε τη διανομή μερίσματος ύψους 1,1 εκατ. ευρώ από κέρδη παρελθουσών χρήσεων. Συνολικά, την περίοδο 2022–2025, η εταιρεία έχει αποδώσει στη μητρική της μερίσματα συνολικού ύψους 4,1 εκατ. ευρώ.

Προοπτικές

Για το 2025, η διοίκηση εκτιμά ότι οι προοπτικές παραμένουν ικανοποιητικές έως καλές. Η ισχυρή αναγνωρισιμότητα του brand Vileda, η σταθερή καταναλωτική βάση και η υποστήριξη από τον γερμανικό όμιλο δημιουργούν συνθήκες ανθεκτικότητας.

Συγκεκριμένα, όπως επισημαίνεται στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις της εταιρείας η αισιοδοξία αποδίδεται "στην σημαντική εδραίωση που έχει η Freudenberg Ελλάς στην εγχώρια αγορά, με το σταθερό μερίδιο αγοράς της σε συσχέτιση με τη χρηματοοικονομική στήριξη του μητρικού ομίλου".

Η ελληνική αγορά καθαρισμού

Η Freudenberg Ελλάς δραστηριοποιείται σε μια αγορά με βαθιά ριζωμένες καταναλωτικές συνήθειες. Σύμφωνα με την πρώτη παγκόσμια μελέτη της Dyson για τον υγρό καθαρισμό, πάνω από το 80% των ελληνικών νοικοκυριών εξακολουθούν να χρησιμοποιούν σφουγγαρίστρες ως βασικό εργαλείο καθαρισμού, ενώ η χρήση σύγχρονων συσκευών υγρού καθαρισμού παραμένει περιορισμένη.

Οι γυαλιστερές επιφάνειες δαπέδων είναι πιο συχνές στη χώρα μας σε σχέση με άλλες χώρες της EMEA, όμως η Ελλάδα κατατάσσεται χαμηλά ως προς το ποσοστό λείων και ομοιόμορφων δαπέδων. Επιπλέον, η χρήση χλωρίου και απολυμαντικών ως κύριων καθαριστικών μέσων παραμένει διαδεδομένη, δείχνοντας την έντονη ανάγκη των Ελλήνων για απολύμανση και υγιεινή.

Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι η καθαριότητα των δαπέδων στην Ελλάδα είναι συστηματική και ενσωματωμένη στη ρουτίνα των νοικοκυριών, περισσότερο απ’ ό,τι σε χώρες όπως η Ολλανδία ή η Ελβετία. Αυτό δημιουργεί μια σταθερή βάση ζήτησης για τα προϊόντα οικιακής χρήσης.

Περισσότερα από Forbes

Ούζο Πλωμάρι: Το σχέδιο για να ξαναγεμίσει το "ποτήρι" των κερδών

Με ιστορία 130 ετών, που σχεδόν ταυτίζεται με την ίδια την ιστορία του ούζου, η Ποτοποιία Πλωμαρίου Ισίδωρος Αρβανίτης ποντάρει στη διαφοροποίηση.

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.

Στοά Αρσακείου: Η ιστορία, η ανάπλαση και η επόμενη μέρα

To ιστορικό κτίριο αποκτά νέα πνοή μέσα από ένα έργο ανάπλασης ύψους 20 εκατ. ευρώ της Legendary Food, η οποία έχει συνάψει μακροχρόνια μίσθωση διάρκειας 35 ετών.

Startups: Σημάδια κόπωσης στα ευρωπαϊκά exits

Η συνολική αξία των exits στην Ευρώπη για το πρώτο εξάμηνο του 2025 έφτασε τα 26,8 δισ. ευρώ, θέτοντας την ετήσια επίδοση σε τροχιά πτώσης κατά 12,3% σε σύγκριση με το 2024.

Delian Alliance Industries: Το ελληνικό αμυντικό success story που ανοίγει φτερά για την Ευρώπη

Η ελληνική startup ανακοίνωσε πρόσφατα την ολοκλήρωση χρηματοδότησης Series A ύψους 14 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η Βιωσιμότητα ως στρατηγικό πλεονέκτημα

Και ως ευκαιρία ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις.

Το διαχρονικό success stοry του καφέ - Ποιοι επενδύουν

Η αγορά του καφέ έχει μετατραπεί σε χρηματιστηριακό θρίλερ, με τις τιμές να καταρρίπτουν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Μόνο το 2024 οι τιμές του Arabica σημείωσαν αύξηση 70%.

Gradient Labs: Η startup με Ελληνίδα co-founder που αλλάζει την τραπεζική εξυπηρέτηση

Δεν διατηρεί προς το παρόν φυσική παρουσία στην Ελλάδα, αλλά εξετάζει σοβαρά τις επιλογές επέκτασης.

Κλείνει για τον ΟΤΕ το κεφάλαιο "Ρουμανία"

Η πώληση της Telekom Romania Mobile οδεύει προς ολοκλήρωση, μετά το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της χώρας.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.