RealMINT AI: Η spinoff του ΑΠΘ που πρωτοπορεί με νέα εργαλεία για το λιανεμπόριο και το HR

RealMINT AI: Η spinoff του ΑΠΘ που πρωτοπορεί με νέα εργαλεία για το λιανεμπόριο και το HR

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου 

Σε αναζήτηση κεφαλαίων, που θα την βοηθήσουν να επεκτείνει τις δραστηριότητες και την ομάδα της, βρίσκεται η RealMINT AI -μια εταιρεία - τεχνοβλαστός του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), που εξειδικεύεται στην Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ).

Όπως αποκαλύπτει στο Capital.gr ο Γιώργος Λιάπης, co-founder της RealMINT AI, η startup πραγματοποιεί ήδη επαφές με εταιρείες, funds και angel investors. "Τα κεφάλαια που θα αντληθούν θα χρησιμοποιηθούν κατά βάση στην επέκταση των δραστηριοτήτων της εταιρείας και τη διεύρυνση της ομάδας της με επιπλέον άτομα, ώστε να βγουμε στην αγορά πιο γρήγορα και πιο εντατικά”, διευκρινίζει ο co-founder της startup. 

Η ομάδα της RealMINT AI -υπό τον καθηγητή Ιωάννη Βλαχάβα- έχει δημιουργήσει δύο βασικά προϊόντα: το ένα εξειδικεύεται στην πρόβλεψη ζήτησης προϊόντων και το δεύτερο είναι ένα ψυχομετρικό εργαλείο αξιολόγησης προσωπικότητας, που απευθύνεται κυρίως σε τμήματα HR.

Στους πελάτες τα σούπερ μάρκετ "Μασούτης”

Εδικότερα, το "MasRFS”, για το οποίο μάλιστα η RealMINT AI έχει βραβευτεί, είναι ένα σύστημα ΑΙ για την πρόβλεψη ζήτησης προϊόντων, το οποίο έχει ήδη εγκατασταθεί σε καταστήματα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ "Μασούτης". "Αξιοποιούμε την Τεχνητή Νοημοσύνη για να προβλέψουμε τη μελλοντικη ζήτηση, κυρίως σε καταστήματα λιανικής, σε φαρμακαποθήκες και αλλού. Το σύστημα αναλύει δεδομένα ιστορικών πωλήσεων, προωθητικές ενέργειες, web traffic data, καθώς και οποιονδήποτε άλλο παράγοντα μπορεί να επηρεάσει τις πωλήσεις (ακόμη και τον καιρό) και με βάση αυτά τα μοντέλα προβλέπει τη μελλοντική ζήτηση”, εξηγεί ο κ. Λιάπης. Στόχος, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι η βελτιστοποίηση της διαχείρισης αποθεμάτων, έτσι ώστε να μειώνεται το overstocking και να παρέχονται καλύτερες υπηρεσίες στους πελάτες. 

Από την άλλη, το "MindEscape" είναι ένα ψυχομετρικό εργαλείο αξιολόγησης προσωπικότητας που λειτουργεί σαν ένα εικονικό "δωμάτιο απόδρασης" (escape room). Στο "MindEscape", ο υποψήφιος μπαίνει από τον υπολογιστή του σε πέντε διαφορετικά δωμάτια, μέσα στα οποία προσπαθεί να λύσει διαφορετικούς γρίφους, ώστε να "αποδράσει". Αν δεν τα καταφέρει, δεν θεωρείται αποτυχία, αφού στόχος του παιχνιδιού δεν είναι η απόδραση καθεαυτή, αλλά το να αξιολογηθούν πέντε διαφορετικοί πυλώνες της προσωπικότητάς του: η διαύγεια του πνεύματος (openness), η ευσυνειδησία (conscientiousness), η εξωστρέφεια (extroversion), η προσήνεια (agreeableness) και ο νευρωτισμός (neuroticism). Η χρήση του "MindEscape" έχει επεκταθεί και στον επαγγελματικό προσανατολισμό, ενώ στόχος της εταιρείας είναι να ενσωματωθεί σαν εργαλείο και στη διαδικασδία της συνέντευξης, ώστε να μπορεί ο HR manager να βλέπει και το κατά πόσο ταιριάζει ο υποψήφιος με τους υφιστάμενους υπαλλήλους. Στους απώτερους στόχους της εταιρείας είναι να χρησιμοποιείται το "MindEscape" ως ψυχομετρικό εργαλείο και στους κοιτώνες των πανεπιστημίων, για την καλύτερη συσχέτιση συγκατοίκων.

Επίσης, η εταιρεία δραστηριοποιείται και στο κομμάτι της προβλεπτικής συντήρησης (reductive maintenance), όπου διαθέτει ήδη συμβόλαιο με την εταιρεία Μυτιληναίος.

Εφαρμογές fintech 

Οι πελάτες της εταιρείας προέρχονται προς το παρόν μόνο από την Ελλάδα, ωστόσο η εταιρεία βρίσκεται σε επαφές και με το εξωτερικό, όπου θέλει σταδιακά να επεκτείνει τις λύσεις της.

Επίσης, ένας ακόμη τομέας στον οποίο έχει αρχίσει να δραστηριοποιείται η εταιρεία είναι και το fintech, έχοντας δοκιμάσει τις τεχνολογίες για την πρόβλεψη ζήτησης και σε οικονομικά προβλήματα που έχουν να κάνουν κυρίως με τη διαχείριση χαρτοφυλακίου. "Όταν τροφοδοτήσουμε τους αλγόριθμούς μας με δεδομένα, βλέπουμε ότι μπορούμε να δημιουργήσουμε χαρτοφυλάκια που μπορουν να επιτύχουν υψηλή ανταμοιβή ως προς το ρίσκο”, εξηγεί ο κ. Λιάπης. 

Η εταιρεία έχει τρεις συνιδρυτές, ωστόσο συνεργάζεται με καθηγητές και φοιτητές και από άλλα τμήματα και πανεπιστήμια, από Ελλάδα και εξωτερικό. 

"Παρόλο που είμαστε spinoff, υπάρχει μια τεχνογνωσία τουλάχιστον δέκα ετών από πίσω, την οποία προσπαθούμε να περάσουμε στην αγορά ώστε να προσφέρουμε λύσεις που δεν υπάρχουν”, καταλήγει ο κ. Λιάπης.

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Περισσότερα από Forbes

Ρουμανία: Το νέο "Ελ Ντοράντο" για τους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους

Έργα δεκάδων δις ευρώ στο στόχαστρο των μεγάλων εταιρειών, καθώς η βαλκανική χώρα συνεχίζει να αναβαθμίζει τις υποδομές της.

ΕΛΙΜΕ: Συντονισμός, τεχνική επάρκεια και πράσινη μετάβαση για λιμάνια που αντέχουν στον χρόνο

Ο Απόστολος Καμαρινάκης ανέλαβε πρόσφατα την προεδρία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), σε μια περίοδο κατά την οποία το λιμενικό σύστημα της χώρας καλείται να ανταποκριθεί σε αυξανόμενες απαιτήσεις, επιχειρησιακές, θεσμικές και γεωπολιτικές.

Ο δρόμος της Ομόνοιας που μπαίνει στον "χάρτη" των ξενοδοχείων

Επενδύσεις από Intecontinental μέσω του ομίλου Ruby και Casual Hoteles.

Η ΚΑΥΚΑΣ "φωτίζει" το μέλλον με 50 χρόνια επιτυχημένης πορείας

Η ΚΑΥΚΑΣ γιορτάζει φέτος μισό αιώνα πορείας, σε μία χρονιά που συμπίπτει με την ολοκλήρωση ενός σημαντικού κύκλου ψηφιακού και επιχειρησιακού μετασχηματισμού.

Γεωργιάδης (Premia): Ξενοδοχεία στο εξωτερικό, 1.500 νέα φοιτητικά δωμάτια και μέτοχος-έκπληξη στο κρασί

Ο Ηλίας Γεωργιάδης αποκαλύπτει τα επόμενα βήματα της εταιρείας σε ξενοδοχεία, φοιτητικές εστίες και τον όμιλο Ελληνικά Οινοποιεία.

Cosmote Telekom: Το παγκόσμιο εκτόπισμα της Telekom φέρνει καινοτομία, επενδύσεις και υπεραξία στην ελληνική αγορά - Το παράδειγμα της T-Mobile US

Το success story της T-Mobile US και τι σημαίνει για την Ελλάδα η παρουσία της Cosmote Telekom σε έναν παγκόσμιο κολοσσό.

Bitloops: Σήκωσε 1 εκατ. ευρώ η startup που λύνει τις αδυναμίες του design-to-code με AI

Στον γύρο συμμετείχαν οι Eleven Ventures και Corallia Ventures, καθώς και αρκετοί angel investors.

Ελαιόλαδο: Στα 300-600 εκατ. ετησίως ο μαύρος τζίρος του πράσινου χρυσού

Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι.

ΦΑΓΕ: Η ολλανδική κρίση αζώτου, οι αντιδικίες στην Ελλάδα και οι "χρυσές" εξαγωγές

Τα κέρδη ρεκόρ και πώς η ΦΑΓΕ έχασε 8 χρόνια στην κούρσα για ανάπτυξη ευρωπαϊκής παραγωγικής βάσης.

Μοτοδυναμική: Ποντάρει στην ηλεκτροκίνηση και φέρνει νέα κινεζική μάρκα αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Τον Αύγουστο ξεκινά η εμπορική διάθεση των μοντέλων της NIO – Τι είπε η διοίκηση του ομίλου στη γενική συνέλευση των μετόχων.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Οικογένεια Σαράντη: Η "παγκόσμια Δωδώνη", οι επενδύσεις των 300 εκατ. και το άκυρο στη ΔΕΛΤΑ

Πώς ένα τυροκομείο στα Τρίκαλα έφτασε να γίνει σήμερα ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία των 15 θυγατρικών στον κόσμο.