ELVIAL: Η βιομηχανία που κάνει τζίρο 131 εκατ. και επένδυσε 118 εκατ. την τελευταία 20ετία

ELVIAL: Η βιομηχανία που κάνει τζίρο 131 εκατ. και επένδυσε 118 εκατ. την τελευταία 20ετία

Του Γιώργου Λαμπίρη

Έχοντας αναπτύξει ως βασικό όχημα της δραστηριότητάς της τις εξαγωγές, η ELVIAL, η βιομηχανία διέλασης προϊόντων αλουμινίου, κατάφερε όχι μόνο να επιβιώσει στην περίοδο της δεκαετούς οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, όταν η οικοδομική δραστηριότητα κατακρημνίστηκε, αλλά και να αναπτύξει τα οικονομικά της μεγέθη στα χρόνια που ακολούθησαν. Μέσα από στοχευμένες επενδύσεις, η οικογενειακή βιομηχανία που ανήκει στην οικογένεια Τζίκα, η οποία έχει έδρα στο Κιλκίς, έχει θέσει στόχο την υλοποίηση νέου κύκλου επενδυτικών δαπανών συνολικού ύψους 16 εκατ. ευρώ εντός της επόμενης τετραετίας. Τα συγκεκριμένα κεφάλαια θα διατεθούν κατά το ήμισυ στον ψηφιακό της μετασχηματισμό και κατά το υπόλοιπο μισό στην ανάπτυξη Experience Centers, ανάλογων με αυτά που έχει δημιουργήσει στην Αθήνα για την εξυπηρέτηση των πελατών της. 

Στα κατασκευαστικά έργα που έχει τοποθετήσει προϊόντα της είναι το νέο Μινιόν καθώς και το Grand Hyatt Hotel στη λεωφόρο Συγγρού κατά την επέκταση της ξενοδοχειακής μονάδας, όπου λόγω του γεγονότος ότι βρίσκεται στην κεντρική λεωφόρο των Αθηνών, υπήρχαν υψηλές απαιτήσεις ηχομείωσης. Επίσης, συστήματα αλουμινίου θα τοποθετηθούν στο νέο κτίριο της PwC στη λεωφόρο Κηφισίας. 

Η εταιρεία δημιουργήθηκε από τον Δημήτρη Τζίκα το 1990, ηλεκτρολόγο με εξειδίκευση στον τομέα των αυτοματισμών, ο οποίος είχε εργαστεί επί σειρά ετών στην εταιρεία διέλασης αλουμινίου της Βορείου Ελλάδος, Almaco. Μετά τη διακοπή της συνεργασίας του με τη συγκεκριμένη εταιρεία αποφάσισε να συστήσει τη δική του επιχείρηση, ενώ καθοριστική στη συγκεκριμένη απόφαση ήταν η συμβολή της συζύγου του Μαρίας Τζίκα.

Εξάγει το 75% του τζίρου της

Αυτήν τη στιγμή οι εξαγωγές αντιστοιχούν στο 75% του κύκλου εργασιών της. Το τελευταίο διάστημα η ELVIAL βρίσκεται σε διαδικασία πιστοποίησης των προϊόντων της, προκειμένου να εισέλθει στη Βόρεια Αμερική. Εκτιμάται ότι δεδομένης της επένδυσης που πραγματοποιεί για να επεκταθεί στη συγκεκριμένη αγορά, εντός της επόμενης τριετίας θα αποκομίζει από εκεί περίπου το 10% του τζίρου της. Στόχος της ELVIAL είναι να προσεγγίσει αρχιτεκτονικά γραφεία και σε συνεργασία με κατασκευαστές κουφωμάτων να διαθέτει τα προϊόντα της σε έργα στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Συνολικές επενδύσεις 16 εκατ. ευρώ τα επόμενα χρόνια

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, βαρύτητα για το προσεχές διάστημα στον τομέα των επενδύσεων δίνεται στον ψηφιακό μετασχηματισμό όπου ο σχεδιασμός χωρίζεται σε τρεις άξονες. Σε αυτήν την κατεύθυνση, ήδη από το τέλος του 2023 έχει δημιουργήσει υποδομή για την υποστήριξη των digital services με στόχο την ανάπτυξή της στο εξωτερικό αλλά και για να βελτιώσει την εμπειρία των πελατών της. Ο δεύτερος άξονας σχετίζεται με τη διαχείριση των πληροφοριών σε επίπεδο διοικητικής πληροφόρησης. Ο τρίτος άξονας αφορά στις παραγωγικές της εγκαταστάσεις, όπου είναι απαραίτητη η προσθήκη υποδομών που θα καταστήσουν το εργοστάσιο, smart factory. Χρονικός ορίζοντας υλοποίησης για το συγκεκριμένο project είναι έως και 4 έτη. Ο συνολικός προϋπολογισμός σε αυτήν την περίπτωση ανέρχεται στα 8 εκατ. ευρώ. 

Ένας ακόμα τομέας προσεχώς επενδύσεων είναι αυτός της δημιουργίας Εxperience Centers στη Θεσσαλονίκη και το Βελιγράδι, εκτός από το ήδη υφιστάμενο στην Αθήνα. Εκεί οι συνεργάτες της ELVIAL έχουν τη δυνατότητα να δουν μέσω εικονικής πραγματικότητας όλες τις πιθανές τυπολογίες, βάσει των οποίων μπορούν να έχουν εφαρμογή τα έργα τους. Το κάθε ένα από τα Experience Centers που θα δημιουργηθούν υπολογίζεται ότι θα απαιτήσει δαπάνη περί τα 4 εκατ. ευρώ. Στη Θεσσαλονίκη θα δημιουργηθεί εντός διετίας, ενώ στο Βελιγράδι θα ξεκινήσει να λειτουργεί στις αρχές του 2025. Να σημειωθεί ότι το Βελιγράδι αποτελεί μία από τις παραδοσιακές αγορές δραστηριοποίησης της ELVIAL, όπου διατηρεί παρουσία με ευρύ δίκτυο συνεργατών αλλά και με τρία δικά της σημεία πώλησης. 

Η εταιρεία το 2023 κατέγραψε κύκλο εργασιών 121 εκατ. ευρώ με EBITDA 19 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 11,8 εκατ. ευρώ. Για το 2024 αναμένεται ο κύκλος εργασιών της θα κυμανθεί μεταξύ 135 και 140 εκατ. ευρώ. Επιδίωξη από πλευράς όγκου είναι να αγγίξει φέτος τους 25.000 τόνους σε επίπεδο παραγωγής. Η εταιρεία επηρεάστηκε σε σύγκριση με το 2022 – ο κύκλος εργασιών της στην προηγούμενη χρήση ήταν 153 εκατ. ευρώ - λόγω της πτώσης στην τιμή της πρώτης ύλης. Σε ό,τι αφορά τον όγκο πωλήσεων μειώθηκε κατά πολύ λιγότερο, στα επίπεδα του 3%, εάν λάβει κανείς υπόψη του την κρίση του real estate που επικρατεί στη δυτική Ευρώπη. 

Συνολικές επενδύσεις πάνω από 118 εκατ. ευρώ από το 2005

Σύμφωνα με την πρόεδρο της εταιρείας, Τάνια Τζίκα, τα τελευταία χρόνια η ELVIAL έχει πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις που ολοκληρώθηκαν το 2023 και πλέον βρίσκονται σε διαδικασία ωρίμανσης. Σημειώνεται ότι μια από τις κυριότερες εξ αυτών υλοποιήθηκαν το 2017 με τη δημιουργία νέας μονάδας διέλασης και δαπάνη 22 εκατ. ευρώ, ενώ το 2021 η επιχείρηση προχώρησε σε νέα επένδυση συνολικού ύψους 28 εκατ. ευρώ σε νέα μονάδα διέλασης με σύστημα εξοικονόμησης ενέργειας και κατασκεύασε ρομποτική αποθήκη χωρητικότητας 4.000 θέσεων. 

Συνολικά από το 2005 έως και σήμερα έχει επενδύσει περισσότερα από 118 εκατ. ευρώ σε καινοτόμο και τεχνολογικά προηγμένο εξοπλισμό. Επιπλέον, δίνει βαρύτητα στις πράσινες επενδύσεις με επανάχρηση πολλών από τα υλικά που προέρχονται από την παραγωγή της. Σημαντικό στοιχείο της φιλοσοφίας, σύμφωνα με την πρόεδρο της εταιρείας, είναι η εκπαίδευση και ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού, όπου δίνεται ιδιαίτερη έμφαση σε τομείς όπως η ασφάλεια. Σε αυτό το πλαίσιο χρηματοδοτεί κύκλους σπουδών όπως είναι μεταπτυχιακά προγράμματα. Αυτήν τη στιγμή απασχολεί 490 άτομα προσωπικό.

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Περισσότερα από Forbes

Τι σημαίνει η τελευταία διαμάχη Μασκ - Τραμπ καθώς "βυθίζονται" οι πωλήσεις της Tesla

Τι σημαίνει η τελευταία διαμάχη Μασκ - Τραμπ καθώς "βυθίζονται" οι πωλήσεις της Tesla

Ρουμανία: Το νέο "Ελ Ντοράντο" για τους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους

Έργα δεκάδων δις ευρώ στο στόχαστρο των μεγάλων εταιρειών, καθώς η βαλκανική χώρα συνεχίζει να αναβαθμίζει τις υποδομές της.

ΕΛΙΜΕ: Συντονισμός, τεχνική επάρκεια και πράσινη μετάβαση για λιμάνια που αντέχουν στον χρόνο

Ο Απόστολος Καμαρινάκης ανέλαβε πρόσφατα την προεδρία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), σε μια περίοδο κατά την οποία το λιμενικό σύστημα της χώρας καλείται να ανταποκριθεί σε αυξανόμενες απαιτήσεις, επιχειρησιακές, θεσμικές και γεωπολιτικές.

Ο δρόμος της Ομόνοιας που μπαίνει στον "χάρτη" των ξενοδοχείων

Επενδύσεις από Intecontinental μέσω του ομίλου Ruby και Casual Hoteles.

Η ΚΑΥΚΑΣ "φωτίζει" το μέλλον με 50 χρόνια επιτυχημένης πορείας

Η ΚΑΥΚΑΣ γιορτάζει φέτος μισό αιώνα πορείας, σε μία χρονιά που συμπίπτει με την ολοκλήρωση ενός σημαντικού κύκλου ψηφιακού και επιχειρησιακού μετασχηματισμού.

Γεωργιάδης (Premia): Ξενοδοχεία στο εξωτερικό, 1.500 νέα φοιτητικά δωμάτια και μέτοχος-έκπληξη στο κρασί

Ο Ηλίας Γεωργιάδης αποκαλύπτει τα επόμενα βήματα της εταιρείας σε ξενοδοχεία, φοιτητικές εστίες και τον όμιλο Ελληνικά Οινοποιεία.

Cosmote Telekom: Το παγκόσμιο εκτόπισμα της Telekom φέρνει καινοτομία, επενδύσεις και υπεραξία στην ελληνική αγορά - Το παράδειγμα της T-Mobile US

Το success story της T-Mobile US και τι σημαίνει για την Ελλάδα η παρουσία της Cosmote Telekom σε έναν παγκόσμιο κολοσσό.

Bitloops: Σήκωσε 1 εκατ. ευρώ η startup που λύνει τις αδυναμίες του design-to-code με AI

Στον γύρο συμμετείχαν οι Eleven Ventures και Corallia Ventures, καθώς και αρκετοί angel investors.

Ελαιόλαδο: Στα 300-600 εκατ. ετησίως ο μαύρος τζίρος του πράσινου χρυσού

Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι.

ΦΑΓΕ: Η ολλανδική κρίση αζώτου, οι αντιδικίες στην Ελλάδα και οι "χρυσές" εξαγωγές

Τα κέρδη ρεκόρ και πώς η ΦΑΓΕ έχασε 8 χρόνια στην κούρσα για ανάπτυξη ευρωπαϊκής παραγωγικής βάσης.

Μοτοδυναμική: Ποντάρει στην ηλεκτροκίνηση και φέρνει νέα κινεζική μάρκα αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Τον Αύγουστο ξεκινά η εμπορική διάθεση των μοντέλων της NIO – Τι είπε η διοίκηση του ομίλου στη γενική συνέλευση των μετόχων.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.