Folli Follie: Το δίλημμα της επόμενης μέρας και o στόχος της πώλησης σε επενδυτές

Folli Follie: Το δίλημμα της επόμενης μέρας και o στόχος της πώλησης σε επενδυτές

Του Γιώργου Λαμπίρη

Κλειδί για την επόμενη μέρα της "νέας" Folli Follie, της νεοσύστατης εταιρείας FF Opsco που έχει δημιουργηθεί και αποτελεί το διάδοχο σχήμα της παλιάς και "αμαρτωλής" Folli Follie, αποτελεί η αποδέσμευση και μεταβίβαση στην Opsco, περιουσιακών στοιχείων 31 εκατομμυρίων ευρώ, μεταξύ των οποίων περίπου 28 εκατομμύρια ευρώ αντιστοιχούν στην αξία των ακινήτων που είχε στην κατοχή του ο όμιλος και τα υπόλοιπα 3 εκατ. ευρώ είναι δεσμευμένα μετρητά, τα οποία βρίσκονταν σε λογαριασμούς του ομίλου Folli Follie. Την ίδια στιγμή η διοίκηση της παλιάς Folli Follie που διορίστηκε από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, με υπηρεσιακό χαρακτήρα και επικεφαλής τον Γιώργο Σάμιο, είχε ως καθήκον να διεκπεραιώσει τη διαδικασία εξυγίανσης τα τελευταία πέντε χρόνια, κάτι που πέτυχε - τυπικά τουλάχιστον - μετά την έγκριση του αρμόδιου δικαστηρίου το 2022. Ωστόσο ο Γ. Σάμιος έκανε λόγο για μία υπόθεση που θα κρίνει τη βιωσιμότητα ή μη της εξυγιανθείσας εταιρείας, που ουσιαστικά είναι η Opsco, δίνοντάς της χρόνο ζωής σε αντίθετη περίπτωση, όχι μεγαλύτερο των έξι μηνών.

Την ίδια στιγμή η νέα εταιρεία Opsco ως διάδοχο σχήμα της Folli Follie, η οποία ανήκει μετοχικά στους ζημιωθέντες κατά 500 εκατ. ευρώ, ομολογιούχους, προχώρησε προ μερικών ημερών στη σύσταση διοικητικού συμβουλίου με τον Γιώργο Σάμιο να αναλαμβάνει και σε αυτή την περίπτωση καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου με εκτελεστικά καθήκοντα. Το νέο διοικητικό συμβούλιο της εν λόγω εταιρείας συμπληρώνεται από τον επικεφαλής των ομολογιούχων, Cornelius Malte Daniels με την ιδιότητα του μέλους και τον Θεμιστοκλή Καλαποθαράκη, ο οποίος διατηρεί την ιδιότητα του προέδρου με μη εκτελεστικά καθήκοντα. 

"Παλινωδία το ζήτημα αποδέσμευσης των ακινήτων"

Σε συνάντηση που είχε ο Γιώργος Σάμιος και τα μέλη της διοίκησης της "παλαιάς" Folli Follie με δημοσιογράφους, το βράδυ της Δευτέρας, ο κ. Σάμιος αναφέρθηκε κατ’ επανάληψη στο θέμα της "παλινωδίας", όπως χαρακτήρισε την υπόθεση της αποδέσμευσης ή μη των ακινήτων, η οποία έχει λάβει πλέον περιπετειώδεις διαστάσεις. Το ζητούμενο για τον ίδιο είναι να ολοκληρωθεί η αποδέσμευση των ακινήτων, να μεταφερθούν όπως προβλέπεται από το σχέδιο εξυγίανσης στη νέα εταιρεία FF Opsco Μονοπρόσωπη Α.Ε. και να αποτελέσουν περιουσιακό στοιχείο που θα μπορέσουν να αξιοποιήσουν οι ομολογιούχοι. "Χωρίς τα ακίνητα, η νέα εταιρεία δεν θα μπορέσει να έχει περισσότερους από έξι μήνες ζωής", ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γ. Σάμιος. 

Να σημειωθεί ότι εφόσον υπάρξει θετική έκβαση στην δίκη που θα πραγματοποιηθεί στον Άρειο Πάγο στις αρχές του 2024, τα ακίνητα θα μεταφερθούν στη νέα εταιρεία και θα ανοίξει τυπικά αλλά και ουσιαστικά ο δρόμος για την πώλησή της σε ενδιαφερόμενους επενδυτές. Θυμίζουμε ότι την αποδέσμευση των περιουσιακών στοιχείων των 31 εκατομμυρίων ευρώ είχε μπλοκάρει με απόφασή του τον περασμένο Οκτώβριο ο αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Αχιλλέας Ζήσης. Στελέχη της Folli Follie επισήμαναν ότι εφόσον αποδεσμευτούν τα εν λόγω ακίνητα, κατ’ επέκταση θα αποδοθούν στους ζημιωθέντες πιστωτές του σκανδάλου Folli Follie προκειμένου να αποζημιωθούν. Όπως επισήμαναν μεταξύ άλλων, καμία προσφυγή δεν υπάρχει γραπτώς από πρόσωπο με έννομο ενδιαφέρον στη δικαιοσύνη που να έφερε την αναίρεση της αποδέσμευσής τους από πλευράς αντιεισαγγελέα Ζήση, πιθανολογώντας ότι εάν αυτή υπήρξε θα είχε προφορικό χαρακτήρα. Ο κύριος Σάμιος επισήμανε χαρακτηριστικά για το ίδιο θέμα ότι "δεν ήρθε στα χέρια μας κανένα έγγραφο που να αποδεικνύει ότι υπάρχει κίνηση προσφυγής προς τη Δικαιοσύνη από κάποιο εκ των ενδιαφερόμενων μελών", αφήνοντας μάλιστα αιχμές για το "ποιος θα μπορούσε να ενδιαφέρεται να παραμένουν δεσμευμένα και αναξιοποίητα τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας", θέλοντας κατά κάποιον τρόπο να υποδηλώσει ότι πιθανώς έχουν διαδραματίσει ρόλο σε αυτό τα μέλη της οικογένειας Κουτσολιούτσου. Ο ίδιος πάντως αναφέρθηκε και στη στάση αδράνειας που κράτησε η κυβέρνηση, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι τα τελευταία πέντε χρόνια που βρίσκεται σε εξέλιξη η υπόθεση της Folli Follie, έχουν εισρεύσει στα κρατικά ταμεία περί τα 150 εκατομμύρια ευρώ. 

Την ίδια στιγμή, ενεργός παραμένει ο "παλιός" όμιλος Folli Follie που ίδρυσε ο Δημήτρης Κουτσολιούτσος, με μετόχους τα μέλη της οικογένειας Κουτσολιούτσου, χωρίς ωστόσο κανενός είδους περιουσιακό στοιχείο στη διάθεσή του και ενώ εκκρεμεί η εκδίκαση σημαντικών κατηγοριών που τους βαραίνουν.

Περισσότερα από Forbes

Η νέα εποχή του πρώην Hilton Αθηνών

Απο το ιστορικο ξενοδοχειο στη δηµιουργια του "The Ilisian".

Όμιλος Σαράντη: Το αμερικάνικο όνειρο ζει το Carroten – Πού επενδύει 40 εκατ. ευρώ ο όμιλος

Πώς κινήθηκαν οι πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο – Σε εξέλιξη επενδύσεις 40 εκατ. ευρώ.

Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ: Νέα εποχή με 4 πυλώνες ανάπτυξης

Νέα κεφάλαια στο "βιβλίο" της πολυετούς της ιστορίας είναι έτοιμη να γράψει η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, µία από τις πιο ιστορικές ελληνικές εταιρείες στον χώρο της αυτοκίνησης.

Γιατί οι τράπεζες βλέπουν την αγορά της Κύπρου ως προέκταση και πύλη εισόδου προς ανατολάς

Τρεις μεγάλες ελληνικές τράπεζες επενδύουν ήδη στην Κύπρο συνολικά ποσά που ξεπερνούν τα 1,9 δισ. ευρώ.

Ο Μασκ ξεμένει από ιδέες για να σώσει την Tesla

Τα προβλήματα της Tesla δεν θα λυθούν σύντομα, ακόμη και αν ο Μασκ γίνει ο πιο δραστήριος CEO.

Τερκενλής: Από τη Θεσσαλονίκη στις διεθνείς αγορές με όχημα το ελληνικό τσουρέκι

Η ιστορία επιτυχίας της ελληνικής εταιρείας, η μετάβαση στη δεύτερη γενιά, η επέκταση του δικτύου, η οικονομική πορεία και τα επενδυτικά πλάνα.

Intel: Ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις τα έσοδα - Δυσοίωνες οι προβλέψεις για το β' τρίμηνο

Η μετοχή υποχώρησε άνω του 7% στις ηλεκτρονικές μετασυνεδριακές συναλλαγές.

Brainomix: Η startup με ελληνικές ρίζες που αλλάζει τα δεδομένα στη φροντίδα των εγκεφαλικών

Η εταιρεία με Έλληνα συν-ιδρυτή άντλησε πρόσφατα $18 εκατ. σε έναν γύρο χρηματοδότησης Series C.

Η αμερικανική Lyft αποκτά έναντι 175 εκατ. ευρώ την FreeNow, που είχε εξαγοράσει το ελληνικό TaxiBeat

Δυναμική είσοδος στην ευρωπαϊκή αγορά για την ανταγωνίστρια της Uber.