Kenotom: Προβλέπει περαιτέρω ανάπτυξη και "κοιτάζει" νέους τομείς

Kenotom: Προβλέπει περαιτέρω ανάπτυξη και "κοιτάζει" νέους τομείς

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου

Σε νέους τομείς θέλει να επεκταθεί στο επόμενο διάστημα η Kenotom, μια ελληνική εταιρεία τεχνολογίας με έδρα τη Θεσσαλονίκη, που δραστηριοποιείται στον κλάδο της ανάπτυξης και του σχεδιασμού ενσωματωμένων συστημάτων για τον τομέα της βιομηχανίας, με εξειδίκευση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

"Το επόμενο στοίχημα είναι να επεκταθούμε σε άλλους τομείς τόσο εντός της αυτοκινητοβιομηχανίας, σε περιοχές όπως το αυτόνομο όχημα, όσο κι εκτός αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως είναι η αεροπλοΐα και η διαστημική βιομηχανία”, λέει στο Capital.gr ο Τηλέμαχος Ματιάκης, co-founder της Kenotom. 

Οι κυριότερες παρεχόμενες υπηρεσίες εκ μέρους της εταιρείας εντάσσονται στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη λογισμικού, καθώς επίσης και στον σχεδιασμό κυκλωμάτων ηλεκτρονικής για ενσωματωμένα συστήματα, αναπτύσσοντας ολοκληρωμένες λύσεις προσανατολισμένες στις ανάγκες του κάθε πελάτη της. "Σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο υπάρχουν πολλές έξυπνες συσκευές -ή αλλιώς ηλεκτρονικοί εγκέφαλοι- που είναι κρυμμένες στο αυτοκίνητο και ελέγχουν, βελτιστοποιούν και αυτοματοποιούν διάφορες διαδικασίες. Ουσιαστικά κάθε λειτουργία κρύβει από πίσω της και μία electronic control unit (ECU). Εμείς αναπτύσσουμε τέτοιες συσκευές σε συνεργασία με μεγάλες εταιρείες του χώρου, κυρίως από την κεντρική Ευρώπη”, εξηγεί ο κ. Ματιάκης. 

Για την πραγματοποίηση των παραπάνω εργασιών απασχολείται εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό μηχανικών-αναλυτών που βρίσκονται σε διαρκή επικοινωνία με τους πελάτες της εταιρείας για την εκτέλεση του κάθε project. 

Πελάτες της Kenotom είναι κυρίως εταιρείες που προμηθεύουν με ενσωματωμένα συστήματα τις αυτοκινητοβιομηχανίες (όπως Vitesco Technologies, Magna κ.ά.), καθώς και θυγατρικές εταιρείες αυτοκινητοβιομηχανιών. Η Kenotom αναλαμβάνει κάποια κομμάτια της ανάπτυξης αυτών των συσκευών, σε συνεργασία με τα τμήματα R&D αυτών των εταιρειών. Οι κυριότεροι πελάτες της έχουν την έδρα τους στη Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία, ενώ μικρή δραστηριότητα αναπτύσσεται και στην Ελλάδα.

Αύξηση τζίρου και κερδοφορίας 

Η Kenotom ιδρύθηκε το 2014 και μέχρι στιγμής δεν έχει χρειαστεί να αναζητήσει χρηματοδότηση, καθώς έχει καταφέρει να στηριχθεί σε ίδια κεφάλαια. 

Η ιστορία της ξεκίνησε από τη Γερμανία, όπου οι δύο ιδρυτές της εταιρείας ζούσαν και εργάζονταν. "Αποφασίσαμε να μεταφέρουμε την εμπειρία μας και το ‘know how’ στην Ελλάδα, ιδρύοντας ένα μικρό γραφείο και αναλαμβάνοντας στην αρχή κάποια μικρά projects, με μία μικρή επένδυση που υποστηρίξαμε μόνοι μας. Το ξεκίνημα ήταν αρκετά δύσκολο αλλά με το που καταφέραμε να κλείσουμε την πρώτη μας συμφωνία, η μία δουλειά έφερε την άλλη”, λέει ο κ. Ματιάκης. 

"Συγκεντρώσαμε τo ‘know how’ από το εξωτερικό και καταφέραμε να το μεταδώσουμε και να το καλλιεργήσουμε σε νέα παιδιά που μπορέσαμε να αντλήσουμε από το ελληνικό πανεπιστήμιο. Η ομάδα μας μπορεί αυτήν τη στιγμή να σταθεί αντάξια στις απαιτήσεις που μπορεί να έχει η ευρωπαϊκή και αργότερα και παγκόσμια βιομηχανία”, δηλώνει από την πλευρά του ο Παναγιώτης Ζαπάρτας, Managing Partner της εταιρείας.

Η εταιρεία έχει επεκταθεί πολύ από την ίδρυσή της, απασχολώντας σήμερα περίπου 200 άτομα. Μάλιστα, το 2022 σηματοδότησε μια εντυπωσιακή ανάπτυξη για την Kenotom, καθώς πέτυχε αύξηση 78% στον κύκλο εργασιών της, φτάνοντας περίπου τα 9 εκατομμύρια ευρώ, σε σύγκριση με τα 5,04 εκατομμύρια ευρώ του 2021. Σημαντική ήταν και η αύξηση στην κερδοφορία, αφού τα καθαρά κέρδη της Kenotom ανήλθαν το 2022 σε 2,6 εκατ. ευρώ, έναντι των κερδών 1,5 εκατ. της προηγούμενης χρήσης. 

Οι προβλέψεις της εταιρείας για το 2023 είναι εξίσου ενθαρρυντικές, αναμένοντας ο κύκλος εργασιών της να φτάσει περίπου τα 11 εκατομμύρια ευρώ.

Περισσότερα από Forbes

SPOROS Platform: Κινητοποιεί επενδύσεις €60 εκατ. για την Κυκλική Μετάβαση της πραγματικής οικονομίας

Στόχος της ομάδας είναι να κλείσει deals που έχουν ωριμάσει σε βάθος χρόνου, με επενδύσεις συνολικού ύψους έως 30 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του έτους.

Ελλάκτωρ: Ξεκινά η μετάβαση σε εταιρεία ακινήτων και υποδομών τουρισμού

Ακίνητα φιλοξενίας και η ανάπτυξη της Μαρίνας Αλίμου θα βρεθούν στο επίκεντρο της διοίκησης το επόμενο διάστημα.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σημαντικά τα οφέλη από έργα ύψους 2 δισ. ευρώ στο Ελληνικό

Η θυγατρική ΤΕΡΝΑ υλοποιεί δύο σημαντικά "τοπόσημα" στην έκταση του πρώην αεροδρομίου.

Σε θετική τροχιά οι θυγατρικές του ΟΤΕ

Το 2024, παρά τις προκλήσεις, οι εταιρείες του ομίλου πέτυχαν σε γενικές γραμμές ανάπτυξη, επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιό τους.

Νιτσιάκος: Ιστορικά κέρδη και τζίρος άνω των 500 εκατ.

Αυξημένα έσοδα στα 527,4 εκατ. το 2024 με αύξηση κερδών 40%. Τα μερίδια και τι λέει ο ορκωτός. Η κατά κεφαλήν κατανάλωση κοτόπουλου και οι εταιρείες holding της οικογένειας.

Τα ψεύδη του Μασκ για τα αυτόνομα οχήματα της Tesla του γυρίζουν μπούμερανγκ

Τα νομικά προβλήματα δεν έχουν ακόμη τεράστιο οικονομικό αντίκτυπο στην Tesla, αλλά "πληγώνουν" τη φήμη της.

Εμπορευματικά κι επιχειρηματικά κέντρα 500 εκατ. ευρώ προχωρούν σε Αττική και Θεσσαλονίκη

Προχωρούν οι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση εκτάσεων άνω των 1.000 στρεμμάτων μέσω της μετατροπής τους σε "κόμβους" διαμετακομιστικού εμπορίου

Vileda: Η ελληνική νοικοκυροσύνη φέρνει μερίσματα στους Γερμανούς

Σταθερή ανάπτυξη και διψήφια αύξηση κερδών για την ελληνική θυγατρική του ομίλου Freudenberg. Μερίσματα 4,1 εκατ. ευρώ στην τετραετία.

Ούζο Πλωμάρι: Το σχέδιο για να ξαναγεμίσει το "ποτήρι" των κερδών

Με ιστορία 130 ετών, που σχεδόν ταυτίζεται με την ίδια την ιστορία του ούζου, η Ποτοποιία Πλωμαρίου Ισίδωρος Αρβανίτης ποντάρει στη διαφοροποίηση.

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.

Στοά Αρσακείου: Η ιστορία, η ανάπλαση και η επόμενη μέρα

To ιστορικό κτίριο αποκτά νέα πνοή μέσα από ένα έργο ανάπλασης ύψους 20 εκατ. ευρώ της Legendary Food, η οποία έχει συνάψει μακροχρόνια μίσθωση διάρκειας 35 ετών.

Startups: Σημάδια κόπωσης στα ευρωπαϊκά exits

Η συνολική αξία των exits στην Ευρώπη για το πρώτο εξάμηνο του 2025 έφτασε τα 26,8 δισ. ευρώ, θέτοντας την ετήσια επίδοση σε τροχιά πτώσης κατά 12,3% σε σύγκριση με το 2024.