Αύξηση 69% στα "ταμεία" της Navios της Αγγελικής Φράγκου

Αύξηση 69% στα "ταμεία" της Navios της Αγγελικής Φράγκου

Tης Αναστασίας Βαμβακά

Πάνω από το 1,3 δισ. δολάρια "σκαρφάλωσαν" τα έσοδα της Navios Partners το 2023, έναντι 1,21 δισ. δολαρίων που κατέγραψε το 2022. Στο τέταρτο τρίμηνο του περσινού έτους, τα έσοδα ανήλθαν στα 327,2 εκατ. δολάρια από 370,8 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2022. Το προσαρμοσμένο EBITDA της εταιρείας, το τέταρτο τρίμηνο ανήλθε στα 227 εκατ. δολάρια, έναντι των 173 εκατ. δολαρίων το τρίτο τρίμηνο. 

Συνολικά, το 2023 η εταιρεία διαχειρίστηκε 176 πλοία, όσα και το 2022 συνολικής αξίας 4,5 δισ. δολαρίων. Το προσαρμοσμένο EBITDA έφτασε τα 748 εκατ. δολάρια, καταγράφοντας αύξηση 11,9%, σε σχέση με τα 668 εκατ. δολάρια, το 2022.

Το EBITDA σε ετήσιο επίπεδο έκλεισε στα 797 εκατ. δολάρια, ενώ τo "ταμείο" της Navios διογκώθηκε στα 296,1 εκατ. δολάρια στις 31 Δεκεμβρίου του 2023 από 175 εκατ. δολάρια το αντίστοιχο διάστημα του 2022, καταγράφοντας εντυπωσιακή αύξηση κατά 69%. Συνολικά, η Navios εισέπραξε 327,6 εκατ. δολάρια σε ακαθάριστα έσοδα από την πώληση 17 πλοίων το 2023 και έως τώρα το 2024.

Παράλληλα, η εισηγμένη "τρέχει" ένα ναυπηγικό πρόγραμμα, ύψους 1,6 δισ. δολαρίων για 26 πλοία, 16 εκ των οποίων είναι tankers και 10 containerships.

"Το 2023, ο κόσμος συνέχισε να βρίσκεται αντιμέτωπος με διαταραχές στις εμπορικές διαδρομές. Οι περιφερειακές διαμάχες στην Ουκρανία και τη Μέση Ανατολή έχουν επιφέρει αναποτελεσματικότητα. Η κυκλοφορία στη Διώρυγα του Σουέζ βυθίστηκε κατά περισσότερο από 50% πρόσφατα", εξήγησε η μεγάλη Ελληνίδα πλοιοκτήτρια. 

"Είναι γεγονός ότι οι γεωπολιτικές διαταραχές, όπως η τελευταία στην Ερυθρά Θάλασσα, ευνοούν τη ναυτιλία, φέρνοντας αύξηση των τονο-μιλίων, καθώς τα πλοία αναδρομολογούνται στο νότιο άκρο της Αφρικής. Επιπλέον, οι περισσότερες από τις 10 κορυφαίες οικονομίες αναπτύσσονται, με την Κίνα να αξιοποιεί την εξαγωγική της δυναμική", ανέφερε η πρόεδρος και CEO της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρείας, Αγγελική Φράγκου.

Σύμφωνα με την εταιρική παρουσίαση που έγινε, η Ερυθρά Θάλασσα είναι η κύρια αρτηρία του εμπορίου, καθώς περίπου 26.000 πλοία διήλθαν το 2023, δηλαδή 500 σκάφη κατά μέσο όρο σε εβδομαδιαία βάση. Μετά τον πόλεμο στο Ισραήλ υπήρξαν περισσότερες από 50 επιθέσεις / απόπειρες επιθέσεων σε εμπορικά πλοία που επηρεάζουν τη ροή του εμπορίου. Οι διελεύσεις σκαφών μειώθηκαν κατά πάνω από 50%:

- 98% για μεταφορά αερίων, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων LNG και LPG

- 75% για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

- 51% για δεξαμενόπλοια προϊόντων

- 16% για τα δεξαμενόπλοια αργού

- 34% για πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου

Όπως τονίζει η Navios, εκτός από την κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα, πρόσθετη αναστάτωση προκλήθηκε από τη σοβαρή ξηρασία που επηρεάζει τις διελεύσεις από τη Διώρυγα του Παναμά, που εμφάνισε 33% μείωση στις διελεύσεις πλοίων σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2023.

Η διαταραχή τόσο στη Διώρυγα του Σουέζ όσο και στη Διώρυγα του Παναμά, αναμένεται να αυξήσει τα μίλια σε όλους τους ναυτιλιακά τομείς "Εάν παραμείνουν αυτές οι συνθήκες, περιμένουμε ισχυρά ναύλα στη διάρκεια του 2024", συμπλήρωσε στο call με τους αναλυτές.

Βέβαια, η ίδια προειδοποίησε ότι το "ισχυρό περιβάλλον μπορεί να μεταβληθεί εύκολα" εάν αυτές οι ανεπάρκειες που έχουν προκαλέσει στην εφοδιαστική οι διαμάχες διευθετηθούν ή οι οικονομίες αποδυναμωθούν.
Ο εν ενεργεία στόλος της Navios αποτελείται από 176 πλοία, 77 εκ των οποίων είναι bulk carriers, 52 tankers και 47 containerships.

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Περισσότερα από Forbes

ΕΛΙΜΕ: Συντονισμός, τεχνική επάρκεια και πράσινη μετάβαση για λιμάνια που αντέχουν στον χρόνο

Ο Απόστολος Καμαρινάκης ανέλαβε πρόσφατα την προεδρία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), σε μια περίοδο κατά την οποία το λιμενικό σύστημα της χώρας καλείται να ανταποκριθεί σε αυξανόμενες απαιτήσεις, επιχειρησιακές, θεσμικές και γεωπολιτικές.

Ο δρόμος της Ομόνοιας που μπαίνει στον "χάρτη" των ξενοδοχείων

Επενδύσεις από Intecontinental μέσω του ομίλου Ruby και Casual Hoteles.

Η ΚΑΥΚΑΣ "φωτίζει" το μέλλον με 50 χρόνια επιτυχημένης πορείας

Η ΚΑΥΚΑΣ γιορτάζει φέτος μισό αιώνα πορείας, σε μία χρονιά που συμπίπτει με την ολοκλήρωση ενός σημαντικού κύκλου ψηφιακού και επιχειρησιακού μετασχηματισμού.

Γεωργιάδης (Premia): Ξενοδοχεία στο εξωτερικό, 1.500 νέα φοιτητικά δωμάτια και μέτοχος-έκπληξη στο κρασί

Ο Ηλίας Γεωργιάδης αποκαλύπτει τα επόμενα βήματα της εταιρείας σε ξενοδοχεία, φοιτητικές εστίες και τον όμιλο Ελληνικά Οινοποιεία.

Emanuele Grimaldi: Ρεαλισµός χωρίς σύνορα, όραµα χωρίς αυταπάτες

Σε µια περίοδο που η παγκόσµια ναυτιλία επηρεάζεται έντονα από γεωπολιτικές κρίσεις και αυστηρότερες περιβαλλοντικές απαιτήσεις, ο Emanuele Grimaldi βρίσκεται σε θέση-κλειδί. Ως Πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιµελητηρίου (ICS) εκπροσωπεί τα συµφέροντα άνω του 80% του παγκόσµιου εµπορικού στόλου και συµµετέχει δυναµικά στη συζήτηση που θα καθορίσει το µέλλον του θαλάσσιου εµπορίου. Μιλά ξεκάθαρα, χωρίς περιστροφές.

Cosmote Telekom: Το παγκόσμιο εκτόπισμα της Telekom φέρνει καινοτομία, επενδύσεις και υπεραξία στην ελληνική αγορά - Το παράδειγμα της T-Mobile US

Το success story της T-Mobile US και τι σημαίνει για την Ελλάδα η παρουσία της Cosmote Telekom σε έναν παγκόσμιο κολοσσό.

Bitloops: Σήκωσε 1 εκατ. ευρώ η startup που λύνει τις αδυναμίες του design-to-code με AI

Στον γύρο συμμετείχαν οι Eleven Ventures και Corallia Ventures, καθώς και αρκετοί angel investors.

Ελαιόλαδο: Στα 300-600 εκατ. ετησίως ο μαύρος τζίρος του πράσινου χρυσού

Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι.

ΦΑΓΕ: Η ολλανδική κρίση αζώτου, οι αντιδικίες στην Ελλάδα και οι "χρυσές" εξαγωγές

Τα κέρδη ρεκόρ και πώς η ΦΑΓΕ έχασε 8 χρόνια στην κούρσα για ανάπτυξη ευρωπαϊκής παραγωγικής βάσης.

Μοτοδυναμική: Ποντάρει στην ηλεκτροκίνηση και φέρνει νέα κινεζική μάρκα αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Τον Αύγουστο ξεκινά η εμπορική διάθεση των μοντέλων της NIO – Τι είπε η διοίκηση του ομίλου στη γενική συνέλευση των μετόχων.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Οικογένεια Σαράντη: Η "παγκόσμια Δωδώνη", οι επενδύσεις των 300 εκατ. και το άκυρο στη ΔΕΛΤΑ

Πώς ένα τυροκομείο στα Τρίκαλα έφτασε να γίνει σήμερα ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία των 15 θυγατρικών στον κόσμο.