Το "X" δεν αξίζει ούτε τα μισά από όσα έδωσε ο Μασκ για να το αγοράσει

Το "X" δεν αξίζει ούτε τα μισά από όσα έδωσε ο Μασκ για να το αγοράσει

Του William Skipworth

Η εταιρεία μέσων κοινωνικής δικτύωσης "X" αποτιμάται από τη Δευτέρα σε 19 δισεκατομμύρια δολάρια, μια πτώση 55% σε σχέση με αυτό που πλήρωσε ο Έλον Μασκ για την εταιρεία τον περασμένο Οκτώβριο - μετά από ένα έτος σαρωτικών αλλαγών και αγώνων για τα έσοδα της εταιρείας που ήταν γνωστή ως Twitter.

Από τότε που αγόρασε την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, ο Μασκ έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι την υπερπλήρωσε. Ακόμη και πριν οριστικοποιηθεί η εξαγορά, ο Μασκ είχε δηλώσει για τα κέρδη της Tesla τον Οκτώβριο του 2022 (σ.σ. ο Μασκ είναι επίσης διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων) ότι "προφανώς υπερπλήρωσε για το Twitter τη δεδομένη στιγμή", αν και πίστευε ότι οι μακροπρόθεσμες δυνατότητες της εταιρείας ήταν "τάξης μεγέθους μεγαλύτερης από την τρέχουσα αξία της".

Ο δισεκατομμυριούχος επιχείρησε να ακυρώσει πέρυσι την συμφωνία για την εξαγορά του Twitter στα 54,20 δολάρια ανά μετοχή, επικαλούμενος ανησυχίες σχετικά με τον αριθμό των ψεύτικων λογαριασμών, αλλά το Twitter του έκανε μήνυση και ζήτησε από δικαστή να τον αναγκάσει να την πραγματοποιήσει και τελικά έκλεισε τη συμφωνία τον Οκτώβριο του 2022.

Τον Απρίλιο, κατά τη διάρκεια συνέντευξης στον Tucker Carlson, παραδέχτηκε ότι η αγορά δεν ήταν προς το παρόν "οικονομικά έξυπνη" και δήλωσε ότι η εταιρεία αξίζει περίπου τα μισά από όσα πλήρωσε γι' αυτήν.

Σε ένα ενδοεταιρικό υπόμνημα του Μαρτίου που διέρρευσε στον Τύπο, ο Μασκ υποστήριξε ότι η εταιρεία άξιζε λιγότερο από 20 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η αποτίμηση του FORBES

Εκτιμούμε την καθαρή αξία του Μασκ στα 214,8 δισεκατομμύρια δολάρια, γεγονός που τον καθιστά τον πλουσιότερο άνθρωπο στη γη, κυρίως λόγω των συμμετοχών του στην Tesla και τη SpaceX.

Η καμπή

Από τότε που απέκτησε και ανέλαβε τον έλεγχο του Twitter, ο Μασκ έχει λάβει μια σειρά σημαντικών αποφάσεων, όπως η μετονομασία της πλατφόρμας σε X, η χαλάρωση των κανόνων ελέγχου του περιεχομένου του ιστότοπου, η χρέωση των χρηστών για την απόκτηση των σημάτων εξακρίβωσης και ο προσωρινός περιορισμός του αριθμού των αναρτήσεων που μπορεί να δει ένας χρήστης ή του αριθμού των άμεσων μηνυμάτων που μπορεί να στείλει ένας χρήστης.

Τον Σεπτέμβριο, ο Μασκ αποκάλυψε ότι τα έσοδα από διαφημίσεις μειώθηκαν κατά 60% από την εξαγορά του. Επιπλέον, μη κερδοσκοπικές οργανώσεις όπως η Anti-Defamation League ανέφεραν αύξηση της ρητορικής μίσους, του ρατσισμού και της παρενόχλησης στην πλατφόρμα.

Ο Μασκ απάντησε απειλώντας να μηνύσει τον οργανισμό. Η εταιρεία έχει επίσης εμπλακεί σε διάφορες νομικές προκλήσεις υπό τον Μασκ, τόσο ως ενάγων όσο και ως εναγόμενος. Το X έχει αντιμετωπίσει αγωγές σχετικά με ισχυρισμούς ότι αρνήθηκε να καταβάλει στους υπαλλήλους της την υποσχεθείσα αποζημίωση, ότι αρνήθηκε να πληρώσει το ενοίκιο και τα τέλη των γραφείων του και ότι παραβίασε μια σύμβαση που είχε συνάψει με εταιρία αεροσκαφών τοπικής εμβέλειας.

Ως ενάγων, το Χ έχει μηνύσει το μη κερδοσκοπικό οργανισμό Center for Countering Digital Hate, ισχυριζόμενο ότι ο οργανισμός παραβίασε τους όρους χρήσης του Χ συλλέγοντας δεδομένα για μια ανάλυση που έκανε σχετικά με τη ρητορική μίσους στο Χ.

Απόδοση - Επιμέλεια: Εύη Σιμοπούλου

Περισσότερα από Forbes

Η νέα εποχή του πρώην Hilton Αθηνών

Απο το ιστορικο ξενοδοχειο στη δηµιουργια του "The Ilisian".

Όμιλος Σαράντη: Το αμερικάνικο όνειρο ζει το Carroten – Πού επενδύει 40 εκατ. ευρώ ο όμιλος

Πώς κινήθηκαν οι πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο – Σε εξέλιξη επενδύσεις 40 εκατ. ευρώ.

Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ: Νέα εποχή με 4 πυλώνες ανάπτυξης

Νέα κεφάλαια στο "βιβλίο" της πολυετούς της ιστορίας είναι έτοιμη να γράψει η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, µία από τις πιο ιστορικές ελληνικές εταιρείες στον χώρο της αυτοκίνησης.

Γιατί οι τράπεζες βλέπουν την αγορά της Κύπρου ως προέκταση και πύλη εισόδου προς ανατολάς

Τρεις μεγάλες ελληνικές τράπεζες επενδύουν ήδη στην Κύπρο συνολικά ποσά που ξεπερνούν τα 1,9 δισ. ευρώ.

Ο Μασκ ξεμένει από ιδέες για να σώσει την Tesla

Τα προβλήματα της Tesla δεν θα λυθούν σύντομα, ακόμη και αν ο Μασκ γίνει ο πιο δραστήριος CEO.

Τερκενλής: Από τη Θεσσαλονίκη στις διεθνείς αγορές με όχημα το ελληνικό τσουρέκι

Η ιστορία επιτυχίας της ελληνικής εταιρείας, η μετάβαση στη δεύτερη γενιά, η επέκταση του δικτύου, η οικονομική πορεία και τα επενδυτικά πλάνα.

Intel: Ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις τα έσοδα - Δυσοίωνες οι προβλέψεις για το β' τρίμηνο

Η μετοχή υποχώρησε άνω του 7% στις ηλεκτρονικές μετασυνεδριακές συναλλαγές.

Brainomix: Η startup με ελληνικές ρίζες που αλλάζει τα δεδομένα στη φροντίδα των εγκεφαλικών

Η εταιρεία με Έλληνα συν-ιδρυτή άντλησε πρόσφατα $18 εκατ. σε έναν γύρο χρηματοδότησης Series C.

Η αμερικανική Lyft αποκτά έναντι 175 εκατ. ευρώ την FreeNow, που είχε εξαγοράσει το ελληνικό TaxiBeat

Δυναμική είσοδος στην ευρωπαϊκή αγορά για την ανταγωνίστρια της Uber.

Γιατί η Tesla δεν είναι η "υπερδύναμη της τεχνητής νοημοσύνης" που ο Μασκ λέει πως είναι

Ο Μασκ ισχυρίζεται ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα είναι μια μέρα η πιο πολύτιμη εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης